Red Dead Redemption 2-försäljningen går trögt (i Rockstar-mått mätt)

Robot
Red Dead Redemption 2-försäljningen går trögt (i Rockstar-mått mätt)

"Bara" en miljon krängda spel mellan januari och mars.

#red-dead-redemption-2, #rockstar-games


Medlem

Klart, de var ju inte ett så bra spel

Medlem

Det förvånar mig med tanke på hur mycket spelet hypats. Själv har jag inte slängt pengar på det då GTA liknande action spel inte är min kopp Te.

Kommer det till PC, och inte hamnar bakom Epics Berlinmur, så kommer jag dock förmodligen köpa det. När det är på Rea.

Medlem

Bra. En PC version ute desto snabbare.

Gnällkuk

Längtar tills jag äntligen kan få spela det!


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem
Skrivet av nils45:

Bra. En PC version ute desto snabbare.

Epic exklusivt för evigt


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Medlem

Körde nån timme och tröttnade, tyckte det var rätt trist och styrningen var katastrof

Medlem

Det är väl för att westerntema inte tilltalar riktigt lika många människor som den mer nutida och moderna settingen i GTA. Gangstaz är mer poppis än kobåjjer. Själv älskar jag western och inte minst RDR 1 och 2.

KoP
Medlem
Skrivet av ohGr:

Körde nån timme och tröttnade, tyckte det var rätt trist och styrningen var katastrof

På tok för kort tid för att kunna bilda sig en uppfattning om RDR 2. :'D
Du kanske hann uppleva 2% utav allt i spelet (om ens det).

Styrningen är något som växer på en och känns tillsist naturligt med dess tyngd.

Medlem

Alltså jag hatar när folk menar att styrningen är "förjävlig" rdr 2.
Jävla noobs.
Lär er hantera en jävla handkontroll xD
Spelet är SEGT.Dess motorer är alla sega i sitt genomförande.
Det är meningen för att ge en realistisk känsla. Vilket det också lyckas med, imo. Samt att va fan, man kommer in styrningen kort tids nog. Det tar lite tid för en företrädelsevis PC-gamer att fatta alla "shortcuts" och hur man nyttjar kontrollern smidigt. Hålla in L2 utan vapen framme så man siktar på looten, hålla in Trekant för att loota alla kroppar som ligger nära varandra, och dylika saker som förenklar upplevelsen.
Det kommer vara EXAKT likadant på dator, samma sega motor, samma FPS etc etc.
Så tillvida de som grinar ihjäl sig ist för att bara klippa en jävla PS4 elr ngt, inte har en två 2080ti på lager, så kmr nog vederbörande få nöja sig med 30 fps )))))))))))))))))))))))))))

Medlem

RDR2 är bra mycket bättre än GTA5.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem
Skrivet av zumo:

.
Det kommer vara EXAKT likadant på dator, samma sega motor, samma FPS etc etc.

GTA V var inte låst till "upp till" 30 FPS på dator, och det flöt dessutom på bra med ett GTX 970 som var den tidens mellanklass grafikkort.
Varför tror du man behöver två GTX 2080 ti för att få mer än 30FPS? Grafikkortet i den kraftfullaste konsolen är ungefär jämförbart med RX 580/GTX 980. Prestanda i den klassen har man kunnat köpa för runt 2000kr sedan 2016.

Medlem

Släpp det till PC så tar försäljningen fart


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

alla har väl redan köpt det, säkert därför


signatur

//monster

Gen
Medlem

Köper det på PC då det såg slafsigt ut på PS4 Pro.

Medlem

Jag kommer nog köpa det men har inte tid för single player-spel just nu när Battelfront 2 bara blir bättre och bättre.


signatur

Xbox Series X
Dolby Atmos 7.1.4 Home Cinema 104" screen

Medlem

Jag älskade RDR men kommer vänta till tvåan släpps på PC innan jag köper

Medlem

Släpp en pc version då!! Köpte de till xbox men barnen blockerar den dygnet runt

Medlem
Skrivet av zumo:

En massa bajs.

Jösses...

Medlem
Skrivet av androsynth:

Det är väl för att westerntema inte tilltalar riktigt lika många människor som den mer nutida och moderna settingen i GTA. Gangstaz är mer poppis än kobåjjer. Själv älskar jag western och inte minst RDR 1 och 2.

Håller med. Vilda western är betydligt mer intressant för mig än gängbråk i LA. Gällande GTA föredrar jag helt klart gansgsterstaden No. 1 New York. Maffians semesterorter i Florida funkar också fint. Svartkrutsrevolvrar och karbiner med hävstångsmekanism slår dock även detta.

Ambassadör
Xbox

När ens spel "bara" säljer i 24m exemplar då har man det tungt

RDR2 är ett av de bästa spel jag spelat. Kontrollerna är inte dåliga, de är komplexa och tar en liten stund att lära sig. Det ger tyngden i spelet och när det "klickat" så förstår man varför det är som det är.

Vill Rockstar ha mer pengar så får de gärna pumpa ut story-DLC, det är det som många vill ha.


signatur

Jump in.

Medlem

Vill se som andra en PC version. Men något säger mig att det enbart släpps på Epic Store.

Medlem

Det här spelet är det närmaste perfektion som jag har upplevt. Det är precis min typ av spel och det kan inte ha gjorts bättre. Cowboy-hattten av, Rockstar.


signatur

Everytime I look at myself, I can't believe how awesome I am.

Inaktiv

Förra årets största besvikelse. Var så många saker på det spelet som behövts putsas inte bara en gång.

Medlem

Nä det här spelet var inget för mig. Jag uppskattade det sega tempot i början men i längden blev det bara irriterande. Det tar för lång tid att ta sig från plats A till B och vardagliga saker som går smutt i andra liknande spel tar för lång tid.
Exempel. Ett exempel är när man ska genomsöka kroppar efter loot.
Först ska man hålla in en knapp nån sekund, vänta på att huudkaraktären ska vända sig i rätt rikning(ja huvudkaraktären reagerar med snigelns hastighet), genomsöka, vänta på animation ska gå tillbaka. Ja ni fattar, det kanske inte låter så jobbigt men har man skjutit ett helt rövarband så tar det evigheter att genomsöka alla kroppar.

Medlem

Älskade RDR1, tvåan däremot... ett stort Meh....

alltså visst, det är stort och vackert och imponerande spelvärld. Men styrningen och tråkigheten som jag känner gör att jag nog aldrig kommer spela igenom det. Nån ovan skrev att man vänjer sig vid den dåliga styrningen, men det ska man fan inte behöva göra i ett så stort AAA-spel. Kommer inte köpa till PC heller. Kanske tar mig igenom den nån dag till xboxen men vete fan, inget direkt sug fortsätta efter de första 10+ timmarna.

Medlem

Jag och väldigt många jag känner väntar på Pc versionen..........


signatur

Grafik: Nvidia RTX 3060 TI Ram: 16GB
Processor: RYZEN 7 5800x3d
Skärm 1 : LG UltraGear Nvidia Gsync 2560x1440 165hz
Skärm 2 : Samsung 4k 60hz
Hårddiskar: Samsung SSD 500GB. Samsung NVMe 1TB. Western dig 3TB

Inaktiv

Köpte ett PS4 Pro, körde igenom Uncharted 4, Spiderman och RDR2, sen sålde jag det.
Hade inget emot de detaljrika animationerna och tempot i RDR, jag tycker om att sjunka in i sånt.
Men jag kommer aldrig kunna njuta av skjutar-action på konsoll. Så även jag väntar på en PC version där jag kan känna mig som Lucky Luke istället för en person utan händer som försöker knyta skorna.

Medlem

Alltså, släpp det till PC innan sekelskiftet bara så kommer pengarna a rulla in. Det är väl en no-brainer? Personligen så har jag efter all väntan nu nästan helt tappat sugen på RDR2 så det är la skitsamma egentligen. Slutet är spoilat för mig osv. Hade dock varit jättekul men också väldigt tragiskt om datumet utannonseras samtidigt som det står "Epic Exclusive"

Medlem

Jag tyckte RDR2 var modigt!
Gillade det skarpt efter ett par timmars omprogrammering av hjärnan.


signatur

Nämen!

12
Skriv svar