Battlefield V får ny karta på torsdag

Robot
Battlefield V får ny karta på torsdag

Så här har du aldrig sett en grekisk kolgrill!

#battlefield-v, #gratis, #karta, #mercury


Gnällkuk

Säga vad man vill om DICE, men mästare på att skapa bra trailers är de fortfarande (när de vill).


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

Ja trailern lär va bättre än själva spelandet

Medlem

När man släpper trailers för en ensam karta och inte ett "pack" så känns det tyvärr som att det inte kommer komma så många fler
Väldigt synd då jag verkligen gillar gameplayet i BFV, det är just bara fler kartor som saknas.

Medlem

När kommer Amerikanerna i matchen då?
De måste väl kom snart,

Ambassadör
Xbox
Skrivet av Zerdus:

När kommer Amerikanerna i matchen då?
De måste väl kom snart,

I höst har det pratats om att spelet utvidgas till nya fronter, förmodligen då med kriget i Stilla Havet.


signatur

Jump in.

Medlem

Gillar verkligen BFV men faaaan vad lite kartor det släpps...
Firestorm har räddat spelet i en månad nu men börjar ledsna lite. Dom har släppt en karta på 6 månader. Riktigt dåligt

Medlem

Bra trailer till Tank Battlegrounds!

Medlem

Har ingen koll på vilka kartor som existerar i Battlefield V, en snabb sökning får säkert träff. Men hursomhelst, var är Wake Island? Släpp ett paket 1942 banor, upphottade i Frostbite.

Medlem
Skrivet av Freffo:

Har ingen koll på vilka kartor som existerar i Battlefield V, en snabb sökning får säkert träff. Men hursomhelst, var är Wake Island? Släpp ett paket 1942 banor, upphottade i Frostbite.

1+
Eller hur!?
Kunde inte sagt det bättre!

Medlem

Dem ger oss en ny karta, men dem plockar bort 2 gamemodes
Först Duos i Firestorm, nu försvinner Domination och Frontlines, börjar spelarantalet bli så lågt?

https://forums.battlefield.com/en-us/discussion/188309/commun...

Medlem

Battlefield V
WW2 spelet som känns minst WW2 av alla genom tiderna. Hur kunde det bli så.
Tank Battlegrounds har bättre WW2 feeling


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

@blackidus: Tycker det är bra att dom minskar på game-modes, framförallt på dom som knappt spelas.
Tycker dom kan hålla sig till Conquest (1), Breakthrough/Rush (2) och möjligtvis Team Deathmatch för dom som vill bara ösa runt.
Men att dom lägger mer krut på mer medelstora/stora kartor.

Medlem

@rewoX: Jo det håller jag med om, fler kartor och mindre gamemodes, men det är ändå lite tråkigt då det är ett tecken på att spelarantalet är väldigt lågt. Spelade själv inte Domination och frontlines, Domination är för litet för min smak och Frontlines var riktigt bra i BF1 men inte i BFV.

Gnällkuk
Skrivet av blackidus:

@rewoX: Jo det håller jag med om, fler kartor och mindre gamemodes, men det är ändå lite tråkigt då det är ett tecken på att spelarantalet är väldigt lågt. Spelade själv inte Domination och frontlines, Domination är för litet för min smak och Frontlines var riktigt bra i BF1 men inte i BFV.

Samtidigt är det ju rätt väntat, spelet har varit ute i typ ett halvår och har fått vaddå, två kartor (borträknat firestorm)? Det tog ju månader innan det ens var ett komplett spel och combined arms har ju knappast rosat marknaden. Det är synd att spelet släpptes förra hösten och inte nu i höst, antingen säger kontraktet att de var tvungen att släppa det eller så lovade folk från DICE att de skulle vara klart, hur som så tycker jag det är grov misshandel av varumärket.

De flesta verkar ju vara hyggligt överens om att BFV är det riktigt bra när det kommer till gunplay/gameplay, att då släppa spelet så halvfärdigt och sedan knappt släppa något nytt innehåll värt namnet på fyra månader säger ju sig själv, folk har ledsnat.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

@trickeh2k: Trist att folk inte har ledsnat på att whinea om precis det du skriver dock. Gråt löser inga problem.

Gnällkuk
Skrivet av spikes:

@trickeh2k: Trist att folk inte har ledsnat på att whinea om precis det du skriver dock. Gråt löser inga problem.

Jag tycker det är skillnad på befogad kritik och att ”whinea”. Spelet går ju inget vidare uppenbarligen och avsaknaden på nytt innehåll är garanterat den största delen i det. Du kommer ju inte heller med något som direkt tillför konstruktivt, tvärtom så whinear du ju bara, ironiskt.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Inaktiv

Den karta ser riktigt trevlig ut rent visuellt! Dags att hoppa tillbaka till BFV?

Medlem

@trickeh2k: Kul att du tog åt dig så hårt, jag menade mer på det stora hela, har du kikat subredditen för BFV? Shiiiiit vad folk gråter varje dag, circlejerken är total. Om jag hade behövt skriva av mig varje gång det släpps en update så hade jag garanterat avinstallerat spelet och gått vidare till ett nytt, men det kanske bara är jag?

Medlem
Skrivet av Freffo:

Har ingen koll på vilka kartor som existerar i Battlefield V, en snabb sökning får säkert träff. Men hursomhelst, var är Wake Island? Släpp ett paket 1942 banor, upphottade i Frostbite.

Ryktas komma i höst. Inte Wake specifikt men Stillahavet.

Skrivet av spikes:

@trickeh2k: Trist att folk inte har ledsnat på att whinea om precis det du skriver dock. Gråt löser inga problem.

Men hur exakt ska man lösa problemet utan att gnälla? Ingen här inne har något som helst inflytande på Dice så då är det bättre att vädra missnöje än knyta handen i fickan.

Gnällkuk
Skrivet av spikes:

@trickeh2k: Kul att du tog åt dig så hårt, jag menade mer på det stora hela, har du kikat subredditen för BFV? Shiiiiit vad folk gråter varje dag, circlejerken är total. Om jag hade behövt skriva av mig varje gång det släpps en update så hade jag garanterat avinstallerat spelet och gått vidare till ett nytt, men det kanske bara är jag?

Jaha, tog jag åt mig hårt? Jag trodde vi diskuterade här, jag framförde bara min egen och den, enligt mig sammanfattade kritiken. Tyckte inte jag var särskild hård eller? Nej, följer inte den och har nog aldrig gjort. Däremot vet jag hur det brukar se ut på reddit oavsett spel så kan bara tänka mig att folk är ”något” mer kritiska än jag :>

Personligen så tror jag nästan att Reddit gör mer skada än nytta, förutsatt att du inte har dels en väldigt stor personalstyrka, många CMs och hyfsad koll. Reddit är bra för snabb feedback och kritik, men mitt intryck är att det är 80% kritik och kanske inte nödvändigtvis konstruktiv heller.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem
Medlem

@Dizzz: Hur blir ett problem löst med att ENBART gnälla? Förklara den först.

@trickeh2k: mmmm, reddit är en dumpsterfire atm pga all gråt. Överlag dvs, entitled barn som inte får som dom vill och klagar på allt känns det som. Sen alla youtubers som tjänar pengar på att slänga bensin på elden genom att rehasha samma gamla drama vecka efter vecka, trots att inget nytt har hänt.

Medlem

@spikes: Jag har nämnt det. Gnäller man i rätt kanaler så kommer företagen se detta. Att däremot sitta och vara tyst är det absolut dummaste man kan göra. För det ger ju sken av att folk antingen gillar spelet eller inte sett det.

Däremot vad får du ut av att kritisera de som kritiserar företagen? Förutom att sprida en massa toxic nonsens runt dig då?

Medlem

@Dizzz: Tror du det seriöst hjälper att reposta samma kritik dag efter dag och sen circklecerka över all toxicity i kommentarerna? För det är så reddit beter sig atm. Eller att reviewkanaler postar samma kritik om och om igen trots att mycket är fixat i patcher redan? Dom gör det ju enbart för egen vinning, drama på youtube skapar views. Dom skiter ju fullständigt i om saker ändras, dom vill ha sina views. Många av dom verkar inte ens spela spelet, hahahhaa.

Gnällkuk
Skrivet av spikes:

@Dizzz: Hur blir ett problem löst med att ENBART gnälla? Förklara den först.

@trickeh2k: mmmm, reddit är en dumpsterfire atm pga all gråt. Överlag dvs, entitled barn som inte får som dom vill och klagar på allt känns det som. Sen alla youtubers som tjänar pengar på att slänga bensin på elden genom att rehasha samma gamla drama vecka efter vecka, trots att inget nytt har hänt.

Lite därför jag fortfarande följer och verkligen respekterar JackFrags, även om han framför kritik så är han alltid saklig och är överlag positiv. Är ju dock inget unikt med reddit för BF, samma gäller alla. Division 2 var ju toppen första två-tre veckorna, efter det är det enbart 90% gnäll.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

Körde kartan igår och den är riktigt rolig 👍 synd att det bara är en karta dock. Hade inte varit fel med tre stycken till

Skrivet av anon_119148:

Den karta ser riktigt trevlig ut rent visuellt! Dags att hoppa tillbaka till BFV?

1
Skriv svar