Game of Thrones (Spoilers S8!)

Gen
Medlem
Skrivet av anon_326725:

Rätt kul att i ena stunden klagar folk på att karaktärerna har för mycket "plot armor" och att de lever för länge men i nästa ögonblick så klagar man på att det dödas för många karaktärer.

You silly goose!

Jag har aldrig sagt att någon karaktär lever för länge :/ Har nog bara kommenterat en gång i denna tråd.

Medlem
Skrivet av Gen:

Jag har aldrig sagt att någon karaktär lever för länge :/ Har nog bara kommenterat en gång i denna tråd.

Ta det inte personligt! Personen i fråga har en lite otrevlig vana att komma med små påhopp då andra inte har samma åsikt. Att lägga till små nedvärderande meningar är inte ett okej sätt på sociala medier. Det går alltid att göra en liten klagan till "Sitens" ledning.

Medlem
Skrivet av JackG100:

Danys urballning var inte förvånande, men den är förvånande dåligt genomförd. Att hon skulle gå bananas efter att staden gett upp och börja elda på oskyldiga är så jävla out of character för karaktären som höll drakarna inlåsta i flera månader för att de mumsat på oskyldiga. Det finns gott om sätt de kunde gjort henne till the mad queen på som hade varit bättre, men hela säsongen har varit vidrigt dåligt skriven om man bortser från ett par scener. Sen så finns det ju ingen rimlighet i vad drakarna klarar av, i en scen så förstörs en hel stad av drakeld, i en annan är en hög med stenar pansarplåt. I en scen så snipear man ner drakar från ett par kilometer med ett par båtar, i nästa kan man inte träffa öht. Det är som spelledaren tröttnat på kampanjen och bara vill få ett slut på det för att gå vidare till nästa session med starwars rollspel istället för drakar och demoner.

Nu har jag smält senaste avsnittet och kort och gott så håller jag med dig. Hela sättet Dany ballade ur på var helt enkelt dåligt genomförd och det fanns även en del andra saker som kunde ha gjorts mycket bättre.

Musik och effekter var dock fantastiskt bra, inte minst scenerna med draken. Jag har nog inte sett snyggare drak-action på TV förut.

Apropå senaste avsnittet så har Angry Joe & Co gjort en recension där de tar upp ett antal problem i avsnittet. De har även förslag på hur det hade kunnats göra bättre, till exempel hur Danys urballning kunde ha gjorts på ett mera trovärdigt sätt. Det är en riktigt underhållande diskussion som jag kan rekommendera till alla som tycker sånt här är kul.

Inaktiv
Skrivet av Gen:

Jag har aldrig sagt att någon karaktär lever för länge :/ Har nog bara kommenterat en gång i denna tråd.

Jag skrev iofs inte att du personligen hade sagt det. Jag skrev "folk" Sen så är you silly goose ett uttryck bara. Det var inte ett påhopp på dig personligen. Det var en kommentar till alla som passar in på det jag skrev

Inaktiv
Skrivet av Över45:

Ta det inte personligt! Personen i fråga har en lite otrevlig vana att komma med små påhopp då andra inte har samma åsikt. Att lägga till små nedvärderande meningar är inte ett okej sätt på sociala medier. Det går alltid att göra en liten klagan till "Sitens" ledning.

Påhopp? Bara för att du inte håller med om det jag skriver så är det varken ett påhopp eller nedvärderande. Men för all del. Klaga till mods om hur otrevlig jag är för att jag diskuterar och beskriver vad folk sagt på forumet.

Moderator | Testpilot
Skrivet av anon_326725:

Rätt kul att i ena stunden klagar folk på att karaktärerna har för mycket "plot armor" och att de lever för länge men i nästa ögonblick så klagar man på att det dödas för många karaktärer.

You silly goose!

Som vanligt så hänger du då inte med i vad folk faktiskt säger och skriver

Folks problem, från vad jag läst, är att med avsnitt 3 sätts karaktärer i situationer de inte borde ha överlevt, och så gör de det. Medan i avsnitt 5 så dör karaktär bara från ingenstans utan någon större payoff / innan de ens gjort något vettigt i avsnittet.

Vilket jag håller med om. Allt för många gånger i avsnitt 3 blev det cut aways från när karaktärer var omringade av så många wights / white walkers att de inte borde ta sig därifrån, och så klarar de sig utan någon skråma. Gentemot Jamie och Cersei i avsnitt 5 som verkligen inte gjorde eller sa något vettigt alls och får en hur tråkig död som helst. Lika mycket antiklimax som när NK dog. Ingen riktig buildup överhuvudtaget.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Moderator | Testpilot

Gällane "påhopp" och annat, och det här gäller alla, avstå gärna från att kalla varandra saker. Även om det är skämtsamt från säg min sida så finns det stor chans att det inte tolkas på samma sätt för den som läser. Samma gäller personers åsikter om GoT och annat i helhet. Man kan ha diskussioner, tycka olika och fortfarande ha jättekul att prata om vad som hänt.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av anon_326725:

Påhopp? Bara för att du inte håller med om det jag skriver så är det varken ett påhopp eller nedvärderande. Men för all del. Klaga till mods om hur otrevlig jag är för att jag diskuterar och beskriver vad folk sagt på forumet.

Jag har inget emot bra diskussioner gillar när man har olika uppfattning och har bra förklaringar. Det är det som är seriöst, med lite humor. Dock blir jag besviken när personer inte kan hålla sig inom en viss gräns. Det är det här med respekt jag talade om förut. Nu tröstade jag en person som blivit kallad "You silly goose" Okej en mycket mild men inte trevligt påpekande om vad en person sagt.
Skippa dessa små kommentarer så blir det trevligare. Anledningen till mitt påpekande är även att det förekommit liknande saker förut i dina inlägg. Jag förföljer dig inte men suckar lite när jag läser ngt som kan tas illa upp av individer.
Jag ber om ursäkt för att jag kallade det påhopp!
Jag känner dig inte, vi kanske skulle ha mycket roligt att diskutera!
Ha det bra! 🙂

Inaktiv
Skrivet av Över45:

Jag har inget emot bra diskussioner gillar när man har olika uppfattning och har bra förklaringar. Det är det som är seriöst, med lite humor. Dock blir jag besviken när personer inte kan hålla sig inom en viss gräns. Det är det här med respekt jag talade om förut. Nu tröstade jag en person som blivit kallad "You silly goose" Okej en mycket mild men inte trevligt påpekande om vad en person sagt.
Skippa dessa små kommentarer så blir det trevligare. Anledningen till mitt påpekande är även att det förekommit liknande saker förut i dina inlägg. Jag förföljer dig inte men suckar lite när jag läser ngt som kan tas illa upp av individer.

Jag känner dig inte, vi kanske skulle ha mycket roligt att diskutera!
Ha det bra! 🙂

Som jag även sa till den personen du "tröstade" så var det ett allmänt uttryck till folk som först klagar på plot-armor och sen i nästa inlägg klagar på att folk dör. Ingenstans riktade jag personliga "påhopp" mot någon personligen. Jag anser inte att jag är nedvärderande eller elak. Hade det varit målet hade det framgått klart och tydligt kan jag lova

Slut på offtopic för min del nu iaf.
Finns PM för fortsatt ältande om så önskas.

Ha det bra!

Medlem
Skrivet av anon_326725:

Som jag även sa till den personen du "tröstade" så var det ett allmänt uttryck till folk som först klagar på plot-armor och sen i nästa inlägg klagar på att folk dör. Ingenstans riktade jag personliga "påhopp" mot någon personligen. Jag anser inte att jag är nedvärderande eller elak. Hade det varit målet hade det framgått klart och tydligt kan jag lova

Slut på offtopic för min del nu iaf.
Finns PM för fortsatt ältande om så önskas.

Ha det bra!

Som sagt! Samma till dig. Jag lade till en ursäkt för att jag kallade det "påhopp". Bra att reda ut saker iaf! Alla har vi dåliga dagar och jag har en idag. Så jag är lite överkänslig kanske.

Vi gillar GOT det är det viktigaste!! Det andra är smakfrågor. Jag väntar med spänning på slutet!

Medlem
Skrivet av anon_326725:

Tyckte det var vackert. Hon hade ett fint ögonblick med The Hound som fick henne att se vad det blir av en person som lever hela sitt liv med ett enda mål. Hämnd. När hon tackar honom vid namn förstår man att hon, i den stunden, lägger det bakom sig. Vilket även förklarar att hon, som det verkar, släpper hela sin badass-attityd och börjar bry sig om att överleva. Inte så långsökt alls imo.

Jag förstår vad du menar. Det jag inte riktigt köpte för egen del var att vändningen kom så tvärt. Jag upplevde det som totalt "out of character" och det var inte den Arya som jag lärt känna senaste säsongerna.

Det skulle helt enkelt behövts flera avsnitt där vi får se denna förvandling ske mera stegvis. Då hade nog scenen känts mera trovärdig. Nu kändes det bara som ett sätt (IMO) för manusförfattarna att "få bort" Arya från slottet så snabbt som möjligt på grund av att de inte kom på något vettigare för henne att göra just då. Lazy writing, helt enkelt.

Gillade det senaste avsnittet.. visar lite hur Daenerys vision från säsong 2 har ganska rätt när hon går i ett förstört tron rum, gillar åxå hur Arya blev övertalad av Sandor att inte låta hämnden döda henne, för what do we say to the god of death?


signatur

Är intelligent nog att förstå att göra en konsol till den objektiva vinnaren gör inte spelen bättre efter det.

1+1=2.. 8-3+2= 7.. 3-3x6+2= -13.
If two wrongs don't make a right, try three.

Releasehästryttare

Game of Thrones fans have launched a petition to remake Season 8

Skriv under om ni vill rösta att de skall göra om S8!
Nästan 100k har skrivit under i postandets stund!

https://www.change.org/p/hbo-remake-game-of-thrones-season-8-...

Medlem
Skrivet av Devan:

Game of Thrones fans have launched a petition to remake Season 8

Skriv under om ni vill rösta att de skall göra om S8!
Nästan 100k har skrivit under i postandets stund!

https://www.change.org/p/hbo-remake-game-of-thrones-season-8-...

Vilket satans påhitt.
”Här, jag har gjort en tavla, jag kallar den Mona Lisa”.
”Kan du inte måla såhär istället?”

Så jävla ”vår tid”. Låt saker vara, låt kreatörer skapa. Folk har fan aldrig haft rätt när de tänker kollektivt.

Inaktiv
Skrivet av Vamp:

Vilket satans påhitt.
”Här, jag har gjort en tavla, jag kallar den Mona Lisa”.
”Kan du inte måla såhär istället?”

Så jävla ”vår tid”. Låt saker vara, låt kreatörer skapa. Folk har fan aldrig haft rätt när de tänker kollektivt.

Tänkte exakt samma men folk verkar bli ledsna om jag säger emot dem eller inte delar deras åsikter så ville inte kommentera det direkt 🤣

Avstängd
Skrivet av Vamp:

Vilket satans påhitt.
”Här, jag har gjort en tavla, jag kallar den Mona Lisa”.
”Kan du inte måla såhär istället?”

Så jävla ”vår tid”. Låt saker vara, låt kreatörer skapa. Folk har fan aldrig haft rätt när de tänker kollektivt.

Tror knappast dom kommer lyssna även om flera miljoner skriver under. Har nog kostat en bra slant att göra denna säsong skulle jag gissa. I så fall får man starta en insamling med.


signatur

PS5 och inget annat.

Avstängd

Snacka om att Emilia Clarke är olik sig på riktigt. Hon är ju alltid så allvarlig som Daenerys i serien.

https://www.youtube.com/watch?v=ViUuCi-ngGg


signatur

PS5 och inget annat.

Releasehästryttare
Skrivet av Vamp:

Vilket satans påhitt.
”Här, jag har gjort en tavla, jag kallar den Mona Lisa”.
”Kan du inte måla såhär istället?”

Så jävla ”vår tid”. Låt saker vara, låt kreatörer skapa. Folk har fan aldrig haft rätt när de tänker kollektivt.

Medlem
Skrivet av anon_326725:

Tänkte exakt samma men folk verkar bli ledsna om jag säger emot dem eller inte delar deras åsikter så ville inte kommentera det direkt 🤣

Det är lugnt för min del😁

Sådana där saker är ju helt knäppt. Göra om😂!

Skrivet av Över45:

Det är lugnt för min del😁

Sådana där saker är ju helt knäppt. Göra om😂!

Och vi lever på och bidrar med vår lilla del
och är duktiga och leker vårat folkhemsspel
majoriteten har jämt fel
för folk är idioter


signatur

Viam inveniam aut faciam

Medlem
Skrivet av breahl:

Snacka om att Emilia Clarke är olik sig på riktigt. Hon är ju alltid så allvarlig som Daenerys i serien.

https://www.youtube.com/watch?v=ViUuCi-ngGg

Jag tror att det är något som har med yrket att göra. Skådespelare! Jag tror att det går ut på att göra olika roller, har jag hört. Den som är bäst på att inte vara sig själv i yrket brukar bli populär. 😝😁

Jag är bara lite elak för att det är du @breahl.
Men hon verkar vara en person som kan släppa lös och ha roligt. Lite av den där brittiska humorn känns det som. Kul!

Medlem
Skrivet av hannes.theorell:

Och vi lever på och bidrar med vår lilla del
och är duktiga och leker vårat folkhemsspel
majoriteten har jämt fel
för folk är idioter

Ja den är bra😜

Medlem
Skrivet av Devan:

Game of Thrones fans have launched a petition to remake Season 8

Skriv under om ni vill rösta att de skall göra om S8!
Nästan 100k har skrivit under i postandets stund!

https://www.change.org/p/hbo-remake-game-of-thrones-season-8-...

Haha, jag såg den först nu! Nerd rage är bara för roligt.

Över en miljon röster nu. Såg att det finns en kommentar om det hela: About the petition

Medlem

Det är intressant att höra manusförfattarna resonera hur de tänkt kring manuset för avsnitt 5.

Rätt fascinerande att se två personer som helt tappat greppet det när det gäller karaktärsutvecklingen och de inser det inte ens själva. De gjorde ett bra jobb i tidigare säsonger när de hade böckerna att utgå ifrån, men när det inte finns några böcker och de måste vidareutveckla karaktärerna och handlingen på egen hand så märks det så himla tydligt att de inte klarar av jobbet längre.

Det förklarar även varför vi får se karaktärerna i säsong 8 göra och säga saker som inte har någon logisk koppling till deras utveckling i de tidigare säsongerna.

En av kommentarerna under klippet sammanfattar det rätt bra:

"The writing is just so incredibly BAD: so rushed, so many plot holes, so many destroyed character arcs, so much plot armour, so much subversion of expectations at the expense of demeaning any kind of logic & consistency... It's just incredible how bad it has become."

Det är ju inte manusförfattarnas fel egentligen, de gör ju bara sitt bästa men resultatet blir bara så fel. Uhh, nu börjar jag snart tycka synd om dem...

Nåja, sista avsnittet imorgon. Lite skräckblandad förtjusning att se var manuset tar vägen den här gången, men jag tror inte på några underverk. Sen kan man lämna den här showen bakom sig.

Medlem
Skrivet av Nemo:

Det är intressant att höra manusförfattarna resonera hur de tänkt kring manuset för avsnitt 5.

Rätt fascinerande att se två personer som helt tappat greppet det när det gäller karaktärsutvecklingen och de inser det inte ens själva. De gjorde ett bra jobb i tidigare säsonger när de hade böckerna att utgå ifrån, men när det inte finns några böcker och de måste vidareutveckla karaktärerna och handlingen på egen hand så märks det så himla tydligt att de inte klarar av jobbet längre.

Det förklarar även varför vi får se karaktärerna i säsong 8 göra och säga saker som inte har någon logisk koppling till deras utveckling i de tidigare säsongerna.

En av kommentarerna under klippet sammanfattar det rätt bra:

"The writing is just so incredibly BAD: so rushed, so many plot holes, so many destroyed character arcs, so much plot armour, so much subversion of expectations at the expense of demeaning any kind of logic & consistency... It's just incredible how bad it has become."

Det är ju inte manusförfattarnas fel egentligen, de gör ju bara sitt bästa men resultatet blir bara så fel. Uhh, nu börjar jag snart tycka synd om dem...

Nåja, sista avsnittet imorgon. Lite skräckblandad förtjusning att se var manuset tar vägen den här gången, men jag tror inte på några underverk. Sen kan man lämna den här showen bakom sig.

https://www.youtube.com/watch?v=5W8j6wOvxuo

Jag tycker det ÄR synd om manusförfattarna. (Läs mitt tidigare inlägg om film/pengar tv kontra film om intresse finns så förklarar jag inte igen i onödan vad JAG tycker)
Jo det är ju synd för det måste finnas många i kulisserna som nog fattat kraven och svårigheterna. Har ingen verkligen sett deras kris med krav på budget i ett mycket tidigare skede? Tror jag absolut inte. Var det någon som skickat hjälp i rimlig tid av dessa? Nej!
Har de tillfört mer pengar för att göra ett långt avslut?
Så här sitter de och skriver, vet innerst inne att BUDGETEN skall hållas, annars är det kört med alla investerare. Sen vad de säger är en annan sak, det måste de göra. STACKARE! Det hade nog varit vettigt att en större investerare kommit in för kanske fyra/fem år sedan. Alla som visste om problemen hade sagt. -Budgeten spricker om vi ska ha med allt för ett värdigt slut.
Det är klart att de innerst inne kan skriva hyffsat, det får vi ta bort, det är onödigt, det fattar folk iaf o s v. Har de stressat hela tiden troligen, fan det håller inte budgeten för. Skriv vettigt under sådana förhållanden!

Men pengarna styr ingen vill satsa när de redan satsat. "Det var ju tusan att den där tvserien skulle bli så populär, vi gör ju ingen vinst, de har fått alla bidrag de skall ha. Se till att budgeten hålls" Men, säger någon, den budgeten fick vi för länge sedan ALLA vill ha mer betalt. Stjärnorna-Jag hoppar av om jag inte får mycket bättre betalt! Jag är storstjärna nu. (inget ont om skådisarna, men vilket tillfälle)
Redovisade siffror VI får se tänker inte jag lita på iaf. Eventuellt vad stjärnorna tjänar. (+reklamkontrakt)

Starbucks muggen ställde nog en scenarbetare dit med uruselt betalt och fick hjälp av en filmare. STATEMENT: "Vi vill också ha betalt annars får vi extrajobba på (Se muggen)"😜

Ja,ja bara mina funderingar. Men jag tror stenhårt på att det är ngt åt det hållet. Skiter i det för egen del.

Jag hoppas på ett ngt så när värdigt slut. Och att alla kan pusta ut . Nu är det slut!!

PS . Utbildad ekonom dock ej praktiserande. Sjuk humor av för mycket Monthy pyton. Jobbar ide'elt med psykologifrågor. Det är jag det. HEJ!

Medlem
Skrivet av Över45:

Jag tycker det ÄR synd om manusförfattarna. (Läs mitt tidigare inlägg om film/pengar tv kontra film om intresse finns så förklarar jag inte igen i onödan vad JAG tycker)
Jo det är ju synd för det måste finnas många i kulisserna som nog fattat kraven och svårigheterna. Har ingen verkligen sett deras kris med krav på budget i ett mycket tidigare skede? Tror jag absolut inte. Var det någon som skickat hjälp i rimlig tid av dessa? Nej!
Har de tillfört mer pengar för att göra ett långt avslut?
Så här sitter de och skriver, vet innerst inne att BUDGETEN skall hållas, annars är det kört med alla investerare. Sen vad de säger är en annan sak, det måste de göra. STACKARE! Det hade nog varit vettigt att en större investerare kommit in för kanske fyra/fem år sedan. Alla som visste om problemen hade sagt. -Budgeten spricker om vi ska ha med allt för ett värdigt slut.
Det är klart att de innerst inne kan skriva hyffsat, det får vi ta bort, det är onödigt, det fattar folk iaf o s v. Har de stressat hela tiden troligen, fan det håller inte budgeten för. Skriv vettigt under sådana förhållanden!

Men pengarna styr ingen vill satsa när de redan satsat. "Det var ju tusan att den där tvserien skulle bli så populär, vi gör ju ingen vinst, de har fått alla bidrag de skall ha. Se till att budgeten hålls" Men, säger någon, den budgeten fick vi för länge sedan ALLA vill ha mer betalt. Stjärnorna-Jag hoppar av om jag inte får mycket bättre betalt! Jag är storstjärna nu. (inget ont om skådisarna, men vilket tillfälle)
Redovisade siffror VI får se tänker inte jag lita på iaf. Eventuellt vad stjärnorna tjänar. (+reklamkontrakt)

Starbucks muggen ställde nog en scenarbetare dit med uruselt betalt och fick hjälp av en filmare. STATEMENT: "Vi vill också ha betalt annars får vi extrajobba på (Se muggen)"😜

Ja,ja bara mina funderingar. Men jag tror stenhårt på att det är ngt åt det hållet. Skiter i det för egen del.

Jag hoppas på ett ngt så när värdigt slut. Och att alla kan pusta ut . Nu är det slut!!

PS . Utbildad ekonom dock ej praktiserande. Sjuk humor av för mycket Monthy pyton. Jobbar ide'elt med psykologifrågor. Det är jag det. HEJ!

Jag tror att du är inne på rätt spår. Budget ska hållas och manus ska skrivas och det är inte vilken TV-serie som helst utan en av världens mest populära serier och med en gigantisk skara fans. Manusförfattarna har antagligen jobbat häcken av sig under oerhört stark stress och då är det ju inte så lätt att få ur sig något vettigt, ännu mindre att hålla reda på alla trådar och inte minst detaljer kring karaktärerna. Lätt att det blir snurrigt. 😓😜

De har säkert fått nyckelhändelser av Martin. Först händer A, sedan B men vad som händer före, efter och däremellan har varit ett blank papper.

Det har varit avgörande för säsong 8 vad som ska skrivas på dessa blanka papper och där finns det en till aspekt som jag tror har varit minst lika avgörande som stressen och det har mera att göra med hur författare jobbar.

Martin brukar säga att det finns två typer av författare: architects och gardeners. Du känner säkert till dessa redan men för de som inte vet och läser detta: en architect bygger upp hela världen och skapar detaljerat utkast av storyn och lägger sedan till karaktärer som är där för att föra handlingen framåt. En gardener däremot har en idé för röda tråden i storyn men fokuserar sedan på karaktärsutveckling och knyter sedan ihop karaktärerna och storyn vartefter handligen fortskrider. Ungefär så.

Martin har själv sagt att han är väldigt mycket en gardener. Det märks på hans karaktärer som känns väldigt levande och äkta. I GoT sprudlar hans "trädgård" av fantastiska och intressanta växter som spretar åt alla möjliga håll.

En video där Martin berättar mer:

Manusförfattarna fick i säsong 8 ta över Martins fantastiska trädgård. Problemet är att ingen av dem är tillräckligt mycket gardener för att kunna sköta Martins trädgård. De är snarare architects som måste ro ett gigantiskt projekt i hamn. Dessutom väldigt stressade architects med en budget att hålla. 😀

Jag tror att det är en av förklaringarna till varför säsong 8 inte känns som de tidigare säsongerna.

Jag såg att Wired har en läsvärd artikel som också tar upp detta med architects och gardeners:

Why the writing in Game of Thrones' season 8 feels off

Releasehästryttare

Slutet:

Medlem

Den här framstressade och mediokra dyngan (S8 i synnerhet) får sig äntligen ett slut om mindre än två timmar.

Femte avsnittet hade sina ögonblick, men manuset fortsätter att hålla USEL kvalitet. Jag har noll förhoppningar för avslutningen, och det är ganska sorgligt att man kommit till ett läge där man t o m spolar förbi vinjetten bara för att man vill få det överstökat. Den här serien brukade jag se om innan nya säsonger. Not so much nu...


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Inaktiv

Såg precis klart sista avsnittet.

Jag var först ett stort fan av Daenarys från säsong 1 och sen hatade jag henne när hon blev psykopat och nu när jag såg sista avsnittet så förstår jag henne precis. Utrota allt så världen blir bättre. 100% på hennes sida. Bort med ALLT som har med religion att göra vad gäller världsstyre!

Okej.. vi snackar inte IRL? Vi håller oss till GoT-unviersumet alltså? jaja...

Medioker utveckling av storyn. Hade hoppats på att Jon Snow skulle komma tillbaka ridandes på Drogon. Men ja... drömmar är till för att knäckas som ett ägg

Godkänt "avslut" även om det inte var ett värdigt avslut egentligen. Det är väl det enda jag är bitter över. Känns som en nödlösning. Men men..

Serien gjorde dock sitt jobb på den känslomässiga biten och jag fällde definitivt några tårar med tanke på hela resan fram tills nu.

Inte helt nöjd tyvärr. Dock överlag nöjd och jag drog några tårar när Jon Snow red ut i vildmarken efter att ha insett att det är där han hör hemma.

Medlem

Rätt nöjd ändå. Onöjd med alla människor som drar till lipen för att alla karaktärers konklusion inte blev precis som de ville.


signatur

Burn in the light.

Skriv svar