Armed Heist - Nytt spel ifrån en liten studio

NuZ
Testpilot

Spelar på min surfplatta. Mycket trevligt spel och riktigt snyggt tycker jag också för platformen. Kul att det går att göra bra spel på mobilsidan


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Medlem

Var sitter ni, är det nyköping som det står på din profil? Är du intresserad av att berätta lite mera om ekonomin här? Startade ni från 0 och vad betyder ens 3M downloads i pengar? Det är ju free to play, men folk köper saker i spelet antar jag, men knappast alla?

Kan tyvärr inte testa det då jag inte har någon smartphone heh.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Laddade ner spelet och fastnade i en "Crime Map could not load" loop efter att ha kört igenom tutorial och försöker köra missions.

Men det jag körde verkade kul!

Gnällkuk

Hej,

Har testat spelet lite smått, behöver nog spela mer för att kunna ge vettigare feedback.
Det som jag dock direkt reagerat på att är ikonen för att skjuta är kass, otroligt många gånger som man kommer åt den när man ska försöka röra sig istället. Det mest önskvärda hade varit att fritt kunna placera ut ikonen istället. Eftersom det finns en sån uppsjö av telefoner med olika skärmstorlek och upplösning är det nog olika för alla (spelat på en iPhone XS).

Har ofta hänt att gubben fastnar bakom cover och att det tar tid att komma loss från det, vet inte varför direkt, men rätt störigt.

Trevligt att det går att spela i 60fps också, däremot borde det ju automatiskt vara ett förval om telefonen är kapabel till det (borde aktiveras automatiskt beroende på modell).

Saknar dock högupplösta texturer, även om det är ett bra flyt så ser det ju inte speciellt snyggt ut. Det är ju inte ett så snabbt spel så 30fps med högre texturer skulle säkert en del tycka vara helt ok om telefonen/motorn inte orkar med högupplösta texturer och 60fps.

Ljuden skulle behövas jobbas på, tycker att alla vapen låter rätt platta och trista och har ingen "oumpf" i sig.

Har spelat upp så jag kommit halvvägs till lvl 3 och clearat första kartan, forutom sista skull-uppdraget som visade sig vara många nivåer svårare än jag hade räknat med (kanske någon rekommendationsindikator på t ex lvl på vapen/hp/sköld?).

Utöver det så var det hyfsat underhållande och ska spela det mer för att försöka komma med lite mer feedback! Hoppas det går väl för er!


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

Tråkigt att höra att detta inte blivit någon succés men ärligt talat, varför skulle någon spela detta istället för till exempel Payday? Speciellt ett F2P mobilspel är extra ointressant. Vore kul att se vad ni kan göra till PC eller full feature spel till mobil.

"När man ser på dagens marknad så har sådana spel en stor spelarbas och då en bred och stor målgrupp med spelare."

Det är just denna tankegång som tyvärr orsakar att många mindre studios misslyckas. Man lagar ett "jag kan också" spel som tillför lite till en redan populär formel och hoppas på det bästa.

Med allt det sagt så hoppas jag spelet genererar nog med pengar så ni kan expandera och utveckla spel som kanske ligger närmare vad ni själv har lust att göra.

Lycka till

Inaktiv

Jag personligen har bara haft negativa upplevelser när det gäller mobilspel över lag.
Det har liksom blivit synonymt med dåliga kontroller, batterislukande ytliga spel och lagg.
Det måste till något riktigt bra för att bryta den inställningen jag har tror jag.

Men lycka til!

Medlem

Tänkte ge det en chans men efter två försök att komma förbi första banan gav jag upp. Enda instruktionen jag får är "döda polisen och fly". Dödar polisen men kan för mitt liv inte få karaktären att röra på sig.

Sedan kom precis Durango: Wild Lands ut och det verkar vara lite skarpare och passa mig mer. Kul att ha något mobilspel för tråkiga tågresor men tyvärr är majoriteten väldigt tråkiga efter de första fem minuterna.

Medlem
Skrivet av NuZ:

Spelar på min surfplatta. Mycket trevligt spel och riktigt snyggt tycker jag också för platformen. Kul att det går att göra bra spel på mobilsidan

Kul att du gillar spelet NuZ!

Skrivet av Hipshot:

Var sitter ni, är det nyköping som det står på din profil? Är du intresserad av att berätta lite mera om ekonomin här? Startade ni från 0 och vad betyder ens 3M downloads i pengar? Det är ju free to play, men folk köper saker i spelet antar jag, men knappast alla?

Kan tyvärr inte testa det då jag inte har någon smartphone heh.

Tjo Hipshot,
Det är korrekt, våran huvudstudio ligger i Nyköping, men vi har även en studio i Serbien också.
Vi startade inte ifrån 0, utan det är chefen som var intresserad utav att starta en spelstudio och göra spel, sen har andra investerare hängt med på färden till att göra studion och spelet till va den är idag!
Free-to-Play (F2P) är formatet för den mobila platformen, men det finns två inkomster när det gäller F2P, man kan få några ören på att folk tittar på Ads och man kan få folk att köpa saker i spelet.

Synd att du ej har en smartphone, men hoppas du kan tänka på oss när du väl får en

Skrivet av Unixo:

Laddade ner spelet och fastnade i en "Crime Map could not load" loop efter att ha kört igenom tutorial och försöker köra missions.

Men det jag körde verkade kul!

Tyvärr märkte vi av en bugg som kom in i våran senaste stora update, vi släppte en ny hotfix patch igår för Android och släpper idag den för iOS vilket gör att det kommer bli bättre med Crime map som ej laddas. Vi är hemskt ledsna att det ens blev så ifrån början, men tester vi gjorde i över 2 veckor visade inga fel och så fort vi gick live så hände detta

Så återkommer du nu till spelet så bör det funka betydligt bättre!
Om inte så kan du skriva till våran support mail så ska vi se va som kan vara problematiskt. (Mailen är support@armedheist.com)

Skrivet av trickeh2k:

Hej,

Har testat spelet lite smått, behöver nog spela mer för att kunna ge vettigare feedback.
Det som jag dock direkt reagerat på att är ikonen för att skjuta är kass, otroligt många gånger som man kommer åt den när man ska försöka röra sig istället. Det mest önskvärda hade varit att fritt kunna placera ut ikonen istället. Eftersom det finns en sån uppsjö av telefoner med olika skärmstorlek och upplösning är det nog olika för alla (spelat på en iPhone XS).

Har ofta hänt att gubben fastnar bakom cover och att det tar tid att komma loss från det, vet inte varför direkt, men rätt störigt.

Trevligt att det går att spela i 60fps också, däremot borde det ju automatiskt vara ett förval om telefonen är kapabel till det (borde aktiveras automatiskt beroende på modell).

Saknar dock högupplösta texturer, även om det är ett bra flyt så ser det ju inte speciellt snyggt ut. Det är ju inte ett så snabbt spel så 30fps med högre texturer skulle säkert en del tycka vara helt ok om telefonen/motorn inte orkar med högupplösta texturer och 60fps.

Ljuden skulle behövas jobbas på, tycker att alla vapen låter rätt platta och trista och har ingen "oumpf" i sig.

Har spelat upp så jag kommit halvvägs till lvl 3 och clearat första kartan, forutom sista skull-uppdraget som visade sig vara många nivåer svårare än jag hade räknat med (kanske någon rekommendationsindikator på t ex lvl på vapen/hp/sköld?).

Utöver det så var det hyfsat underhållande och ska spela det mer för att försöka komma med lite mer feedback! Hoppas det går väl för er!

Ingen dålig feedback Trickeh2k!
Vi kan börja med att ge dig svar på så mycket jag kan.
Ang. knapparna så har vi en customize meny i settings menyn, när du är i huvudmenyn eller inne i ett spel så kan du trycka på kugghjulet uppe i vänstra hörnet och sedan välja "Controls" och trycka på den gröna "Customize" knappen så kan du placera knappar och skala dem till ditt tycke! (Vi hade en bugg som resetade detta om man starta om spelet, men den skall vara löst nu!)

Synd med cover delarna och att du känner dig klistrad till dem, de ingår i vårat dynamiska system som gör att spelaren tar automatiskt cover när du står nära ett hinder (Detta ignoreras om du siktar när du rör dig närmre ett cover, men du går i cover om du slutar sikta eller behöver reloada).
Vi tar gärna feedback kring detta vad du känner är fel för att sen titta hur vi kan utveckla det vidare!

Till fps valen så väljer vi aktivt lite sämre för att spelare skall ha en bättre och laggfri upplevelse, vill man ha 60fps och våra profiler ej rekommenderar det så är det upp till spelaren att ändra, vi har endast tittat på hårdvaran och satt upp rekommenderade profiler i dagsläget som väljs när man startar spelet. (60fps brukar ha en tendens att göra mobilen varm).

Kopplat till texturterna så har vi valt att hålla dem lägre för utrymmetsskull, varje textur till alla de banor vi har skulle öka storleken som krävs på spelet. (Ligger redan på 1.9GB idag)

Till ljuden så håller vi på att utveckla dem med över tiden, vi har besökt tillbaka på några utav ljuden för att förbättre dem, men mer kommer att komma!

feedbacken om skull heists så har vi valt att göra den ikke rekommenderat då det driver på mer att communityt snackar ihop sig för att prata om loadouts och strategier kring en del heists (Vilket för mig som Social manager tycker är väldigt kul!), vi har en liten men dedikerad spelarskara som sitter på våran Discord ( https://discord.gg/sozap ), det postas progress och skrivs mycket hur man kan klara vissa delar!

Helt underbar feedback och jag hoppas du blir nöjd med svaret jag givit dig, ser fram emot annan feedback du kan hitta!

Skrivet av Bethåven:

Tråkigt att höra att detta inte blivit någon succés men ärligt talat, varför skulle någon spela detta istället för till exempel Payday? Speciellt ett F2P mobilspel är extra ointressant. Vore kul att se vad ni kan göra till PC eller full feature spel till mobil.

"När man ser på dagens marknad så har sådana spel en stor spelarbas och då en bred och stor målgrupp med spelare."

Det är just denna tankegång som tyvärr orsakar att många mindre studios misslyckas. Man lagar ett "jag kan också" spel som tillför lite till en redan populär formel och hoppas på det bästa.

Med allt det sagt så hoppas jag spelet genererar nog med pengar så ni kan expandera och utveckla spel som kanske ligger närmare vad ni själv har lust att göra.

Lycka till

Tjo Bethåven!

Jämt emot Payday så är delen att vi ändå är på mobilen och har lite mer "bitesize" spelsession, aningen lättare också när det väl kommer till att bli överröst med poliser ifrån alla håll och kanter som Payday ibland kan erbjuda (Inget fel med det heller, jag själv gillar Payday då och då!)
Vi erbjuder en högre kvalitet utav TPS till mobilen, men vi har även sneglat på andra platformar och har intressen utav det, men just nu så är fokuset på den mobila marknaden, men framtiden kan erbjuda mycket man ännu inte vet om! (Hoppas hoppas! =D)

Jag håller med om din tankegång ialla fall där, vi hoppas på att kunna göra en riktigt bra shooter upplevelse på mobilen som håller en standard som man annars kan hitta på konsol marknaden.
Även om mobilspel kanske inte är närmst mitt hjärta så är det enormt kul att utveckla till mobilen pga olika faktorer, det gör inte att jag t.ex. gör sämre banor eller heists, tvärtom det gör mig mer taggad till att göra saker riktigt bra!

Hoppas på att få in pengar och expandera studion också, kanske kan hända saker inom kort! (To be continued...)

Tack så mycket för din kommentar och tankar!

Skrivet av Turbodog:

Jag personligen har bara haft negativa upplevelser när det gäller mobilspel över lag.
Det har liksom blivit synonymt med dåliga kontroller, batterislukande ytliga spel och lagg.
Det måste till något riktigt bra för att bryta den inställningen jag har tror jag.

Men lycka til!

Turbodog,
Jag var precis som dig, mitt sinne ändrades när jag började spela enklare pussel upplevelser (The room), sen började jag min praktik på ett litet mobilföretag som fick mig att spela massa sniper spel, där började det ta vidare på mitt intresse att spela lite mer mobilspel för att lära mig marknaden.
Idag nu spelar jag allt mer, med min iPhone har jag 3D touch vilket gör att den knapp jag har på min skärm (Sikta) gör att jag faktiskt gillar att spela spelet vi utvecklar, finns inget värre än 3000 (överdrivet!) knappar på skärmen som döljer spelyta och potential!
Spelet kan dra batteri om man kör på högre kvalitet, men kör man allt på lägsta så bör man inte ha några större problem och får förhoppningsvis en awesome upplevelse utav shooter på mobilen!

Tack så hjärtligt för din kommentar!

Skrivet av joonsson:

Tänkte ge det en chans men efter två försök att komma förbi första banan gav jag upp. Enda instruktionen jag får är "döda polisen och fly". Dödar polisen men kan för mitt liv inte få karaktären att röra på sig.

Sedan kom precis Durango: Wild Lands ut och det verkar vara lite skarpare och passa mig mer. Kul att ha något mobilspel för tråkiga tågresor men tyvärr är majoriteten väldigt tråkiga efter de första fem minuterna.

Joonsson,
Vi beklarar så innerligt, vi har haft ett problem på Android och iOS som krashar spelet vilket gör att man inte kommer vidare i våran tutorial
Hoppas du kan finna det i ditt hjärta att testa spelet igen nu när vi fixat den kraschbuggen!

Testade Durango: WIld lands själv, tyckte det var trevligt, men att klicka runt och låta gubben springa själv så man inte riktigt spelar spelet kändes lite väl ospeligt för mig
Men förstår vilka det passar och tycker det är kul att du hitta någor du gillar! (Har själv fastnat för Archero som jag lirar på kvällarna)

Medlem

Det är intressant ändå att ni gör detta, det måste väl vara för att det inte finns något Payday för telefoner eller? Har för mig att sbz köpte en mobilstudio men inte helt klar på vad som skedde där.

(Jag skall ärligt säga att jag faktiskt jobbade på payday1 och gjorde 3 av banorna där och jag är en egen utvecklare idag, frågor på just det kan tas i PM)


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Härligt att höra Hipshot, det är en av tankarna, vi vet att vi kan göra en najs shooter på mobilen som ger en konsol känsla i kvalitet (det tycker vi att vi har lyckats med).
Starbreeze har jobbat tillsammans med Badfly Interactive (Dead effect 1 och 2) och har då haft folk ifrån Starbreeze studio i Brasilen till att övervaka om jag minns rätt ifrån rapporterna.

Vi kan ta det på PM, hade varit kul att höra mer om vilka banor du hade arbetat på, är själv Level designer och har arbetat på en de banor som nu släpps (i spelets fjärde region så låser man upp hamn banor, jag har varit med och gett feedback i planeringen för dem, men hade själv fokus på att göra uppdragen just då)

Medlem

Change log för våran senaste Update 1.1.21

"
NEW LOCATION
- Check out the new jobs at Cantry Legit parking in region 8.
"

Bilder på det nya området finns via våran sociala media (Facebook, Twitter och Instagram)

Medlem

Det var ett tag sen, men nu är äntligen den senaste updaten här, uppdateringen går under namnet "Organized crime" och har följande change log.

NEW FEATURE: Organizations
-Create your own organization or join one to team up with other Heisters!
-Work together and reap awesome Organization rewards.
-Communicate with other players in the organization chat, as well as requesting/donating items to your fellow members.

NEW CONTENT
-New weapon: The M1-SAR primary epic weapon. A heavy hitting semi automatic rifle perfect for medium to long range encounters.
-New weapon: The SEG-45 Mini secondary common weapon. A slow firing compact smg that packs a punch.
-New mask: Osmophobe
-New mask skins, we've added 18 new skins to existing masks.

BUG FIXES
-Fixed an issue where high offshore players would get very few jobs to choose from on the Crime Map.
-Fixed an issue where the "headshot" sound would not play.
-Fixed an issue where the button customization layout would not be saved properly on certain devices.

ADDITIONAL
-Updated firing sound effects for: SCOR Assault, AK-47 (silencer sound), Dragnovf, G3K-Nato, MG 84, Segal-16, XW10 and ZG-558.
-Updated UI for the player info popup (accessed by pressing account name) and settings menu.
-Added new covers to: Palace Jewelers, West central depot, Northwood Distributions and Credence stock storage.
-Improved old covers on: Palace Jewelers and Northwood Distributions

WEAPON BALANCE
*MP40
-Increased rate of fire by 16,5%
-Increased accuracy by 16%
-Increased total ammo start by 25%
-Increased total ammo max by 20%
-Decreased damage by 17%

*Desert falcon
-Decreased stability by 8%

*Lock 7
-Increased magazine size by 22%
-Increased total ammo start by 22%
-Increased total ammo max by 22%

*M517
-Increased rate of fire by 11%

ARMOR BALANCE
*MGA Defensive
-Increased armor value by 1,4%

*AGILE Defense Armor
-Increased armor value by 5,3%

*Colosse Heavy Kevlar
-Increased armor value by 2,7%
-Accuracy bonus increased from 2% to 3%
-Total ammo bonus increased from 5% to 6%
-Reload speed bonus removed.

*GO-Tactical Armor
-Increased armor value by 1,6%
-Magazine size bonus increased from 4% to 6%
-Damage bonus removed.

*SWIFT-Light Kevlar
-Increased armor value by 7,7%

*COVERT Ultralight S1
-Increased armor value by 8,8%

*ProtoTech Kevlar
-Increased armor value by 4%

ATTACHMENT BALANCE
-All magazine attachments balanced to give less penalties for increased magazine size.
-All magazine attachments balanced to give less bonuses for decreased magazine size.
-Many front rail, muzzle, sight and stock attachments balanced to give greater variety of stat difference between them.
-Most Weapon barrels tweaked to give them a larger impact on weapon performance.

Medlem

Vi har nyligen släppt våran Armed Heist Multiplayer beta, vi är intresserade av att få in fler testspelare.

För dem som har en iOS enhet då följer ni bara denna länken: https://testflight.apple.com/join/m6sFaZ7b

För dem som har en Android enhet då behöver ni gå med i våran Discord server först: https://Discord.gg/Sozap
Anledningen till varför ni med Android behöver gå in på våran Discord är för att vi måste addera Android användares gmail.com konto manuellt till våran speltestar lista.
(Länk för tillgång till betan kommer sedan att finnas där)

På betan är samtliga regioner upplåsta och vi har tre helt nya banor man spelar på (En bank, ett downtown område och en hamnplats), man kommer att spela med tre personer totalt för varje match och antingen sätter man upp en egen tid och försöker lira lite (går bra att söka folk via vårat Discord också) alt. så installerar man och väntar tills vi kör officiella spel sessions (Lättare att försöka få folk synkat att spela).

Medlem

Ett ganska mediokert PayDay i tredje person behövs mer uppdrag som att du t ex har gisslan,att polisen blir mindre buller svampar så att det inte tar tre mag att döda fem stycken

Medlem
Skrivet av Isak19:

Ett ganska mediokert PayDay i tredje person behövs mer uppdrag som att du t ex har gisslan,att polisen blir mindre buller svampar så att det inte tar tre mag att döda fem stycken

När det väl kommer till gisslandrama, då får spelet en annan typ av stämning, något vi inte velat fokusera kring eller göra nånting utav. Vårat fokus ligger mer i actionen och skjutandet mellan faktioner (Dig som rånare i strid med andra bovar och även polisen)

Ang. "bullet svampar" handlar det mer om att följa upp med utveckling samt att byta vapen, vi har flera vapen i spelet för att kunna anpassa spelet till en bredare spelstil och spelare. utvecklar man vapnen i samma längd som spelet blir svårare, då kommer det inte vara samma känsla med att fiender är "bullet svampar". Har man rätt vapen för rätt nivå kan man ta ner 1½ fiende per magasin utan större beskymmer. (Finns spelare som är riktigt grymma med Headshots som tar ner upp till 2 personer per magasin.

Medlem

Idag kommer vi hålla en Multiplayer beta session mellan 18.00 - 20.00

Länkar finns ovan i forumtråden, ser fram emot on några ifrån FZ forumet vill vara med och lira

Medlem

Nu på fredag den 3dje Juli kommer vi hålla ännu en Multiplayer beta session, samma tid 18.00 - 20.00.

Skulle vara kul om några utav er ville joina in och lira.

Citerar infon för hur man joinar våran Beta (Detta kan ni redan göra idag, vi försöker bara med våra sessions att samla fler folk under samma tids tak)
"
För dem som har en iOS enhet då följer ni bara denna länken: https://testflight.apple.com/join/m6sFaZ7b

För dem som har en Android enhet då behöver ni gå med i våran Discord server först: https://Discord.gg/Sozap
Anledningen till varför ni med Android behöver gå in på våran Discord är för att vi måste addera Android användares gmail.com konto manuellt till våran speltestar lista.
(Länk för tillgång till betan kommer sedan att finnas där)
"

/ Med Vänliga Hälsningar
Chris

Medlem
Skrivet av SozapChris:

När det väl kommer till gisslandrama, då får spelet en annan typ av stämning, något vi inte velat fokusera kring eller göra nånting utav. Vårat fokus ligger mer i actionen och skjutandet mellan faktioner (Dig som rånare i strid med andra bovar och även polisen)

Ang. "bullet svampar" handlar det mer om att följa upp med utveckling samt att byta vapen, vi har flera vapen i spelet för att kunna anpassa spelet till en bredare spelstil och spelare. utvecklar man vapnen i samma längd som spelet blir svårare, då kommer det inte vara samma känsla med att fiender är "bullet svampar". Har man rätt vapen för rätt nivå kan man ta ner 1½ fiende per magasin utan större beskymmer. (Finns spelare som är riktigt grymma med Headshots som tar ner upp till 2 personer per magasin.

För mycket dom ska ta 5-15 kulor var tycker jag men swat kan ta 20-25

Medlem
Skrivet av Isak19:

För mycket dom ska ta 5-15 kulor var tycker jag men swat kan ta 20-25

Problem kan dock infalla i med tanke på att vi pratar om den mobila platformen, adderas för mycket fiender för att balansera ut "bulletsponge" mekanik då kan mobiler börja krascha då mer kraft krävs för beräkningar (Något vi nu testar i och med Multiplayer betan).
Det är dock en fin balans för vad man kan göra jämt emot ett konsol och PC spel, Idag på Singelplayer beräknar vi på ett max av 8st fiender, efter det börjar det bli prestanda problem över den generella mobilen som vi satt.
Generiskt emot den target group vi har så har mindre fiender och mer bulletsponge varit vägen att gå, skulle spelarbasen förändras skulle vi självklart analysera och förändra i det mån vi som studio kan.

När Armed heist väl startade då hade vi stöd ner till iPhone 5, men med tanke på en update där vi var tvugna att ändra till Apples nya Memory profiler, då fick vi även strama åt de mobiler vi kunde stödja och nu ligger vi på 6S stöd som minimum.

Medlem

Igår stängde vi dörrarna för våran Multiplayer beta.

Vi på Sozap känner att betan påvisade en bra stabilitet och buggarna var få, vi kommer att ta hand om de sista små buggarna sedan kommer vi att lägga till Multiplayer till Live versionen.

Vill tacka ifall några utav er här på FZ forumet ställde upp och testade våran beta <3

Medlem

Idag är det en stor dag för oss på Sozap, idag släpper vi nämnligen våran efterlängade Multiplayer till Live versionen!
Uppdateringen finns nu live och om det finns någon här som vill göra en video eller streama spelet, då kan ni kontakta mig på Chris@sozap.com

CO-OP MULTIPLAYER!

-Complete heists with two other players from around the world in the brand new co-op multiplayer mode!

NEW LOCATIONS

-Check out the new multiplayer jobs at Hipstor Village in region 3, East Bay Port in region 4 and Union Trust Global in region 5!

NEW FEATURES

-New and improved AI and animations for enemies and companions. Enemies now react more realistically in firefights.
-Filter button for Organizations added. Sort members by most earned offshore this week.
-Take part in the latest Armed Heist news, updates and free giveaways with the new mailbox system.
-Easily join our discord community with the touch of a button, located on your safehouse homescreen.

NEW CONTENT

-New cars, SWAT trucks and police cars added to multiplayer locations.

BUG FIXES

-Fixed an issue with character ragdolls where they would not function properly, resulting in glitchy (and sometimes hillarious) results.
-Enemies can no longer throw grenades through objects.
-Fixed an issue where civilians would not react properly to heisters.

COMPANION BALANCE

-Increased heister-companions health and damage scaling per region.

ADDITIONAL

-Watch out! Players can now get run over by vehicles!
-Added voice-over to thug enemies and casino guards.
-Co-op voice chat requires a headset
-iOS 13 is now the minimum required OS version

Medlem

Laddat det till min ROG Phone 2 (som jag tacksamt vann från FZ). Tänkte att jag skulle prova det snart.

Medlem

Hur har det gått för spelet, eller hur säljer det liksom?


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av Voorhees:

Laddat det till min ROG Phone 2 (som jag tacksamt vann från FZ). Tänkte att jag skulle prova det snart.

Snyggt!
Hoppas du skulle vilja återkomma med va du tycker om spelet efter?

Medlem
Skrivet av Hipshot:

Hur har det gått för spelet, eller hur säljer det liksom?

Vi har rullat på hyfsat och nu när vi äntligen har släppt något som varit väl efterfrågat, då ser vi redan ökningar i effektivitet hos spelarna, det är överlag positiva känslor, men det finns några hardcore fans som blivit besvikna när de haft större förväntningar på vad som skulle komma.

Men vi får se vad som händer den kommande tiden, vi på företaget är väldigt glada att få släppa Multiplayer och att se så många börja spela det redan <3

Medlem

Våran nya uppdatering på Armed Heist är släppt, med denna uppdatering släpper vi våran Friend list feature, med denna kan du nu välja vem du vill spela med, antingen kan du spela med en vän eller med en medlem ifrån din organisation för att spela co-op heists.

Vi har även adderat till en ny plats till våra co-op banor, den tidigare singleplayer banan "West Union Trust bank", den är nu omgjord för både singleplayer och multiplayer!

Hela lista för uppdateringen:
Version: 2.1.0

NEW MULTIPLAYER HEIST JOBS

-Check out the new multiplayer jobs at West Union trust (unlocks at region 1)

NEW FEATURE

-Friends! You can now heist together with your friends and/or your organization members, executing your plans to perfection!

BUG FIXES

-Fixed an issue where enemies would not move or shoot in very specific instances.
-Fixed an issue where players would get stuck in a cover if they got hit by a vehicle while in cover.
-Fixed an issue where snipers could heal players instead of damaging them.'
-Fixed an issue where where players could equip two attachments of the same type at the same time.
-Fixed an issue where the escape car would not arrive at the escape destination.
-Fixed an issue where players would not get the next mission objective.
-Fixed an issue where some texts would extend outside of the text boxes/buttons.
-Fixed an issue where multiplayer heists would not start after the lobby countdown reached 0.

ADDITIONAL

-Notification settings. You can now tweak what specific notifications you would like to receive. These can be found in the settings menu.

Medlem

Ny feature är adderad till vårat spel, Auto-shooting för att förenkla spelandet för de spelare som vill slippa en extra knapp att hålla koll på under stridens hetta.

Hela listan för denna uppdatering:
Version: 2.2.1

NEW FEATURE
- Auto shoot! Select the auto shoot options in the settings menu (Controls->Shooting side), and you will now only need to follow the enemies with your aim to fire.
- Refresh your daily deals by watching ads.
- The friends list will now show pending friend requests.

BUG FIXES
- Fixed a bug that caused issues if the shop failed to initialize.

ADDITIONAL
- The settings menu is now unlocked after the first tutorial mission, making it faster and easier to link your account if you have deleted your game.
- You can now skip the timer for getting a new challenge by using diamonds.
- We have added a notification on the friends tab when you have a new friend request.

Happy heisting heisters!

Medlem

Just nu ligger servrarna nere för uppdatering utav vårat spel, det som kommer nu är en utav våra content uppdateringar, nya vapen, nya masker, men framförallt en ny multiplayer karta!

Version: 2.2.3

NEW LOCATION
- Check out the new multiplayer jobs at Grants Hill in region 6!

NEW CONTENT
- New weapon: The rare AK-2 primary rifle. A semi automatic rifle perfect for medium to long range encounters. Found on region 7.
- New weapon: The epic Apex KLL4 secondary pistol. A versatile side arm with reliable damage output. Found on region 7.
- New masks: "Baby Face" and "Still going strong". Found on region 7.

WEAPON BALANCE
* Primary Legendary weapons have generally felt too weak. We are therefore giving them various buffs.
* We have decreased the maximum accuracy spread on all weapons (except sniper rifles), making weapons easier to handle.

- AK-08S
Increased damage by 19%
Increased accuracy by 3%

- Kors-GPMG
Increased damage by 17%
Increased accuracy by 7%
Increased reload speed by 12%

- MK811
Increased damage by 6%

- Segal-16
Increased damage by 6%

- S-z Vektor
Increased damage by 9%

- XW10
Increased damage by 13%

- Stinger X1
Decreased damage by 3%

Medlem

Första uppdateringen för året är kommen i veckan.

Loggen följer här under

Version: 2.2.4

NEW MULTIPLAYER HEIST JOBS
- Check out the new MULTIPLAYER jobs at West liberty tunnel (unlocks at region 3)

NEW FEATURES AND IMPROVEMENTS
- Territory jobs removed! We have removed the territory jobs to let players progress faster and unlock more content!
- Enemy balancing if players disconnects. Enemy difficulty is now tweaked during gameplay if one or more players disconnect before or during a heist.
- Improved server connection logic for co-op heists, giving players a much more stable experience.

NEW CONTENT
- New weapon: The common STG-44 primary assault rifle. An all-around weapon with with dependable damage. Found on region 8.
- New weapon: The legendary SCR-1 secondary rifle. A quick firing, high damage output, sniper rifle . Found on region 8.
- New Armor: The rare UBK Protection-m armor. Slightly heavier than your standard armor, with bonuses to LMGs and rifles. Found on region 7.

BUG FIXES
- Fixed an issue were players and enemies animations were not working properly (twitching).
- Fixed an issue where vehicles could drive and stop in the same position as other vehicles.
- Fixed an issue where players where sometimes able to shoot/move before the intro cinematic started.
- Fixed an issue where some gun sounds were much to loud when fired togheter with other guns.
- Fixed an issue where the money collection icon not rotated correctly in vaults.
- Fixed an issue where enemies would not shoot or being able to die.
- Fixed an issue where players could shoot through some vehicles when auto-shooting was enabled.
- Fixed an issue where players had their heist failed when it should have been completed.
- Fixed an issue where players had their heist completed when it should have been failed.
- Fixed an issue where the game would not load into the menu after a disconnect-reconnect.
- Fixed an issue where the escape objective would not trigger in a heist.
- Fixed an issue where on rare occasions, collecting money from an armored truck would not progress the heist.
- Fixed an issue where on rare occasions, the drill timer could get stuck on 0.
- Fixed an issue where on rare occasions, player would get stuck in loading screen.
- Fixed /NPLAYER text in the Lobby.

ADDITIONAL
- Added "Organization full" notification when trying to join an organization with 21/21 members.
- Added missing characters in Japanese and Kanji letters.

Medlem

Det är dags för ännu en uppdatering på vårat spel Armed Heist!

Våran change log för uppdateringen följer under.

Version: 2.3.0

NEW FEATURES
- Heist pass! Activate the Heist pass and get tons of rewards just by playing the game!
- Powerups added! Select a powerup before your heist to give yourself a specific advantage.*
*This feature is being beta tested and will not be activated for all users

NEW MULTIPLAYER LOCATION
- Check out the new multiplayer location and multiplayer jobs at Northwood Distributions in region 7!

NEW CONTENT
- New weapon: The epic Ripper-355 primary SMG. A rapid firing SMG with a large magazine. Found on region 6.
- New weapon: The rare OMA Micro secondary SMG. Use the OMA Micro in short to medium encounters for maximum effect. Found on region 6.
- New mask: "Visitor". Found on region 9.

GENERAL IMPROVEMENTS
- Faster loading time when starting the game.
- In multiplayer, you no longer have to wait for all players to be able to escape/complete a heist.
- Share on Instagram removed, changed to share on Twitter.
- Removed the black bars on the side of the screen when looking through a sniper scope.

BUG FIXES
- Fixed an issue where the "claim" function was not working properly.
- Several multiplayer disconnection issues fixed.
- Fixed an issue where organization leaders were removed from their organization.
- Fixed the car animation where a fire hydrant was inside of the vehicle (Boss gems job).

123
Skriv svar