Hands-on: Första intrycken från Borderlands 3!

Robot
Hands-on: Första intrycken från Borderlands 3!

Allt är uppskruvat till elva när vi återvänder till Pandora.

#borderlands-3, #gearbox-software


Medlem

Sa inte Randy Pitchford att 3:an skulle bli något vi aldrig sett förut? Eller blandar jag ihop det med något annat?


signatur

GPU: RTX 3080
CPU: i7 13700k, 3.4GHz (OC 4,9GHz)
RAM: 64GB, DDR5
MB: Z790-F
OS: Windows 11.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av T.Mani:

Sa inte Randy Pitchford att 3:an skulle bli något vi aldrig sett förut? Eller blandar jag ihop det med något annat?

Han kanske syftade på planeterna och skeppet du reser runt med?


signatur
Medlem

Är inte direkt imponerad, tycker RAGE 2 ser intressantare och röjigare ut, o då är jag inte direkt sugen på RAGE 2 heller

edit. nvm

Aja, förhoppningsvis visar dom något intressantare längre fram.


signatur

Nämen!

Skrivet av T.Mani:

Sa inte Randy Pitchford att 3:an skulle bli något vi aldrig sett förut? Eller blandar jag ihop det med något annat?

Man ska nog ta vad han säger med en nypa salt.. Tror han menar allt det nya dom har lagt in i Borderlands 3 bara.


signatur

Är intelligent nog att förstå att göra en konsol till den objektiva vinnaren gör inte spelen bättre efter det.

1+1=2.. 8-3+2= 7.. 3-3x6+2= -13.
If two wrongs don't make a right, try three.

Medlem
Skrivet av T.Mani:

Sa inte Randy Pitchford att 3:an skulle bli något vi aldrig sett förut? Eller blandar jag ihop det med något annat?

Randy Pitchford slåss ju om att vara en större lögnare än Peter Molyneux, så skulle ta allt han säger med en stor nypa salt och skepticism.

Toppen, ännu ett spel man kommer handla på någon rea i framtiden! Det är mer av det gamla, kanske lite uppiffad grafik (?)


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Själv är jag supertaggad, ett av det spel jag längtar mest till framöver.
BL2 fast extra allt? - Take my money!

Medlem
Skrivet av Lepr:

Själv är jag supertaggad, ett av det spel jag längtar mest till framöver.
BL2 fast extra allt? - Take my money!

Samma här.


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

Medlem

Med risk att låta negativ nu, när man visar upp sånt här ifrån spelet så känns det mer som en dlc till tvåan. De gör ett nytt spel, visa smått och gott från det som ska vara nytt gärna En boss fight i ett borderlands spel har vi sett många många gånger liksom

Medlem

ser ju oerhört stelt ut. Det var en av BL stora nackdelar innan tycker jag att miljöerna var helt stela. Dom är inte levande någonstans. Astråkigt. Detta såg typ ännu mera stelt ut. Nej, det blir att spela igenom när det blir gratis på psn+ om nån månad

Medlem

Lirade Borderlands 1 & 2 i co-op när det begav sig. Dom var väl helt ok, inte så mycket mer än så. Minns att jag började tröttna efter att vi påbörjade någon DLC i 2an.

Detta ser ut att vara lite mer utav samma sak, vilket kanske inte är en dålig sak för dom som gillar upplägget, men jag hade förväntat mig något mer. Det var inget som fick mig att säga "wow" direkt och fick mig hypad.

Jag får väl se om man spelar det, inget jag verkligen måste spela, men det kanske kan vara trevligt i co-op.

Edit:

Randy Pitchford verkar inte ha alltför bra cred vad jag förstått hehe.

https://twitter.com/gameinformer/status/1123658326372429825

"I can't believe anybody would accuse you - the developer of Aliens: Colonial Marines - of misleading people during the marketing of a game!"

Han fick ju applåder för att han stod på scen och sa att dom inte skulle ha några mikrotransaktioner(lite lustigt, eller snarare sorgligt, förövrigt att få applåder för att säga en sådan sak, välkommen till gaming 2019)

En del säger att det "bara är kosmetiska saker" man kan köpa, men det är fortfarande mikrotransaktioner.


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem

Shit vad det ser sunkigt ut hehehe.

Medlem

Ser toppen ut! Dom som säger att det ser ut som Borderlands 2... har ni ens spelat tvåan?? Det här ser ju crispy ut som fan! Tydligen mycke förbättringar tex att vapen och fiender scalear så när man spelar med polarna så gör det inget när det skiljer mycket i level mellan spelarna.
Personlig loot och för dom som vill spela som det var förr där en person kan vara höglevlad, hoppa in i ett game och hjälpa sin polare som är låglevlad att smiska en boss så går det via classic läget.

Borderlands 3 känns väldigt välkommet i höst om man gillar ösigt co-op, längtar enormt!

Medlem

Gameplaymässigt ser det stundtals föråldrat ut, stelt och långsamt. Någonstans är jag glad att de valt att bryta mot strömmen (allt ska gå fort-fort) och behållt kärnan i Borderlands även om det görs sig bäst i handen. Designen är på tipptopp och storyn- humorn verkar bli dragplåstret även denna gång. Lootsystemet är lite av en coopspelares dröm- att kunna lira med vännerna utan att begränsas av levelnivån eller lootdropsen.

Gnällkuk

Ser ut precis som jag hade velat! Kommer bli en lång väntan till september!


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Inaktiv

Borderlands 3.0

Medlem

I dunno. Mer Borderlands är ju såklart nice, men med dagens mått känns det verkligen segt och stelt. Ingen fart i gameplayet alls.


signatur

H-How can she slap, kupo!?

KoP
Medlem

Borderlands 1 var väl aldrig speciellt roligt tycker jag. 2:an var dock riktigt kul i coop med ett par polare och 3:an verkar också bli riktigt skôj. Blir köp dag 1! 👍

Medlem

Såg tyvärr mer ut som Pre-Sequel än bl, bl2.

Take my money Epic!

Medlem

Gööööött!!


signatur

Ducati Streetfighter 848

Medlem

Låter lovande! Blir couch co-op med polaren till denna

Medlem

Tyckte Twich Echocast prylen var jäkla fiffig, möjligheten att kunna vinna loot skiter jag i, men just att kunna se streamerns inventory och skillträd var ju skitnajs.


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

Medlem

Bara jag som tycker att dom laddar om hela j*vla tiden? Störigt om det pajjar spelets flow och gameplay.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

Långsamt? Tycker det ser (för) snabbt ut.

Medlem

Hatar den där lilla jävla roboten som ska vara en "comic relief".. Claptrap eller vad den heter. Klarar fan inte av den. Trodde de skulle skrota den till 3:an men nejdå. Får väl skrota robotjäveln själv ingame

1
Skriv svar