Gothic 4 på två färska rullar

Robot
Medlem
Gothic 4 på två färska rullar

Rationellt sett så kan det här väl inte bli annat än mer av samma? Fast av någon, säkerligen väldigt ytlig, anledning så är det här första jag ser som fått Gothic som namn att se intressant ut. Lite djup och inhumant mycket polering på det här, så är det ju Go! Hehe-


signatur

'It is the mark of an educated mind to be able to entertain a thought without accepting it' -Aristotéles

Medlem
Skrivet av Fjornsvavne:

Rationellt sett så kan det här väl inte bli annat än mer av samma? Fast av någon, säkerligen väldigt ytlig, anledning så är det här första jag ser som fått Gothic som namn att se intressant ut. Lite djup och inhumant mycket polering på det här, så är det ju Go! Hehe-

Har för mig att det inte är samma utvecklare som till de tidigare Gothic spelen, så lite skillnad kan man säkert vänta sig.

Air
Medlem

Om det nu kommer på hösten som det står på videon så tror jag att jag lär ge spelet en chans senare i höst.
Hösten och vintern är PERFEKT för lirande. I de flesta fall..

Medlem

Hmm fightingmovsen han hade såg precis ut som förut... Får se om det utvecklar sig med fler trailers..

Medlem

Såg rätt static och stelt ut.. dassigt om inte annat..


signatur

Have a good time!

Medlem

hur är berättandet och själva storyn om man utgår från tidigare gothic spel?

Var det är Risen, eller Gothic 3? Samma upplägg, samma "gubbe", samma av allting, men, jag gillade logon...


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Inaktiv

Risen anyone?

Ish
Medlem

#7

Risen är inte Gothic, men samma stil.
3an är nog den sämsta tycker jag, ettan och tvåan var klockrena trots buggarna.
Kan de slipa bort alla stora buggar innan release så.. Kommer nog skaffa det oavsett då jag älskar storyn i dem tidigare spelen, då främst ettan och tvåan.. Trean laggade arsle på datorn pga av minnesläckor etc.. Vet inte om de fixat dem ÄN faktiskt. Vet att gothic communityn släppte inofficiella patchar till det, så illa var det.


signatur

"If the road ahead is long, don't turn back"

Medlem

jäklar vilken trevlig grafik:D
hoppas att man får skapa sin egna karaktär och inte spela som den där krulltotten i filmerna.


signatur

Where are we runnin'?

Medlem

BARA FÖR ATT KLARGÖRA!

Gothic 1, 2 och 3 utvecklades av Pyranha Bytes. JoWooD var utgivare och ägare av "Gothic" namnet och serien. Gothic 3 blev ingen hit direkt. Pyranha Bytes fick väl därför mer eller mindre sparken av JoWooD. Eftersom JoWooD äger namnet "Gothic" skaffade de sig en annan utvecklare för att göra 4:an.

Risen är egentligen Pyranha Bytes egna "Gothic" fast med ett annat namn. Eftersom JoWooD äger namnet "Gothic" kunde inte Pyranha Bytes döpa "Risen" till Gothic(4).

Så... egentligen är Risen det riktiga "Gothic 4" (Ungefär som Arma2 egentligen är det riktiga Operation Flashpoint 2)


signatur

GPU: RTX 3080
CPU: i7 13700k, 3.4GHz (OC 4,9GHz)
RAM: 64GB, DDR5
MB: Z790-F
OS: Windows 11.

Medlem

Varför har inte RPG-spel coop numera? Detta spelet är för mig av noll intresse, men om det haft coop.. ja då är det en annan femma.

Tycker nästan coop borde vara obligatoriskt i RPG spel..


signatur

På Internet kommunicerar vi mestadels med text. Om du således skriver som en idiot får du finna dig i att bli betraktad som en sådan.

1
Skriv svar