Remedy jobbade med Alan Wake 2, men utvecklingen ledde ingenstans

Robot
Remedy jobbade med Alan Wake 2, men utvecklingen ledde ingenstans
Medlem

Kommer de inte på annat gameplay än spammande fiender så är det inget jag saknar. Finns andra spel med bra atmosfär.


signatur

ASUS TUF Z390-PRO GAMING, Intel Core i7-9700K, Noctua NH-D15, 4x8GB Corsair PC4-24000, Palit RTX 3080 GamingPro 10GB, 1.1TB SSD + 4TB HDD, X-Fi Titanium HD, Corsair RM1000i, Fractal Design R4

Medlem

Låt det vila om det inte finns en klar vision att ta storyn vidare. Hade kanske varit bättre med en remake på ettan; omarbeta striderna och infria hoppet om en öppen spelvärld?

Medlem

vadå dlc OCH expansioner? förklara.


signatur

subterranean homesick alien

Medlem

fattar inte, alan wake tyckte jag var ett väldigt mysigt spel, synd det inte kommer fler.

Redaktör
Ponny
Skrivet av Anton Q:

vadå dlc OCH expansioner? förklara.

Follow the link!


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem

En aning off-topic, men kan vi uppmärksamma hur Remedy har haft inget annat än problem med exklusivitet sen Max Payne 2? Control är det första spelet på åratal som inte är superduper-låst jämfört med Alan Wake (Xbox 360, 2 år senare Steam-release), Quantum Break (Xbox One/MS Store, 6 månader senare Steam). Control förblir visserligen en Epic PC-release only tills vidare, men kul för Remedy att de för en gångs skull får släppa sitt spel till alla sorters spelare på en gång.

Sen att jag inte kommer köpa det förrän det kommer till Steam är en annan femma.


signatur

Besök Patch Is Online för väldigt svala spelrecensioner.

Skrivet av Boomer:

En aning off-topic, men kan vi uppmärksamma hur Remedy har haft inget annat än problem med exklusivitet sen Max Payne 2? Control är det första spelet på åratal som inte är superduper-låst jämfört med Alan Wake (Xbox 360, 2 år senare Steam-release), Quantum Break (Xbox One/MS Store, 6 månader senare Steam). Control förblir visserligen en Epic PC-release only tills vidare, men kul för Remedy att de för en gångs skull får släppa sitt spel till alla sorters spelare på en gång.

Sen att jag inte kommer köpa det förrän det kommer till Steam är en annan femma.

:D:D


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Inaktiv

Varför vill man ens ha en uppföljare till detta?

Snygg grafik i mysig miljö javisst men spelet i sig var väl rätt dåligt. Typ ett sämre action-Resident Evil fast med svävande traktorer som kom mot en istället för zombies/mutationer.

Medlem
Skrivet av Boomer:

Sen att jag inte kommer köpa det förrän det kommer till Steam är en annan femma.

Varför? Epic Store ger mer pengar till utvecklarna än Steam gör (alltså utvecklarna av spelet får mer strålar om du köper det via Epic versus via Steam) och medans du måste ha Epic launchern installerad på datorn så måste du till skillnad från med Steam inte ha den igång för att spela spelen du köpt där... Dvs du kan t.ex. lägga till ett Epic köpt spel till din Steam lista av spel och köra det därifrån, utan att nånsin behöva starta Epic launchern över huvud taget...

Är det verkligen så hemskt att Steam fått lite genuin konkurrens? Konkurrensen gör om inte annat PC en mer lönsam/bättre plats för utvecklare vill alltid kommer leda till att det blir en bättre plats för spelare.


signatur

subterranean homesick alien

Medlem

@Anton Q: För att jag inte vill uppmuntra beteendet. Min plånbok, mina regler.

Sen det där med att utvecklarna får mer pengar är fejk news så det stinker om det. Utvecklarna har redan fått sina pengar, det kallas en timlön. Det är utgivaren som tjänar en extra slant på den försäljningsgarantin de får av Epic.


signatur

Besök Patch Is Online för väldigt svala spelrecensioner.

Medlem

Det är väldigt intressanta nyheter. Jag spelar fortfarande Alan Wake väldigt regelbundet på PC. Jag tycker det är ett spel som har åldrats väldigt väl, och kommer det en tvåa (American Nightmare räknas inte i min värld pga den dåliga storyn och hur den knyter an med första spelet), så står jag nog först i kön att köpa.


signatur

Enthoo Evolv ATX | Asus ROG Strix Z370-H Gaming | Delid 8700K UV 1.100v | NH-D15 | 32GB DDR4 | NVME M2 960 500GB | AG271QG | Gigabyte 1080Ti | R1600T3 Edifier | Sony MDR-1A | Cerberus MK II
Corsair Gaming Sabre Optical | Windows 10 x64 Enterprise 1809 LTSC |

BurningMan på Discord | Gilla Inlägg som är bra!

1
Skriv svar