Medlem
End Game?

Finns det ingen tråd om filmen? Den har ju varit ute några dagar, måste vara folk som sett den?


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Moderator | Testpilot

Kommer se den ikväll. Ska bli spännande. Har fortfarande inte sett Black Panther och heller inte Captain Marvel, tyvärr. CM kommer jag läsa synopsis på så jag vet det viktigaste för Endgame.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Vad tyckte du då? Jag tyckte den var grym.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Ambassadör
Xbox

Nu får jag väl smisk, men jag tycker de här filmerna är rätt kassa.


signatur

Jump in.

Skribent

Visst var det en bra film. Första två timmarna betydligt bättre än sista timmen enligt mig.

Sinnessjukt överröstad på IMDB dock, med 230 000 röster så är det den sjätte bästa filmen genom tiderna med 8,9 i rating.

https://www.imdb.com/chart/top?ref_=nv_mv_250

Medlem

Riktigt bra film. Dock en del "Cringe" grejer och lite väl mycket inlagd humor överallt.

Jag ger den ändå 4/5 (Eller 8/10 då).

Medlem

Riktigt bra film och bra avslutning på allt man byggt upp under dem här 11 åren och 21 filmerna. Skulle nog inte säga att det är den bästa film jag sett, men definitivt den bästa superhjälte rulle jag sett.

Fanns ju som Vinkelslipen säger en del "cringe" stunder och en del saker som man själv helst hade lämnat utanför, men fortfarande så är allt annat i filmen riktigt bra och fans av tidigare Marvel filmer kommer bli mer än nöjda. Stark 9/10.

Har själv följt MCU sen starten med Hulk och Iron Man, men vet inte om jag riktigt känner samma starka känsla för att fortsätta se kommande filmer efter denna. Känns bara som att det kan gå utför efter denna.

Medlem
Skrivet av Mortaigne:

Nu får jag väl smisk, men jag tycker de här filmerna är rätt kassa.

Inte av mig, jag håller med.

Jag får en "Kejsarens nya kläder" känsla av dessa filmer. Jag har inte sett alla filmerna men såg End Game igår och hur den och många av de jag har sett kan anses bra förutom effekterna is beyond me. Men jag tror mer att det handlar om att: "I'm too old for this shit"

Moderator | Testpilot
Skrivet av newlander:

Inte av mig, jag håller med.

Jag får en "Kejsarens nya kläder" känsla av dessa filmer. Jag har inte sett alla filmerna men såg End Game igår och hur den och många av de jag har sett kan anses bra förutom effekterna is beyond me. Men jag tror mer att det handlar om att: "I'm too old for this shit"

Mycket handlar ju om vad för typ av person man är och vad man vill få ut av sitt tittande. Gillar man inte superhjältar i det stora hela så funkar det ju liksom inte. I grunden är många av dessa filmer gjorda för en PG-13 marknad. Roliga, mycket action och "roliga"-one liners.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Mycket handlar ju om vad för typ av person man är och vad man vill få ut av sitt tittande. Gillar man inte superhjältar i det stora hela så funkar det ju liksom inte. I grunden är många av dessa filmer gjorda för en PG-13 marknad. Roliga, mycket action och "roliga"-one liners.

Helt riktigt, och superhältar är inte min favorit heller, så alla har helt rätt till sin egen vanföreställning:)

1
Skriv svar