*Kinesisk Battlefield 1942-stöld finns på Steam

Medlem
Skrivet av Zerp:

Men tänk efter lite nu va... Hur kan du veta om ifall du missar massa jättebra indie spel som är komplett okända och som ingen annan heller känner till?

Det får du aldrig veta, eller hur? Du får bara upp redan POPULÄRA indie spel som fått kännedom antingen genom kickstarter, word of mouth eller andra former av spridning.

Steams algoritmer kommer aldrig visa dig eller föreslå ett komplett okänt indie spel som färre än 20 personer har köpt även om det är århundradets bästa spel.

Därför att Steam är så klart inte det enda sättet jag hittar spel. Jämför jag vad Steam rekommenderar mig jämte vad jag ser på nyhetssidor som FZ, indiespel YouTube kanaler, etc. så är det inte alls långt ifrån varandra dock.

Och vanligtvis är går någorlunda "populär" och "bra" ofta hand i hand. Behöver inte vara 100 tusentals spelare heller för att Steam ska rekommendera något till exempel. Häromdan så fick jag till exempel upp "Swarmlake", några hundra recensioner på Steam, gjort av en ensam utvecklare... hur kul som helst. Verkligen ingen storsäljare, men bra kvalité.

Skrivet av Tamazin:

Håller inte med alls. Jag översvämmas av hentai-tutttjej spel som knappt kan räknas som spel. Massor av andra ultra dåliga spel å visual novels till förbannelse med.
Inte någonstans har jag någonsin visat minsta intresse för det. Tvärtom så väljer jag ignore på allt sån smörja. Men ändå fortsätter det dyka upp och gjort i nästan sedan steam körde "release the kraken!" å släppte allt fritt.

Du har själv klickat i dessa inställningar vid något tillfälle:

Klickar du bort de inställningarna så försvinner alla hentai-skräp spel. Det är helt valfritt att se de titlarna.

Avstängd
Skrivet av Fulci:

Man måste aktivt kryssa av rutor för att få fram sex-spelen.

Sluta lär ut. Det kan ju finnas barn här för böveln som läser!

Medlem
Skrivet av Amelek:

Har försökt aktivt städa mina rekommendationer från Steam genom att klicka ”inte intresserad” på allt skräp som kommer upp. Är nu uppe i över 21000 titlar markerade ”Not Interested”. Detta har gjort att jag idag mest bara får en massa skräptitlar i min ”Discovery Kö” bla detta spel dök faktiskt upp för några dagar sen.
Så jag kan gått bekräfta att Steam nu mera släpper in mer eller mindre vad som helst på sin plattform.
Extremt mycket Hentai har börjat ploppa fram varav de flesta är mer eller mindre kopior på varandra. Fasar lite över den dagen mina barn ska börja sätta sig och leta igenom Steams groteska databas.

Om du valt bort de 21000 första förslagen kan du väl ändå inte vara förvånad att du bara får upp skitspel i listan efter det.

FM-guru
F.d. Sisyr

Tycker inte att det är något problem att det finns en massa skitspel på steam, och har väldigt svårt att förstå varför det skulle vara det.

Däremot är det självklart inte ok att rena stölder likt den artikeln handlar om dyker upp på Steam store. Lyckligtvis har det ju inte hunnit börja säljas än, dock.

Medlem

riktigt pinsamt.. trodde dom ingen skulle märka eller?

Medlem

Hahaha, info-texten är ju full av härlig chinglish också.

"At the same time, it also provides in-game mapping tools, which can be used by players to save the grand scenes and the tragic war, so that friends can see their most proud strategy"

Redaktör
Skrivet av Sillgam:

Finns det en regel på FZ:s redaktion att varje nyhet om Valve och Steam måste skrivas med en negativ ton? Det börjar bli lite tröttsamt. Även när Valve gör något okontroversiellt ska fz flika in med en negativ kommentar i nyheten.

Det var nyheter för mig.

Det här är både anmärkningsvärt och nyhetsvärt: Valve säljer en alldeles uppenbar stöld i sin butik. Jag ser inte varför det ska ges något annat än en negativ eller kritisk ton.


signatur
Medlem
Skrivet av Tomas Helenius:

Det var nyheter för mig.

Det här är både anmärkningsvärt och nyhetsvärt: Valve säljer en alldeles uppenbar stöld i sin butik. Jag ser inte varför det ska ges något annat än en negativ eller kritisk ton.

Säljer är nog fel ord, det går inte att köpa och kommer gissningsvis bli nedtaget innan det går att göra det.

Skrivet av Tamazin:

Håller inte med alls. Jag översvämmas av hentai-tutttjej spel som knappt kan räknas som spel. Massor av andra ultra dåliga spel å visual novels till förbannelse med.
Inte någonstans har jag någonsin visat minsta intresse för det. Tvärtom så väljer jag ignore på allt sån smörja. Men ändå fortsätter det dyka upp och gjort i nästan sedan steam körde "release the kraken!" å släppte allt fritt.

Lägg till visual novels och hentai som kategorier du inte vill se. Funkar för mig


signatur

i7 4790k | 16GB DDR3 | GTX 1070

Redaktör
Skrivet av Fulci:

Säljer är nog fel ord, det går inte att köpa och kommer gissningsvis bli nedtaget innan det går att göra det.

Sant. "Valve avser sälja...", eller "Valve har godkänt spelet för försäljning...", "Valve har släppt in spelet i sin butik." eller liknande.


signatur
Avstängd

Var väl redan runt 2014-2015 som det kollapsade iom att Steam ändrades och öppnade "flood gates" till vilken skit som helst. Fram till 2013 åtminstone, kunde man ha någorlunda koll på allt som släpptes på steam (inte för att det var lite..) och det fanns iaf en tanke om kvalitet. Sedan ändrades detta, först kom steam greenlight som kanske var en god idé men det fylldes med avföring direkt, hur löste man det då, jo genom att tillåta ALLT istället för att blockera det.

Någon form av quality control existerar inte. Steam är fyllt med skräp, en riktigt bloatad marketplace vilket är tragiskt. Det var inte ens kul när den första "meme"-releasen kom, efter 999999 stycken är det tröttsamt. Jag browsear inte steam längre alls efter köp, inte ens under reor (beror delvis också på att reorna blivit skit senaste 4-5 åren) pga allt jävla skräp som finns, man får cancer om man klickar runt mer än 5 minuter.

Bort med allt trams, allt hentai, alla kopior, nio av tio "F2Ps" etc. Rensa upp.

Medlem

Steam är rent sagt skit när man ska hitta bra spel och inte billiga kopior. Finns noll kvalitetskontroll på steam

Medlem
Skrivet av stjärnsoldat:

Om du valt bort de 21000 första förslagen kan du väl ändå inte vara förvånad att du bara får upp skitspel i listan efter det.

Skrev aldrig något om att jag är förvånad. Bara ett konstaterande att Steam har en massa skräp som kommer upp.
Några skrev att de minsann inte får upp dessa utan har mest bara AAA och några Indie under sina rekommendtioner.

Medlem

Nu har dom ändrat spelet, men släppdatumet försvann.

Medlem
Skrivet av Fletchett:

Därför att Steam är så klart inte det enda sättet jag hittar spel. Jämför jag vad Steam rekommenderar mig jämte vad jag ser på nyhetssidor som FZ, indiespel YouTube kanaler, etc. så är det inte alls långt ifrån varandra dock.

Och vanligtvis är går någorlunda "populär" och "bra" ofta hand i hand. Behöver inte vara 100 tusentals spelare heller för att Steam ska rekommendera något till exempel. Häromdan så fick jag till exempel upp "Swarmlake", några hundra recensioner på Steam, gjort av en ensam utvecklare... hur kul som helst. Verkligen ingen storsäljare, men bra kvalité.

Du har själv klickat i dessa inställningar vid något tillfälle:
https://i.imgur.com/7xkjZuC.png

Klickar du bort de inställningarna så försvinner alla hentai-skräp spel. Det är helt valfritt att se de titlarna.

Jag tolkar att om jag klickar ur de rutorna så kan jag t.ex. missa Witcher3 och liknande spel som är nudity or sexual content, frequent voilence or gore, och säkerligen en drös andra liknande spel. Vilket jag så klart inte vill.
Adult only sexual content skulle väl kanske kunna tolkas som att bara innefatta hentai-liknande spel, men fortfarande inte en garanti utan det innefattar ju bara att "spel som har sexual content som enbart vuxna bör se" kommer visas eller ej.

Nä, steams algoritmer är piss å skit sedan de släppte allt fritt.

Medlem
Skrivet av StenmanJones:

Nu har dom ändrat spelet, men släppdatumet försvann.

Ja, andra screenshots nu. Frågan är varför de la upp bf1942's bilder. Kanske en PR-kupp, nu känner många till spelet.

Det verkar ha blivit ett annat spel nu, wtf.

Som folk ovanför nämner är det andra bilder nu och annat släppdatum, men det är inte bara det som förändrats.

De har även förändrat beskrivningen.

Medlem

Sånt här som händer när man har sån dålig koll Steam har. Spel har till och med sålts utan fungerande exe fil i det förflutna. Det är nog bättre nu men fan vad dom behöver kurera bättre. Algoritmer är alldeles för tidiga för att kurera på det sättet företag som Steam och Youtube vill.

Medlem
Skrivet av Fletchett:

Därför att Steam är så klart inte det enda sättet jag hittar spel. Jämför jag vad Steam rekommenderar mig jämte vad jag ser på nyhetssidor som FZ, indiespel YouTube kanaler, etc. så är det inte alls långt ifrån varandra dock.

Och vanligtvis är går någorlunda "populär" och "bra" ofta hand i hand. Behöver inte vara 100 tusentals spelare heller för att Steam ska rekommendera något till exempel. Häromdan så fick jag till exempel upp "Swarmlake", några hundra recensioner på Steam, gjort av en ensam utvecklare... hur kul som helst. Verkligen ingen storsäljare, men bra kvalité.

Swarmlake ser ut att ha 767 recensioner just nu och om snittet av antal som köpt spelet per recension är 80 stycken så det betyder att spelet sålt ca 61 tusen kopior. Det är alltså knappast ett okänt eller icke framgångsrikt indie spel.

Vi kan också notera att utvecklarens förra spel "Refunct" har 11500 recensioner och kan förväntats ha sålt nästan en miljon kopior, vilket säkerligen påverkar Steams algoritmer att välja ut hans nya spel och visa det för dig om du spelat många liknande billiga enkla indie spel tidigare.

Du kanske tror att du hittat ett okänt spel / okänd indie utvecklare, men detta stämmer inte.

Not: 80 stycken köp per recensnion är ett snitt jag hittade när jag googlade runt på folk som försöka uppskatta antalet försäljningar per spel och hade samkört kända försäljningssiffror mot antal recensioner för att kolla och hitta ett snitt.

Medlem

@Zerp: Nej, inte okänt men samtidigt inget "stort" spel. Vi snackar om ett simpelt spel gjort av en ensam utvecklare och ingen utgivare. Många säger att det bara är AAA spel som dyker upp i rekommendationerna... så är uppenbarligen inte fallet.

Dessutom var det bara ett exempel, som jag tog för det var det senaste jag stött på. Jag har hittat en massa andra spel genom Steams egna rekommendationer över åren. Innan Swarmlake tror jag det var Slasher's Keep jag var nöjd över att ha fått upp i rekommendationerna. Också riktigt skoj litet indiespel, och det har kan jag nästan garantera inte sålt så mycket (än så länge iaf).

Sen så som jag sa innan... att något är populärt är ju också en faktor som måste tas med, och kan inte bara ses som något negativt. Steam kan ju inte bara rekommendera okända indie titlar hela tiden, det hade ju varit lika irriterande som motsatsen. Jag tycker det är en helt okej mix som det är nu.

Medlem

"Utvecklaren" har nu kommenterat saken...

Citat:

Sorry for my bad English, and...

SORRY FOR MY BAD JOKE.

First of all, I never want to sell "battlefield 1942" in Steam. I made this stupid thing is want to get more attention.

As you know, the unknown game developer is hard to lets their game to get more attention. I believed that such a funny behavior can get more attention, then I was buried by anger.

All I want to say is: SORRY.

This "copy" is not fun, is very shame and stupid.

Please understand that I am eager to get more attention from my game. I will sincerely accept your anger.

Please stop attacking my country. I am only the stupid one among the great Chinese people. The Chinese are hardworking and brave, bringing a lot of pure and beautiful things to the world.

Sorry for all the Steamer. I has been contacted Steam to remove this app from Steam Store.


signatur

För övrigt anser jag att Tellus bör förstöras.

Medlem
Skrivet av Loading:

Steam är rent sagt skit när man ska hitta bra spel och inte billiga kopior. Finns noll kvalitetskontroll på steam

Hur letar du efter bra spel? Själv använder jag tips på spelforum, youtube gameplays, nätet generellt, spelrecensioner med mera.

I övrigt är Tank Battlegrounds borta från Steam.

Medlem

Steam har tyvärr blivit så fullt utav bloat så det känns som en webbläsare med 30 toolbars.

Gnällkuk

Fint att du fick fram den iaf, nu finns inte ens länken att beskåda. Ironiskt att han vill framhäva kinser som ett ärligt och hårt arbetande folk och att det här bara var han som gjorde en blunder. Att det skulle vara "bad joke" tror ju ingen på, det här var givetvis fullt medvetet och antagligen försök till enkel cashgrab. Däremot var det ju inte som det annars är, att man bara snott spelidén och utseendet med kodat en hel del själv.

Däremot verkar det ju aldrig någonsin vara kineser som åker fast för plagiat eller piratkopiering, antar att den kinesiska staten på något sätt skyddar dem? Verkar ju märkligt annars att deras piratkopierande får härja fritt överallt utan repressalier?


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

12
Skriv svar