Rage 2 har olåst framerate på pc

Robot
Rage 2 har olåst framerate på pc
Medlem

https://www.shacknews.com/article/111576/rage-2-pc-specificat...
Lista med alla grafiska ”finesser” ovan.


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Inaktiv

Spelet ser nog ut att kunna vara bra men sättet de visade upp det på E3 fick en att känna att de främst riktade in sig mot 15-åriga killar som halsar monster energy

Gen
Medlem

21:9 var ju trevligt, tackar!

Ambassadör
Xbox
Skrivet av anon_119148:

Spelet ser nog ut att kunna vara bra men sättet de visade upp det på E3 fick en att känna att de främst riktade in sig mot 15-åriga killar som halsar monster energy

Haha, ja lite så. Lite PG12-varning på marknadsföringen kanske.

Om det finns ett djup bakom det där så är jag intresserad. Det verkar ösigt, men det ska väl till något mer hoppas jag.

60 fps låter fint dock, det tar vi.


signatur

Jump in.

Medlem

Verkligen trevligt att vi på PC får "extra" finesser (väldigt självklara inställningar kan man tycka). Skumt tycker jag att konsolspelare inte får samma val.

Moderator | Testpilot

Intressant hur det ska gå med deras "Games as a service" grej som de ska ha med detta spelet.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Som det ska vara till PC med andra ord? Standard att man inte låser FPS samt ska stödja 21:9. Det är vad som alltid förväntas!

Medlem

Självklarheter, allt under 90fov blir sunktigt och enbart 60fps orkar jag knappt spela i längre, speciellt inte sådana här spel.

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Intressant hur det ska gå med deras "Games as a service" grej som de ska ha med detta spelet.

Usch nej vad är det nu jag missat?

Medlem

Meh, snart är väl tangentbordsstöd också en feature.

Moderator | Testpilot
Skrivet av Sapiens:

Usch nej vad är det nu jag missat?

Folk har valt att tolka det olika. Tanken är att spelet ska kontinuerligt få uppdateringar och nytt content efter release, ala games-as-a-service-stuk. Enligt utvecklarna själva är det inte "GAAS", men i praktiken ser det ut att fungera på samma sätt. Lite som att Randy Pitchford säger att Borderlands 3 inte har mikrotransaktioner, men du kan köpa skins.

And here’s his thoughts on the whole games as a service thing.

“No [Rage 2 isn’t games as a service], it will just be a supported game. I don’t know, it’s so hard to…like someone needs to come up with a perfect definition of what a ‘games-as-a-service’ game actually is. Many people have different ideas of that, and I may have confused people originally when I started talking about this. What we’re planning on doing is creating some updates and content for this game after we launch. So, we monitor the game, we monitor the players, we act in the community, we’re gonna support it, we’re gonna update it. It’s not like a subscription or a free-to-play game. But it will be supported.

Källa: https://wccftech.com/rage-2-not-games-as-a-service/


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Älskar att, i min värld, självklara PC-inställningar idag marknadsförs som features.


signatur

XBL: facingdeath88 - Gears of War 3 & Battlefield 3

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Folk har valt att tolka det olika. Tanken är att spelet ska kontinuerligt få uppdateringar och nytt content efter release, ala games-as-a-service-stuk. Enligt utvecklarna själva är det inte "GAAS", men i praktiken ser det ut att fungera på samma sätt. Lite som att Randy Pitchford säger att Borderlands 3 inte har mikrotransaktioner, men du kan köpa skins.

And here’s his thoughts on the whole games as a service thing.

“No [Rage 2 isn’t games as a service], it will just be a supported game. I don’t know, it’s so hard to…like someone needs to come up with a perfect definition of what a ‘games-as-a-service’ game actually is. Many people have different ideas of that, and I may have confused people originally when I started talking about this. What we’re planning on doing is creating some updates and content for this game after we launch. So, we monitor the game, we monitor the players, we act in the community, we’re gonna support it, we’re gonna update it. It’s not like a subscription or a free-to-play game. But it will be supported.

Källa: https://wccftech.com/rage-2-not-games-as-a-service/

Angående definitionen av vad Games as a service är tycker jag Scott Ross klargjorde det bäst i sin "Games as a service" is fraud video.

Games as a service - the business practice of players not having control of wheather they can play a game due to a company withholding that function.

Hoppas inte det gäller Rage 2, vore så onödigt och dumt. Känns också bara konstigt att snacka om stöd, uppdateringar, stats mm och blanda ihop det med games as a service, som om det inte fanns långt innan live service tramset.

Inaktiv

@Magroth: Det är faktiskt ganska roligt som du säger att något som mer eller mindre varit en självklarhet när det kommer till PC-spel nu blivit ett rapporterbar feature när det finns i spel idag.

Medlem

Saker som ska vara standard men utvecklare använder som "selling points" för att locka in spelare med falsk good will.


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

1
Skriv svar