Klart – då släpps World of Warcraft: Classic!

Robot
Klart – då släpps World of Warcraft: Classic!
Medlem

Med största sannolikhet kommer jag inte spela det. Been there done that så att säga.

Men man vet aldrig, nostalgin kanske övervinner mig, men lär tröttna fort om jag nu testar det.


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Inaktiv

Ger Classic en månad innan majoriteten av folket är tillbaka på forumen och klagar på att Classic inte är tillräckligt vanilla.

Nostalgia is a bitch!

Medlem

Kommer spela så länge polarna är online!

Medlem

3 månader igen för att komma till level 60...


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Längtar efter när folk börjar klaga på att spelet är för grindy, att det tar för lång tid att levla, att man måste vara online flera timmar om dagen varje dag, och sen på samma gång klaga på att det inte är exakt som Vanilla.

Nostalgia is a bitch.
Vanilla var inte en äng med rosor och bara bra saker.
Det var drygt, långsamt och krävde hela ditt liv.

Tid.
en sak som de personerna som spelade vanilla inte har nu.
och dom tror verkligen att dom ska kunna ha tid att spela Classic?
hell no.

Just ja, sen kommer dom klaga på att man måste betala en sub för att spela.


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Medlem

Som någon som endast spelade vanilla upp till slutet av BC, så förstår jag verkligen inte hur detta skulle kunna sälja idag. Har folk tid att sitta och spela 8-10 timmar varje dag när det finns så mycket annat att spela? Marknaden såg ju inte alls likadan ut när classic var aktuellt. Har verkligen WoW blivit så dåligt?

Medlem

Det bästa som hänt på hundra år! <3 Det finns inget spel som givit mig så många fantastiska minnen och galna upplevelser, under så många år. Detta ska bli så JÄVLA ROLIGT!!!!!

ISHNU-DAL-DIEB!

Medlem
Skrivet av kaealy:

Som någon som endast spelade vanilla upp till slutet av BC, så förstår jag verkligen inte hur detta skulle kunna sälja idag. Har folk tid att sitta och spela 8-10 timmar varje dag när det finns så mycket annat att spela? Marknaden såg ju inte alls likadan ut när classic var aktuellt. Har verkligen WoW blivit så dåligt?

WoW efter varje expansion har anpassat sig efter hur marknaden och spelarnas spelvana ser ut.
Som nu är spelet mycket anpassat för de som kanske inte har all tid i världen, har också kommit en drös med quality of life saker som vanilla inte hade eller kunna ha pga motor restriktioner.

MMO's är extremt nisch, och själva konceptet med att ta tillbaka Vanilla utan quality of life saker är ren galenskap


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Medlem

Som någon som haft heltidsjobb och ändå spelat vanilla på privat servrar till och från de senaste 3 åren.

Ja, jag kommer förmodligen återuppliva min sub som fick sin sista inbetalning någon gång kring 2014. Jag förstår tyvärr inte argumenter med nostalgiglasögon. Spelet i sin helhet är fortfarande roligt, levelingen tar tid, ska man raida behöver man avvara iallafall 4 timmar i veckan. Vilket inte bör vara något problem för någon med 40 timmars arbetsvecka. Vanilla gör spelet farligt åter igen, man står inte o hackar på folk i en kvart i en duell. Du kan bli påhoppad och oneshottad av en rogue som kör dubbel ambush. Efter att ha spelat det till och från i 3 år så känns det fortfarande som spelet har lite kvar att ge. Tyvärr så handlar allting om grafik nuförtiden, det är en sak jag inte förstår.

Avstängd
Skrivet av Reizung:

Du kan bli påhoppad och oneshottad av en rogue som kör dubbel ambush.

Om man dör av två ambush blir man inte oneshottad

Medlem
Skrivet av NiceAsBice:

Om man dör av två ambush blir man inte oneshottad

Inte bokstavligen nej men iom att man väntar på nästa energy tick, ambushar, vanishar, ambushar så blir det som ett slag. Man kan även köra en trippel med level 40 talenten som resettar cooldown på alla rogue abilitys. Hursomhelst så är poängen att pvpn är mycket farligare på nåt sätt. Alla klasser var väldigt jämlika beroende på talentsen som var valda. Olika klasser hade givetvis fördelar där hunters förmodligen hade flest. Men min poäng kvarstår

Medlem
Skrivet av Godofcheese:

Längtar efter när folk börjar klaga på att spelet är för grindy, att det tar för lång tid att levla, att man måste vara online flera timmar om dagen varje dag, och sen på samma gång klaga på att det inte är exakt som Vanilla.

Nostalgia is a bitch.
Vanilla var inte en äng med rosor och bara bra saker.
Det var drygt, långsamt och krävde hela ditt liv.

Tid.
en sak som de personerna som spelade vanilla inte har nu.
och dom tror verkligen att dom ska kunna ha tid att spela Classic?
hell no.

Just ja, sen kommer dom klaga på att man måste betala en sub för att spela.

Kommer det vara en separat subscription ifrån BFA?

Medlem

Har inte riktigt fattat om man måste köpa Classic eller är det bara sub som behövs?

Medlem
Skrivet av bond12:

Kommer det vara en separat subscription ifrån BFA?

Nej, 1 för både retail och classic.

Alltså behövs bara en sub till retail för tillgång till classic.


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Inaktiv
Skrivet av Pholiage:

Har inte riktigt fattat om man måste köpa Classic eller är det bara sub som behövs?

Det kommer med allra största sannolikhet vara tillgängligt fär alla som har vanlig subscription.

Medlem
Skrivet av Reizung:

Som någon som haft heltidsjobb och ändå spelat vanilla på privat servrar till och från de senaste 3 åren.

Ja, jag kommer förmodligen återuppliva min sub som fick sin sista inbetalning någon gång kring 2014. Jag förstår tyvärr inte argumenter med nostalgiglasögon. Spelet i sin helhet är fortfarande roligt, levelingen tar tid, ska man raida behöver man avvara iallafall 4 timmar i veckan. Vilket inte bör vara något problem för någon med 40 timmars arbetsvecka. Vanilla gör spelet farligt åter igen, man står inte o hackar på folk i en kvart i en duell. Du kan bli påhoppad och oneshottad av en rogue som kör dubbel ambush. Efter att ha spelat det till och från i 3 år så känns det fortfarande som spelet har lite kvar att ge. Tyvärr så handlar allting om grafik nuförtiden, det är en sak jag inte förstår.

Kommer själv spela det, går på pappaledighet då, så det blir att grinda boars i Elwynn Forest.

Men en sak du kanske inte tänker på, detta är inte en privatserver. Så alla mobs ute i världen, samt bossar är betydligt svårare då de har korrekt armor / resistance / dmg / abilities. Privatservrarna har bara skjutit från höften när de skapat datan för alla entiteter i WoW. Med det sagt, så kommer det ta extremt mycket längre tid att t.ex. lvla.

... sen om du lvlar en caster, så får du dricka efter varje mob, fun times! Själv kommer jag rolla en rogue tror jag.


signatur

IDKFA

Medlem
Skrivet av Reizung:

Som någon som haft heltidsjobb och ändå spelat vanilla på privat servrar till och från de senaste 3 åren.

Ja, jag kommer förmodligen återuppliva min sub som fick sin sista inbetalning någon gång kring 2014. Jag förstår tyvärr inte argumenter med nostalgiglasögon. Spelet i sin helhet är fortfarande roligt, levelingen tar tid, ska man raida behöver man avvara iallafall 4 timmar i veckan. Vilket inte bör vara något problem för någon med 40 timmars arbetsvecka. Vanilla gör spelet farligt åter igen, man står inte o hackar på folk i en kvart i en duell. Du kan bli påhoppad och oneshottad av en rogue som kör dubbel ambush. Efter att ha spelat det till och från i 3 år så känns det fortfarande som spelet har lite kvar att ge. Tyvärr så handlar allting om grafik nuförtiden, det är en sak jag inte förstår.

Att köra Vanilla casual kommer ju vara fruktansvärt tråkigt enligt mig, om man tidigare körde hardcore.

Och jag ser inte nöjet med att raida om allt igen då man körde igenom allt till mitten av Naxx ungefär när det begav sig. Det blir liksom inte samma sak kan jag tycka. Men, kul för dom som verkligen vill ha vanilla utan att behöva köra på privatservrar.


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Inaktiv

Jag testade WoW igen någon gång efter Mists of Pandaria och kunde då konstatera att de sabbat väldigt mycket som gjorde spelet roligt i Vanilla. Världen var folktom, ingen world pvp och alla hängde bara vid auction house samtidigt som de köade för diverse instanser.
Med det sagt så skulle det kännas tragiskt att återvända till samma syssla som jag hade när jag var 16 år och som jag slutade med för att det tog alldeles för mycket tid.
Var sak har sin tid så att säga.

Medlem

Då är frågan när WC3 Reforged släpps, kan väl inte vara samtidigt? Hoppas det blir nu snart och inte till julen

Medlem

Nutidens wow är ju sk*t tråkigt om jag får uttrycka mig milt... ingen svårighets grad alls och om det droppa nått blått från en mob...vem bryr sig när man har full heirloom liksom. Ska lätt lira vanilla.

Medlem
Skrivet av bond12:

Kommer det vara en separat subscription ifrån BFA?

Nej


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Medlem
Skrivet av Razuco:

Nutidens wow är ju sk*t tråkigt om jag får uttrycka mig milt... ingen svårighets grad alls och om det droppa nått blått från en mob...vem bryr sig när man har full heirloom liksom. Ska lätt lira vanilla.

Låter som att du inte har spelat wow på länge.
Heirlooms är också för folk som har spelat spelet tidigare, det är inte för en ny spelare.
Delarna är så dyra att ingen ny spelare kan köpa dem.

Sen vet du väll att Heirlooms är helt optional att använda, det är en quality of life sak för en veteran som vill power-levla upp en alt.

Sen när det kommer till svårighetsgrad så har du inte rört heroic/mythic raids eller mythic+ dungeons

Försöker inte försvara spelet men det du säger är inte sant


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Medlem
Skrivet av mrFluffy:

Kommer själv spela det, går på pappaledighet då, så det blir att grinda boars i Elwynn Forest.

Men en sak du kanske inte tänker på, detta är inte en privatserver. Så alla mobs ute i världen, samt bossar är betydligt svårare då de har korrekt armor / resistance / dmg / abilities. Privatservrarna har bara skjutit från höften när de skapat datan för alla entiteter i WoW. Med det sagt, så kommer det ta extremt mycket längre tid att t.ex. lvla.

... sen om du lvlar en caster, så får du dricka efter varje mob, fun times! Själv kommer jag rolla en rogue tror jag.

Jag är rätt övertygad om att levelingtiden kommer vara likvärdig som på de bra privatservrarna. Som halvcasual tog det mig 9 dagar /played för att bli level 60. Så några extremt mycket längre tider lär det inte ta. Och när det kommer till casters så är det fullt normalt att i första halvan av sin speltid dricka efter c:a varannat mob. Beroende på klass givetvis. Spelade ävem betam och levlade levlarna som fanns där. Och det känndes i stort sett som privatservrarna. Bara att i Classics fall så kan man lita på att det kommer få så laggfritt som möjligt, vilker der dock gjorde på t.e.x Nost/elysium/lights hope med. Bortsett från ddos.

Allt som allt. Ja, det tar tid att levla. Men personligen tycker jag det är roligt. Som tidigarw talare påstår så behövar man inte spela halva dagarna för att nå max level. Jag förstår att dagens spel bara är stress och rewardbesatthet som gäller. Men alla uppskattar inte det.

Medlem

Folk som klagar här om att folk kommer att klaga på classic SMH

Ion
Medlem

Jag och polaren spelade på en privat server för ett år sen ungefär. Efter att barnen gått och lagt sig loggade vi på och klockade några timmar i veckan. Vi hade jäkligt kul. För oss var själva questandet spelet - och det gör gammel-wow väldigt bra.

Jag har dock full respekt för att alla inte håller med mig, men det spelar ju ingen roll eftersom spel liksom musik, film och dylikt är helt subjektivt.

Medlem

Hur i hela fridens namn ska du ha tid att spela om du skall vara pappaledig?! 😂 Kommer ju ha fullt upp..

Skrivet av mrFluffy:

Kommer själv spela det, går på pappaledighet då, så det blir att grinda boars i Elwynn Forest.

Men en sak du kanske inte tänker på, detta är inte en privatserver. Så alla mobs ute i världen, samt bossar är betydligt svårare då de har korrekt armor / resistance / dmg / abilities. Privatservrarna har bara skjutit från höften när de skapat datan för alla entiteter i WoW. Med det sagt, så kommer det ta extremt mycket längre tid att t.ex. lvla.

... sen om du lvlar en caster, så får du dricka efter varje mob, fun times! Själv kommer jag rolla en rogue tror jag.

Medlem

World of Warcraft intresserar mig inte längre. Den där t-shirten gör det däremot, men trehundra spänn tycker jag känns lite väl orimligt.

Medlem
Skrivet av raxogox:

Folk som klagar här om att folk kommer att klaga på classic SMH

Det är väll rätt realistiskt
Dom som suktar efter Classic är personer som klagar och hatar WoW i den formen som den är idag.
Så det skulle inte förvåna mig ett dugg att samma personer kommer klaga på Classic när det inte uppfyller deras förväntningar


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Inaktiv

Säger bara såhär. Människans hjärna är fantastisk på att inbilla sig saker.
Grattis till er som lyckas få samma känsla som man hade första gången man spelade wow.
Jag avundas er!

123
Skriv svar