Super Mario Maker 2 har storyläge och 3D World-grejer (fast okej, i 2d)

Robot
Super Mario Maker 2 har storyläge och 3D World-grejer (fast okej, i 2d)

Nyheter avslöjade till sommarens glada byggfest.

#nintendo, #nintendo-direct, #super-mario-maker-2


Medlem

Detta klättrade upp till ett av de mest hypade spelen för min del. Missade ettan, utöver en hel del tittande på youtube, men denna gången är jag på.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Skribent

Var svalt inställd, även om jag gillade ettan som jag spelar fortfarande. Tänkte att det här bara skulle vara lite mer av samma. Men efter de avslöjade alla nyheter nu, co-op, storykampanj...filtrering och bantyper etc. Blev riktigt hajpad nu!


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Givet köp


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Helt klart ett måste! Missade första då jag aldrig skaffade Wii U. Vore kul att se ett Zelda Maker härnäst!


signatur

Kompositör. Kika in mitt arbete på www.fredrikthrysoe.com

Kontot avslutas
Skrivet av Johlor:

Var svalt inställd, även om jag gillade ettan som jag spelar fortfarande. Tänkte att det här bara skulle vara lite mer av samma. Men efter de avslöjade alla nyheter nu, co-op, storykampanj...filtrering och bantyper etc. Blev riktigt hajpad nu!

Två av de nya bantyperna har man ju sett i trailers tidigare men helt klart så känns det ännu mer lockande efter att de har avslöjat mer i detalj vad som är nytt.
Tyvärr så verkar det bara som att multi-player delen är online, om jag inte missuppfattat något.

Hoppas att det kommer mer spel stilar än bara, Super Mario Bros, Super Mario Bros 3, Super Mario World, New Super Mario Bros U och Super Mario 3D World. Jag skulle vilja se Super Mario Land också.
Annars har allt som jag önskat mig tidigare kommit med i tvåan av Super Mario Maker


signatur

ゼルダの城

Medlem
Skrivet av ZeldasCastle:

Två av de nya bantyperna har man ju sett i trailers tidigare men helt klart så känns det ännu mer lockande efter att de har avslöjat mer i detalj vad som är nytt.
Tyvärr så verkar det bara som att multi-player delen är online, om jag inte missuppfattat något.

Hoppas att det kommer mer spel stilar än bara, Super Mario Bros, Super Mario Bros 3, Super Mario World, New Super Mario Bros U och Super Mario 3D World. Jag skulle vilja se Super Mario Land också.
Annars har allt som jag önskat mig tidigare kommit med i tvåan av Super Mario Maker

Co-Op är både online och LAN. Behövs bara en konsoll och två till fyra joycons


signatur

Switch, PC och Dödsmetall.

Avstängd

Det torde finnas stöd för att åtminstone spela två på samma TV offline på någon bana man laddat ned eller den man skapar ihop eftersom båda kan vara i nivåbyggaren samtidigt.

Medlem

Blir ett köp för mig med. Hade riktigt roligt med första spelet och det här verkar vara bättre på precis allt. Det släpps dessutom till en konsol som är bättre på precis allt. Ni kommer hitta mig skapandes under ett parasoll i sommar.

Medlem

Givet köp till mig och sonen!

Kontot avslutas
Skrivet av Managor:

Co-Op är både online och LAN. Behövs bara en konsoll och två till fyra joycons

Okej, ja men det låter ju riktigt bra då.
Gissade (mest bara för skojs skull, inte för att jag trodde det) på att det skulle komma med i spelet, i tråden här på FZ där det stod att Nintendo skulle ha en Nintendo Direct för Super Mario Maker 2. Lite kul att gissa rätt på en sak


signatur

ゼルダの城

Medlem

Känns meningslöst att köpa spelet för offline
För man måste ha deras subscription om man ska kunna tanka andras banor.


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Inaktiv

Ser riktigt bra ut! Blir troligtvis mitt 4e spel jag köper till Switchen:)

Skrivet av Godofcheese:

Känns meningslöst att köpa spelet för offline
För man måste ha deras subscription om man ska kunna tanka andras banor.

Varför skulle man köpa spelet enbart för offline? Detär ju bara en liten del av allt som erbjuds.

Medlem
Skrivet av anon_326725:

Ser riktigt bra ut! Blir troligtvis mitt 4e spel jag köper till Switchen:)

Varför skulle man köpa spelet enbart för offline? Detär ju bara en liten del av allt som erbjuds.

Poängen var att det inte är värt att betala för deras sub


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Kontot avslutas
Skrivet av Godofcheese:

Känns meningslöst att köpa spelet för offline
För man måste ha deras subscription om man ska kunna tanka andras banor.

Okej :/
Jag kommer köpa det enbart för offline. Jag tänker inte betala för Nintendo Online bara för att få spela andras banor med mera. Det är ju kul att göra banor och spela med sin familj och vänner med.
Sen om 10 år så finns säkert bara möjligheten att spela offline ändå när Nintendo hellre satsar sin online del på deras nästa konsol.

Därför tycker jag att det är synd med spel som Final Fantasy XI där det inte längre går att spela eftersom online delen är nerstängd (så länge man inte kan ta sig in på en fan gjord server)


signatur

ゼルダの城

Skribent
Skrivet av ZeldasCastle:

Hoppas att det kommer mer spel stilar än bara, Super Mario Bros, Super Mario Bros 3, Super Mario World, New Super Mario Bros U och Super Mario 3D World. Jag skulle vilja se Super Mario Land också.
Annars har allt som jag önskat mig tidigare kommit med i tvåan av Super Mario Maker

Problemet med vissa Mario-spel är nog att de är så olika de andra. Super Mario Land liksom Super Mario Bros 2 har ju helt andra fiender och lite annorlunda spelkomponenter. Tänker när spelet är gjort så man kan switcha mellan tileseten on the fly. Men jag håller med, hade varit roligt med fler stilar.


signatur

"Writer and Fighter"

Inaktiv
Skrivet av Godofcheese:

Poängen var att det inte är värt att betala för deras sub

Jag tycker det är värt

Medlem

Kommer väl säkert en trådlös mus i Mario Paint anda för att göra det ännu enklare att göra banor, måste sälja tillbehör :P.

Avstängd

Jag måste tipsa här: jag förköpte spelet för 600 kr via Nintendo eShop där man fick 1 års Nintendo Online Membership på köpet. Så jag rekommenderar varmt att du väljer det alternativet. Kostar alltså lika mkt som att bara köpet spelet i fysiskt format i Sverige.

Halva grejen är ju att spela andras banor, och då menar jag de duktiga skaparna som fortfarande hänger kvar i Super Mario Maker 1. De kommer alla att gå över till 2:an och banorna kommer att bli så sjukt nice. Att bara köra offline när du kan få online på köpet vore knas.

Medlem

Super Mario maker gick inte hem här.
Så roligt var det inte att bygga egna banor.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Molotov:

Super Mario maker gick inte hem här.
Så roligt var det inte att bygga egna banor.

Sjukt mysigt ju. Men att spela 6 789 099 andra banor då? Gick inte det hem heller?

Kontot avslutas
Skrivet av Esri:

Kommer väl säkert en trådlös mus i Mario Paint anda för att göra det ännu enklare att göra banor, måste sälja tillbehör :P.

Har du funderat på att börja jobba för Nintendo?


signatur

ゼルダの城

Medlem
Skrivet av Vamp:

Sjukt mysigt ju. Men att spela 6 789 099 andra banor då? Gick inte det hem heller?

Jag hade spelet till 3DS (fick med då jag köpte den) och kan väll säga att jag inte var så bra att hitta andras banor som var nått att ha eller som var kvalite.
Det man testade var alltid såna där supersvåra banor som det kändes att man skulle "glitcha".

Ville nog helst ha ett Mario spel som hade story och ett mål från a - b


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Molotov:

Jag hade spelet till 3DS (fick med då jag köpte den) och kan väll säga att jag inte var så bra att hitta andras banor som var nått att ha eller som var kvalite.
Det man testade var alltid såna där supersvåra banor som det kändes att man skulle "glitcha".

Ville nog helst ha ett Mario spel som hade story och ett mål från a - b

De har ju ett helt nytt betyg/rankingsystem som kommer göra det lättare att hitta precis den typ av bana du är sugen på samt att du får ju ett storyläge med 100+ banor skapade av Nintendo denna gång. Som sagt, en uppföljare som verkar bli bättre på allt.

Medlem
Skrivet av Vamp:

De har ju ett helt nytt betyg/rankingsystem som kommer göra det lättare att hitta precis den typ av bana du är sugen på samt att du får ju ett storyläge med 100+ banor skapade av Nintendo denna gång. Som sagt, en uppföljare som verkar bli bättre på allt.

Ja kanske får kolla in detta. Vill ju mest spela än bygga


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Kontot avslutas
Skrivet av Johlor:

Problemet med vissa Mario-spel är nog att de är så olika de andra. Super Mario Land liksom Super Mario Bros 2 har ju helt andra fiender och lite annorlunda spelkomponenter. Tänker när spelet är gjort så man kan switcha mellan tileseten on the fly. Men jag håller med, hade varit roligt med fler stilar.

Om man ska tänka så, då säger de ju att i "Extra Game Style" där Super Mario 3D World är med så kan man göra saker som inte går att göra i den vanliga Game Style. Så att lägga in bland annat Super Mario Bros 2 eller Super Mario Land vore ju inga större problem om man gör det i Extra Game Style istället.

Kan kanske vara därför som de har gjort Extra Game Style i Super Mario Maker 2, för att kunna ta med fler nya spel stilar i framtiden som inte hade funkat i första Super Mario Maker.


signatur

ゼルダの城

Kontot avslutas
Skrivet av Johlor:

Problemet med vissa Mario-spel är nog att de är så olika de andra. Super Mario Land liksom Super Mario Bros 2 har ju helt andra fiender och lite annorlunda spelkomponenter. Tänker när spelet är gjort så man kan switcha mellan tileseten on the fly. Men jag håller med, hade varit roligt med fler stilar.

Skrivet av ZeldasCastle:

Om man ska tänka så, då säger de ju att i "Extra Game Style" där Super Mario 3D World är med så kan man göra saker som inte går att göra i den vanliga Game Style. Så att lägga in bland annat Super Mario Bros 2 eller Super Mario Land vore ju inga större problem om man gör det i Extra Game Style istället.

Kan kanske vara därför som de har gjort Extra Game Style i Super Mario Maker 2, för att kunna ta med fler nya spel stilar i framtiden som inte hade funkat i första Super Mario Maker.

Jag måste rätta mig själv.
Det heter inte "Extra Game Style" det heter faktiskt "Extra Game Styles".

Tittade på en Youtube video där de tog upp det att det finns plats för fler spel och att namnet faktiskt antyder att det kommer att komma fler spel stilar att använda sig av.

Då är bara frågan vad det kan vara, Super Mario Odyssey eller Super Mario Bros 2, eller varför inte det jag har önskat mig ända sedan första Super Mario Maker. Ja, Super Mario Land. Vem vet, men det blev mer frågetecken när man granskat den senaste Nintendo Direct men det kommer bli riktigt kul när man väl har spelet och får veta vad mer som finns eller kommer att komma via DLC till spelet.


signatur

ゼルダの城

Skribent
Skrivet av ZeldasCastle:

Jag måste rätta mig själv.
Det heter inte "Extra Game Style" det heter faktiskt "Extra Game Styles".

Tittade på en Youtube video där de tog upp det att det finns plats för fler spel och att namnet faktiskt antyder att det kommer att komma fler spel stilar att använda sig av.

Då är bara frågan vad det kan vara, Super Mario Odyssey eller Super Mario Bros 2, eller varför inte det jag har önskat mig ända sedan första Super Mario Maker. Ja, Super Mario Land. Vem vet, men det blev mer frågetecken när man granskat den senaste Nintendo Direct men det kommer bli riktigt kul när man väl har spelet och får veta vad mer som finns eller kommer att komma via DLC till spelet.

Blir spännande oavsett. Till skillnad från ettan lär vi få DLC och annat till denna version


signatur

"Writer and Fighter"

1
Skriv svar