14:00 - Medeltidskaos i Mordhau i dagens stream!

Robot
14:00 - Medeltidskaos i Mordhau i dagens stream!

Är detta nästa fix för oss om älskade Chivalry och hade en flört med War of the Roses?

#12, #2019-05-08, #30


Medlem

Efter att ha spelat 10 timmar är det fortfarande kul emellanåt men fortfarande lite buggar och grova balanseringar behövs för att detta spelet inte ska dö ut för tidigt


signatur

The Cold is my teacher! ❄

Medlem
Skrivet av I_AM_GROOT:

Efter att ha spelat 10 timmar är det fortfarande kul emellanåt men fortfarande lite buggar och grova balanseringar behövs för att detta spelet inte ska dö ut för tidigt

Nyfiken på vilka buggar du syftar till? Den enda jag har stött på är Ghost buggen. Samt vad känner du är obalanserat? Jag har spelat ca 79 timmar och visst finns det saker som kanske behöver en tweak eller två, men upplever inte att "grova" balanseringar krävs.

Mvh.

Medlem

Jag gillar den här typen av spel men tycker att det är synd att man inte verkar ha mer avancerade damage models. Man borde inte ta full skada om man slår med ett svärd mot en metallrustning.

Vore roligare (kanske) om själva fighting mekaniken var så enkel som möjligt men att man var tvungen att vara mer precis i var man träffar fienden för att faktiskt göra skada. Då kanske fighterna skulle hålla på lite längre också, samt att man antagligen inte dör av pilar lika lätt.

Medlem

Kul stream!
---

*16 poäng att fördela på rustning , vapen samt perks.
*Guld behövs för att låsa upp vapen, inte för rustning då alla klasser är gratis och endast utseende kostar!
*3 rustnings områden, Head, Torso och Legs, 1-3 poäng resten av valen som armar osv är endast kosmetika och behövs inte sättas på.
*Byta namn på ny karaktär görs i "Mercanary List" och pennan.
*Sätt alltid på Perket Friendly som reducerar dina svings skada på dina medspelare med 50%, kostar 1 poäng, Perks väljer du med boken högst upp, du kan ha flera Perks. Jag har ex.vis en Yx gubbe med extra perk för att förstöra objectivs och byggnader, med en hammare för att bygga upp egna.
*Gör ett gäng gubbar med olika attribute och prova vad som passar, tungt eller snabbt, kort eller lång räckvidd, pilbåge/kast/eld osv.

Denna video är guld som jag ser det,

Och en annan bra,

Suger själv fortfarande, men något lite bättre kanske.
"Tungt" då jag just nu spelar med två som oftast återfinns topp 4 varje rond.

-cb99


signatur

Plånboken öppnas för: Titlar där pc-spelaren får ett likvärdigt utrymme som console-spelaren, aldrig till några console skulor. Dvs, där patch och dlc datum inte är senarelagda till pc, där specialutgåvor av spelet inte är strippade till pc eller där andra ”uppfostringsmetoder” används. Att man satsat på en trovärdig anti-fusk motor samt att utvecklaren har en bra ”anti-fusk attityd”. Aldrig för: 3xA P2W titlar.

Medlem
Skrivet av LinkXLank:

Nyfiken på vilka buggar du syftar till? Den enda jag har stött på är Ghost buggen. Samt vad känner du är obalanserat? Jag har spelat ca 79 timmar och visst finns det saker som kanske behöver en tweak eller två, men upplever inte att "grova" balanseringar krävs.

Mvh.

Minoritetsbuggar, ingen big deal. Jag syftar på lite allt möjligt, grova var kanske lite att ta i. Känslan jag får när jag spelar Mordhau är i majoritet massa Vanguards från Chivalry som springer runt med 2h-Zweihanders som spammar left-click vilket fungerar för ofta. Alla sorts spjut tappar helt sin charm då stab är mest effektivt men också lätt att kontra emot med tanke på hur enkelt det är att parera alla attacker (no brainer). Dessutom har Mordhau en funktion som gör det enklare att kontra någons attack om du tajmar exempelvis inkommande stab med en stab attack.
En annan grej är att du kan "parera" som i Witcher; alla pilar och vapen du kan kasta på folk. Sköldar blockerar allt utan större ansträngning eller att stamina tar slut. 99% säger att använda "Kick" vilket fungerar sällan med tanke på att man alltid är i rörelse och Kick är för långsam och når inte värst långt.
Jag tycker också det är löjligt att du kan parera mot allting med alla vapen, inklusive gitarr/dolk eller hammare som du bygger med. Parera en slägga med en gitarr är roligt att se!
Firebomb gör väldigt mycket skada och är lite väl OP i vissa avseenden för defenders som exempelvis när det attackerande laget pushar en vagn eller murbräcka i Frontline mode.


signatur

The Cold is my teacher! ❄

Medlem
Skrivet av I_AM_GROOT:

Känslan jag får när jag spelar Mordhau är i majoritet massa Vanguards från Chivalry som springer runt med 2h-Zweihanders som spammar left-click vilket fungerar för ofta...

...Spear & Chambering.

...Sköldar.

...Parrera.

...Firebomb.

Förstår vad du menar! Det är fler som tycker som du, och visst blir det lite uttjatat med bara 2 handers, verkar som det är flesta personers preferens. Jag kör lite med olika vilket är kul. Jag och mina vänner övat en hel det "chambering", så för oss blir det gärna ett litet chamberkrig. Kan känna att 2 handers är lite väll överlägsna ibland på reach osv. Däremot hade Chivalry att de kunde hoppa fram en jävla bit och att de var sjukt slängande, jäkla svåra att parrera med. Så länge man bara parrerar och slår huvudet av dem går det ganska bra!

Även om spjut majoritet använder stabs, är det ett riktigt bra vapen. Chambers kan vara kluriga och om man använder feints, distans och lite horizontella attacker då och då, får man ofta in en schysst stab.

Sköldar har de nog sagt de ska tweaka, detta har varit sjukt samtalsämne senast. Håller med att de är lite för enkla, det ska ju inte vara en enkelbiljett att slippa parrera men tillföra något extra, helst bra mot 2handers och sen att de går att kontra däremot. Samma sak med att kicken behöver vara snabbare och mer effektiv.

Jag tycker det är bra att man kan parrera allt, är inte super enkelt att parrera pilar och bolts, eftersom de är ganska snabba, man kanske inte alltid ser varifrån de kommer. Men det ger en edge till att archers inte dominerar. Samma sak med vapen man kastar. Sure är lite löjligt att kunna parrera allt med alla vapen, men känner också där att det är bättre än att inte. Gör man att det blir bara negativt kommer vapen som daggers och sådant inte vara särskilt intressant möjligtvis. Gameplay vinner över logiken för mig där.

Firebombs kan vara hemska, men inte mött särskilt mycket ifrån dem, det är väll värre om det kastas hundratals.

Inte meningen att köra över vad du tycker, var mest intresserad av vad dina tankar var bakom och ge min input på hur jag känner! Mestadels av intresse då jag är passionerad över spelet. Dina åsikter är precis lika legitima som mina, jag tycker bara om att veta. Mvh! Kanske vi möts där en vacker dag så kan vi hugga huvudet av varandra.

Medlem
Skrivet av I_AM_GROOT:

Minoritetsbuggar, ingen big deal. Jag syftar på lite allt möjligt, grova var kanske lite att ta i. Känslan jag får när jag spelar Mordhau är i majoritet massa Vanguards från Chivalry som springer runt med 2h-Zweihanders som spammar left-click vilket fungerar för ofta. Alla sorts spjut tappar helt sin charm då stab är mest effektivt men också lätt att kontra emot med tanke på hur enkelt det är att parera alla attacker (no brainer). Dessutom har Mordhau en funktion som gör det enklare att kontra någons attack om du tajmar exempelvis inkommande stab med en stab attack.
En annan grej är att du kan "parera" som i Witcher; alla pilar och vapen du kan kasta på folk. Sköldar blockerar allt utan större ansträngning eller att stamina tar slut. 99% säger att använda "Kick" vilket fungerar sällan med tanke på att man alltid är i rörelse och Kick är för långsam och når inte värst långt.
Jag tycker också det är löjligt att du kan parera mot allting med alla vapen, inklusive gitarr/dolk eller hammare som du bygger med. Parera en slägga med en gitarr är roligt att se!
Firebomb gör väldigt mycket skada och är lite väl OP i vissa avseenden för defenders som exempelvis när det attackerande laget pushar en vagn eller murbräcka i Frontline mode.

zweispammers dör ju också i regel på 1-2 slag för att dom har så klen armor, och om man har bemästrat feint, chambering och parry tillsammans med fotarbete så upplever man inga av dessa aspekter. Hela systemet sporrar mig att bli bättre på spelet och hitta taktiker mot olika spelstiler, finns ju mängder med knep.

Spjut sköld skulle jag säga är en utav dom bästa combos.
Tricket mot fiender med sköld är att ligga på, så länge dom håller block så börjar inte stamina regen, så om man lyckas chambera mot dom och dom blockar hela tiden så disarmar man dom rätt snabbt. Har man perken dodge så kan ju dom flesta sköld spelarna inte ens träffa en och slösar stamina med varenda slag. Samt så kan man slå runt sköldar, både mot benen och axel partier/huvudet. Men samma gäller där, om man helt enkelt inte är bättre än fienden på spelet så blir det svårt.

Nä jag tycker helt tvärtom. Är man skillad så förtjänar man att mörda sämre med en stekpanna eller gitarr om man så vill.
Tycker inte det finns så stora balanserings grejer, det mesta är ju väldigt sanningsenligt, en rapier är ett sjukt jävla stab vapen, likaså är en zweihander ett sjukt jävla sving vapen, bland det bästa med spelet i min mening är att inga "klasser" är damage sponges, ett välplacerat slag/hugg/stick kan döda folk på en gång och att riktiga medeltida taktiker faktiskt fungerar, möter man ett fiende lag som faktiskt kör sköldmur/archers är man totalt körd om det inte finns sammanhållning.

Precis som jag i cs kan mörda en awp killer med glock om jag skjuter han i huvudet 2 gånger. Skillbased is the shit, ska inte spela så stor roll vilket vapen man har.

1
Skriv svar