Sandlådespelet Worlds Adrift stänger ned

Robot
Sandlådespelet Worlds Adrift stänger ned

Den högflygande luftskeppsbyggaren kraschar för gott.

#Bossa-studios, #Worlds-adrift


Medlem

Som om man behövde ytterligare argument mot Early Access.


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

Medlem
Skrivet av Ravenknight:

Som om man behövde ytterligare argument mot Early Access.

Många early access spel har iofs gått väldigt bra. Flera har även fått communityn runt spelen involverade i utvecklingen så att det blivit riktigt bra spel där både utvecklare och gamers fått säga sitt. Så early access är inte bara dåligt.

eld
Medlem
Skrivet av Ravenknight:

Som om man behövde ytterligare argument mot Early Access.

Rent hypotetisk: skulle du välja en värld utan early access men där även spelen som early access hjälpte på traven inte existerar?

Medlem
Skrivet av eld:

Rent hypotetisk: skulle du välja en värld utan early access men där även spelen som early access hjälpte på traven inte existerar?

Helt hypotetiskt skulle jag nöja mig med en värld där företagen hålls ansvariga för att leverera den produkt som de har utlovat. Att man istället storsatsar på förtida löften i förhopppningen om att få folk att "Köpa Grisen i Säcken" helt utan garantier säger mycket om spelbranschen av idag.

Skrivet av Yabba:

Många early access spel har iofs gått väldigt bra. Flera har även fått communityn runt spelen involverade i utvecklingen så att det blivit riktigt bra spel där både utvecklare och gamers fått säga sitt. Så early access är inte bara dåligt.

Kan inte säga emot där. Alla ägg i korgen är inte ruttna, men det är svårt att säga på förhand vilka företag som verkligen vill göra rätt för sig och vilka som bara vill tjäna pengar på oinsatta köpare.


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

Medlem

Gud va skönt! Äntligen!


signatur

Grafik: Nvidia RTX 3060 TI Ram: 16GB
Processor: RYZEN 7 5800x3d
Skärm 1 : LG UltraGear Nvidia Gsync 2560x1440 165hz
Skärm 2 : Samsung 4k 60hz
Hårddiskar: Samsung SSD 500GB. Samsung NVMe 1TB. Western dig 3TB

"I ljus av beslutet att lägga ner"

Vilken engelskspråkig artikel kopierade ni nu?


signatur

i7 4790k | 16GB DDR3 | GTX 1070

Skribent
Skrivet av totalwarplayer:

"I ljus av beslutet att lägga ner"

Vilken engelskspråkig artikel kopierade ni nu?

Ingen. För mig är uttrycket vedertaget och målande, även om det kanske låter svengelskt för vissa.

Medlem
Skrivet av Ravenknight:

Helt hypotetiskt skulle jag nöja mig med en värld där företagen hålls ansvariga för att leverera den produkt som de har utlovat. Att man istället storsatsar på förtida löften i förhopppningen om att få folk att "Köpa Grisen i Säcken" helt utan garantier säger mycket om spelbranschen av idag.

Early Access är ju i princip en förbokning fast med mer inblick och påverkan i utvecklingen samt (tidigare) BETA-testning. Så om Early Access skall bort med argumentet "man vet inte vad man får" så måste förbokning bort också, det är ju i princip samma sak. Det är ju nästan så att Early Access känns mer ärligt än förbokning då man öppet säger "detta är ett arbete under förändring och det finns ingen garanti att det blir klart" medan många förbokningar säljs med flashiga trailers som visar hur jäkla ballt spelet kommer att bli men sedan när det släppts så har dom skalat ned på det mesta för att dom inte kunde eller ville göra klart allt innan release.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem
Skrivet av Ravenknight:

Helt hypotetiskt skulle jag nöja mig med en värld där företagen hålls ansvariga för att leverera den produkt som de har utlovat. Att man istället storsatsar på förtida löften i förhopppningen om att få folk att "Köpa Grisen i Säcken" helt utan garantier säger mycket om spelbranschen av idag.

Kan inte säga emot där. Alla ägg i korgen är inte ruttna, men det är svårt att säga på förhand vilka företag som verkligen vill göra rätt för sig och vilka som bara vill tjäna pengar på oinsatta köpare.

Bara göra en refund på steam om man inte är nöjd, tar 10 sekunder och man har pengarna tebax inom ett par timmar.
Väldans mycket pip om Early access spel, jag tycker det är skitbra. Som en öppen beta där man kan testa och se om det är nått man vill ha. Är det inget man vill ha får man pengarna tebax.


signatur

Corsair Obsidian 1000D* Corsair AX1600i* Asus Z790 Prime-A* Intel 13900K* 32GB G-Skill DDR5 7600Mhz/36* Asus RTX 4090* Corsair MP600 1TB* Samsung 980 Pro 1TB

Skrivet av Jonny Myrén:

Ingen. För mig är uttrycket vedertaget och målande, även om det kanske låter svengelskt för vissa.

Har aldrig någonsin sett det på svenska förut så detta var intressant


signatur

i7 4790k | 16GB DDR3 | GTX 1070

1
Skriv svar