Årets CoD heter Call of Duty: Modern Warfare – se trailern!

Medlem

Har saknat rysningar a från CoD4 och MW2, nästan så jag är lite peppad inför detta!
Technothriller och överdriven action gör mig glad!


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

Väntar tills jag ser något gameplay för att jag skulle bli intresserad av detta. Tvivlar på att dom kommer göra något större genombrott i serien och Activision har tryckt in mer MTX i serien år för år. Men visst, man vet aldrig.

Sedan har jag hört att man kommer få spela på motståndarnas sida också, så det blir inte enbart från amerikanarnas synvinkel.

Ny grafisk motor?

Tycker det ser ut som samma som de använde i WWII-spelet.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Gnällkuk

https://www.polygon.com/2019/5/30/18645934/call-of-duty-moder...

Ryktena säger att det alltså ska bli crossplay, det är ju lite intressant. Personligen tror jag inte det någonsin är bra att blanda in PC med konsol i FPS. Dels är du så pass underlägsen generellt, men framför allt så blir det en tillströmmning med folk som fuskar.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Gnällkuk
Skrivet av Maddox:

Nej tack, vad videon visar så verkar det bara vara en remake på MW med äntligen en ny motor som skulle bytts för 10 år sedan. Förstår inte hur folk fortfarande kan vara hypade över ett Call of Duty spel och något från Activision i huvudtaget. De har visat hur motbjudande de är med mikrotransaktioner och att återvinna gamla resurser för nästa års copy-paste.

"Just to clear up some confusion, the gameplay in the background of this video is NOT the new Modern Warfare! It's MWR."

Från kreatören av videon som länkades


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem
Skrivet av Walter S.A. Iego:

Sedan har jag hört att man kommer få spela på motståndarnas sida också, så det blir inte enbart från amerikanarnas synvinkel.

Ny grafisk motor?

Tycker det ser ut som samma som de använde i WWII-spelet.

Den ska, enligt Activision själva, vara helt ny från grunden. Det första spelet som ska släppas med den motorn är just det här spelet.

Förövrigt är jag pepp på allt som har med 0 season pass och sån skit att göra. Ge oss ett MP gameplay utan black hawks, RC IED's och supervapen etc och fokusera på leader boards och e-sport istället. I stort sett alla mp's tappar på just den fronten idag och blir snabbt ointressant.

Medlem

@trickeh2k: Pratar om den ursprungliga videon.


signatur

Medlem i Asgard, en svensk Star Citizen organisation.
https://robertsspaceindustries.com/orgs/ASGARD

Min referral code: STAR-92KM-Q67T, https://robertsspaceindustries.com/referral-program
Använd gärna när du skapar ditt konto. Relaterade frågor? Skicka gärna ett PM.

Medlem
Skrivet av Rockefellerz:

Den ska, enligt Activision själva, vara helt ny från grunden. Det första spelet som ska släppas med den motorn är just det här spelet.

Förövrigt är jag pepp på allt som har med 0 season pass och sån skit att göra. Ge oss ett MP gameplay utan black hawks, RC IED's och supervapen etc och fokusera på leader boards och e-sport istället. I stort sett alla mp's tappar på just den fronten idag och blir snabbt ointressant.

Inte för att jag misstror dig utan bara för att jag är nyfiken, har du en länk till Activisions uttalande?

Medlem

Blivit mer och mer peppad på detta. Verkar vara mycket mer realistiskt än de senaste årens upplagor. Jag fick lite bf3 känsla över trailern också vilket är mäkta positivt. Att de dessutom använder en ny spelmotor är ju extra krydda på såsen.

@Rockefellerz: Ja, jag läste och hörde det också. En avsaknad av Season Pass skulle innebär att alla kan spela alla kartor.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Avstängd

Fattar ej, är det en remake eller ej? "Modern Warfare" finns ju redan? (eller är det en sån där störig variant där man har samma namn som originalet fast det är ett helt annat spel, som typ "Doom" "Hitman" etc?

Skrivet av Gurkon:

Gillar att du klämmer in lite politiska konspirationsteorier i ett gaming-forum. Den propaganda du sprider är skapad av Assad-regimen och Ryssland för att smutskasta syriska rebeller. Visste du det?

Allt han skrev är sant. White Helmets är så otroligt avslöjade för länge sedan. Säger mer om dig som sväljer pro-sionistisk propaganda.

12
Skriv svar