Vikingatiden nästa? Läckt bild påstås visa Assassin's Creed Ragnarok

Robot
Vikingatiden nästa? Läckt bild påstås visa Assassin's Creed Ragnarok
Medlem

Hoppas! Jag vill fara runt kring Skandinavien i mitt egna långskepp och dricka mjöd i gillestugan!


signatur

Metal is best served heavy.

Medlem

Ni tror seriöst att detta är sant? Räcker med att titta på bilden en gång för att förstå att det är falskt.


signatur

Lorem ipsum dolor sit amet

Medlem

Vill genast resa till Birka!

Medlem
Skrivet av Kleptoman:

Ni tror seriöst att detta är sant? Räcker med att titta på bilden en gång för att förstå att det är falskt.

Man kan väl få drömma?


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem

Helt klart en intressant setting och från vad jag hört från folk vid ubi så stämmer det.
Kan dock suga rätt hårt om de satsar allt för mycket på mytologin, det superhjältefieras (vilket ord) alltid och blir pannkaka.

Inaktiv

Ragnar Lodbrok känns ju hiskeligt bekant lol

Medlem
Skrivet av Kleptoman:

Ni tror seriöst att detta är sant? Räcker med att titta på bilden en gång för att förstå att det är falskt.

Den enorma mängden argument du använde får mig att ändra uppfattning direkt...


signatur

Everytime I look at myself, I can't believe how awesome I am.

Medlem

Hade varit otroligt häftigt, hoppas dessa rykten stämmer.

Medlem
Skrivet av Turbodog:

Ragnar Lodbrok känns ju hiskeligt bekant lol

Han passar i ett spel med fiktiv historia.


signatur

I drank what?

Medlem
Skrivet av StrongBad:

Den enorma mängden argument du använde får mig att ändra uppfattning direkt...

Kan du inte se utifrån bilden att det inte är ett AC spel vet jag inte hur jag ska hjälpa dig. Jämför bara med andra spel i samma serie


signatur

Lorem ipsum dolor sit amet

Medlem

Är ju en av alla som velat se ett ac i feodala Japan men med nyligen släppa sekiro som dämpade mitt begär och ghost of tsushima på gång så kan jag absolut tänka mig vikingatiden

Redaktör
Ponny

Jag får inte nog av karga miljöer i spel. Skellige i The Witcher 3, hela God of War. Vill ha mer! Vete tusan om bilden är den äkta varan, men ryktena om Assassin's Creed och vikingar blir ju bara fler.


signatur

En Bamseponny av folket

Ambassadör
Xbox

Det här vill jag ha!


signatur

Jump in.

Medlem

Jag har visserligen tröttnat på AC, men med det här kan jag nog ändra mig

KoP
Medlem

Om det nu är sant så är det säkert spelmakarna som har "läckt" bilden själva för att skapa hype.

Hoppas lite på att det är falskt. Vad som helst än ännu en omgång Hollywood-vikingatid.


signatur

Viam inveniam aut faciam

Medlem

Undrar hur Assassins och Templars implementeras i viking-tema?

Vikings = Assassins, Engriiish Men = Templars.


signatur

Ordo Ab Chao

Testpilot

Ser ut som en Skyrim mod haha.

Medlem
Skrivet av Kleptoman:

Kan du inte se utifrån bilden att det inte är ett AC spel vet jag inte hur jag ska hjälpa dig. Jämför bara med andra spel i samma serie

Det är taget mitt under utvecklingen, det kan se ut precis hur som helst i det här läget. Karaktärsmodeller och texturer är långt ifrån klara. Spelet kommer inte släppas förrän tidigast hösten 2020.


signatur

Everytime I look at myself, I can't believe how awesome I am.

Medlem

AC har kommit så långt ifrån vad det var i grunden. Finns lite likheter kvar med de första spelen men känslan är helt annan numera. Men det är inte negativt menat, gillar Odyssey och Origins. Vet inte hur Vikingar ska gå ihop med Assassin's och Templars men blir intressant om detta stämmer på någon punkt, tror inte allt på den där punktlistan lär bli sann även om det visar sig vara Vikinga tiden. Att spelet ska innehålla England, Norge, Danmark, Sverige och Finland som spelkarta känns nästan overkligt, låter overkligt, måste haft lång utvecklingstid i så fall och är kartan mer än 50-60% tom så vad är meningen? Känns bara omöjligt att de lyckas fylla en sådan stor karta med saker att göra. Så tar det med en nypa salt, låter hur coolt som helst dock.

SoL
Medlem

Även om det är falska rykten just nu så kanske ryktena kommer bli sanna så småningom när ubisoft tar till sig det. Det hade varit as najs med vikinga tiden. Det skulle bli det första AC spelet jag spelar sen black flag isåfall

Medlem
Skrivet av Jaxalot:

Undrar hur Assassins och Templars implementeras i viking-tema?

Vikings = Assassins, Engriiish Men = Templars.

Ansgar är antagonisten. Boom!

Medlem

Hur musiken kan tänkas låta


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Sålänge de inte har horn på hjälmarna så är jag nöjd, iom att de vill vara så korrekta som möjligt när det gäller historia (visserligen lägger de till väldigt mycket för just Assassin's Creed-delen) borde de verkligen inte ha med horn på hjälmar.
Det har hittills gjorts enbart ett fynd angående en hjälm från vikingatiden och den har inga horn... hjälmar av järn var något för hövdingarna/kungen.


signatur

CAYDE-6: Do it for the loot they've taken from us, and most importantly: do it-
TITAN: FOR THE PUPPIES!!

Skrivet av Archeolog:

Sålänge de inte har horn på hjälmarna så är jag nöjd, iom att de vill vara så korrekta som möjligt när det gäller historia (visserligen lägger de till väldigt mycket för just Assassin's Creed-delen) borde de verkligen inte ha med horn på hjälmar.
Det har hittills gjorts enbart ett fynd angående en hjälm från vikingatiden och den har inga horn... hjälmar av järn var något för hövdingarna/kungen.

Mig veterligen är det en hjälm från vendeltiden. Inte för att det gör så stor skillnad när allt kommer omkring, det är ändå bara perioder skapade av lata historiker.

Gör de ett AC i vikingatid lär de i första hand titta på tv-serien Vikings. Allt och alla ska vara extra smutsiga, minst en sköldmö (förmodligen en valbar protagonist) och alla ska ha samma underliga engelska brytning, som låter "skandinavisk" i amerikanska öron. Minst en karaktär kommer att heta Björn.


signatur

Viam inveniam aut faciam

Medlem

Verkar fejk, ett par användare på annat forum har jämfört bilder och där kan man hitta denna ifrån Unitys Tech Demo "The Blacksmith"

Och här är den "läckta" bilden. Miljön är densamma.


signatur

Nämen!

Frilansare
Skrivet av Mutumba:

Ser ut som en Skyrim mod haha.

Haha det var faktiskt det första jag tänkte också!

Medlem
Skrivet av hannes.theorell:

Mig veterligen är det en hjälm från vendeltiden. Inte för att det gör så stor skillnad när allt kommer omkring, det är ändå bara perioder skapade av lata historiker.

Gör de ett AC i vikingatid lär de i första hand titta på tv-serien Vikings. Allt och alla ska vara extra smutsiga, minst en sköldmö (förmodligen en valbar protagonist) och alla ska ha samma underliga engelska brytning, som låter "skandinavisk" i amerikanska öron. Minst en karaktär kommer att heta Björn.

Sant, beror också på vilken historiker man frågar och vilken del i världen som räknas som vendeltid just då och vikingatid annars.
Är inte Assassin's Creed-spel utvecklade av de olika filialerna av Ubisoft? Så det är inte enbart amerikanare som tror sig veta bäst om svenskt uttal utan även den franska (och tyska?) filialen som brukar funka lite bättre?


signatur

CAYDE-6: Do it for the loot they've taken from us, and most importantly: do it-
TITAN: FOR THE PUPPIES!!

Medlem

verkar sådär med en lönnmördare på vikinga tiden. men kul med lite skandinavisk historia, hur okorrekt den nu må vara.

123
Skriv svar