Monsterdiggare - Man of Medan har ett releasedatum

Robot
Monsterdiggare - Man of Medan har ett releasedatum

Rysligt och blött i första delen av ny antologi.

#datum, #man-of-medan, #release, #skräck


Moderator | Testpilot

Det här måste vi få se Calle spela.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Alltså... från ett tekniskt perspektiv så såg det där inte bra ut. Spelet i sig kan såklart fortfarande vara roligt, men ouch..

Supermassive har försökt rekrytera folk inom industrin stenhårt senaste 1-2 åren, men ingen vill gå dit pga. Brexit-nojja, och det märks på kvalité-dippen från Until Dawn och denna trailern. Texturerna på första båten (instrumentbrädan, herregud....), totala bristen på skuggor, och super-platta texturerna i allmänhet.

Älskade Until Dawn och har sett fram emot denna serien jättelänge, men hoppas verkligen dom lyckas höja nivån.

Medlem

Yes! Riktigt taggad på detta. Until Dawn var grymt skjoj!

eld
Medlem
Skrivet av duchovny:

Alltså... från ett tekniskt perspektiv så såg det där inte bra ut. Spelet i sig kan såklart fortfarande vara roligt, men ouch..

Supermassive har försökt rekrytera folk inom industrin stenhårt senaste 1-2 åren, men ingen vill gå dit pga. Brexit-nojja, och det märks på kvalité-dippen från Until Dawn och denna trailern. Texturerna på första båten (instrumentbrädan, herregud....), totala bristen på skuggor, och super-platta texturerna i allmänhet.

Älskade Until Dawn och har sett fram emot denna serien jättelänge, men hoppas verkligen dom lyckas höja nivån.

Ser ut att vara ungefär samma tekniska nivå som Until Dawn, miljöerna var även där gjorda som bakgrunder till karaktärerna, så man behöver inte stirra sig blind på instrumentbrädan:

Inaktiv

Don't Play Alone? Det är väl det som är hela poängen med att spela skräckspel?

Redaktör
Ponny

Until Dawn var ett skitbra co-op-spel, utan att vara co-op. Perfekt att dela upp karaktärerna sinsemellan. (Bonus: glädjen i att skylla på den andre.) Detta ser jag fram emot!


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem
Skrivet av eld:

Ser ut att vara ungefär samma tekniska nivå som Until Dawn

Va längesedan jag spelade Until Dawn nu, men vill minnas att dom visste hur man använde AO på det projektet iaf.
Då körde dom med Decima engine och Man of Medan är i UE4, så är mycket möjligt att flera anställda inte hunnit bekanta sig med UE4 tillräckligt. Vet att dom har letat Tech Artists i snart 2 år.

Det här bordet i klippet nedanför är skrämmande dåligt.

https://youtu.be/uYFvOvNA6UM?t=20

Skrivet av eld:

miljöerna var även där gjorda som bakgrunder till karaktärerna

Ja, som 99,9% av alla spel som någonsin tillverkats.

Och som vanligt så känner jag att jag behöver förtydliga, jag tror spelet kommer att bli skitbra, men jag är besviken på den uppenbart låga kvaliten på denna trailern.

Medlem

Blir det här spelet ens hälften så bra som Until Dawn så är jag nöjd

Inaktiv
Skrivet av duchovny:

Ja, som 99,9% av alla spel som någonsin tillverkats.

Nja inte helt sant. På sätt och vis ja, så är det men i många spel som Crysis och Far Cry 5 så är miljöerna en rätt stor del av spelet att betrakta.

Backloggens befriare

Tjena alla monsterdiggare


signatur

Ad hoc addendum

Passande att bandet Novarupta släppte skiva förra månaden som avslutas med låten ”Ourang Medan”. Nu tror jag dock att skivan är en mörkare historia än spelet...

https://open.spotify.com/track/5mHZ02O3wdxkWo3NPSkD00?si=CvfC...

1
Skriv svar