Framerate-låset bortmoddat i Mortal Kombat 11
Vore intressant att höra varför utvecklarna har haft kvar denna spärr. Tur att det finns internethjältar!
..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2
Vore intressant att höra varför utvecklarna har haft kvar denna spärr. Tur att det finns internethjältar!
Spara in på storlek för konsoler kanske?
Jag önskar att de kunde göra fightingspel med stöd för 144fps+. Att synka spelmotorn mot frameraten känns som ett väldigt utdaterat sätt att göra spel på.
Det må vara att fightingspel är bland de mest reaktionskrävande som finns men kör man dem online så förstör ändå latenserna för mycket. Jag hade gärna köpt DOA6 och SC6 om det gick att köra dem i 144fps, just nu känns de mest som bildspel.
Vore intressant att höra varför utvecklarna har haft kvar denna spärr. Tur att det finns internethjältar!
30 "Feels More Cinematic" Than 60.
Spara in på storlek för konsoler kanske?
Que?
..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2
Spara in på storlek för konsoler kanske?
Spelets framerate påverkar inte spelets storlek
Processor: Intel Core i7 13700kf
Grafikkort: Palit GeForce RTX 4080 GameRock 16GB
RAM: 32 GB DDR5 6000mhz CL36
Högtalare: Sonos Arc, Sub Mini + 2 Sonos Era 300
VR: Meta Quest Pro + Link-kabel + bHaptics Tactsuit x16
Gjorde de seriöst denna tabbe igen? Trodde de lärt sig av all skit de fick från MK10 när det var 30 fps i menyerna, character intros, fatal blows och fatalities. Känns ju riktigt fruktansvärt att konstant hoppa mellan 60 och 30 fps ingame hela tiden ...
Får vänta några veckor och se om man "får" köra med modden för konstant 60 fps innan jag eventuellt köper det!
Spelets framerate påverkar inte spelets storlek
Är inte introna osv. videos? En video som går i 60 FPS måste ju ta upp mer plats än en i 30 FPS? Eller är jag helt ute och cyklar?
Är inte introna osv. videos? En video som går i 60 FPS måste ju ta upp mer plats än en i 30 FPS? Eller är jag helt ute och cyklar?
Nej det tror jag inte. Det är mer upplösning och sånt som påverkar storleken.
Är inte introna osv. videos? En video som går i 60 FPS måste ju ta upp mer plats än en i 30 FPS? Eller är jag helt ute och cyklar?
Om den är förrenderad kan det skilja sig, men i det här fallet låter det mer som att de låst upp frameraten i sekvenser in-game.
Processor: Intel Core i7 13700kf
Grafikkort: Palit GeForce RTX 4080 GameRock 16GB
RAM: 32 GB DDR5 6000mhz CL36
Högtalare: Sonos Arc, Sub Mini + 2 Sonos Era 300
VR: Meta Quest Pro + Link-kabel + bHaptics Tactsuit x16
Nej det tror jag inte. Det är mer upplösning och sånt som påverkar storleken.
Nää eftersom det är 30 bilder fler/sekund så blir filen dubbelt så stor.
Troligtvis är menyer mm. Förrenderdade i 30 fps så det enda 60 FPS gör är att lägga 2 bilder på varandra.
Spelet i sig har väl varit i 60 fps hela tiden. Detta gäller bara filmsekvenserna mellan banorna och avrättningarna som detta avser. Det kanske har och göra med att folk inte gillar film i högre fps. Peter Jackson gjorde ju Hobbit i HFR i 48fps, dvs det dubbla, men det var ju ett jäkla klagande och kreti och pleti ute i stugorna ville ha som det som det alltid varit. Har inte sett filmen i HFR så jag kan inte uttala mig om det blev bättre eller sämre.