Nintendo Switch Online har nära 10 miljoner användare

Robot
Nintendo Switch Online har nära 10 miljoner användare
Medlem

Nope. Trots tjänstens låga pris så tycker jag att det är för lite värde i den för mig. Det är väl i princip cloudbackup som skulle vara intressant, men det är inte så kritiskt att jag tänker betala för det.

Emuleringsutbudet är för litet och att spela peer-to-peer med folk som kör på Switchens bedrövliga wifi-hårdvara är jag inte sugen på alls.

Däremot är det en fantastisk maskin för lokal multiplayer och handhållet spelande. De behöver bara göra mycket mer för att dra nytta av Internet och sitt enorma bibliotek av gamla spel.


signatur

H-How can she slap, kupo!?

Avstängd
Medlem

Jo, kostar minimalt samt bra klassiska spel.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Yes. Sett till priset är det en billig försäkring för mina sparfiler, med tanke på att jag reser ganska mycket med min Switch och har loggat några hundra timmar i mina spel.


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

Medlem

Det är jag faktiskt, mestadels pga det oerhört låga priset. Använder knappt själva applikationen själv utan det är nästan enbart för att spela Mario Kart 8 Deluxe online. Har stora förhoppningar inför framtiden och tror att detta kan komma att inkludera spel från, för min del, mer intressanta konsoler.

Kontot avslutas

Jag har bara testat de sju dagarna gratis för att se hur det fungerade att spela NES spel genom den.
Har inga planer på att börja prenumerera på det i dagsläget.


signatur

ゼルダの城

Medlem
Skrivet av Pjotor:

Yes. Sett till priset är det en billig försäkring för mina sparfiler, med tanke på att jag reser ganska mycket med min Switch och har loggat några hundra timmar i mina spel.

What he said ^

Ambassadör
Xbox

Japp. Det är inte mycket att hänga i julgranen egentligen, men det låga priset gör det överkomligt. Cloud saves, testa lite gamla spel typ.

Förhoppningen för egen del är att det kommer vissa tjänster framöver...


signatur

Jump in.

Gen
Medlem

Nix, har inte ens en Switch

Medlem

Smash Bros Ultimate online-läge är helt värdelös förstår verkligen inte varför man betalar för den..

Medlem

Yes, praktiskt taget bara för Tetris99

Medlem

Köpte tre månader för att testa, och fick ytterligare tre månader gratis genom Twitch. Tycker det är skit. Multiplayer är inte lika bra som med Live och PS+, och vill jag spela gamla NES så gör jag det på annat sätt. NES-spel har enligt mig inte åldrat särskilt väl. Det är typ bara spelen man älskade när man var barn som är något man kan spela även idag, och då mest av nostalgi. Så gott som alla NES-spel har en bättre tappning på SNES. Om de inte utannonserar något spännande (typ SNES, N64 och GC-spel) förrän mitt abonnemang går ut så tänker jag inte förnya.

Medlem

Körde på trial-perioden på 7 dagar, tyckte det var helt okej. Spelar inte så mycket men 200kr för ett år är ju ingenting. Satt i helgen och spelade galet mycket Super Mario Bros 3

Inaktiv

Självklart. Använder sällan det men tycker det är bra att supporta Nintendo

Inaktiv
Skrivet av Bojkott:

NES-spel har enligt mig inte åldrat särskilt väl. Det är typ bara spelen man älskade när man var barn som är något man kan spela även idag, och då mest av nostalgi.

Medlem

Tycker absolut det är värt 200kr/år, spelar ganska mycket NES, har även köpt NES-kontrollerna men de är onödigt dyra. Online-spelandet har jag endast hållit till Mario Kart men det går utmärkt, inga problem med lagg och fantastiskt kul att alltid kunna köra mot riktigt motstånd när man inte kan styra upp något med släkt/vänner.

Medlem

Tack vore Tetris 99.

1
Skriv svar