Nästa generations konsoler: vilka funktioner önskas?

Jobbar med data

Själv önskar jag från Nintendo sida att nästa version av Switch har stöd för blåtand "på riktigt" så att man kan ansluta ett par hörlurar utan att sitta fast. Idag måste man ju köra en form av dongle om man vill vara "sladdlös".

Annars är ju bakåtkompatibilitet/emulering av äldre generationer önskvärt.

Medlem
Skrivet av JonnyBOj:

Om vi pratar två tre år framåt vill jag kunna ha den som en riktig tvbox: Gärna android eller liknande så man kan köra IPTV med en knapptryckning.

-Den VIKTIGASTE med nästa generationens konsoler är att den kan utmana min spelupplevelse som jag får på min PC.

-Spel som klarar MINST 64spelare och uppåt.

-Den skall inte bara kunna köra spel, utan även program som Maya och Inventor tex.

-All nödvändig information skall finnas i konsolen, mitt bankid, fakturor och min kalender.

-Kunna beställa mat till mitt kylskåp med EN knapptryckning. Den skall ha någorlunda koll på vad jag brukar köpa /behöver.

-Den får gärna innehålla en "portabel" enhet som man kan lira med i soffan när TVn är upptagen.

Varför inte bara fixa en PC isåfall om du vill kunna betala fakturor och kunna ha 64 spelare? Sedan tror jag knappast på att folk vill ha en android spelbox med tanke på vilken flopp t.ex. Ouya var.


signatur

Lorem ipsum dolor sit amet

Medlem

Bakåtkompatibilitet gärna tre generationer och stöd för valfritt wmrheadset. En dealbreaker hos mig vore om mina kontroller jag köpt denna generation var kompatibla med den nya generationen; ett steg närmare PC och onekligen mer kundorienterad- är lite trött på att hosta upp penning efter penning i varje generation.

Medlem

Bakåtstöd på ps5 för ps4 spel både digitalt och skiva så tror jag dom kommer ha goda odds att vinna nästa generations konsolkrig med.

Medlem

Styra SCUD missiler som det sas att PS2 eller PS3 kunde göra. År 2019 och featurn fattas fortfarande.

Medlem

tror att ps5 kmr byta ut touchplattan på handkontrollen mot en touchscreen display som gör skriva och andra praktiska saker simplare.

kanske till och med ha så att man kan få fram notifikationer på displayen även om inte konsolen är på. typ ifall någon vän skrivit eller om något spel väntar på en uppdatering, så man kan planera sin spel session lite i förväg.

Medlem
Skrivet av peggleball:

Styra SCUD missiler som det sas att PS2 eller PS3 kunde göra. År 2019 och featurn fattas fortfarande.

PS2 kunde styra SCUD's och PS3 skulle kunna spela spela i 120fps

Avstängd

Utöver spel och produktkvalitet? Stöd för flera skärmar. Skitsaker som funnits på PC i hundra år nu. CPUID HWMonitor, CCleaner, Diskfragmenteraren, Diskrensaren, backup OS. Linux eller Windows baserade, liknande filsystem som möjliggör för mod communityn.

Medlem

Inga exklusiva spel.


signatur

Xbox Series X
Dolby Atmos 7.1.4 Home Cinema 104" screen

Medlem

Stöd för Dolby Atmos
Stöd för andra headset
UHD-spelare, 8K?
Innovation Move-kontroller
5G
USB-C laddning av kontroller etc
Tyst kylning

Medlem
Skrivet av vilma:

Utöver spel och produktkvalitet? Stöd för flera skärmar. Skitsaker som funnits på PC i hundra år nu. CPUID HWMonitor, CCleaner, Diskfragmenteraren, Diskrensaren, backup OS. Linux eller Windows baserade, liknande filsystem som möjliggör för mod communityn.

Jo stöd för fler skärmar och att split-screen gjorde en comback också, så man kan spela samma spel på olika skärmar/tv-apparater. Var ju det som var bland det roligaste förr på konsoler att lira tillsammans i soffan, med eller mot varandra.

Medlem

Gärna att controllers är bakåtkompatibla så man slipper köpa en massa nya igen! (HEJ Nintendo med mina 7 par wii remote och nuchuks som funkar klockrent i smash bros (när man spelar party mode och inte seriöst, då har man pro controllers (som för övrigt också borde fungera)))


signatur

What I have shown you is reality. What you remember, that is the illusion.

Medlem

Ta bort allt som har med share och facebook så är jag nöjd. Ren spelkonsol som på nes tiden. Vänner, sure så man kan spela ihop. Resten e ju bara skit och onödigt

Medlem

bättre spel.

Avstängd

Bästa funktionen vore att det inte fanns nån konsol, utan alla spelade på PC.

Medlem

Jag behöver inget användargränssnitt i "skrivbordsstil", det räcker med att kunna spela. Däremot kan det ju få finnas nån liten meny som man kan klicka fram, där man kan ändra några inställningar. Men det får absolut inte bli det monster som introducerades med PS3, där spel nästan började kännas som nåt obskyrt som man skulle rota fram i gränssnittets utmarker.

Vad gäller latenta funktioner så önskar jag mig mest av allt bakåtkompatibilitet, och det ända tillbaka till konsollseriens början.

Medlem

1. Bakåtkompatibelt
2. Stöd för origin, steam, uplay, gog galaxy m.m
3. Stöd för m&k som jag vet kommer i dem nya konsolerna.
4. Att ps5 xbox nintendo och pc kan köra mot varandra på vissa spel som alla har tillgång till.
5. Större lagringsutrymme 4tb direkt från köp. minst 2tb
Detta är vad jag vill ha..

Medlem

Kunna starta spel utan massa pauser. Tex kunna hoppa direkt in i Galactic Assault mode i BF2 från startmenyn i Xbox utan EA-loggor och annat onödigt.


signatur

Xbox Series X
Dolby Atmos 7.1.4 Home Cinema 104" screen

Medlem

Vad sägs om spel som inte behöver patchas i timtals stup i kvarten?

Medlem

Bakåtkompatibelt med alla tidigare generationer, plus att jag kan stoppa in skivorna, de görs om till digitala kopior, och sen äter konsolen upp skivorna och gör en till hårddisk av dem eller nåt.


signatur

Övning ger träning.

Medlem

Jag vill inte göra ett skit mer än att spela. Men cross-play hade varit välkommet.


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

Medlem

Crossplay
Önskededrömmen vore att kunna streama nintendos spelbibliotek på xbox, samt en ursnygg nyversion av zelda 3 utvecklat för xbox..lol

Medlem

Verkar som de flesta helt enkelt vill ha en pc...

Inga installationer
Minimala laddtider
Inga patchar eller uppdateringar(som man ser)
Fläktfri maskin som är knäpptyst
Fokus på flyt, stabila 30 eller 60 (inte grafik över FPS)
En massa bra spel

Medlem

-Bakåtkompatibel alla PS generationer
-Trådlös laddning av kontrollerna
-Smidigare hantering av installationer/patchning
-Tyst kylning

jkw
Medlem

Playstation 5:
* 60fps minimum för samtliga titlar. Gärna i minst 1440p. Inget checkerboarding utan äkta 4K om möjligt.
* Lättare att dela klipp externt, likt vad Xbox har.
* Stöd för Discord.
* Egentligen en känga till utvecklarna; nyttja touchpadden 100% för fan.
* Billigare pris på digitala spel, skyll på miljön eller något.
* Remote Play stöd för Linux.

Det jag kommer på nu.

Medlem

Crossplay
Custom controls
60 fps
4k
Bakåtkompatibelt


signatur

"High life on low budget"

Avstängd
Skrivet av bent toe:

Crossplay
Custom controls
60 fps
4k
Bakåtkompatibelt

låter som PC

Medlem

Xbox har lovat att denna generations kontroller ska fungera på nästa, vilket låter bra.
Bakåtkompatibilitet för dagens spel med trick för att öka upplösning och prestanda.

Mer officiellt stöd för tangentbord och mus så spelen anpassar sig (och masterrace kan hålla sig tysta)

Fokus på nedladdning av spel i block så att de går att spela redan efter ett par Gb nedladdning, gärna också koppling till streamingtjänster för att direkt testa spel utan installation och seamless övergång till att spela spelet när det installerats lokalt.

Gärna en hög basnivå med 8 kärnors CPU och kraftigt grafikkort,
men även en tydlig målsättning för framtida pro-konsoller så att spelen idag lägger in stöd för framtidens hårdvara. Det skulle ju också vara bra för PC-portningar.

12
Skriv svar