Nästa Xbox sägs vara kraftigare än Playstation 5

Medlem
Skrivet av Bethåven:

Kör som vanligt, köper alla konsoler så man får alla exklusiva titlar som är värt att ha. Sen spelar third party spel på den konsolen som presterar bäst.

Håller med. Varför skall man vara en fan boy av någon av dem. Köp alla så behöver man inte bry sig , man har alla spela oavsett vilken plattform de kommer på.

Inaktiv
Skrivet av VikinginTampa:

Håller med. Varför skall man vara en fan boy av någon av dem. Köp alla så behöver man inte bry sig , man har alla spela oavsett vilken plattform de kommer på.

Instämmer. Har dock inte hittat något spel till Xbox än som rättfärdigar ett köp av konsol så just nu har jag bara PC, PS4Pro och Nintendo Switch.
Kommer det något exklusivt till Xbox som jag vill spela så köper jag en Xbox också

Medlem
Skrivet av anon_326725:

Instämmer. Har dock inte hittat något spel till Xbox än som rättfärdigar ett köp av konsol så just nu har jag bara PC, PS4Pro och Nintendo Switch.
Kommer det något exklusivt till Xbox som jag vill spela så köper jag en Xbox också

Förstår det. Xbox har varit ganska tråkig den här generationen, men köpte X och spelar AAA third party på den som Red dead redemption 2, det är riktigt snyggt.

Medlem

Blir Xbox Anaconda lika stark som musikvideon Anaconda köper jag den direkt!

Medlem

Prestandan är inte vad som kommer att avgöra om jag köper nästa generations Xbox eller ej. Var inte så intresserad när Xbox One kom, spelar mest på PC, men köpte en S förra året då jag gillade playanywhere konceptet och Gamepass. Använder konsolen mest som ett komplement till PC så då är dessa tjänster perfekta. Bryr mig egentligen inte om exklusiva spel utan ser hellre att nästa generstions konsol får någon unik egenskap som en PC inte har t ex möjlighet till både bärbart att stationärt spelade likt Switch. Det som skulle kunna få mig att helt gå över till konsol vore möjligen en kombination av SSD, bra stöd för mus och tangent bord så att man kan spela strategispel på konsolen, uppgraderbar GPU och crossplattform MP.

jkw
Medlem

Ni som alltid ska kladda om att PC alltid är bäst. Bygg en dator som klarar samma prestanda som en ps4 pro. Samma pris, inklusive operativsystem och tangentbord/mus. Inget begagnat.

Medlem
Skrivet av jkw:

Ni som alltid ska kladda om att PC alltid är bäst. Bygg en dator som klarar samma prestanda som en ps4 pro. Samma pris, inklusive operativsystem och tangentbord/mus. Inget begagnat.

Det blir ju svårt med tanke på hur subventionerade konsoler är, just för att de ska dra in pengar på spelen.


signatur

If You Have an Idea that You Genuinely Think is Good, Don't Let Some Idiot Talk You Out of It.

Inaktiv
Skrivet av jkw:

Ni som alltid ska kladda om att PC alltid är bäst. Bygg en dator som klarar samma prestanda som en ps4 pro. Samma pris, inklusive operativsystem och tangentbord/mus. Inget begagnat.

Vilken märklig frågeställning.
En helt orimlig jämförelse faktiskt.

Skriv svar