This Land is My Land är ett western-spel till PC

Robot
This Land is My Land är ett western-spel till PC

Se den nysläppta trailern för denna open world-skapelse.

#Game-labs, #This-land-is-my-land


Medlem

Oj oj, samma gäng som gjort Ultimate General väl? Vilken skillnad på grafik etc. Kan bli mysig tror jag allt.

Medlem

Oj oj, den trailern sa inte mycket. Kan säkert bli ett intressant spel ändå.

Skribent
Skrivet av Ftmch:

Oj oj, samma gäng som gjort Ultimate General väl? Vilken skillnad på grafik etc. Kan bli mysig tror jag allt.

Oj oj, helt rätt. Ska bli intressant att se hur väl de behärskar en ny genre.

Medlem

Oj oj, såg bättre ut än förväntat.

Medlem

Oj oj, indianer mot cowboys!


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Oj oj oj oj oj oj🤭😯🤭😯🤭

Medlem

Som vanligt i smygspel så behöver man inte vara helt gömd för att fienderna inte ska se dig, i detta blir man alltså osynlig bara för man sitter på huk i 40cm högt gräs? Och fienderna hör inte att en gubbe går 1m bakom honom i gräset.

Medlem
Skrivet av Lord Pingu:

Oj oj, den trailern sa inte mycket. Kan säkert bli ett intressant spel ändå.

Bland relaterade youtubeklipp hittade jag nån "let's play"-snubbe som körde lite mer av spelet om man vill veta mer.
Oj oj

Medlem
Skrivet av jOnÄTÄn:

Som vanligt i smygspel så behöver man inte vara helt gömd för att fienderna inte ska se dig, i detta blir man alltså osynlig bara för man sitter på huk i 40cm högt gräs? Och fienderna hör inte att en gubbe går 1m bakom honom i gräset.

äh det är väl cowboys, de är fulla och har öronen fulla med vax.
Skämt åsido så är jag benägen att hålla med, många smygspel blir ofta lite väl tramsiga på det sättet, hade hellre sett att man lättare upptäcktes men att det var färre fiender som kunde upptäcka en etc. i många spel snarare än patrulle efter patrull av halvt döva och halvt blinda "I think I heard something.... nevermind"-vakter.

Medlem
Skrivet av Ftmch:

äh det är väl cowboys, de är fulla och har öronen fulla med vax.
Skämt åsido så är jag benägen att hålla med, många smygspel blir ofta lite väl tramsiga på det sättet, hade hellre sett att man lättare upptäcktes men att det var färre fiender som kunde upptäcka en etc. i många spel snarare än patrulle efter patrull av halvt döva och halvt blinda "I think I heard something.... nevermind"-vakter.

Vakt 1: Huh? Nån visslar där borta, jag måste undersöka. *dör*
Vakt 2: Huh? Nån visslar där borta, jag måste undersöka *dör*
Vakt 3: Huh? Nån visslar där borta, jag måste undersöka *dör*
Vakt 4: Alla mina polare är mystiskt försvunna men det skiter jag i, jag bara står här och ser dum ut. Huh? Nån visslar där borta dit alla mina polare gick innan de försvann, jag måste undersöka. *dör*

Lite extra korkade i Mafia 3..

Medlem
Skrivet av Blackwolfe:

Vakt 1: Huh? Nån visslar där borta, jag måste undersöka. *dör*
Vakt 2: Huh? Nån visslar där borta, jag måste undersöka *dör*
Vakt 3: Huh? Nån visslar där borta, jag måste undersöka *dör*
Vakt 4: Alla mina polare är mystiskt försvunna men det skiter jag i, jag bara står här och ser dum ut. Huh? Nån visslar där borta dit alla mina polare gick innan de försvann, jag måste undersöka. *dör*

Lite extra korkade i Mafia 3..

https://steamuserimages-a.akamaihd.net/ugc/482274241070579911...

Haha att det fungerar skit måste ju de som skapar spelen själva inse när de testar spelet. Men det kanske är svårt att programmera vakter som beter sig realistiskt?.

Medlem
Skrivet av Ftmch:

äh det är väl cowboys, de är fulla och har öronen fulla med vax.
Skämt åsido så är jag benägen att hålla med, många smygspel blir ofta lite väl tramsiga på det sättet, hade hellre sett att man lättare upptäcktes men att det var färre fiender som kunde upptäcka en etc. i många spel snarare än patrulle efter patrull av halvt döva och halvt blinda "I think I heard something.... nevermind"-vakter.

Har aldrig spelat något spel som gjort detta "bra" när det kommer till AIn (men kan vara kul och helt acceptabelt ändå). Det har funkat bättre mot andra spelare, tycker jag, för då är förutsättningarna lika. AI måste typ vara dum och smart samtidigt och då får man också just en AI som kan se allt, eller inte fattar att man står bakom en dörr 70ggr i rad.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Oj oj, en mindre studio som vågar satsa på 3D single player. Förvånad men jättekul. Spelet ser intressant ut iaf.

Skrivet av Blackwolfe:

Vakt 1: Huh? Nån visslar där borta, jag måste undersöka. *dör*
Vakt 2: Huh? Nån visslar där borta, jag måste undersöka *dör*
Vakt 3: Huh? Nån visslar där borta, jag måste undersöka *dör*
Vakt 4: Alla mina polare är mystiskt försvunna men det skiter jag i, jag bara står här och ser dum ut. Huh? Nån visslar där borta dit alla mina polare gick innan de försvann, jag måste undersöka. *dör*

Lite extra korkade i Mafia 3..

https://steamuserimages-a.akamaihd.net/ugc/482274241070579911...

Hahaha. Ja alla mafiosos hade grav alzheimers i Mafia 3. Trots absolut braindead AI hade jag roligt med spelet. Råkade ut för jäkligt komiska buggar där en mafioso fastnade i luften när jag dödade honom. Han gjorde nån ful jäkla dans pose. Fotade spektaklet och lade upp på min Instagram som ett trevligt bevarat minne.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Medlem

Ojoj detta får man hålla koll på

Medlem
Skrivet av Blackwolfe:

Vakt 1: Huh? Nån visslar där borta, jag måste undersöka. *dör*
Vakt 2: Huh? Nån visslar där borta, jag måste undersöka *dör*
Vakt 3: Huh? Nån visslar där borta, jag måste undersöka *dör*
Vakt 4: Alla mina polare är mystiskt försvunna men det skiter jag i, jag bara står här och ser dum ut. Huh? Nån visslar där borta dit alla mina polare gick innan de försvann, jag måste undersöka. *dör*

Lite extra korkade i Mafia 3..

https://steamuserimages-a.akamaihd.net/ugc/482274241070579911...

Skyrim:

Spelaren hukar sig för att bli osynlig. Skjuter en pil som träffar. Fienden överlever.

- IS SOMEONE THERE!?

Går en runda för att undersöka.

- It must have been nothing.

Går tillbaka till sin ursprungliga plats, med en pil i axeln.

Medlem
Skrivet av Bennii:

Skyrim:

Spelaren hukar sig för att bli osynlig. Skjuter en pil som träffar. Fienden överlever.

- IS SOMEONE THERE!?

Går en runda för att undersöka.

- It must have been nothing.

Går tillbaka till sin ursprungliga plats, med en pil i axeln.

Går ju förklara med att den som blir träffad av pilen hamnar i chock och inte tänker helt hundra.

Medlem
Skrivet av jOnÄTÄn:

Som vanligt i smygspel så behöver man inte vara helt gömd för att fienderna inte ska se dig, i detta blir man alltså osynlig bara för man sitter på huk i 40cm högt gräs? Och fienderna hör inte att en gubbe går 1m bakom honom i gräset.

Det är ett spel - om du vill ha ultra realism som blir du nog skjuten en kvart in i spelet <the end>-


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

ser riktigt intressant ut. Kommer definitivt hålla ögon och plånbok på det här

Avstängd

Såg rätt intresant ut. Fattade inte dock, lirar man bara som indian eller kan man välja att spela som vit?

Kul med detta tema då R* pissat på PC-scenen och inte gett oss något RDR..

Medlem
Skrivet av Bennii:

Skyrim:

Spelaren hukar sig för att bli osynlig. Skjuter en pil som träffar. Fienden överlever.

- IS SOMEONE THERE!?

Går en runda för att undersöka.

- It must have been nothing.

Går tillbaka till sin ursprungliga plats, med en pil i axeln.

Hellre det än en pil i knäet.

Medlem
Medlem
Skrivet av Arcadia:

Hellre det än en pil i knäet.

...jag fick en pil i knäet en gång...


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Ojoj, en lonesome cowb.. indian. Känns inte så historiskt korrekt (baserat på hittepå-westerns).


signatur

Sökes Utrotad: Ljust media-tbord (svarta bokstäver obelyst)
Org.105 swe ej platt | 7 dedikerade mediaknappar | USB-sladd.

Medlem
Skrivet av Ankh:

Det är ett spel - om du vill ha ultra realism som blir du nog skjuten en kvart in i spelet <the end>-

Jag är med på att de görs för att göra spelet enklare, men det blir lite överdrivet ibland när det kommer till hur blinda fienderna är.

Medlem
Skrivet av jOnÄTÄn:

Jag är med på att de görs för att göra spelet enklare, men det blir lite överdrivet ibland när det kommer till hur blinda fienderna är.

Jo jag håller med - men jag tror de gör på det viset så man ska ha möjlighet att kunna se själv med. Annars blir skärmen bara helt grön för dig (I detta fallet).

Annars är det "huh? What was that?" som gäller i spel tydligen.. skjut isönder alla lampor och de blir bara förvånade ett par sekunder och sen återgår till vardagen


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

ja angående sneaking spel så är det ju lite sådär, typ som i hitman, man mördar 5 pers, det är alert en stund. sen börjar vakter städa upp kroppar så är det tok lugnt.

Då gillar jag batman grejjen mer, 3 vakter är kvar, dom är totalt vettskrämda.
Man vill ju gärna se någon typ av eskalerande situation om man nu är vårdslös.

I hitman hade jag gärna sett swat bilar rulla in i vissa uppdrag osv.

Medlem
Skrivet av Ankh:

...jag fick en pil i knäet en gång...

Skyrim - Then i took an arrow to the knee: Peter Griffin


signatur

Retro.

1
Skriv svar