Medlem
Spelmusik del 2

The Elder Scrolls IV: Oblivion

Hur ska man prata om Oblivion utan att nämna musiken? Hade den gången när man tittar ut ifrån fängelsehålan under the Imperial City vart lika fantastisk om inte musiken hade vart där. Jag tror inte det. Herr Jeremy Soule, som komponerat musiken till alla Elder Scrolls spel, gör i Oblivion sin bästa insatts enligt mig. Att vandra runt i den grönskande Cyrodiil skogen med denna musik är oslagbart.

Zelda Windwaker

När man är ute på havet med Link och hans båt spelas denna och det är en väldigt glad och mysig låt perfekt för det vackert cel-shadeade havet.

Uncharted 2

Det bästa Indiana Jones Spelet. Nate’s Theme finns just nu i 4 varianter och jag tycker nog att 2an och 4an är bäst. 2an är pampigare och mer äventyr till skillnad från 4an som är mer eftertänksam och svepande.

Mass Effect 3

Lyssna gärna på denna låt på hög volym för att få samma upplevelse som jag fick när jag lirade Mass Effect 3 för första gången. Spoiler, jag blev skrämd och imponerad. Mass effect 3 är mycket mörkare än de tidigare spelen och den här låten signifierar The Reapers frammarsch genom vår galax.

Anno 1701

Jag har faktiskt aldrig kört detta Anno men jag har hört musiken framförd live och sedan dess så har denna äventyrs låt alltid funnits med mig.

Assassin’s Creed IV: Black Flag

Black Flag var det assassin’s spel som för mig som återupplivade serien, innan kände jag mer och mer att serien stod stilla på plats och stampade. Jag tycker att musiken i Black Flag är som en blandning mellan Pirates of the Carribean och The Witcher 3.

Secret Weapons Over Normandy

En riktig doldis, denna flygsim är inte den mest reralistiska men kanske den mest filmatiska och med ett soundtrack från Michael Giacchino som har gjort otroligt mycket film och spelmusik allt från The Incredibles till Rogue One till Medal of Honor.

The Banner Saga

Såå sorgligt. I slutet av The Banner Saga får du valet att offra någon. Vem? Austin Wintory, kompositören av Journeys soundtrack, gör här ett väldigt speciellt soundtrack. Mycket sånger med fornnordisk inspiration med en liten orkester som bakgrund. Den här låten blandar alla och spelas just i slutet av första spelet.

Homeworld 2

Homeworld har det fetaste universumet någonsin och jag önskar som faan att det kom en 3a. Väldigt mellanöstern vibbar med lite Dune inkastat. Denna låt spelas i intro filmen och sätter tonen för hela spelet. Jag måste säga att han som berättar gör ett helt fantastiskt jobb och alla måste lyssna på musiken med berättare först.

Hitman Blood Money

Den bästa Hitman. I alla fall om du gillar roligast banor och sjukast karaktärer. Musiken i menyn börjar som en aria men går snabbt över till ett awesome litet tema som smakar hård lönnmördare.

Moderator | Testpilot

Spontant skulle jag väl säga att du kan allt det här till en tråd. Att du bara bumpar med dina nya tips.

Samtidigt förstår jag varför en ny görs då man vill prata om nya låtar, och oftast blir det mer snack på så sätt.

Låter det här vara så länge.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Du verkar ha länkat till fel Mass Effect-låt för övrigt.


signatur

Viam inveniam aut faciam

Medlem
Skrivet av hannes.theorell:

Du verkar ha länkat till fel Mass Effect-låt för övrigt.

Fixat, tack för bra kritik.

Mass Effect 3-soundtracket är en favorit. Det prickar vemodet i spelet perfekt.


signatur

Viam inveniam aut faciam

1
Skriv svar