Red Dead Redemption 2, Officiella speltråden – Allmän diskussion / Guide / Spelare / Frågor

Medlem
Skrivet av Devan:

Jamen, det här är ju nybörjarfel då man inte lärt sig kontrollen😮. Visa det inte i andra tråden. Hehehe men väldigt roligt, som den tidigare😁.

Den tidigare var ju att det nästan ALLTID finns vittnen och man är alltid skurken. Där kan jag faktiskt klaga på RDR2 😱. Men även den bäste gör ju misstag.☺

Medlem
Skrivet av Nemo:

Den där hjälmen han har på sig är ju bara för festlig! 😁

https://i.imgur.com/NennKuB.png

Är det någon som letat reda på alla huvudbonader i spelet? Som läser tråden.
Jag hittade den bästa (funktionella) en gång i ett gruvuppdrag. Hjälmen med pannlampa/ljus. Man behöver ingen lykta då och kan snabbt skjuta. Perfekt ibland. Dock har jag inte letat efter flera. Men de där som trappern kan göra är ju en del riktigt skruvade.
Den där snygga råtthatten vet jag vi diskuterade.

Nu blir den här tråden filosoferande om gamla minnen känns det som.😁

Medlem
Skrivet av Över45:

Är det någon som letat reda på alla huvudbonader i spelet? Som läser tråden.
Jag hittade den bästa (funktionella) en gång i ett gruvuppdrag. Hjälmen med pannlampa/ljus. Man behöver ingen lykta då och kan snabbt skjuta. Perfekt ibland. Dock har jag inte letat efter flera. Men de där som trappern kan göra är ju en del riktigt skruvade.
Den där snygga råtthatten vet jag vi diskuterade.

Nu blir den här tråden filosoferande om gamla minnen känns det som.😁

Hehe, det här är en perfekt tråd för det.

Hjälmen med lampan är nog enda "funktionella" huvudbonaden i spelet vad jag vet. Men de flesta hattarna skyddar säkert mot solen också, fast jag vet inte om det ger någon bonus till Arthur. Förutom att han ser cool ut. 🤠

En av mina favoriter är den här vikingahjälmen:

När jag tog på mig hjälmen för första gången så red jag förbi en hästvagn. Vagnföraren tittade förvånat på Arthur och sa "You look strange!" 😄

Jag tycker det är helskoj att NPCer reagerar på olika sätt beroende på hur Arthur ser ut, både vad gäller kläder och hattar samt hur pass skitig han är. Det är bland annat såna smådetaljer som gör världen så levande och skiljer RDR 2 från alla andra spel.

Ambassadör
Xbox

Jag hittade ju min favorithatt, Rat Infantry Hardee hat. Men jag använde också den med pannlampa för mörker-stuff!

Det finns ju några rejält anskrämliga hattar som man kan crafta hos trappern...


signatur

Jump in.

Avstängd

Haha vikingahjälmen måste man ju ha. Ser fram emot Assassin's Creed på vikingatiden om spelet blir lika stort som det är sagt.

Jag funderar på att starta igång min tredje genomspelning men är inte säker ännu, är på kapitel 4 där och ska fara och döda Bronte.


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem

Intressant streaming idag FZ. Nu börjar de bli så snurriga så det passar att kommentera här. Lite lite RDR2. Men vissa gillar ju the Witcher😁.
Apropå Texan Chili. Har hittat en utmärkt salva för ond rygg (uncle).
Innehåller Bl a chili, menthol, kamfer, och diverse "krämprodukter". Extra stark. Från,REKLAM,Svenska krämfabriken. Tigerbalsam är milt i förhållande till detta.
Rör inga andra områden innan du tvättat händerna!!!
Rör ingen annan heller. Om du inte vill spica upp ett förhållande hahahahhaa..... Ja eeee, gör inte det. Skillsmässorisken är överhängande. Iaf känns mycket skönt på en ond rygg en lång stund. Det var inte det receptet Uncle hade på sin beställningslista.
Men då rörde det andra problem.
Lumbago på er.

Avstängd
Skrivet av Över45:

Intressant streaming idag FZ. Nu börjar de bli så snurriga så det passar att kommentera här. Lite lite RDR2. Men vissa gillar ju the Witcher😁.
Apropå Texan Chili. Har hittat en utmärkt salva för ond rygg (uncle).
Innehåller Bl a chili, menthol, kamfer, och diverse "krämprodukter". Extra stark. Från,REKLAM,Svenska krämfabriken. Tigerbalsam är milt i förhållande till detta.
Rör inga andra områden innan du tvättat händerna!!!
Rör ingen annan heller. Om du inte vill spica upp ett förhållande hahahahhaa..... Ja eeee, gör inte det. Skillsmässorisken är överhängande. Iaf känns mycket skönt på en ond rygg en lång stund. Det var inte det receptet Uncle hade på sin beställningslista.
Men då rörde det andra problem.
Lumbago på er.

Finns det någon witcher 3 tråd? Om inte så varför har inte Joakim startat en sådan? Skulle lätt spela om spelet om supporta den om det fanns med historier därifrån.


signatur

PS5 och inget annat.

Avstängd

Förresten på frågan jag ställde om Arthur Morgan vs Geralt i 1on1 i streamen.

VI ALLA I DENNA TRÅD VET ATT ARTHUR SKULLE VINNA!

Klyva Arthur i två delar? Vart är ni födda? Han kan hoppa undan och skjuta eller kan ni inte kontrollerna?


signatur

PS5 och inget annat.

Ambassadör
Xbox
Skrivet av Över45:

Intressant streaming idag FZ. Nu börjar de bli så snurriga så det passar att kommentera här. Lite lite RDR2. Men vissa gillar ju the Witcher😁.
Apropå Texan Chili. Har hittat en utmärkt salva för ond rygg (uncle).
Innehåller Bl a chili, menthol, kamfer, och diverse "krämprodukter". Extra stark. Från,REKLAM,Svenska krämfabriken. Tigerbalsam är milt i förhållande till detta.
Rör inga andra områden innan du tvättat händerna!!!
Rör ingen annan heller. Om du inte vill spica upp ett förhållande hahahahhaa..... Ja eeee, gör inte det. Skillsmässorisken är överhängande. Iaf känns mycket skönt på en ond rygg en lång stund. Det var inte det receptet Uncle hade på sin beställningslista.
Men då rörde det andra problem.
Lumbago på er.

Haha, stackars Uncle45...


signatur

Jump in.

Medlem
Skrivet av breahl:

Förresten på frågan jag ställde om Arthur Morgan vs Geralt i 1on1 i streamen.

VI ALLA I DENNA TRÅD VET ATT ARTHUR SKULLE VINNA!

Klyva Arthur i två delar? Vart är ni födda? Han kan hoppa undan och skjuta eller kan ni inte kontrollerna?

Jag känner mig kluven i den frågan. 😂 Den var så billig så jag kunde inte låta bli.

Ja Geralt skulle inte fatta vad det var för vapen. Vips ett hål i pannan.

Medlem

Vad kan man säga, bra jobbat allihopa!

Ambassadör
Xbox
Skrivet av Nemo:

Vad kan man säga, bra jobbat allihopa!

https://i.imgur.com/dGAG3tT.gif

Yay! Lite sjukt...


signatur

Jump in.

Tråddemonen
Testpilot

Denna tråd är väl störst på hela FZ?

Releasehästryttare
Skrivet av Zimpan:

Denna tråd är väl störst på hela FZ?

Nu ja, https://www.fz.se/forum/trad/26909-vilken-lat-lyssnar-du-pa-n... 2497 inlägg.

Medlem

Hehe, den tråden hade lite försprång, första inlägget skrevs 2009.

Inte för att det är någon tävling. Bara kul när folk hittar sina favoriter i forumet. 😊

Ska bli intressant att se vad som händer här i tråden när RDR 2 släpps till PC så småningom. Eller om Rockstar får ändan ur vagnen och fixar en story-DLC... 😁

Medlem

Denna tråd 16/10 2018 12:34 @Zimpan nu 2505 inlägg.

Konkurerande tråd början 12/7 15:28 2009. Folk lyssnar inte mycket på musik.😁

Tråddemonen
Testpilot

@Devan @Nemo @Över45 Nog fan är cowboys bättre en musik! 🤠

Vilket engagemang alla har visat, var raka i ryggen, det är ni som gör detta till världens bästa community! Stort tack för att ni valde denna tråd, har varit hur kul som helst att läsa allt ni skriver!

Medlem
Skrivet av Zimpan:

@Devan @Nemo @Över45 Nog fan är cowboys bättre en musik! 🤠

Vilket engagemang alla har visat, var raka i ryggen, det är ni som gör detta till världens bästa community! Stort tack för att ni valde denna tråd, har varit hur kul som helst att läsa allt ni skriver!

Nu är det ju ryggen som strular men jag jobbar på att bli rak! Jo kul att vi är några nördar som gillar detta mkt. Ibland dyker det upp någon från tidigare. @bellafjella Verkar vara en strong lady som tittar in då och då. Det finns ngr kvinnor där ute som visar att man minsann kan spela spel.

Ha kul, stötta, bra gemenskap och alla är välkomna. Så sitter vi runt lägerelden och pratar om livet på RDR2 vis. Så känns det.

Nu till en fundering, jag vet det kan bli sjukt. Jo polisen i Norge har för många poliser och Sverige för få (nyheterna idag). Samarbete så börjar många norska här. Snart har vi lika många som Saint Denis🙄 "Politi! Du må ikke sparke å lykstolpe" "Väck!jai skjuter" "Ikke gå här" Grattis Norge 17e Mai.

Medlem
Skrivet av Över45:

De som kritiserar allt möjligt har inget i denna tråden att göra.

Alright, så om man tänker säga något som inte hyllar rdr2 på alla plan så ska man skapa en ny tråd? Bra att veta


signatur

7900XTX
7800X3D

Medlem
Skrivet av Över45:

Nu till en fundering, jag vet det kan bli sjukt. Jo polisen i Norge har för många poliser och Sverige för få (nyheterna idag). Samarbete så börjar många norska här. Snart har vi lika många som Saint Denis🙄 "Politi! Du må ikke sparke å lykstolpe" "Väck!jai skjuter" "Ikke gå här" Grattis Norge 17e Mai.

Skulle gärna ge mig ut på bounty hunts efter lite norrmän och sätta de i finkan.

Skämtar, älskar Norge och dess innevånare.. Speciellt igår. Men vore bättre om unionen bestod . Olja och pengarna de medför vill vi alla ha.


signatur

7900XTX
7800X3D

Medlem
Skrivet av Över45:

Nu till en fundering, jag vet det kan bli sjukt. Jo polisen i Norge har för många poliser och Sverige för få (nyheterna idag). Samarbete så börjar många norska här. Snart har vi lika många som Saint Denis🙄 "Politi! Du må ikke sparke å lykstolpe" "Väck!jai skjuter" "Ikke gå här" Grattis Norge 17e Mai.

Hahaha!!!

Jag skrattade högt och länge. Tack för dagens garv! 😂😂😂
"Lika många som Saint Denis"! Etc. Priceless.

Ibland får du in såna sjukt bra tiopoängare så det är inte sant! 😀

Medlem
Skrivet av alias:

Alright, så om man tänker säga något som inte hyllar rdr2 på alla plan så ska man skapa en ny tråd? Bra att veta

Haha jag tänkte inte på det. Det är inte bra att skriva och dricka kaffekask samtidigt. Men du kan ju starta en negativ tråd så kan vi se när den har lika många inlägg.😉

Seriöst kan jag väl säga att vi som skriver ofta klagar allt en hel del på dåliga saker i RDR2. Att man blir Wanted för minsta grej och det nästan alltid finns vittnen. Usch!! Men man garvar mest tillsammans åt tokigheter i tråden.

Medlem

@Över45: Ok, tror jag har fler timmar i rdr2 än många, top tre spel någonsin för mig. Menar bara att om jag har något negativt att säga om detta spel som det ju så klart finns, som i alla andra i topp tre. Finns inget perfekt spel, så tycker jag mig ha rätt att säga det.
Men visst tar tillfället i akt när vi sitter med en bourbon vid lägerelden så håller jag käften och bara njuter

" Men du kan ju starta en negativ tråd så kan vi se när den har lika många inlägg."
" negativ tråd" och kritik eller förslag hur åtgärda vissa designmissar är för mig inte detsamma.
Alltid vara positiv även när man vet att det kunde gjorts bättre tilltalar inte mig speciellt. Inte heller så att rockstar förlorar några dollar på att jag säger vad som kunde gjorts bättre. Svårt att tycka synd om dem om de skulle få lite kritik från ett obskyrt (sorry fz )forum i Sverige.

Altt perfekt, ingen DLC behövs ju då heller antar jag.


signatur

7900XTX
7800X3D

Medlem
Skrivet av alias:

Alright, så om man tänker säga något som inte hyllar rdr2 på alla plan så ska man skapa en ny tråd? Bra att veta

Hehe, njae så är det förstås inte utan alla får givetvis skriva vad de vill.

Vi är flera i tråden som älskar storyn och vilda västern-världen i spelet och det är sånt vi brukar samlas och diskutera om vid "lägerelden" och livet i övrigt i RDR 2-termer. Självklart kan man även kritisera spelet, men det är förstås bara positivt om man kan göra det på motiverat och trevligt sätt. Kul om vi kan behålla den sköna stämningen vid lägerelden. 🤠🔥😊

En grej i spelet som jag inte sett någon här i tråden hylla särskilt mycket i RDR 2 är Online. Tvärtom så har Online fått stark kritik på grund av hur det funkar just nu. För min egen del så hoppas att det ska bli riktigt bra i framtiden och jag kan tänka mig att spela det bara jag slipper trollen som förstör min spelupplevelse (kastar lasso och skjuter på mig stup i kvarten), men tills dess kommer jag att skriva att jag hellre ser en story-DLC än fler uppdateringar av Online som inte ger mig något.

Det är ju rätt hård kritik när man tänker efter, fast jag tycker den är rätt välmotiverad och jag är ju inte här bara för att gnälla på Online utan jag skriver om massa annat i spelet också som är kul. Så jag får väl hoppas att jag inte framstår som ett gnälligt troll! 😄

Men om det skulle krascha in någon i tråden som bara slänger ur sig svordomar samt "Kontrollerna suger!" utan någon särskild motivering samt bitter attityd och inte skriver något positivt om spelet i övrigt, ja då kan personen nog få svårt att få större medhåll från lägerelden. 😁

Medlem
Skrivet av Nemo:

Hehe, njae så är det förstås inte utan alla får givetvis skriva vad de vill.

Vi är flera i tråden som älskar storyn och vilda västern-världen i spelet och det är sånt vi brukar samlas och diskutera om vid "lägerelden" och livet i övrigt i RDR 2-termer. Självklart kan man även kritisera spelet, men det är förstås bara positivt om man kan göra det på motiverat och trevligt sätt. Kul om vi kan behålla den sköna stämningen vid lägerelden. 🤠🔥😊

Ok, jag älskar storyn och världen, troligen spelat fler timmar än de flesta här, menar du att jag kritiserar bristerna på ett otrevligt sätt? Sköna stämmningen vid lägerelden ger jag inte mycket för i så fall. Finns ganska många osköna gäng i världen, tillhör helst inte ett sådant. Har alltid motiverat vad jag inte gillar i mina inlägg, vill du veta mer så fråga bara. Men lovar att hålla mig borta, finns andra ställen som tar seriöst på vad man än säger för att hylla eller har bättringsförlag, tycks som om vissa i denna tråden har bestämt vad jag antar utan fz's medgivande att all kritik ska censureras och stävjas. När ni har moderator titeln så kom igen pojkar.


signatur

7900XTX
7800X3D

Medlem
Skrivet av alias:

@Över45: Ok, tror jag har fler timmar i rdr2 än många, top tre spel någonsin för mig. Menar bara att om jag har något negativt att säga om detta spel som det ju så klart finns, som i alla andra i topp tre. Finns inget perfekt spel, så tycker jag mig ha rätt att säga det.
Men visst tar tillfället i akt när vi sitter med en bourbon vid lägerelden så håller jag käften och bara njuter

" Men du kan ju starta en negativ tråd så kan vi se när den har lika många inlägg."
" negativ tråd" och kritik eller förslafg hur åtgärda vissa designmissar är för mig inte detsamma.
Alltid vara positiv även när man vet att det kunde gjorts bättre tilltalar inte mig speciellt. Inte heller så att rockstar förlorar några dollar på att jag säger vad som kunde gjorts bättre.

Japp jag förstår dig helt. Det är självklart att man får kritisera alla spel när man tycker en del ÄR skit. Jargongen här har väl växt fram för att vi som skriver ofta har lagt ner fruktansvärt många timmar i spelet. R* är ju inte så populärt bland oss då de bara satsar på online nu. De har inte heller lagt in förbättringar på dåliga saker!+Story DLC.

Vi har börjat garva åt dåliga saker för vi har blivit trötta på det dåliga. Men i stort älskar vi spelet. Om du inte i huvudsak gillade spelet skulle du ju lagt ner för länge sen.
R* lyssnar inte på oss känns det som ibland. "Onlinespel drar in de stora slantarna" Kidsen!
Men de verkar inte fatta att de gjort ett särskilt bra spel som passar en "mognare" krets. Så där lägger vi inga pengar mer. GTA5 drar in multum än! -"Hallå R* det här spelet är inte som GTA vi vill ha mer av samma inte online" R*- Sa de online?

Ja, fick jag med kritik?😉 🔫

Medlem
Skrivet av Över45:

Japp jag förstår dig helt. Det är självklart att man får kritisera alla spel när man tycker en del ÄR skit.

Jag tycker ingenting är "SKIT" men allt kunde gjorts bättre.

Skrivet av Över45:

Jargongen här har väl växt fram för att vi som skriver ofta har lagt ner fruktansvärt många timmar i spelet.

Ok, är på min femte genomspelning nu, du menar att ni lagt ner mer timmar än mig? Kanske, men tvivlar på det..
Du pratar som om "ni" är en homogen grupp, låt oss inte komma till att räkna timmar och när exakta timslaget rdr1 klarades av. Men ok tycker "ni" att det är så så får vi väl bara komma överens om att vi tycker olika. Känns som man vore 15 igen. skönt när man är äldre än 45 kanske dock


signatur

7900XTX
7800X3D

Medlem
Skrivet av Över45:

Jag har INTE sett att du kommer med osaklig kritik. Men du kan ju förklara varför du tycker saker. Skriver man sakligt får man bra diskussioner.
Skriver man Skitspel PUNKT tas man inte på allvar. Det är dagens samhälle, det är sådana personer som tittar in och inte får svar.

Herregud har jag skrivit "skitspel"?? Tyckte du var en frisk fläkt över 45 men vad *** lägg inte ord i min mun. Ren lögn.


signatur

7900XTX
7800X3D

Medlem

Älskar rdr2, är det så svårt att fatta, har saker som jag tycker kunde gjorts bättre, så kommer det någon lögnarre här och påstår jag sagt saker som är främmande från mig?? WTF


signatur

7900XTX
7800X3D

Medlem
Skrivet av alias:

Ok, jag älskar storyn och världen, troligen spelat fler timmar än de flesta här, menar du att jag kritiserar bristerna på ett otrevligt sätt?

Men något sånt har ju jag aldrig skrivit! Jag har inte skrivit att du kritiserar något över huvud taget. Förväxlar du mig kanske med någon annan?

Skrivet av alias:

Sköna stämmningen vid lägerelden ger jag inte mycket för i så fall. Finns ganska många osköna gäng i världen, tillhör helst inte ett sådant. Har alltid motiverat vad jag inte gillar i mina inlägg, vill du veta mer så fråga bara. Men lovar att hålla mig borta, finns andra ställen som tar seriöst på vad man än säger för att hylla eller har bättringsförlag, tycks som om vissa i denna tråden har bestämt vad jag antar utan fz's medgivande att all kritik ska censureras och stävjas. När ni har moderator titeln så kom igen pojkar.

Jag har läst om mitt egna inlägg flera gånger och jag kan inte se hur du på något sätt kan ta det jag skriver så negativt.

Men tydligen finns det något i det jag skriver som framstår som negativt för dig, så jag vill passa på och förtydliga: jag menade inte att skriva ett enda ont ord om dig. Det har aldrig någonsin varit min avsikt.

Det jag skrev handlar generellt om tråden. Jag ville bara få fram att det givetvis är ok att skriva kritiskt om spelet. Det jag skrev är menat att till 100% att vara positivt och i god ton. Om du upplever det som negativt på något sätt så har jag uppenbarligen misslyckats och jag ber i så fall om ursäkt.

Skriv svar