The Division 2, Officiella speltråden – Allmän diskussion / Story / Spelare till PS4 / Guide / Frågor

Medlem
Skrivet av anon_326725:

Vad ska man säga.
Välkommen till spelkonceptet looter shooter.
Det går ut på att få bättre gear och min/maxa den gear du har så mycket det bara går i väntan på nästa utmaning. Sen gör man om det tills det inte kommer någon mer content:P

Det är ju Excel i spelformat... 😁

Jag gillar! 😜

Medlem

Skulle testa en annan build med Rifle och jag hade en del bra gear för den. Efter en del fixade skulle jag testa på ett uppdrag på challenging och det gick apdåligt, så bytte tillbaks till AR och då gick det riktigt bra igen. Behöver nog fixa ett par delar till innan jag byter.

Inaktiv
Skrivet av Dave The Slave:

/whine on
Det är tredje gången som jag antingen inte kan starta spelet eller blir utkastad efter några minuter pga uppdateringar. Jag kan inte spela mycket så när jag väl lyckas trycka in lite speltid så blir jag tokig när spelet kastar ut mig!

De får väl för sjutton se till att lägga uppdateringarna på lite olika tider och inte samma tider hela tiden! IMO katastrof att jag betalar pengar och inte kan spela när jag vill/kan!
/whine off

Jävla trist för dig. Vet en annan som också har haft grova problem med det där. Tur i oturen är väl att det inte drabbat majoriteten av spelarna. Klen tröst för dig såklart.

Vad gäller uppdateringarna så gillar jag att de kör det mitt på dagen då jag i princip ALLTID bara spelar på kvällen. Sen så är det helt klart bäst att köra samma tid/dag alltid så folk kan planera s tt spelande bättre.
Slumpmässiga maintenance-dagar kan dra åt helvete

Medlem
Skrivet av Fulci:

Skulle testa en annan build med Rifle och jag hade en del bra gear för den. Efter en del fixade skulle jag testa på ett uppdrag på challenging och det gick apdåligt, så bytte tillbaks till AR och då gick det riktigt bra igen. Behöver nog fixa ett par delar till innan jag byter.

Haha jag kör ändå med rifle för att levla upp sharpshooter. Blir väl ett par dagar till, sedan blir det LMG/SMG för hela slanten tills nya specilizations har kommit

Medlem
Skrivet av schmuttah:

Haha jag kör ändå med rifle för att levla upp sharpshooter. Blir väl ett par dagar till, sedan blir det LMG/SMG för hela slanten tills nya specilizations har kommit

Jag antar att det går köra Rifle, men då behöver man lite mer optimal gear än jag hade.

Medlem

Angående Nemesis så klagar många nu på att de inte kan slutföra den. Men jag tycker de riktigar in sig lite fel, att det ska vara schemalagda invasioner eller att allt ska bli invaderat var trejde vecka.

Istället skulle de kunna flytta fler delar till slutbossen i Tidal Basin så man kan få dem där genom att köra den flera gånger.

Sen kunde det gärna få vara en random invasion lite då och då på ens egen karta så man inte blir klar med invasions snabbt och sen kör vanliga gängen resten av veckan.

Medlem
Skrivet av Fulci:

Angående Nemesis så klagar många nu på att de inte kan slutföra den. Men jag tycker de riktigar in sig lite fel, att det ska vara schemalagda invasioner eller att allt ska bli invaderat var trejde vecka.

Istället skulle de kunna flytta fler delar till slutbossen i Tidal Basin så man kan få dem där genom att köra den flera gånger.

Sen kunde det gärna få vara en random invasion lite då och då på ens egen karta så man inte blir klar med invasions snabbt och sen kör vanliga gängen resten av veckan.

Jag är mer sur på random drop exotics. Får fan inget

Inaktiv
Skrivet av schmuttah:

Haha jag kör ändå med rifle för att levla upp sharpshooter. Blir väl ett par dagar till, sedan blir det LMG/SMG för hela slanten tills nya specilizations har kommit

AR med Chatterbox och sharpshooter är riktigt bra.
Hoppas på att den blir ännu bättre så fort jag fått nemesis. Om jag nu någonsin får den sista delen

Medlem
Skrivet av anon_326725:

AR med Chatterbox och sharpshooter är riktigt bra.
Hoppas på att den blir ännu bättre så fort jag fått nemesis. Om jag nu någonsin får den sista delen

Föredrar survivalist för min AR build +15% AR damage.


signatur

7900XTX
7800X3D

Medlem

Någon som vet när näst patch släpps som gör så att det droppas högre lvl gear?

Medlem
Skrivet av Ronzem:

Någon som vet när näst patch släpps som gör så att det droppas högre lvl gear?

Raids är försenat, skulle släppts 25 april men ska nu släppas i maj, inget datum satt men lär ju bli i slutet av månaden, patch släpps antagligen lite innan ev. samtidigt.


signatur

7900XTX
7800X3D

Inaktiv
Skrivet av alias:

Föredrar survivalist för min AR build +15% AR damage.

30% handling och 30% reload är också soft.
Kommer eventuellt gå survival för armorkit-perken. Gillar inte sharpshooters armor kit

Medlem
Skrivet av schmuttah:

Jag är mer sur på random drop exotics. Får fan inget

Samma, inte heller fått någon av de två som är i pve.

Medlem
Skrivet av anon_326725:

30% handling och 30% reload är också soft.

Absolut, svårt val där.


signatur

7900XTX
7800X3D

Medlem

Tjenare! Har nu nått Tier 5. I första Divison så var väl max gearscore 265 om jag inte minns fel. Med vad är max i nya? Blir inte riktigt klokare när jag läser olika forum angående det här heller. Eller är inte gearscore lika relevant i 2:an som det var i 1:an? Jag ligger nu på 460 ish. Vad är max gearscore på backpack till exempel. Eller på handskar? Jag vill ju liksom börja bygga i en viss riktning men vill ju samtidigt ha så hög gearscore som möjligt.

Trevlig kväll.

Medlem
Skrivet av Lethenstroom:

Tjenare! Har nu nått Tier 5. I första Divison så var väl max gearscore 265 om jag inte minns fel. Med vad är max i nya? Blir inte riktigt klokare när jag läser olika forum angående det här heller. Eller är inte gearscore lika relevant i 2:an som det var i 1:an? Jag ligger nu på 460 ish. Vad är max gearscore på backpack till exempel. Eller på handskar? Jag vill ju liksom börja bygga i en viss riktning men vill ju samtidigt ha så hög gearscore som möjligt.

Trevlig kväll.

500 just nu. 515 efter patchen. (inte spelat på ett tag så hoppas det är rätt)
Sen kan du ju Recalibrata så det blir högre dock.


signatur

Corsair Obsidian 1000D* Corsair AX1600i* Asus Z790 Prime-A* Intel 13900K* 32GB G-Skill DDR5 7600Mhz/36* Asus RTX 4090* Corsair MP600 1TB* Samsung 980 Pro 1TB

Inaktiv
Skrivet av Lethenstroom:

Tjenare! Har nu nått Tier 5. I första Divison så var väl max gearscore 265 om jag inte minns fel. Med vad är max i nya? Blir inte riktigt klokare när jag läser olika forum angående det här heller. Eller är inte gearscore lika relevant i 2:an som det var i 1:an? Jag ligger nu på 460 ish. Vad är max gearscore på backpack till exempel. Eller på handskar? Jag vill ju liksom börja bygga i en viss riktning men vill ju samtidigt ha så hög gearscore som möjligt.

Trevlig kväll.

Som tidigare nämnt så är 515 det högsta du kan nå om du rekalibrerar dina items i white house. 265 är löjligt lågt så jag föreslår att du kör genom några invaded missions så kommer det snart regna 500 gs items på dig.

Det som händer i det nya är att Dark Zones kommer droppa 515 vad vi vet just nu och detsamma eller högre kommer droppa i raiden som kommer om en månad max förhoppningsvis. Det ska även kunna droppa 515 från icke-pvp aktiviteter.

Gearscore är både viktigt och INTE viktigt. Ju högre gearscore du har desto högre gearscore kommer droppas från loot men gearscore betyder inte så mycket om du vill maximera din prestanda. Det finns många, inkl jag själv, som kör under 515 som har sjukt bra damage och survivability baserat på talents och stats på din gear. Så rent praktiskt kan en 480 gearscore göra mer damage än en som är 515 gearscore.

Mitt förslag är att du kollar videos på youtube där de går genom bra builds för det vapen du föredrar. Just nu verkar det vara meta att bygga sin gear kring det vapen man föredrar samt ett exotic vapen som man har som holstered (Det vill säga ett vapen man har equipped för dess holstered-effekt men man använder inte det lika mycket som sitt main-vapen)
Men det kan komma att ändras med ändringarna som kommer med raid-patchen.

Hoppas det hjälpte!

Medlem
Skrivet av anon_326725:

Som tidigare nämnt så är 515 det högsta du kan nå om du rekalibrerar dina items i white house. 265 är löjligt lågt så jag föreslår att du kör genom några invaded missions så kommer det snart regna 500 gs items på dig.

Det som händer i det nya är att Dark Zones kommer droppa 515 vad vi vet just nu och detsamma eller högre kommer droppa i raiden som kommer om en månad max förhoppningsvis. Det ska även kunna droppa 515 från icke-pvp aktiviteter.

Gearscore är både viktigt och INTE viktigt. Ju högre gearscore du har desto högre gearscore kommer droppas från loot men gearscore betyder inte så mycket om du vill maximera din prestanda. Det finns många, inkl jag själv, som kör under 515 som har sjukt bra damage och survivability baserat på talents och stats på din gear. Så rent praktiskt kan en 480 gearscore göra mer damage än en som är 515 gearscore.

Mitt förslag är att du kollar videos på youtube där de går genom bra builds för det vapen du föredrar. Just nu verkar det vara meta att bygga sin gear kring det vapen man föredrar samt ett exotic vapen som man har som holstered (Det vill säga ett vapen man har equipped för dess holstered-effekt men man använder inte det lika mycket som sitt main-vapen)
Men det kan komma att ändras med ändringarna som kommer med raid-patchen.

Hoppas det hjälpte!

Jag har inte 256 i gearscore, utan jag nämnde att det var max i division 1. Min fråga här var vad max i 2:an. Mitt gearscore ligger på 470 isch.

Medlem
Skrivet av Lethenstroom:

Jag har inte 256 i gearscore, utan jag nämnde att det var max i division 1. Min fråga här var vad max i 2:an. Mitt gearscore ligger på 470 isch.

Just nu kan man få max 500 som drop, men tweaka upp det en hel del genom att göra recalibration. Jag tror min högsta del har 512. När nästa stora uppdatering släpps kommer 515 bli max "normal" drop, men det kommer gå att få ytterligare lite högre i 8-manna raiden, men det är inte sagt exakt vilken GS. Båda kommer även då gå att tweaka upp lite genom recalibration.

Inaktiv
Skrivet av Lethenstroom:

Jag har inte 256 i gearscore, utan jag nämnde att det var max i division 1. Min fråga här var vad max i 2:an. Mitt gearscore ligger på 470 isch.

Okej. Jag läste fel. Resten av mitt svar är svar på din fråga dock

Medlem

Uppdatering från idag
https://tomclancy-thedivision.ubisoft.com/game/en-us/news-upd...

De har backat på ny GS och all GS i DZ och Radien kommer ha max 500.

Citat:

Our intention, as always, is for players to enjoy the content they love and continue to make progress with their Agent. After talking about loot and Gear Score in a lot of meetings, chats and video calls and many white boards being filled with thoughts, notes and graphs, we decided that with all the changes coming with TU3, increasing the Gear Score at this point would have created a couple of issues.

* Gear Score 500 items would have been outdated immediately, and all the effort you put into min/maxing and farming your builds would have been wasted just as the Raid goes live. We don't want to invalidate your progression and we heard that feedback loud and clear from our community. Your gear and your builds are important to you and to us.
* The statistical increase in stats would have made gear better but we don't want the focus to be on constantly chasing a higher Gear Score, when it should be about finding a playstyle and build that you enjoy.

Operation Dark Hours, the 8-player Raid coming in TU3, will also provide Gear Score 500 rewards.The raid will offer exclusive loot, including new gear sets and an Exotic weapon. We're very excited for you to experience the first Raid in The Division history, which we hope will be a great addition to the end game.

Medlem

Kan också tillägga att all GS över 500 kommer dras ner till 500 och recalibration kommer inte påverka GS längre.

Deras tanke är att istället för att jaga GS, ska man kunna jaga bra gear och att den sen inte blir utdaterad så snabbt.

Dessutom kommer TU3 nästa vecka! (Title Update). Men den kommer inte innehålla raiden. De vill att man ska få lite tid att vänja sig med nya systemet och hur gear fungerar innan de släpper raiden.

Medlem
Skrivet av Fulci:

Kan också tillägga att all GS över 500 kommer dras ner till 500 och recalibration kommer inte påverka GS längre.

Deras tanke är att istället för att jaga GS, ska man kunna jaga bra gear och att den sen inte blir utdaterad så snabbt.

Såg state of the game, kortaste hitills? De verkade inte överentuiastiska. Inget emot att gearscore hålls vid 500, 500 eller 515 - who cares, talanger builds och stats är viktigare. Men var andra saker de inte pratade om, inventarie storlek, dx12 fix o.s.v. som jag skulle velat höra deras tankar om. Trist att vi får vänta till nästa vecka med patchen. Inte så jättesugen på att spela när man vet att stora förändringar dröjer en vecka. Att chem launcher inte kommer kunna "stackas" känns som en tråkig grej tycker jag. Men hoppas det blir bra och balanserat. Raiden kommer släppas kort därefter men fortfarande inget datum satt.
PTS är också avslutad nu tydligen.


signatur

7900XTX
7800X3D

Medlem
Skrivet av alias:

Såg state of the game, inget emot att gearscore håll vid 500, 500 eller 515 - who cares, talanger builds och stats är viktigare. Men var andra saker de inte pratade om, inventarie storlek, dx12 fix o.s.v. som jag skulle velat höra deras tankar om. Trist att vi får vänta till nästa vecka med patchen. Inte så jättesugen på att spela när man vet att stora förändringar dröjer en vecka. Att chem launcer inte kommer kunna "stackas" känns som en tråkig grej tycker jag. Men hoppas det blir bra och balanserat. Raiden kommer släppas kort därefter men fortfarande inget datum satt.
PTS är också avslutad nu tydligen.

Jag missade den tyvärr, tack för uppdateringen.

Jo, de har fler saker att jobba på. T.ex. är de olika specialiceringarna rätt obalanserade. Jag spelar t.ex. Sharpshooter med AR trots att det är Survivalist som har +15% AR damage. Men bonusar för headshot, reload speed och stability/accuracy är för värdefulla. Sen som Sharpshooter har jag _aldrig_ avlossat ett skott med Signature vapnet.

Medlem
Skrivet av Fulci:

Jag missade den tyvärr, tack för uppdateringen.

Jo, de har fler saker att jobba på. T.ex. är de olika specialiceringarna rätt obalanserade. Jag spelar t.ex. Sharpshooter med AR trots att det är Survivalist som har +15% AR damage. Men bonusar för headshot, reload speed och stability/accuracy är för värdefulla. Sen som Sharpshooter har jag _aldrig_ avlossat ett skott med Signature vapnet.

haha, samma här, provskjutit någon gång men det är allt


signatur

7900XTX
7800X3D

Inaktiv
Skrivet av alias:

haha, samma här, provskjutit någon gång men det är allt

Totalt meningslöst att använda signature när man kan craft Nemesis som är många gånger bättre.
Riktigt dålig design där!

Medlem
Skrivet av anon_326725:

Totalt meningslöst att använda signature när man kan craft Nemesis som är många gånger bättre.
Riktigt dålig design där!

Absolut, de flesta verkar lyriska över nemesis, inte haft ork att grinda för den när man hör att den sista delen får folk vänta veckor på då den bara droppar på något ställe som måste vara invaded? Tror dock de ska boosta de andra excotic vapnen också, vilket låter bra. Nu duger de ju bara som holstered. Har tre exotics, använder både chatterbox och liberty för deras holstered talanger, tredje vapnet har jag till och med glömt namnet på och aldrig använt då det verkar helt ointressant. Inte riktigt som det ska vara med exotics antar jag..


signatur

7900XTX
7800X3D

Medlem

Men reagerar själv på att division spelare är ett ovanligt gnälligt släkte! Ser mig själv sitta här och smågnälla. Antagligen för att spelarna på riktigt bryr sig om spelet. Ett av få spel som jag kan gå och tänka på när jag är på jobbet, ganska beroendeframkallande. vilket måste vara positivt.


signatur

7900XTX
7800X3D

Inaktiv

@alias:

Just nu använder jag Chatterbox till min AR och det är riktigt fett. Men tänkte fokusera mer på en headshot-build när jag fått Nemesis så får hoppas att morgondagens invaded missions stämmer överrens med de delar jag fattas

Skrivet av alias:

Men reagerar själv på att division spelare är ett ovanligt gnälligt släkte! Ser mig själv sitta här och smågnälla. Antagligen för att spelarna på riktigt bryr sig om spelet. Ett av få spel som jag kan gå och tänka på när jag är på jobbet, ganska beroendeframkallande. vilket måste vara positivt.

Är det konstruktivt gnäll som det faktiskt varit för det mesta änsålänge så är det bara positivt.
Det verkar ju faktiskt som de tar åt sig av kritiken också med tanke på hur många gånger de backat från sina ursprungsplaner

Medlem
Skrivet av anon_326725:

@alias:

Just nu använder jag Chatterbox till min AR och det är riktigt fett. Men tänkte fokusera mer på en headshot-build när jag fått Nemesis så får hoppas att morgondagens invaded missions stämmer överrens med de delar jag fattas

Är det konstruktivt gnäll som det faktiskt varit för det mesta änsålänge så är det bara positivt.
Det verkar ju faktiskt som de tar åt sig av kritiken också med tanke på hur många gånger de backat från sina ursprungsplaner

Absolut, bästa med massive är att de är riktigt transparenta, i alla fall i jämförelse med många andra utvecklare. Bara att de kör state of the game varje vecka säger något.

Ahh, trodde du hade nemesis redan, blev lite sotis..


signatur

7900XTX
7800X3D

Skriv svar