Tips på ny karaktär i ESO

Medlem
Tips på ny karaktär i ESO

Tjena!

Jag hade tänk göra mig en Sorcerer eller en Templar då jag knappt spelat dem. Men har ingen aning om vilken ras som är "bäst" för dem. Finns det möjligen nån här som har bättre koll på sånt tro?

Jag ska spela mestadels PvE och blir nog en del solo spelande

Tack på förhand och ha en bra helg

OBS! Kan även ta tips på ras till Nightblade då det kan hända att jag gör en sån med haha.

Medlem

Ingen aning men kanske @kristallkrona vet


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Ambassadör
The Elder Scrolls Online
Skrivet av Jaimai:

Tjena!

Jag hade tänk göra mig en Sorcerer eller en Templar då jag knappt spelat dem. Men har ingen aning om vilken ras som är "bäst" för dem. Finns det möjligen nån här som har bättre koll på sånt tro?

Jag ska spela mestadels PvE och blir nog en del solo spelande

Tack på förhand och ha en bra helg

OBS! Kan även ta tips på ras till Nightblade då det kan hända att jag gör en sån med haha.

Med templar, vad för roll tänkte du spela som? Om det är healer så är argonian eller high elf bra raser. Men allt handlar om vad för roll du tänkte köra.

Vill du gå efter META builds sen eller vill du bara spela för att ha roligt? Om du går efter META builds så passar vissa raser bättre till vissa klasser beroende på vad man ska köra för roll. DPS, Healer eller tank.

Till sorcerer är vanligt att man har Altmer t.ex. Det hänger på vad för build man går efter om man ska gå efter META.

Men kommer du bara att köra för att det är roligt och inte bryr dig om META builds så kan du välja vilken ras som helst!

Men nightblade är vanligt med khajiit.


signatur

Admin för SpelClockers

Guildmaster för ESO guilden Fragzone på PC-EU - den enda officiella FZ guilden. Vill du ha en inbjudan, sicka ett PM!

Ord är mer än tre bokstäver...

Medlem

Tack för svar

Är DPS som jag tänkt spela. Har väldigt svårt att tänka mig att jag kommer köra nån form av hardcore utan det är mest för att det är skoj. Lite dungeons, questa, pvp osv. Så då kvittar det alltså vilken ras jag kör?

Ambassadör
The Elder Scrolls Online
Skrivet av Jaimai:

Tack för svar

Är DPS som jag tänkt spela. Har väldigt svårt att tänka mig att jag kommer köra nån form av hardcore utan det är mest för att det är skoj. Lite dungeons, questa, pvp osv. Så då kvittar det alltså vilken ras jag kör?

Ja, ESO är uppbyggd att du kan spela vilken ras du vill, med vilken klass du vill. Men vill du få ut maximalt och klara av det svåra i spelet. Ja då krävs det att man följer en specifik build osv. Men om du ska köra mest för att det är skoj så ta den rasen som du VILL spela med. Sedan kan du ha andra char till mer seriöst. Jag har en char som är enbart till för storys. Bryr mig inte alls vad man "bör" ha för skills eller gear. Utan jag tar det som jag tycker passar till min char.

Sedan har jag två st andra som är mer META builds som jag kör mer seriöst på. Det kommer att finnas många som säger att du ska ha den och den builden osv. Men lyssna inte på dom, kanske om du tänkte spela mer seriöst då kan det vara bra tips.

Vilken plattform spelar du på?


signatur

Admin för SpelClockers

Guildmaster för ESO guilden Fragzone på PC-EU - den enda officiella FZ guilden. Vill du ha en inbjudan, sicka ett PM!

Ord är mer än tre bokstäver...

Medlem

Låter fin fint=)

Sitter nu bara i valet och kvalet över vilken klass man ska spela. Jag har redan en lvl 50 nightblade men har inte rört den på två år så känns nästan som att man kan börja om. Gillar idén med att smyga runt och lönnmörda och själa och då kanske inte tex templar passar sig som bäst haha. Men å andra sidan så kanske man borde testa nått nytt. Dvs Templar eller Sorcerer. Svårt val. Sen så ska jag börja spela på en annan faction ihop med en guild jag precis joina så då passar det ju ypperligt att börja om

Jag spelar på PC. Vad kör du på? Har funderat på att skaffa det till PS4 med men får se när lönen kommer. Är ju så satans mycket expansioner och spel som kommer det närmaste.

1
Skriv svar