Nytt Assassin's Creed-spel

Medlem
Nytt Assassin's Creed-spel

awesomeness

Medlem

Härligt att det släpps till PC!

Medlem

Jag måste fråga, var är lönnmördandet i den här serien?

I varje uppdrag så mördar man någon mitt framför dennes vaktstyrka och man måste fly för livet, eller ta död på hela styrkan. Det skulle vara lite mer som Hitmanserien där man smyger runt i skuggorna och tar död på folk så tyst som möjligt, då skulle serien vara bättre enligt mig.

Medlem

Redan i höst alltså, det gillas. Dock är jag lite emot multiplayer i sånt här, får väl se om de löser det på ett bra sätt - om det nu överhuvud taget kommer finnas.

Jozo: Det jag gillade med 2:an var att det gav en mycket större varriation när det kom till hur man valde att mörda sina mål. Antingen hoppade man bara in och svingade svärdet över huvudet. Eller så var man mer på avstånd och kastade knivar/sköt bly, eller (min favorit) hyrde eskortflickor, gömde sig bland folk, gömde sig i halmhögar eller kärror, för att obemärkt mörda sitt mål. Ibland misslyckades man (precis som jag antar att vissa gör) och får slå sig ut, men ibland lyckades man och allt var frid och fröjd.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem
Skrivet av Jozo:

Jag måste fråga, var är lönnmördandet i den här serien?

I varje uppdrag så mördar man någon mitt framför dennes vaktstyrka och man måste fly för livet, eller ta död på hela styrkan. Det skulle vara lite mer som Hitmanserien där man smyger runt i skuggorna och tar död på folk så tyst som möjligt, då skulle serien vara bättre enligt mig.

Assassin/assassinate är inte nödvändigtvis samma sak som lönnmördare/lönnmord. Assasinate används i engelskan mer som ett utryck för mord på politiska personer eller ledare. Det behöver inte nödvändigtvis vara ett lönnmord.


signatur

En demonstration: Demon.
Ett demonstrations-ex: Demot.

Medlem

Det här låter nice, hoppas att MP blir bra bara.

Medlem
Skrivet av Shimo:
Skrivet av Jozo:

Jag måste fråga, var är lönnmördandet i den här serien?

I varje uppdrag så mördar man någon mitt framför dennes vaktstyrka och man måste fly för livet, eller ta död på hela styrkan. Det skulle vara lite mer som Hitmanserien där man smyger runt i skuggorna och tar död på folk så tyst som möjligt, då skulle serien vara bättre enligt mig.

Assassin/assassinate är inte nödvändigtvis samma sak som lönnmördare/lönnmord. Assasinate används i engelskan mer som ett utryck för mord på politiska personer eller ledare. Det behöver inte nödvändigtvis vara ett lönnmord.

Mycket sant. American Heritage Dictionary definierar "assassinate" såsom: To murder (a prominent person) by surprise attack, as for political reasons.

Det kan vara minst lika effektivt (och till och med önskvärt!) att mörda målet på öppen gata bland hans vakter. Det skickar ett tydligt budskap till de som ser på, att "vi kan ta dig också, när och hur vi vill".

Ish
Medlem

Det tog inte lång tid! MP verkar intressant, men än mer intressant lär bli hur det kommer att fungera rent praktiskt.


signatur

"If the road ahead is long, don't turn back"

Medlem
Skrivet av TheShab:

Härligt att det släpps till PC!

Jo men som vanligt tror jag att vi PC spelare får vänta 2 månader extra... plus ingen offline läge

Medlem

Med tanke på all framrate lagg i 2an på PS3 så är detta något jag inte har för stora förhoppningar med..

Medlem

Finns det någon information om hur många delar det ska släppas? Vill spela i nutid istället och hoppa omkring bland skyskrapor på manhattan.

Medlem
Skrivet av Spectral:

Finns det någon information om hur många delar det ska släppas? Vill spela i nutid istället och hoppa omkring bland skyskrapor på manhattan.

Ska ju bli en trilogi, minst. Det som skrivs om här är ju mer 2.5, så 3an har vi fortfarande att se fram emot.

Inaktiv
Skrivet av Spectral:

Finns det någon information om hur många delar det ska släppas? Vill spela i nutid istället och hoppa omkring bland skyskrapor på manhattan.

Mirrors Edge

Medlem

I multiplayer kommer var och en spela varsin lönnmördare och gå runt i en bana och full av civila som har liknande utseende som du själv och så ska du försöka se personer som bryter från mönstret och springer upp på hustak (andra spelare med andra ord.) eller liknande och mörda dem! Mark my words.


signatur

<Raven> I tried setting my hotmail password to penis.
<Raven> It said my password wasn't long enough. :(

Medlem

Trevligt, tänkte köpa AC 2 men det blev aldrig av.


signatur

Friskyttarna.eu | Ditt ljus i MMO-mörkret

Medlem

Riktigt fint detta.

Länktar!

Medlem

Dåligt sugen på fortsättning på tvåan

Inaktiv

Awesome!


signatur

i7-4770K @4.3GHz, 16GB RAM, 120GB SSD + 5TB, GTX 780 3GB VRAM, 24" 144Hz 3D, Win8.1 PRO

Hoppas bara det inte gills som AC3, jag vill ha nya miljöer igen!
Antikens Egypten kanske?

Men det tror jag inte, antagligen en spin-off.

Inaktiv
Medlem

Känns framstressat att det redan kommer en uppföljare...


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Medlem

Fyfan vad UNDERBART!!!!


signatur

”Om det inte var menat att man ska äta djur, varför är de då gjorda av mat?” -Homer Simpson

Medlem
Skrivet av showerguy:
Skrivet av Spectral:

Finns det någon information om hur många delar det ska släppas? Vill spela i nutid istället och hoppa omkring bland skyskrapor på manhattan.

Mirrors Edge

Nej verkligen inte.

I väntan på 3:an så kommer det lite gott...


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Skrivet av TheWhaleHunter:

Hoppas bara det inte gills som AC3, jag vill ha nya miljöer igen!
Antikens Egypten kanske?

Men det tror jag inte, antagligen en spin-off.

Även om jag inte kört klart 2:an än så är väll en bra gissning att man kör som Desmond i nutid (framtid?) efter som han får mer o mer egenskaper från sina anfäder ... hoppas jag på iaf


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

1
Skriv svar