Minecraft 10 år - vilka är dina bästa minnen?

Medlem

Bästa minnet, byggde upp en gård och fet gruva med brorsan på en publik server. Sen samlade vi in material för hand och färgade ull-block och byggde en riktigt fet pixel-art föreställandes vault boy efter en mall man knåpade ihop i Photoshop. ... Tog ca en vecka med allt grind.


signatur

PSN: LupX - Got tea-bagged by me? Just following RoE for digital warfare

Skribent

Har spelat detta mycket med min autistiska dotter och det är alltid en fin upplevelse att se hur hon kommer på saker själv i spelet och utforskar. Idag är det hon som lär mig saker istället för tvärt om och spelet passar verkligen hennes tankegångar och logiska tänkande. Hennes handikapp gör det ju svårt ibland för henne att förstås saker, men i Minecraft är det hon som kan mest och det har get henne en annan nivå av självförtroende ute i vanliga världen också.

Så mitt fina minne av Minecraft är nog att spelet hjälpt mit att förstå min dotter på ett djupar vis.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av anon_326725:

Det enda minnet från detta "spel" är när jag byggt saker med mina systerdöttrar. Förstår inte överhuvudtaget hur vuxna människor får stimulans av Minecraft. Men ja.. det är kul med lite kvalitetstid med barnen men förutom det så finns det absolut INGENTING som är kul med Minecraft.

Pröva på några modpacks så kan du nog få lite stimulans.

12
Skriv svar