World War Z-teamet kreddar Epic Games Store för oväntat stor pc-succé

Medlem

De flesta bryr sig inte var spelet finns utan köper det de vill ha där det finns och så är det bara med det.

Medlem

Så varför är det så svårt att hitta en match då? Har vänner som köpt detta och säger att det tar en bra lång stund att hitta en match om man inte är ett fult lag.

Brukar ju inte direkt vara ett tecken på ett spel som sålt bra.

Medlem

Ganska intressant med dessa snarlika meddelanden från Epic-exklusiviteter om hur otroligt bra det gått utan några som helst detaljer eller siffror. Fast det klart, man kan ju det där med pressmeddelanden i kommunistdiktaturer så de kommer nog färdigskrivna med en bunt pengar från Tencent.

Medlem
Skrivet av Fletchett:

Så varför är det så svårt att hitta en match då? Har vänner som köpt detta och säger att det tar en bra lång stund att hitta en match om man inte är ett fult lag.

Brukar ju inte direkt vara ett tecken på ett spel som sålt bra.

Skumt? Jag har lirat ca 20 timmar och inte haft några problem alls.

Medlem
Skrivet av anon_319742:

Gång på gång uppenbarar sig bevis på hur fel alla Steamboys har. EPIC är bevisligen rätt väg att gå för bättre och/eller billigare spel. Jag ser gärna att Steam dör ut och försvinner inom något år. Det är dags för nyskapande aktörer som EPIC på marknaden.

Vad är nyskapande hos Epic? Exklusivitetsdeals?


signatur

I drank what?

Gen
Medlem
Skrivet av anon_319742:

Gång på gång uppenbarar sig bevis på hur fel alla Steamboys har. EPIC är bevisligen rätt väg att gå för bättre och/eller billigare spel. Jag ser gärna att Steam dör ut och försvinner inom något år. Det är dags för nyskapande aktörer som EPIC på marknaden.

Vi har ju pratat om saken och nu är det väl första gången som ett spel faktiskt blev billigare på EGS än på Steam (om det hade släppts där) Dock förstår jag inte varför du vill att Steam ska dö ut - ett av dina tidigare argument var väl att Steam hade total dominans och att det inte var bra. Om nu Steam skulle dö ut och EGS skulle ha total dominans, varför skulle det vara bättre? Det enda "nyskapande" EGS gör är lägre avgifter, dock vet du mycket väl att EGS inte är en bättre plattform utan faktiskt en av de sämre. Sen får vi väl se vad som händer i framtiden med plattformen men tycker inte EGS kan komma och mopsa sig med att de är bäst för de är de verkligen inte.

Inaktiv
Skrivet av Gen:

Vi har ju pratat om saken och nu är det väl första gången som ett spel faktiskt blev billigare på EGS än på Steam (om det hade släppts där) Dock förstår jag inte varför du vill att Steam ska dö ut - ett av dina tidigare argument var väl att Steam hade total dominans och att det inte var bra. Om nu Steam skulle dö ut och EGS skulle ha total dominans, varför skulle det vara bättre? Det enda "nyskapande" EGS gör är lägre avgifter, dock vet du mycket väl att EGS inte är en bättre plattform utan faktiskt en av de sämre. Sen får vi väl se vad som händer i framtiden med plattformen men tycker inte EGS kan komma och mopsa sig med att de är bäst för de är de verkligen inte.

Det optimala är konkurrens men Steam börjar ha spelat ut sin roll och jag befarar att några större innovationer från dem kommer inte komma så länge Gaben sitter vid rodret. Om Steam dör ut så lämnar det plats för nya och bättre plattformar, det är också därför jag skriver att det är dags för nyskapande aktörer i plural.
Förutom att EGS tar en lägre avgift från alla som väljer att sälja sitt spel där så erbjuder Epic den kanske bästa spelmotorn idag helt kostnadsfritt om du säljer spelet via EGS.

Skrivet av Gen:

Vi har ju pratat om saken och nu är det väl första gången som ett spel faktiskt blev billigare på EGS än på Steam (om det hade släppts där) Dock förstår jag inte varför du vill att Steam ska dö ut - ett av dina tidigare argument var väl att Steam hade total dominans och att det inte var bra. Om nu Steam skulle dö ut och EGS skulle ha total dominans, varför skulle det vara bättre? Det enda "nyskapande" EGS gör är lägre avgifter, dock vet du mycket väl att EGS inte är en bättre plattform utan faktiskt en av de sämre. Sen får vi väl se vad som händer i framtiden med plattformen men tycker inte EGS kan komma och mopsa sig med att de är bäst för de är de verkligen inte.

Fast det där är ju också i nivå med snacket om förväntningar. Eftersom de inte har släppt det på Steam så vet vi ju inte heller om det verkligen blev billigare på EGS. Det är ju egentligen ganska ihåligt PR-snack, när allt kommer omkring.


signatur

Viam inveniam aut faciam

Medlem

Spelet hade sålt tio gånger bättre på steam, när kommer patchen som gör det möjligt att se sina vänner och bjud in dem till co-op games Epic så trött på eran trasiga game luncher.

Medlem
Skrivet av anon_319742:

Gång på gång uppenbarar sig bevis på hur fel alla Steamboys har. EPIC är bevisligen rätt väg att gå för bättre och/eller billigare spel. Jag ser gärna att Steam dör ut och försvinner inom något år. Det är dags för nyskapande aktörer som EPIC på marknaden.

Here here.

Jag stöttar Epic och deras högre betalning till utvecklarna med sina 87(?)% än Steam. Det ger en möjlighet till bättre spel när utvecklarna också får en större del av kakan. Vad jag vet så har inte Epic utvecklat särskilt mycket av det som finns i butiken, så att utvecklarna får sin del av kakan är ju bara bra.

Steam kan sedan för övrigt justera sina priser, så att Epic har någon form av exklusivitet hänger bara på att dom erbjuder en bättre deal med utvecklarna än steam. Som steam kan åtgärda. Så ja, konkurrans är fanimig utmärkt


signatur

Enthoo Evolv ATX | Asus ROG Strix Z370-H Gaming | Delid 8700K UV 1.100v | NH-D15 | 32GB DDR4 | NVME M2 960 500GB | AG271QG | Gigabyte 1080Ti | R1600T3 Edifier | Sony MDR-1A | Cerberus MK II
Corsair Gaming Sabre Optical | Windows 10 x64 Enterprise 1809 LTSC |

BurningMan på Discord | Gilla Inlägg som är bra!

Skrivet av BurningMan:

Here here.

Jag stöttar Epic och deras högre betalning till utvecklarna med sina 87(?)% än Steam. Det ger en möjlighet till bättre spel när utvecklarna också får en större del av kakan. Vad jag vet så har inte Epic utvecklat särskilt mycket av det som finns i butiken, så att utvecklarna får sin del av kakan är ju bara bra.

Steam kan sedan för övrigt justera sina priser, så att Epic har någon form av exklusivitet hänger bara på att dom erbjuder en bättre deal med utvecklarna än steam. Som steam kan åtgärda. Så ja, konkurrans är fanimig utmärkt

Vilka utvecklare har egentligen deals direkt med Epic?
Det är många som säger att utvecklare får mer pengar men jag har inte sett särskilt många utvecklare som valt Epic.


signatur

Viam inveniam aut faciam

Skrivet av hannes.theorell:

Vilka utvecklare har egentligen deals direkt med Epic?
Det är många som säger att utvecklare får mer pengar men jag har inte sett särskilt många utvecklare som valt Epic.

Industries of Titan fick pengar rakt i fickan som de redan använt för att nyanställa flertalet utvecklare. Spelet blir 1 år Epic Exklusivt pga det. Måste varit en saftig muta om den räcker för att expandera företaget på den skalan


signatur

i7 4790k | 16GB DDR3 | GTX 1070

Skrivet av BurningMan:

Here here.

Jag stöttar Epic och deras högre betalning till utvecklarna med sina 87(?)% än Steam. Det ger en möjlighet till bättre spel när utvecklarna också får en större del av kakan. Vad jag vet så har inte Epic utvecklat särskilt mycket av det som finns i butiken, så att utvecklarna får sin del av kakan är ju bara bra.

Steam kan sedan för övrigt justera sina priser, så att Epic har någon form av exklusivitet hänger bara på att dom erbjuder en bättre deal med utvecklarna än steam. Som steam kan åtgärda. Så ja, konkurrans är fanimig utmärkt

Än så länge har ju inget annat hänt än att spel flyttat från en platform till en annan. Spelpriserna har inte sjunkit. Steam har inte reagerat öht på Epics strategier och Sweeneys fantastiska tweets.

Tills vi sett något faktiskt resultat på denna så kallade "konkurrans" tycker jag inte vi ska hurra för varken ena eller andra.


signatur

i7 4790k | 16GB DDR3 | GTX 1070

Skrivet av totalwarplayer:

Industries of Titan fick pengar rakt i fickan som de redan använt för att nyanställa flertalet utvecklare. Spelet blir 1 år Epic Exklusivt pga det. Måste varit en saftig muta om den räcker för att expandera företaget på den skalan

Fast det kör bara Early Access på Epic och v. 1.0 släpps på Steam och Epic. Men har de lyckats få tag på någon utvecklare som släpper ett färdigt spel på Epic?


signatur

Viam inveniam aut faciam

Medlem

https://www.youtube.com/watch?v=fDF-S68kx5o
Väldigt bra video som tar upp detta problemet.

Medlem
Skrivet av totalwarplayer:

Än så länge har ju inget annat hänt än att spel flyttat från en platform till en annan. Spelpriserna har inte sjunkit. Steam har inte reagerat öht på Epics strategier och Sweeneys fantastiska tweets.

Tills vi sett något faktiskt resultat på denna så kallade "konkurrans" tycker jag inte vi ska hurra för varken ena eller andra.

Priser gentemot kunderna har jag inte sagt något om, däremot så tar Epic mindre per sålt spel än steam i sin egna plånbok vilket ger mer till utvecklarna.

Jag väntar med lite spänning över hela situationen. Steam kan fortsätta på deras slagna spår och hoppas på att läget förbättras, men jag tror att fler och fler kommer välja Epic om det gynnar företaget och deras anställda. Dessutom så kommer ju även mindre spel till Epic Store och det drar fler kunder. Epic blir svår att ignorera och med större användarbas så blir det ju också mer lockande for AAA spelsutvecklare att använda sig av.

Min eightball spår att Steam måste svara på något sätt, eller bli skadeskjutna för en längre tid framöver


signatur

Enthoo Evolv ATX | Asus ROG Strix Z370-H Gaming | Delid 8700K UV 1.100v | NH-D15 | 32GB DDR4 | NVME M2 960 500GB | AG271QG | Gigabyte 1080Ti | R1600T3 Edifier | Sony MDR-1A | Cerberus MK II
Corsair Gaming Sabre Optical | Windows 10 x64 Enterprise 1809 LTSC |

BurningMan på Discord | Gilla Inlägg som är bra!

12
Skriv svar