Bästa Batman-skådisen?

Skägg.
10 Chambers
Bästa Batman-skådisen?

Robert Pattinson är bekräftad som nästa Batman och som vanligt är folk lite missnöjda. Har någon annonsering av nästa läderlapp gått helt smärtfritt eller är detta en klassisk fallgrop - att vi fokuserar på de negativa gaphalsarna? När Keaton skulle bli den första nya Batman efter Adam West (som ju är ett par fjädrar från en kalkon) skickades tydligen 50 000 arga brev till Warner Bros.

Keaton är min personliga favorit men jag är nyfiken på vad ni tycker. Vem är egentligen den bästa skådisen i svart latex?


signatur
Testpilot / Ambassadör
Speedrunning

Min favoritfilm med Batman i huvudrollen är Batman Begins, så jag tycker att Christian Bale är Batman 😀


signatur

Testpilot | #FZ-ambassadör #Speedrunning & #Retro | Twitter
Stora Retrotråden - Stora Speedruntråden
Dator: i7-2600K | P8P67-Pro | R9 280x | 12GB DDR3
Konsoler: NES, SNES, N64, GCN, Wii, Wii U, Switch, Genesis, PS2, PS3, (PS4), Xbox 360, Xbox One S

Medlem

Mikael Keaton

Mikael Keaton helt klart: Bara tuff inget krystat gruff, han är bäst gav grymt spel till NES.


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Medlem

Christopher nolans filmer är ju helt fantastiska, bara synd att dom drogs ner av bales överspelande röst.

Medlem

Kevin Conroy från TAS och arkham spelen är svårslagen. Tycker också att Peter Weller är vass i The Dark Knight Returns.

Medlem

Jag gillade Bale. Tycker hela trilogin med honom är bra. Batman Returns med Keaton var bra när det begav sig, men jag såg den för några år sen och det kändes inte som den åldrats med värdighet. Vet inte riktigt varför, bara en känsla jag hade när jag såg den att den inte var alls så bra som jag mindes den.

Moderator | Testpilot

Hade jag kunnat rösta på Kevin Conroy så hade det varit mitt val.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Inaktiv
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

som vanligt är folk lite missnöjda.

This. Dock börjar man lära sig det oundvikliga att vissa kommer bli missnöjda sen är det oftast de missnöjda som skriker högst. Så i två olika scenarior är det 100 olika personer i vardera som är missnöjda men det är så lätt att man tolkar det som att "folk är missnöjda" eller "internet är galna över bla bla bla" fast det alltid är olika individer men det är lätt att se den som en grupp eftersom det blir så diffust med olika användarnamn på internet som uttrycker sina åsikter.

Med det sagt hamnar min röst på Christian Bale eftersom han är i princip den enda Batman jag sett.

Skribent

Michael Keaton, helt klart.

"You wanna get nuts!? Come on, let's get nuts!"

Medlem

Hmm tror det är Keaton för min del. Men både Christian Bale och Ben Affleck gjorde det bra.

Clooney hade bäst dräkt dock, mhmmm them batnips <3


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem

Konstig fråga, Michael Keaton, han borde vara batman igen.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Batman från 1989 talar för sig själv, Keaton är Bruce Wayne/Batman.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av poppeye:

Christopher nolans filmer är ju helt fantastiska, bara synd att dom drogs ner av bales överspelande röst.

Lite så jag känner också. Såg om dem för inte så länge sedan och de hade inte åldrats superbra. Och då gillar jag ändå Bale i många andra roller.


signatur
Geeks Gaming

Keaton här med.
Bale lever lite på att filmerna håller hög standard och är överlag mycket mörkare än tidigare. Dock är det för mig, som många påpekat, lite överspelat. Rollen som Bruce Wayne gör han dock bättre

Kommer nya Batman glittra i solsken nu? 🤔

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Hade jag kunnat rösta på Kevin Conroy så hade det varit mitt val.

Vilken film var han med i?

Medlem

Michael Keaton för min del, gestaltade en mörk och smått galen Batman

Medlem

Känns nästan som hädelse att inte ange Kevin Conroy som alternativ. Har är och förblir den självklara Batman för egen del i alla fall.


signatur

If You Have an Idea that You Genuinely Think is Good, Don't Let Some Idiot Talk You Out of It.

Keaton får min röst, inte för att han var mest passande i rollen men han var tveklöst den mest udda & underhållande Batman (undantaget Adam West).

Dock, så tycker jag inte att *någon* skådis verkligen gestaltat "Batman/Bruce Wayne" som jag föreställer mig rollerna. Alltså alla har hamnat långt i från den där känslan att "-Robert Downey Jr verkligen ÄR Iron Man/Tony Stark!"

Medlem

Keaton var bra för den typ av filmstil.
Annars Bale, han passade bra i Nolans stil.

Man skulle ju kunna ställa samma fråga om Joker. Tex så var ju Jack Nicholssen lysande och speglade Comic figuren perfekt. Däremot är ju Heath Ledger brilliant på sitt sätt och svårt att slå. ngt som Jaret Leto hade att kämpa med.

Medlem

Dark Knight-trilogin var bäst men Ben Affleck var bäst Batman.

Kontot avslutas

Stavar han inte; Michael Keaton, inte Mikael Keaton? (kollade DVD fodralet)

Det fick bli han i alla fall, den första filmen som jag såg som barn. Drömde mardrömmar efter att jag hade sett Jokern fortsätta skratta efter att han låg död på marken.

Det första jag tänkte var: Vart är Adam West? Tills jag läste att det bara handlade om filmerna.


signatur

ゼルダの城

Medlem

Älskar mörka råa filmer och Christopher Nolans Batman trilogi är magiskt bra. Vill ha så mycket 15 års gräns det går i filmer. Röstade här på Christian Bale som är en av mina 3 favoritskådisar (De andra; James Woods och Gary Oldman). Har aldrig läst serietidningar så kan inte avgöra vem som passat bäst likt förlagan men föredra Bale som är en elit skådis. Tycker även att Mikael Keaton är vass. Val Kilmer och Ben Affleck funkade även. "CloonTang" var ett skämt som Batman dock.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Moderator | Testpilot
Skrivet av Loxus:

Vilken film var han med i?

Batman: Mask of the Phantasm, och Killing Joke. Båda kunde man se på bio.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Givet, Adam West i Batman: The Movie från 1966.

Medlem

Många som klagar har generellt dålig koll på B-man. Många som inte ens förstod att den Batman som Ben Affleck gestaltar i DC:s senaste två filmer egentligen är en helt annan karaktär än den som Bale gestaltade i Dark Knight-trilogin osv.

Medlem
Skrivet av Vamp:

Många som klagar har generellt dålig koll på B-man. Många som inte ens förstod att den Batman som Ben Affleck gestaltar i DC:s senaste två filmer egentligen är en helt annan karaktär än den som Bale gestaltade i Dark Knight-trilogin osv.

Det ändrar ju ändå inte huvudfrågan och man har ju bara ett val här tyvärr. Tror att röstningsformuläret kan tillåta fler än ett svar dock?


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Trodde aldrig jag skulle skriva detta men jag gillade Ben Affleck, Christian Bale var inte pjåkig heller dock

Medlem

Keaton är "min" Batman, helt klart.

Många som ogillar att Pattinson ska bli nästa Batman har säkert dålig insikt och inte följt med, och bara tänker på den unga grabben som spelade den tråkigt angstpräglade glittrande vampyren från Twilight. Det var 10 år sedan. Pattinson är nu en rutinerad 33 år gammal man som många gånger om bevisat sina skills som skådespelare, och jag tror absolut att han har det som krävs för att gestalta en Batman, inte minst utseendemässigt.

Folk var också kritiska till Affleck som Batman, men han gjorde ett väldigt bra jobb i rollen och är en klar tvåa för mig. Det var inte han i rollen som gjorde filmerna dåliga.

FM-guru
F.d. Sisyr

Pattinson är en mycket duktig skådespelare som jag mycket väl kan tänka mig som Läderlappen. Vad gäller bästa skådisinsatsen så är det Michael Keaton, men konkurrensen är ju inte direkt mördande. Bale är liksom Keaton även han en skicklig skådespelare, men någon vidare Batman var han inte (den bästa Bruce Wayne, dock).

123
Skriv svar