Klart – då släpps World of Warcraft: Classic!

Medlem

Älskade levlandet och questandet på den tiden. Detta kommer aldrig återuppfyllas igen så jag ska inte ens försöka. Har testat gamla spel man minns som underbara, det blir inte lika underbart att pröva igen. Det hade sin tid där och då och jag kommer leva på det underbara minnet från den tiden tog till och med bort alla screenshots med flit för att ångra mig och ha ångest över det... men jag tror nostalgin ska upplevas som ett ljuvt minne och stark längtan, det är hela grejen!

Medlem
Skrivet av mrFluffy:

Kommer själv spela det, går på pappaledighet då, så det blir att grinda boars i Elwynn Forest.

Ja inte ska du använda din föräldraledighet till att umgås med ditt barn. Att levla i ett 15 år gammalt spel är ju viktigare.

Skrivet av eCore:

Pappaledig just nu och det är fullt ös från 07.00 tills frugan kommer hem och avlastar..

Vet inte hur du hade det när du kvar hemma, kanske inte umgicks med barnen alls?

Självklart, kör hårt 😂

Jag håller med dig. Beroende på hur gammalt barnet är så har man ju bara sovtiden på sig att spela. Var oftast så trött själv att jag prioriterade att sova framför att spela.

Medlem

Så trevligt! tyckte själv att WoW dog med Lich King. Men äntligen är det tillbaks utan massa QoL ändringar! hoppas det blir tbc och wotlk servrar sen också

Medlem
Skrivet av AplAy:

Riktiga WoW var aldrig ett spel för "casual gamers" riktigt utan ett spel för "hardcore gamers" sett till tiden du behövde lägga ned på det för att komma någonstans med det med Guilds, osv. Njut istället av hur "annorlunda" spel har blivit idag när du väl provar WoW Vanilla!

Det där stämmer ju dock inte, det är precis motsatsen! WoW skapades faktiskt som ett casual MMO som ett alternativ för Everquest som var betydligt mer grind och hardcore. Därför ville Blizzard skapa ett MMO som inte var lika krävande.

Medlem
Skrivet av emmizz96:

Det där stämmer ju dock inte, det är precis motsatsen! WoW skapades faktiskt som ett casual MMO som ett alternativ för Everquest som var betydligt mer grind och hardcore. Därför ville Blizzard skapa ett MMO som inte var lika krävande.

Lite så, men nu behöver alla vara i toppsegmentet för att spela progressionspel tydligen.

Medlem

Kommer jag att prova det ? Helt klart. Dock kommer jag aldrig ha tid att köra raidning om det är lika mycket grindning som förut, finns inte den tiden.

Medlem
Skrivet av ecHo!:

Ja inte ska du använda din föräldraledighet till att umgås med ditt barn. Att levla i ett 15 år gammalt spel är ju viktigare.

Jag håller med dig. Beroende på hur gammalt barnet är så har man ju bara sovtiden på sig att spela. Var oftast så trött själv att jag prioriterade att sova framför att spela.

Klart det är viktigare att spela WoW än att umgås med min son, jag har redan förberett med att ha byggt en bur till honom. Golvet är såklart inrett med halm och sågspån så att jag inte behöver byta blöja, utan det räcker med att räfsa en gång på morgonen.


signatur

IDKFA

Medlem

Ska bli kul! Många roliga minnen från Classic, även om jag spenderade mesta tiden med att utveckla addons snarare än att spela själva spelet någon som vet om gamla addons kommer fungera eller om det är nya som gäller?

Medlem
Skrivet av Cide:

Ska bli kul! Många roliga minnen från Classic, även om jag spenderade mesta tiden med att utveckla addons snarare än att spela själva spelet någon som vet om gamla addons kommer fungera eller om det är nya som gäller?

Jag har inte själv utvecklat något LUA-script, men Classic körs ju på BFA-klienten så gammal syntax (om det är någon skillnad) kommer antagligen inte funka. Så gamla addons kommer antagligen inte funka.


signatur

IDKFA

Medlem
Skrivet av mrFluffy:

Klart det är viktigare att spela WoW än att umgås med min son, jag har redan förberett med att ha byggt en bur till honom. Golvet är såklart inrett med halm och sågspån så att jag inte behöver byta blöja, utan det räcker med att räfsa en gång på morgonen.

Din son klarar ju av att levla sig själv. Kommer inte dröja länge innan han dingar 18 och börjar tigga guld till sin första mount.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem

Problemet som jag ser med detta är först och främst, jag har redan gjort allt man kan göra i vanilla och vill inte upprepa det igen. Magin är borta sedan länge och det skulle bara vara ett grind att göra allt igen.

Jag hade hellre sett att man hade utgått ifrån Vanilla men gjort ny content i den stilen istället för skräper de producerar idag. Att gå tillbaka till Vanilla är ett stort nej, bara att genomlida War Efforts igen ger mig sura uppstötningar. Däremot om de hade släppt en ny expansion, istället för det som kom med TBC så hade det varit mera intressant.
Sen är ju ryktena att Blizzard kommer slänga in en del quality of life saker ifrån moderna wow som har fått en del wow classic spelare att blir riktigt förbannade så uppenbart kommer det inte vara 100% vanilla.

Medlem
Skrivet av marcus8958:

Din son klarar ju av att levla sig själv. Kommer inte dröja länge innan han dingar 18 och börjar tigga guld till sin första mount.

haha!


signatur

IDKFA

Medlem
Skrivet av Esri:

Problemet som jag ser med detta är först och främst, jag har redan gjort allt man kan göra i vanilla och vill inte upprepa det igen. Magin är borta sedan länge och det skulle bara vara ett grind att göra allt igen.

Jag hade hellre sett att man hade utgått ifrån Vanilla men gjort ny content i den stilen istället för skräper de producerar idag. Att gå tillbaka till Vanilla är ett stort nej, bara att genomlida War Efforts igen ger mig sura uppstötningar. Däremot om de hade släppt en ny expansion, istället för det som kom med TBC så hade det varit mera intressant.
Sen är ju ryktena att Blizzard kommer slänga in en del quality of life saker ifrån moderna wow som har fått en del wow classic spelare att blir riktigt förbannade så uppenbart kommer det inte vara 100% vanilla.

Det är ju väldigt få människor som raidade i vanilla, det brukar pratas om 1%~ som clearade Naxxraas pre TBC, och du som har gjort ALLT t.om. då pratar vi nog om promillen här. Så denna gång kanske folk vet lite mer vad de ska sikta in sig på. Jag själv ska nog utforska BRD mer än jag gjorde sist, BRD är ett mästerverk!


signatur

IDKFA

Medlem

Min snabbaste karaktär till 60 tog under 200 timmar, är väl inte så farligt för att nå endgame i mina ögon.
Min första karaktär tog runt 900 timmar.

Tyckte dock att det var kul, det var en grej att vara lvl 60, vägen dit var en stor del av spelet.
Man fördes samman socialt i spelet med människor som inte kunde ta sig an olika quest chains själva osv, i dagens wow behöver du inte föra dialog med en enda person till högsta leveln.
Kanske spelar några månader får se, kommer ju inte kunna plöjja som back in the days men vem bryr sig.

Medlem
Skrivet av mrFluffy:

Det är ju väldigt få människor som raidade i vanilla, det brukar pratas om 1%~ som clearade Naxxraas pre TBC, och du som har gjort ALLT t.om. då pratar vi nog om promillen här. Så denna gång kanske folk vet lite mer vad de ska sikta in sig på. Jag själv ska nog utforska BRD mer än jag gjorde sist, BRD är ett mästerverk!

Brd är överskattat, det var intressant med tanke på hur stort det var men det fanns väldigt få anledningar att gå dit. Sen så är det i ingen idé att gå till Nax eftersom att de släppte det i Wrath och Vanilla versionen av instansen är helt värdelös, 8 warrior tanks med 4 set bonus för att ha någon som helst chans att klara av den. Det är bara ytterliggare en anledning att Vanilla inte har åldrats bra.

Medlem
Skrivet av Esri:

Brd är överskattat, det var intressant med tanke på hur stort det var men det fanns väldigt få anledningar att gå dit. Sen så är det i ingen idé att gå till Nax eftersom att de släppte det i Wrath och Vanilla versionen av instansen är helt värdelös, 8 warrior tanks med 4 set bonus för att ha någon som helst chans att klara av den. Det är bara ytterliggare en anledning att Vanilla inte har åldrats bra.

Var en rätt matig quest chain som tog flera runs att göra som var värd xp mässigt.
Molten core pre questet var väl där också om jag inte minns fel.

Naxx var ju en endgame av endgame instans, lich kings elite, tyckte att det var resonligt att ingen förutom dom bäst gearade klarade skiten.

Medlem
Skrivet av Esri:

Sen är ju ryktena att Blizzard kommer slänga in en del quality of life saker ifrån moderna wow som har fått en del wow classic spelare att blir riktigt förbannade så uppenbart kommer det inte vara 100% vanilla.

Oh, minns du vad det ryktats om?

Medlem

Jag kommer troligtvis att spela spelet i början och det som många glömmer bort eller inte vet är att spelet kommer att flyta felfritt med den nya spelmotorn, till skillnad mot vad den gjorde när spelet var nytt och servrarna var skitdåliga och kraschade i flera dagar. Det jag ser fram mot mest är att endgame kommer att vara i Kalimdor och Eastern Kingdom så att spelarbasen inte är för utspridda. Vanilla hade en känsla av att man var en liten obetydlig gubbe i en stor värld, medan retail har en känsla av att man är någon jävla badass.

Medlem
Skrivet av Esri:

Brd är överskattat, det var intressant med tanke på hur stort det var men det fanns väldigt få anledningar att gå dit.

Det där är bara rent svammel. BRD hade bra med loot och pre quest till Molten Core.
Är inte precis som du kunde hoppa in i Molten Core eller Zul-Gurub i grön level 50 gear. Farma fire res wrists och ace of elementals, hand of justice för rogues och iron foe för fury warriors, savage gladiator set för hunters osv.
Alltså en hel del bra loot för spelare som tänker börja med end game och några svåra och unika drops som räcker jävligt länge.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem
Skrivet av Jeehao:

Det jag ser fram mot mest är att endgame kommer att vara i Azeroth och Westeros

Hoppas Longclaw eller draken droppar när man tar ner Aegon och Daenerys.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem

@marcus8958: Jo det vore väl riktigt grymt!
Jag tror jag skrev ''lite'' fel, menade Kalimdor och Eastern Kingdom..

Medlem
Skrivet av ecHo!:

Ja inte ska du använda din föräldraledighet till att umgås med ditt barn. Att levla i ett 15 år gammalt spel är ju viktigare.

Jag håller med dig. Beroende på hur gammalt barnet är så har man ju bara sovtiden på sig att spela. Var oftast så trött själv att jag prioriterade att sova framför att spela.

Där jag är nu, man är för trött för att spela när man väl får tid.. Får spela senare 😂

Inaktiv

Det kanske är så att någon redan har sett detta men det verkar som ett gäng streamers har fått tillgång till WoW Classic Beta nu. Eller så är det jag som släpar lite på informationen.. ;-D

123
Skriv svar