Harpan och Super Mario Kart tar plats i spelens Hall of Fame

Robot
Harpan och Super Mario Kart tar plats i spelens Hall of Fame
Medlem

Candy Crush Saga pffftttttt... lol

Medlem

Candy Crush har inget där att göra.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Hur i H*lvete har Halo hamnat där? Vem är den ansvarige?

Redaktör

Allmänheten nominerar vilka som ska vara med, sen utser en jury vinnarna. Det gynnar förstås populära spel som Halo och Candy Crush i fråga om nomineringar.


signatur
Moderator | Testpilot
Skrivet av hoppalängdhopp:

Hur i H*lvete har Halo hamnat där? Vem är den ansvarige?

Som Tomas säger så kommer nomineringarna från allmänheten, sedan utser juryn en vinnare. Det blir ofta en popularitetstävling.

Med det sagt så tycker jag Halo förtjänar en plats (men inte innan Half-Life eller Goldeneye) då de revolutionerade FPS på konsol.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Okej, missade att det var allmänheten som fick rösta. Då förstår jag att det är med då Halo är populärt, varför det är det förstår jag dock inte.

Det som kliade mest i huvudet var just det att det hade hamnat där före tex Half Life.

Medlem
Skrivet av Seraium:

Candy Crush har inget där att göra.

Varför inte? Det är ett av de mest populära spelen som finns i historien och det spelas av alla målgrupper, dessutom har det tjänat mer pengar än många andra spelserier.


signatur

Lorem ipsum dolor sit amet

Avstängd

Hade föredragit Kungen framför Harpan, inte för att jag kunde spela det, men farsan brukar spela det hela tiden. Ta int' skiten seriöst, fröknar & gubbar, utan njut av helgen nu!

Medlem

Kungen, Harpan undrar bara var är MS Röj

Medlem
Skrivet av Kleptoman:

Varför inte? Det är ett av de mest populära spelen som finns i historien och det spelas av alla målgrupper, dessutom har det tjänat mer pengar än många andra spelserier.

Spelar man inte på PC är man ju inte gamer på riktigt, det är sen gammalt.

Att se ner på andra som spelar mer lättillgängliga spel än en själv är tyvärr populärt inom gaming-kulturen.

Inaktiv

Inte för att vara elitistisk gamer men Candy Crush... förstår dock iom att det var allmänheten som röstat så blir det mer tyngd på popularitet än kvalitet. Jag är beredd att gå i graven för att Half-Life är objektivt bättre än Candy Crush om man mäter hur mycket kärlek och arbete som lagts ner och inverkan det haft på individers liv. Half-Life är ett mästerverk och CC en nästan cynisk skapelse designat för att utnyttja människans ”svaga” delar i psyket som behovet av snabba kickar.

Medlem
Skrivet av Kleptoman:

Varför inte? Det är ett av de mest populära spelen som finns i historien och det spelas av alla målgrupper, dessutom har det tjänat mer pengar än många andra spelserier.

Sant, men då spelet inte direkt är något nytt utan bygger på en hel del andra spel med nästan identiskt innehåll..så...tja Men folket har röstat!


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Någon som vet hur man (om man) kan föreslå spel? På allvar så ser jag kollegorna som sitter och spelar Harpan på jobb, men hur nomineras sånt här? Och vem bestämmer?

1
Skriv svar