Klassiska World of Warcraft-funktioner rapporteras som buggar

Medlem

Working as intended var ju ett vanligt svar från Blizzard i början. Dom får väl börja använda det svaret igen.

Medlem

Jag kan inte vänta Classic kommer vara Aweosme!

Medlem

Testat lite privat servrar, både classic och TBC. Classic va fan grindigt. Kommer ihåg att man dog ifall mfienden dodgade några slag för mkt 😁. Sen med nostalgisk, spelade man det då, och har varma minnen så kommer det såklart kunna blir roligt igen. Jag vet själv att varje gång ett nytt Fallout spel släpps så spelar jag Fallout 2 😁. Och det är ju bara nostalgi. Dock så hade jag glömt mkt av det jobbiga i classic. Kanske testar det men tror inte det. Hoppas dock det ska bli bra av det.

Inaktiv

Ironin är ju underbar. Massa gapande och klagande på live och att vanilla var mycket bättre fast de har ju uppenbarligen glömt hur dåligt allt var eftersom de rapporterar det som buggar. Hilarious!

Medlem
Skrivet av anon_326725:

Ironin är ju underbar. Massa gapande och klagande på live och att vanilla var mycket bättre fast de har ju uppenbarligen glömt hur dåligt allt var eftersom de rapporterar det som buggar. Hilarious!

Fast det handlar ju inte om att någon glömt "hur dåligt det var" för det var det inte imo. Det är spelare som inte spelade vanilla som fått beta och som inte har någon koll på vad classic faktiskt innebär. Tycker endast spelare som spelade vanilla/TBC borde få invite så att vi inte har folk utan någon som helst koll som springer runt och rapporterar allt som är lite små jobbigt som en bug

International
Man of Mystery

Ni vet väl att på 1600-1700 talet ansågs nostalgi vara en sjukdom, ofta med dödlig utgång..

Visst ska det bli kul att ta ett dopp i Classic ett tag men jag tror inte det kommer bli så länge, speciellt när det ryktas om BC och WotLK servrar under utveckling också. Det liksom urvattnar grejen.

Såklart kommer det finnas gott om spelare som vill hänga kvar i vanilla men själv är jag nog mer sugen på att gå vidare och se nya upplevelser


signatur

Time flies like the wind
Fruit flies like bananas

Medlem
Skrivet av Gen:

Folk som klagar på att "allt var bättre" förr kommer nog inse att saker nog inte var bättre förr

En sak som var bättre förr var alla klasser. Det tog mer skills att spela bland annat warrior.

Asmongold har gladiator titeln på sin warrior och lever på streaming. Men tittar man på hans video när han spelar WoW Classic beta är han så dålig att det är pinsamt. Han har ingen koll på sina warrior abilities. Vet inte vad han ska använda, när han ska använda och hur man ska spela en warrior och nu pratar vi level 20. Han är som vilken random noob som helst som aldrig spelat WoW i hela sitt liv.

Orsaken är att WoW har blivit så förenklat. Alla klasserna är mer lika varandra än någonsin förr och Asmongold har aldrig behövt lära sig spela en warrior. Det enda han har behövt lära sig är köra rotationer.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Inaktiv
Skrivet av marcus8958:

En sak som var bättre förr var alla klasser. Det tog mer skills att spela bland annat warrior.

https://www.youtube.com/watch?v=j01MfraN6b0

Asmongold har gladiator titeln på sin warrior och lever på streaming. Men tittar man på hans video när han spelar WoW Classic beta är han så dålig att det är pinsamt. Han har ingen koll på sina warrior abilities. Vet inte vad han ska använda, när han ska använda och hur man ska spela en warrior och nu pratar vi level 20. Han är som vilken random noob som helst som aldrig spelat WoW i hela sitt liv.

Orsaken är att WoW har blivit så förenklat. Alla klasserna är mer lika varandra än någonsin förr och Asmongold har aldrig behövt lära sig spela en warrior. Det enda han har behövt lära sig är köra rotationer.

Jag trodde det var en del av hans Online-personlighet!? Värdelös på wow, otroligt tråkig och cringy som faaan.

Medlem
Skrivet av anon_326725:

Jag trodde det var en del av hans Online-personlighet!? Värdelös på wow, otroligt tråkig och cringy som faaan.

Haha alltså måste man kommentera bara för att klanka ned på någon? Uppenbarligen finns det många som uppskattar hans streams eftersom han är en av dem största på Twitch idag.

Skrivet av anon_326725:

Ironin är ju underbar. Massa gapande och klagande på live och att vanilla var mycket bättre fast de har ju uppenbarligen glömt hur dåligt allt var eftersom de rapporterar det som buggar. Hilarious!

Du har ju missuppfattat allt. De som felaktigt rapporterar buggar spelade aldrig vanilla över huvud taget. Har du ens kikat på någon stream och sett dessa BFA content creators?

Problemet är att vanilla WoW drar så mycket uppmärksamhet att alla content creators vill med och de kan inte ett skit om spelet utan endast BfA.

Medlem
Skrivet av anon_326725:

Jag trodde det var en del av hans Online-personlighet!? Värdelös på wow, otroligt tråkig och cringy som faaan.

Hade ingen aning om att alla fick gladiator titeln idag oavsett hur dålig man var.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem
Skrivet av marcus8958:

Hade ingen aning om att alla fick gladiator titeln idag oavsett hur dålig man var.

Tydligen delas dem ut till alla som vill ha en, oavsett skill ^^

Inaktiv
Skrivet av DieZe:

Haha alltså måste man kommentera bara för att klanka ned på någon? Uppenbarligen finns det många som uppskattar hans streams eftersom han är en av dem största på Twitch idag.

Det var ju bara en kommentar om hans stream-karaktär. Precis som sodopoppin och greekgodx osv så är det roller de spelar för tittarna.

Jag klankar inte ner på någon personligen och huruvida han är stor eller inte är irrelevant.

Kolla pewdiepie t ex. Tror du verkligen hans utspel och diagnos-beteende är hur han är privat med sin flickvän och familj? Nä.. det är en online-karaktär.

Inaktiv
Skrivet av DieZe:

Tydligen delas dem ut till alla som vill ha en, oavsett skill ^^

Exakt så är det faktiskt.
Finns en hel del köpta glad-titlar och det tar inte speciellt lång tid att fixa och du behöver ingen skill alls för du spelar inte din karaktär själv ens.

Väldigt många carried och boostade titlar också. Sen hur han fått sin vet jag inte. Totalt ointresserad t om

Medlem
Skrivet av anon_119148:

Skulle vara lite roligt om det visar sig att intresset för WoW classic är skitlågt eller att det tappar de mesta spelare efter två månader när de flesta insett att det inte var så kul

I vilken mening skulle det vara roligt? Jag ich tusentals andra har spelat "vanilla" i flera års tid redan. Och jag ser fram emot att spela på officiella servrar. De har även hintat om att TBC och WOTLK kan komma senare om det visar sig att folk för att spela det finns. Jag kommer inte säga att vanilla är bättre än det vi har nu. Men det råder ingen tvekan i mitt sinne att WOTLK var den bästa expansionen med TBC tätt efter. I mitt tycke så var WOTLK höjden av quality of life changes blandat med community och en god del content och replayability.

12
Skriv svar