Red Dead Redemption 2, Officiella speltråden – Allmän diskussion / Guide / Spelare / Frågor

Medlem
Skrivet av Mortaigne:

Oj, det låter inget vidare. Days Gone verkar vara en riktig vattendelare, det har man ju iofs kunnat utläsa av recensioner också.

Tur då att Arthur, John, Leeeennny och resten av gänget väntar tålmodigt på att rida ut igen

Days Gone må vara ett toppenspel (enligt alla som gillar det, inklusive mig! 😋) men hur man än vänder och vrider på det så saknar det två saker:

  • Ingen häst

  • Ingen Arthur

Om man har kraftig RDR2-abstinens så spelar det ingen roll hur bra spelet är i övrigt, finns inte de två sakerna med så är det kört! 😂

Ambassadör
Xbox
Skrivet av breahl:

Hahaha festen med Leeeeennny man har där kommer jag aldrig att glömma. Sjukt att det ens finns ett sådant uppdrag men rockstar är rockstar.

Haha ja, det var riktigt kul.

Skrivet av Nemo:

Days Gone må vara ett toppenspel (enligt alla som gillar det, inklusive mig! 😋) men hur man än vänder och vrider på det så saknar det två saker:

  • Ingen häst

  • Ingen Arthur

Om man har kraftig RDR2-abstinens så spelar det ingen roll hur bra spelet är i övrigt, finns inte de två sakerna med så är det kört! 😂

Yup, finns inget som kan mäta sig med RDR2. Spelade nyss igenom Assassin's Creed 3 remastern, hästen var så jäkla trög och dålig i jämförelse så jag struntade i att använda den efter första timmen och sprang i resten av spelet... haha.


signatur

Jump in.

Avstängd

Bakis och RDR2.. Det är livet det😃


signatur

Tommy Tommy, pulver på min stjärt.
Tommy Tommy, vita moln av fjärt.

Avstängd
Skrivet av 20LEGEND:

Bakis och RDR2.. Det är livet det😃

Haha älskar ditt nick, stor fan av Solskjaer?


signatur

PS5 och inget annat.

Avstängd
Skrivet av breahl:

Haha älskar ditt nick, stor fan av Solskjaer?

Haha nja.. fan och fan, är ett stort fan av united sen har det gått så pass bra under solskjaer så ;D


signatur

Tommy Tommy, pulver på min stjärt.
Tommy Tommy, vita moln av fjärt.

Avstängd

Varför blev Tumbleweed övergivet? Han spekulerar i det.

https://www.youtube.com/watch?v=UK9dwR1ZqFI

Spoilers i videon dock om du inte spelat klart spelet.


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem

Jag har aldrig lyckats få Arthur att lägga på sig extra.

Så jag blir riktigt imponerad när jag ser hur andra lyckats! 😃

källa

Medlem
Skrivet av Nemo:

Jag har aldrig lyckats få Arthur att lägga på sig extra.

Så jag blir riktigt imponerad när jag ser hur andra lyckats! 😃

https://i.imgur.com/A3rlvAj.png

källa

Ja det är riktigt "bra" gjort, haha.
Undrar om det går om man mest går omkring i lägret. Äter gryta, sover, dricker mycket som på bilden och äter massor av pork. Man får väl mest köra vagn kanske inte rida. Definitivt inte gå eller springa. Undrar om inte Arthur börjar flåsa och stånka mycket. För det här spelet går det ju att göra nästan allt i.

Personligen kan jag väl erkänna att bli "kraftig" är det lättaste som finns. 😉

Medlem
Spelar fortfarande.

Jag är nu inne på min 3:e runda RDR2 men växlar mellan att spela huvudstoryn och epilogen

Sen har jag faktiskt gått lite "stenålders" ...… ha ha jag har börjat spela RDR1 också. Började spela det med lånat spel från min dotter INNAN jag köpte ett ps4 men när jag själv sen köpte ps4 så fortsatte jag aldrig utan gick på 2:an direkt.

Faktiskt ganska kul att spela 1:an nu - spelade inte särskilt långt innan men har börjat om. Visst grafik och händelser etc går ju inte att jämföra men kul ändå. Har liksom en större förståelse och bättre spelteknik nu också

Blir dock lite frustrerad ibland för jag vill ju gärna mata, klappa och borsta hästen och annat som sitter i ryggmärgen

Medlem
Skrivet av Bellafjella:

Blir dock lite frustrerad ibland för jag vill ju gärna mata, klappa och borsta hästen och annat som sitter i ryggmärgen

Haha, jag känner igen det där! Jag spelar just nu Days Gone, ett spel där det finns mycket skog och natur. Det är rätt ofta jag skulle vilja sätta mig ned och ta en kopp kaffe eller grilla en bit kött vid lägerelden, eller ställa mig vid floden och fiska en stund. Men det går inte. Och så skulle jag vilja klappa och mata hästen, men det går inte heller för i det här spelet åker man motorcykel.

Jag är allt lite "RDR2-skadad"! 😂

Avstängd
Skrivet av Bellafjella:

Jag är nu inne på min 3:e runda RDR2 men växlar mellan att spela huvudstoryn och epilogen

Sen har jag faktiskt gått lite "stenålders" ...… ha ha jag har börjat spela RDR1 också. Började spela det med lånat spel från min dotter INNAN jag köpte ett ps4 men när jag själv sen köpte ps4 så fortsatte jag aldrig utan gick på 2:an direkt.

Faktiskt ganska kul att spela 1:an nu - spelade inte särskilt långt innan men har börjat om. Visst grafik och händelser etc går ju inte att jämföra men kul ändå. Har liksom en större förståelse och bättre spelteknik nu också

Blir dock lite frustrerad ibland för jag vill ju gärna mata, klappa och borsta hästen och annat som sitter i ryggmärgen

RDR 1 finns ju inte till PS4, enda sättet man kan spela det är genom PS Now, dvs att streama det. Jag har nyss kommit till Mexico i min save där. Ska väl fortsätta någon gång framöver men tappade lusten då det är så mycket sämre än tvåan.

Jag skulle nästan vilja ha en remake på 1:an så det blir lika bra som 2:an.


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem

@breahl: Nä men tack och lov så har jag inte gjort av med ps3
Håller med dig - en remake skulle varit bra. OCH ett nytt spel som handlar om när Arthur och de andra grabbarna anslöt sig till Dutch och Hosea

Medlem

@Nemo: Det är nog det värsta - sviterna efter RDR2 gör att man nästan jämför ALLT med det

Avstängd
Skrivet av Bellafjella:

@breahl: Nä men tack och lov så har jag inte gjort av med ps3
Håller med dig - en remake skulle varit bra. OCH ett nytt spel som handlar om när Arthur och de andra grabbarna anslöt sig till Dutch och Hosea

Ja det hade varit kul men tyvärr bryr sig Rockstar inte om sina fans eller spelare. Det enda dom uppdaterar är ju online-delen.

Önskar att Rockstar var lika bra som Ubisoft, dom är på andra expansionen nu till Assassins Creed Odyssey och man fick ju båda om man köpte season pass när man köpte spelet. Har faktiskt spelat det fler timmar än vad jag gjort med RDR2 för världen är väldigt vacker och stor, och sedan finns det new game+ också. Nu tillkom det ju även en till värld att utforska i och med Atlantis expansionen.


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem
Skrivet av breahl:

RDR 1 finns ju inte till PS4, enda sättet man kan spela det är genom PS Now, dvs att streama det.

Jag har RDR 1 till min Xbox 360 men jag vet inte om jag vill damma av den gamla spelmaskinen. 😄 Finns så mycket bra spel på PS4 jag ännu inte spelat.

Skrivet av breahl:

Jag skulle nästan vilja ha en remake på 1:an så det blir lika bra som 2:an.

Ja, det vore inte dumt!

Medlem

Ville bara flika in att jag läst varenda inlägg och håller med om allt som skrivits, oavsett vad det är. Över och ut.

P.S. Tråden får aldrig dö.


signatur

"All those moments will be lost in time... like tears in rain. Time... to die." - Roy Batty

Medlem

Tycker RDR1 håller ganska bra fortfarande, spelade igenom det nyligen på xbox one X, 4k enhanced. Hästarna känns som Hacke Hackspett vilket känns mindre skönt dock. Men visst, en remake vore kul.
Men först ett mastigt singleplayer DLC för rdr2 tack! "The Ballad of Gay Tony" för GTA 4 visar att de kan om de vill! Kanske inte där pengarna ligger dock.


signatur

7900XTX
7800X3D

Avstängd
Skrivet av Roy Batty:

Ville bara flika in att jag läst varenda inlägg och håller med om allt som skrivits, oavsett vad det är. Över och ut.

P.S. Tråden får aldrig dö.

Den kommer dö, fast kanske om några år då RDR 3 kommer.


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem
Skrivet av breahl:

Den kommer dö, fast kanske om några år då RDR 3 kommer.

"Några år" tyvärr tror jag du är alldeles för optimistisk. Ett decennium är min mer realistiska prognos.. Ungefär som mellan ettan och tvåan - nästan nio år om jag inte räknar fel.
Vi behöver ha någon supersmart AI som "jobbar" dygnet runt och kan producera ett AAA spel med känsla och narrativ som inte går av för hackor på högst ett år. Vem vet, kanske kommer innan det är dags för nästa rdr version.


signatur

7900XTX
7800X3D

Tråddemonen
Testpilot

Vi kanske ska börja jobba på en hästklubb till tråden.

Medlem
Skrivet av Zimpan:

Vi kanske ska börja jobba på en hästklubb till tråden.

Skulle hellre gå med i en bourbonprovningsklubb, härligt långt ord dessutom


signatur

7900XTX
7800X3D

Tråddemonen
Testpilot

@alias: Alldeles för långt, mäste förkortas. BBPK

Ambassadör
Xbox

Vi kan ju kombinera bourbon och hästridning... Eller är det olagligt kanske, är sadelfylla en grej?


signatur

Jump in.

Medlem

@Zimpan: Absolut, speciellt efter några provglas så kan det nog vara komplicerat nog att uttala..;)


signatur

7900XTX
7800X3D

Medlem
Skrivet av Mortaigne:

Vi kan ju kombinera bourbon och hästridning... Eller är det olagligt kanske, är sadelfylla en grej?

Säkert, tidsmaskin är räddningen, slår upp ett läger öster om Valentine och rider in till saloonen vid kvällningen och letar efter Lenny..


signatur

7900XTX
7800X3D

Tråddemonen
Testpilot

@Mortaigne: Finns ingen lag på det, man får rida häst som onykter. Var ett par grabbar i stockholmsområdet som red till en krog och band fast hästarna utanför och drack på krogen. Efter ett tag så red de vidare och polisen kunde inte göra något.

Ambassadör
Xbox
Skrivet av Zimpan:

@Mortaigne: Finns ingen lag på det, man får rida häst som onykter. Var ett par grabbar i stockholmsområdet som red till en krog och band fast hästarna utanför och drack på krogen. Efter ett tag så red de vidare och polisen kunde inte göra något.

Haha då kör vi på det tycker jag!


signatur

Jump in.

Medlem
Skrivet av Zimpan:

@Mortaigne: Finns ingen lag på det, man får rida häst som onykter. Var ett par grabbar i stockholmsområdet som red till en krog och band fast hästarna utanför och drack på krogen. Efter ett tag så red de vidare och polisen kunde inte göra något.

Låter ju bra, annars är ju en ankedot den med den dekadenta klubben Studio 54 i New York på sjuttiotalet där några tjejer red dit för att komma in, (var ökänt för att man måste vara superkändis eller vara riktigt speciell för att komma in) hästarna släpptes in men inte tjejerna. Kan vara en skröna, men en bra sådan i så fall.

Som ni ser blev nog hästarna även de bjudna på bourbon:


signatur

7900XTX
7800X3D

Tråddemonen
Testpilot

@alias: Party of the century!

Medlem
Skrivet av breahl:

Den kommer dö, fast kanske om några år då RDR 3 kommer.

Fast skulle inte spelet komma på pc också? Då blir det kanske lite livat
igen

Skriv svar