Blizzard utesluter inte servrar för Burning Crusade och Lich King i framtiden

Robot
Blizzard utesluter inte servrar för Burning Crusade och Lich King i framtiden
Medlem

Vanilla för all del. Men om en TBC OCH WOTLK server kommer så överlever jag fan inte det. Gyllene år jag hade i TBC, peaken av alla peakar, satan vad det var roligt. Frågan är om det skulle vara lika roligt igen, mest troligt är det ett nej men jag hade ändå inte överlevt, hade förlorat jobb och flickvän.

Medlem

Eller så kan man börja utveckla nya spel istället.

"Time is a flat circle"
Varför skulle jag vilja köra repeat på de 14 år som jag har spelat WoW?
Nostalgi är en sak men det kommer inte vara samma grejj... samma känsla.
Dom kan hellre bara ta tillbaka de gamla raiderna till live, så som dom redan har gjort med Black Temple.


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

phi
Medlem

Nu kör vi!

Medlem

Säga vad man vill om WoW och Blizzard. Deras cinematics är fortfarande förbannat nice. Minus manus nu förtiden då.
Dom släppte precis en ny då vi får se Thrall igen, som har varit borta länge i storyn.


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Avstängd

Det kommer aldrig bli samma sak igen. Det tråkiga även för min del var ju att man typ bara spelade wow så man missade ju alla andra bra spel som kom. Ska man spela det seriöst så har man inte tid med något annat, i alla fall om man måste farma som man var tvungen att göra i vanilla inför raiderna.


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem
Skrivet av Godofcheese:

Varför skulle jag vilja köra repeat på de 14 år som jag har spelat WoW?

Varför skulle Blizzard inte lyssna på sina fans och ge dem vad de frågat efter i säkert tio år? Låter som en väldigt dum idé.

Inaktiv
Skrivet av Fezk:

Säga vad man vill om WoW och Blizzard. Deras cinematics är fortfarande förbannat nice. Minus manus nu förtiden då.
Dom släppte precis en ny då vi får se Thrall igen, som har varit borta länge i storyn.

https://www.youtube.com/watch?v=umAgdVTBae0

Som väntat att de skulle ta fram den jävla muppen igen. Allt detta tjat om orcernas honor osv.

Lady Sylvanas ftw

Medlem

Hoppas faktiskt på att det failar så att folk slutar säga att gamla WoW var bättre eller något sådant strunt.


signatur

Lorem ipsum dolor sit amet

Inaktiv

Saknar motstycke? Haha! Varför ska WoW-spelarna försöka få spelet att framstå som nyskapande eller unikt trots att det inte är det?
Ingenting som Blizzard har gjort från och med WoW har varit nyskapande.

WoW är en märklig sekt, skygglappar till alla.

Avstängd
Skrivet av Kleptoman:

Hoppas faktiskt på att det failar så att folk slutar säga att gamla WoW var bättre eller något sådant strunt.

Det var bättre, det är därför vi som spelade gamla wow har slutat.


signatur

PS5 och inget annat.

Inaktiv
Skrivet av breahl:

Det var bättre, det är därför vi som spelade gamla wow har slutat.

Jag spelade "gamla wow" och har inte slutat.
Spelet var inte bättre. Det var upplevelsen av något nytt som gjorde den tiden fantastisk.

Men men. Inte lönt att upprepa sig då nostalgiker inte kan inse det

Medlem

Vilken Tauren(ko)-vändning dom gjort! Från att säga att ingen vill ha Classic Servrar alls till överväga fler nostalgi servrar.


signatur

Nämen!

Medlem

Classic eller vanilla är inte bara nostalgi, det var enligt många ett bättre spel. Men många som spelar nu verkar inte vilja inse att många spelare gillade tiden när man behövde kommunicera och när själva resan var en del av äventyret.

Inte som nu när majoriteten bara står i huvudstäderna och söker dungeons/raids utan att behöva skriva ett ord. Tycker denna bild är passande när man läser allt smutskastande mot Classic:

Medlem

Varför klagar alla så fort Classic WoW eller andra potentiella äldre expansioner nämns? Det är då aldrig någon som klagar när folk spelar andra äldre spel? Vissa föredrar första Mass Effect andra föredrar tvåan. Varför får man inte gilla någon av dem äldre expansionerna av WoW mer än den nuvarande utan att alla kommer med det extremt uttjatade "förblindad av nostalgi" argumentet? Jag föredrar alla äldre expansioner framför den vi har nu (förutom WoD). Classic WoW kommer spelas religiöst likaså TBC och WOTLK om dem kommer i framtiden. Min poäng är, låt folk gilla det dem vill, ju mer möjligheter spelarna har att uppleva WoW under olika tidsperioder desto bättre imo

Medlem
Skrivet av DieZe:

Varför klagar alla så fort Classic WoW eller andra potentiella äldre expansioner nämns? Det är då aldrig någon som klagar när folk spelar andra äldre spel? Vissa föredrar första Mass Effect andra föredrar tvåan. Varför får man inte gilla någon av dem äldre expansionerna av WoW mer än den nuvarande utan att alla kommer med det extremt uttjatade "förblindad av nostalgi" argumentet? Jag föredrar alla äldre expansioner framför den vi har nu (förutom WoD). Classic WoW kommer spelas religiöst likaså TBC och WOTLK om dem kommer i framtiden. Min poäng är, låt folk gilla det dem vill, ju mer möjligheter spelarna har att uppleva WoW under olika tidsperioder desto bättre imo

Därför saltyapple säger det då är det så.

Medlem
Skrivet av Godofcheese:

Eller så kan man börja utveckla nya spel istället.

"Time is a flat circle"
Varför skulle jag vilja köra repeat på de 14 år som jag har spelat WoW?

Ett av de sämre ordspråken som finns generellt imo. Missanvänt i detta läget då det är tänkt att appliceras på saker som gett dåliga utfall.

I WoW Classic fallet tycker jag man kan resonera att kycklinggryta nödvändigtvis inte behöver strykas ur boken för alla bara för att en del tröttnat på vanlig kycklinggryta och numer önskar någon upplagd franskzimbawisk mästerkocks assiette med flätade muskelfibrer.

En människa som var 2 år gammal när TBC kom ut är myndig idag.

Jag tycker det verkar intressant och skulle önska en expansion progression men jag vet faktiskt inte hur man ska ta känslan "det här har ju jag och så många faktiskt redan gjort.".

Inaktiv
Skrivet av Yabba:

Därför saltyapple säger det då är det så.

Smickrande!

Medlem

Timeless raids hade kanske varit nånting?

Medlem

Shit, blir det väldigt populärt kanske dom börjar släppa helt nya expansioner också!


signatur

subterranean homesick alien

Medlem

Riktigt bra nyheter. Ser fram emot det. Trots att jag just nu och sen flera år tillbaka spelat vanilla och TBC på privatservrar. När blizzard gör det så blir det helt genuint. Kan tänka mig att börja slänga pengar på dem igen faktiskt. Svor att aldrig göra det, men man har rätten att byta åsikt

Medlem
Skrivet av Godofcheese:

Eller så kan man börja utveckla nya spel istället.

"Time is a flat circle"
Varför skulle jag vilja köra repeat på de 14 år som jag har spelat WoW?
Nostalgi är en sak men det kommer inte vara samma grejj... samma känsla.
Dom kan hellre bara ta tillbaka de gamla raiderna till live, så som dom redan har gjort med Black Temple.

Låter som du kört repeat i 14 år så.. fortsätt med det du.

Medlem

Jag har många starka, positiva minnen från Vanilla/TBC. Det var dock då, och mycket handlade om hur allt och alla verkligen samlades i samma spel och "levde" i och med det. Tror nostalgiskimret kommer avta ganska fort tyvärr, när man inser att det aldrig kan bli vad det var.

Personligen har jag dessutom svårt för att anta en balanserad och "lagom" attityd till den här typen av spel. Det är först när man slåss om World Firsts (eller åtminstone realm first) som WoW är riktigt kul för min del, men den hardcore-attityden skulle inte funka för mig idag. Det är dessutom en resa som redan är gjord och jag vill hålla minnena kvar opåverkade.


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Medlem

Hahahahaha och sen släpper dem de nya expansionerna igen, och snart sitter du med samma spel som du har idag fast du pröjsat 1,000 kr till istället.

Ingen dum affärsidé

Medlem
Skrivet av Yabba:

Därför saltyapple säger det då är det så.

Saltyapple - username checks out.

Medlem
Skrivet av Rydell1986:

Hahahahaha och sen släpper dem de nya expansionerna igen, och snart sitter du med samma spel som du har idag fast du pröjsat 1,000 kr till istället.

Ingen dum affärsidé

Fast man behöver ju inte pröjsa något extra för att spela Classic, det går ju på samma månadsavgift som retail redan gör.

Så om dom nu väljer att lägga till TBC och WoTLK servrar i framtiden så lär det ju bli samma sak där, att endast månadsavgiften behövs.

Avstängd

Att man tycker att Vanilla är bättre än expansionerna har föga med nostalgi att göra och mer med att vanliga quests- och mobgrindande för de flesta klasser faktiskt krävde ett socialt samarbete. Det var en mycket bättre idé att gå med i ett temporärt party med de andra som också gör questen än att köra solo som man gör i dagens WoW (i och med WotLK så blev all levling otroligt enkel och mer av ett trist jobb). Många av oss gillar den sociala aspekten av mmorpgs och på grund av den är Vanilla den mest överlägsna iterationen.

Medlem
Skrivet av jonis:

Jag har många starka, positiva minnen från Vanilla/TBC. Det var dock då, och mycket handlade om hur allt och alla verkligen samlades i samma spel och "levde" i och med det. Tror nostalgiskimret kommer avta ganska fort tyvärr, när man inser att det aldrig kan bli vad det var.

Personligen har jag dessutom svårt för att anta en balanserad och "lagom" attityd till den här typen av spel. Det är först när man slåss om World Firsts (eller åtminstone realm first) som WoW är riktigt kul för min del, men den hardcore-attityden skulle inte funka för mig idag. Det är dessutom en resa som redan är gjord och jag vill hålla minnena kvar opåverkade.

Spelar man vanilla nu på en priv server (om man gillar att göra sånt) så en tanke som dyker upp med jämna mellanrum är "Just ja... fan vad drygt". Allt tar så lång tid och det är tyvärr inte lika roligt att göra det nu som det var då. Och man har ju redan gjort allt i vanilla, inte som att jag är intresserad av att göra progression i några av de tråkigaste raid instanserna som wow har haft, eller reputation farm (som Timbermaw Hold). Nej ska man spela Classic så borde man göra det på PvP server som 5st rogues och bara gå och ganka allt och alla.

Medlem
Skrivet av Esri:

Spelar man vanilla nu på en priv server (om man gillar att göra sånt) så en tanke som dyker upp med jämna mellanrum är "Just ja... fan vad drygt". Allt tar så lång tid och det är tyvärr inte lika roligt att göra det nu som det var då. Och man har ju redan gjort allt i vanilla, inte som att jag är intresserad av att göra progression i några av de tråkigaste raid instanserna som wow har haft, eller reputation farm (som Timbermaw Hold). Nej ska man spela Classic så borde man göra det på PvP server som 5st rogues och bara gå och ganka allt och alla.

Haha ja verkligen. Bara en sån sak som att vänta på att auction house ska etablera sig på riktigt och stabilisera sig.

Vi körde PvP-realm hela tiden då, horde på Magtheridon EU från det att servern startades. Balansen Alliance : Horde var 8:1 under vanilla och TBC. Det var mycket ös så fort man kom utanför Orgrimmar!

edit: Var exalted med Timbermaw Hold innan TBC kom. Man var en galning på den tiden...


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

1
Skriv svar