Darkspawn-DLC till Dragon Age

Robot
Medlem
Darkspawn-DLC till Dragon Age

Mjölka, mjölka, mjölka.

Medlem

Iden låter intressant att man får spela som en Darkspawn men det känns som att det inte tillför nånting till storyn i Dragon Age utan det känns mer som ett "What if" story som t.ex. Marvel har gjort.


signatur

Mucha shaka paka

Medlem
Skrivet av Wartex:

Mjölka, mjölka, mjölka.

Medlem
Skrivet av Wartex:

Mjölka, mjölka, mjölka.

Att lägga till mer story i ett rollspel? Mjölkar utgivare av bordsrollspel sina spel när de släpper äventyrsböcker?

Visst, jag raljerar lite. Några av DLCna till Dragon Age var ganska poänglösa. Men därför valde jag att inte köpa dom heller. Trevligt koncept, eller hur? Att man kan välja?

Köpte dock Awakenings, vilket var en god och matig expansion/DLC. Ser gärna att Bioware fortsätter att göra DLC iaf. Några lär bli dåliga, några lär bli bra. De bra köper jag.

Medlem

Lite oväntat detta så trots vad de andra skrev så blir det nog att köpa ändå... även om jag inte ens haft tid att spela igenom början på awakening ännu :/


signatur

osv.

Medlem
Skrivet av Erenthal:
Skrivet av Wartex:

Mjölka, mjölka, mjölka.

Att lägga till mer story i ett rollspel? Mjölkar utgivare av bordsrollspel sina spel när de släpper äventyrsböcker?

Detta handlar om ett totalt meninglöst "what-if" scenario, något som t ex är vanligt förekommande i serievärlden när man har absolut inget kvar att berätta, i alla fall tillfälligt.

Detta är fanservice på mycket låg nivå, helt förkastligt att dom slösar tid på det även fast ja inte behöver köpa det. Vilket är ett av de sämsta argumenten man kan använda i någon diskussion.

Medlem

Marvels Civil War är ett "what if" scenario och det är verkligen inte fy skam. Så kanske ska ge det en chans.

Medlem

När utvecklarna överger spel så är inte det bra. När de istället gör DLC's och annat så är det mjölka och inte heller uppskattat. Inte lätt o vara spelutvecklare idag inte.


signatur

gurkoz!com - www.gurkoz.com | Everything you can imagine is real

Medlem
Skrivet av gurkoz:

När utvecklarna överger spel så är inte det bra. När de istället gör DLC's och annat så är det mjölka och inte heller uppskattat. Inte lätt o vara spelutvecklare idag inte.

^^

URK
Medlem
Skrivet av gurkoz:

När utvecklarna överger spel så är inte det bra. När de istället gör DLC's och annat så är det mjölka och inte heller uppskattat. Inte lätt o vara spelutvecklare idag inte.

spelet har redan en historia och man lägger till utfyllnad som inte har något med handlingen att göra så mister man hel intrycket och upplever spelet som de drog i alla möjliga handlingar så man förlorar vad och varför man ska göra nåt eller hur. så det blir bara meningslöst.


signatur

Intel Core i7-920 Processor ATI Radeon HD 5770 Gigabyte Technology Co., Ltd. X58A-UD7 64-bit Windows 7 6gb ram

Inaktiv

Trevligt att Bioware fortsätter med mer innehåll, även om jag gärna sett något annat.


signatur

PC X360 Wii 3DS PS2 PS3 PSP

Hanldar ju inte om att man inte vill att de ska göra DLC, snarare att de ska göra vettigt DLC och inte bara nåt skit som de slängt ihop på en eftermiddag.

Medlem
Skrivet av Lord Payne III:

Hanldar ju inte om att man inte vill att de ska göra DLC, snarare att de ska göra vettigt DLC och inte bara nåt skit som de slängt ihop på en eftermiddag.

Och du har såklart någon insider-information så att du vet hur länge dom hållit på?

Skrivet av URK:

spelet har redan en historia och man lägger till utfyllnad som inte har något med handlingen att göra så mister man hel intrycket och upplever spelet som de drog i alla möjliga handlingar så man förlorar vad och varför man ska göra nåt eller hur. så det blir bara meningslöst.

Jag skulle bra gärna vilja ha en källa på det där. Att Bioware skulle släppa något som inte har NÅGOT ALLS med storyn att göra har jag mycket svårt att tro.

Sluta klaga på DLC som dom släpper, ingen tvingar er att köpa det... Shit pommes frites vilken skara whiners.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem
Medlem

Har för mig att killen som gjorde skämt DLC-trailern Dragon Age: Modern Combat faktiskt höll på med en modul till Dragon Age där du spelade som Darkspawn, coincidence?


signatur

Gammalt nick: General Hotshot
All makt åt John, vår befriare.

Medlem
Skrivet av kaealy:
Skrivet av Erenthal:
Skrivet av Wartex:

Mjölka, mjölka, mjölka.

Att lägga till mer story i ett rollspel? Mjölkar utgivare av bordsrollspel sina spel när de släpper äventyrsböcker?

Detta handlar om ett totalt meninglöst "what-if" scenario, något som t ex är vanligt förekommande i serievärlden när man har absolut inget kvar att berätta, i alla fall tillfälligt.

Detta är fanservice på mycket låg nivå, helt förkastligt att dom slösar tid på det även fast ja inte behöver köpa det. Vilket är ett av de sämsta argumenten man kan använda i någon diskussion.

Det är precis så jag ser det med. Dessutom känns det som de hade ett vettigt avslut på Dragon Age-spelen redan, men så kom någon chef och sade "Wow, dragon age säljer ju som smör! Vi måste skynda oss och göra lite DLCs innan folk börjar tröttna på det här!" så utvecklarna tog första bästa idé och gjorde ett random DLC på det, till skillnad mot riktiga expansioner som t.ex. Lord of Destruction och Throne of Bhaal, som mer gjordes för att utvecklarna inte hann berätta färdigt sin historia med orginalet.

Skrivet av gurkoz:

När utvecklarna överger spel så är inte det bra. När de istället gör DLC's och annat så är det mjölka och inte heller uppskattat. Inte lätt o vara spelutvecklare idag inte.

Gratis DLCs är dock uppskattat verkar vara lätt att bli rik eller älskad som spelutvecklare, men inte båda.

AW8
Medlem

Låter ju riktigt coolt ju.


signatur

PC gamer 'til I die.

Medlem

Värdelöst.

De borde komma med en ny patch istället. Det är det som folket vill ha.
Fy fan vilken dålig stil av kanadickerna.


signatur

In peace, sons bury their fathers, in war, fathers bury their sons.

1
Skriv svar