"Dont you guys have phones!?"

Medlem
"Dont you guys have phones!?"

Tja. Testar att skapa en tråd (kanske redan finns.. Har missat isåfall) om mobilspel.
Tro det eller ej, men det finns en del riktiga guldkorn när det gäller mobilspel. Tänkte att vi kan tipsa varrandra om shyssta mobil-lir här inne. Spel som är pay to win och andra som är nedklottrade med mikrotransaktioner undanbedes vänligen men bestämt. Spel som innehåller mikrotransaktioner men som inte påverkar spelet i sig är helt ok, även de som eventuellt kostar en slant.
Kan börja tråden med några shyssta tips på ett par strategispel.

Det första är gamla goda Rome Total war. Det kostar ca 120 kr har jag för mig, men fungerar förvånansvärt bra när man vant sig vid kontrollerna.

Ett annat spel jag varmt vill rekommendera heter Hex Commander, ett tur-baserat strategispel i en fantasyvärld, med många taktiska inslag i striderna. Det är lätt att komma in i och man får enkelt den där "bara köra en bana till"- känslan. Här finns dock mikrotransaktionerna, men de stör inte gameplay överhuvudtaget, efter varje bana så kommer en fem sekunders ad som bara är att klicka bort. Det går även betala 15 kr för att slippa reklamen om man så önskar.
Man har sin bas som man får bygga upp med gems och pengar, dessa resurser får man efter varje avklarad bana också. I basen får man bygga upp barracker, stall osv osv för att rekrytera fler enheter att ha med sig ut på nästa uppdrag. Du har fyra st!! Kampanjer att köra med fyra olika raser, Människor, alver, dvärgar och goblins, där alla har en story atr följa.

Har ni tips så dela gärna med er här. För ni har väl mobiler? ;D

Jag lirar för övrigt helst ps4 eller pc. Men ibland är det kul att kolla in mobilvärlden, för ibland... Ja iblabd hittar man något riktigt bra faktiskt.

Medlem

”Darkest Dungeon” och ”Pathfinder: Adventures” går ganska hårt på min ipad!


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Skribent

Evoland 2 kan jag varmt rekommendera!


signatur

Skribent på FZ och allmänt olycklig.

Moderator | Testpilot
Skrivet av PontusT:

Tja. Testar att skapa en tråd (kanske redan finns.. Har missat isåfall) om mobilspel.

Med det sagt så är det lite annorlunda med en "FZ:s Mobiltråd" än en "Hej här har jag lite tips"-tråd. Först nämnda behöves det bara en av och av den andra så kan det finnas nästan hur många som helst.

Ös på bara!


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

1
Skriv svar