Redaktionens VLOG-tråd

Skägg.
10 Chambers

signatur
Gnällkuk
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

@uberpwnage2.0: Sista salvan var från Tejbz, tror Polski fortfarande sitter och trycker i det där tornet

Jaha, var han där? Kul Vilka andra var med?


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av trickeh2k:

Jaha, var han där? Kul Vilka andra var med?

Orb, L22, Michirage och några fler


signatur
Ambassadör
Xbox

De här flyttvideorna är ju riktigt bra material, haha.


signatur

Jump in.

Skägg.
10 Chambers

signatur
Medlem

Det här klippet fick mig att skratta högt flera gånger!

Skägg.
10 Chambers

Vi tänkte köra en kort grej om varför vi inte sänder live på en fredag, så råkade det bli nästan fyra timmar...


signatur
Redaktör

Nästa gång får ni följa chilins väg från start till... inte mål, men mun. 5 timmar beräknad programtid.


signatur
Backloggens befriare
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Vi tänkte köra en kort grej om varför vi inte sänder live på en fredag, så råkade det bli nästan fyra timmar...

https://youtu.be/cyqkdKb1TJM

Snyggt jobbat!

Skrivet av Tomas Helenius:

Nästa gång får ni följa chilins väg från start till... inte mål, men mun. 5 timmar beräknad programtid.

Det ser jag fram emot!


signatur

Ad hoc addendum

Gnällkuk
Skrivet av Tomas Helenius:

Nästa gång får ni följa chilins väg från start till... inte mål, men mun. 5 timmar beräknad programtid.

Supernajs stream! Som någon annan sa borde ni göra detta två ggr om året!


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av trickeh2k:

Supernajs stream! Som någon annan sa borde ni göra detta två ggr om året!

Kul att det uppskattades, var Jockes spontana idé.


signatur
Medlem

Underbar stream, bästa hitills, tycker ni ska ta er en funderare på om ni verkligen behöver nya kontoret eller om ni borde alla flytta in till Jocke istället? Ta med er familjer o.s.v. Finns det hjärterum finns det stjärterum som det sas förr i tiden..;) Pengar och tid kan sparas! Eventuella problemet blir väl kanske att det blir öl från morgon till kväll, inte mig emot, men kanske folkhälsostyrelsen kommer skicka klagomål till ansvarig utgivare för att ni eventuellt leder ungdomen i fördärv.


signatur

7900XTX
7800X3D

Medlem

Jäklar i min låda så gott! (no pun intended Supertrevlig stream. Ni borde ju fasen kunna få en egen tablåtid på tex., tv4! Bästa av alla världar, käk, öl, spel och lite trevligt struntprat.

Medlem
Skrivet av Rubbe123:

Jäklar i min låda så gott! (no pun intended Supertrevlig stream. Ni borde ju fasen kunna få en egen tablåtid på tex., tv4! Bästa av alla världar, käk, öl, spel och lite trevligt struntprat.

Absolut, skit i studiobygge, alternera mellan era hem snacka spel, svara på frågor, chilla, laga en chiligryta och drick bira varje fredag i tre+ timmar minst. Trevigt för er, trevligt för oss. Sluta vara stiffa, vilket ni ju visade att ni verkligen inte är när ni kan släppa manus. Superbt!


signatur

7900XTX
7800X3D

Relik 📜

Blev det något recept?! Har jag missat?


signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.

Medlem
Skrivet av emilakered:

Blev det något recept?! Har jag missat?

Yes du missade det, tyvärr. Väl bevarad hemlighet nu.
Är säker att det finns läckor mellan FZ och SWEC dessutom så är du väl boss över båda? Bara att pressa dem båda. Plocka in dem på "medarbetarsamtal" då och då så kommer nog receptet läcka förr eller senare,. Lockas det med löneförhöjning så är det inget snack, Du kan få receptet imorgon.


signatur

7900XTX
7800X3D

Ambassadör
Xbox
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Vi tänkte köra en kort grej om varför vi inte sänder live på en fredag, så råkade det bli nästan fyra timmar...

https://youtu.be/cyqkdKb1TJM

Det här var ju helt fantastiskt bra! Ta vara på det här "programformatet" för det var riktigt trevligt att titta på, t.o.m i efterhand.


signatur

Jump in.

Frilansare
Skrivet av emilakered:

Blev det något recept?! Har jag missat?

Receptet!

Backloggens befriare

Här kommer partypoopern!

Jag tyckte att ama:n var riktigt fet, däremot vill jag i motvikt mot många andra här säga att den är nog det just för att den sticker av så otroligt mycket från vad ni brukar göra, fast ä då inte. Men skulle massor med sånt här innehåll börja produceras (det tror jag iofs inte) skulle det nog relativt fort tappa sin charm.
Det är i mina ögon det som är Er styrka, att ni kan vara avslappnade och prata om spel, men ändå relativt uppstyrda, personliga och lättsamma men inte flamsiga (oftast;).
Det är jättekul när något sånt här händer, men just för att det bryter mallen lite, i min mening.

Ser fram emot att få se nya ko torrt och håller alla tummar jag har för ett avsnitt av Spelhelg på fredag!


signatur

Ad hoc addendum

Medlem
Skrivet av keffkebab:

Jag tyckte att ama:n var riktigt fet, däremot vill jag i motvikt mot många andra här säga att den är nog det just för att den sticker av så otroligt mycket från vad ni brukar göra

Du har en god poäng där. Om alla Fräcka Fredag hade blivit såhär så hade det nog inte varit lika roligt.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Frilansare
Skrivet av keffkebab:

Här kommer partypoopern!

Jag tyckte att ama:n var riktigt fet, däremot vill jag i motvikt mot många andra här säga att den är nog det just för att den sticker av så otroligt mycket från vad ni brukar göra, fast ä då inte. Men skulle massor med sånt här innehåll börja produceras (det tror jag iofs inte) skulle det nog relativt fort tappa sin charm.
Det är i mina ögon det som är Er styrka, att ni kan vara avslappnade och prata om spel, men ändå relativt uppstyrda, personliga och lättsamma men inte flamsiga (oftast;).
Det är jättekul när något sånt här händer, men just för att det bryter mallen lite, i min mening.

Ser fram emot att få se nya ko torrt och håller alla tummar jag har för ett avsnitt av Spelhelg på fredag!

Håller med! Allt spontant som funkar behöver inte göras till något regelbundet. Tror styrkan ligger i just spontaniteten.

Ambassadör
Xbox
Skrivet av Joakim Bennet:

Håller med! Allt spontant som funkar behöver inte göras till något regelbundet. Tror styrkan ligger i just spontaniteten.

Absolut, det är ju roligt för att det är oväntat och improviserat. Min poäng var nog att det är ingen dum idé att vara lite spontan ibland och gå utanför de invanda formaten när tillfälle ges.


signatur

Jump in.

Skägg.
10 Chambers

signatur
Medlem

vloggarna har börjat, e3 är här!

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av superlim:

vloggarna har börjat, e3 är här!

Synd bara att Youtube gjorde kebab av kvalitén i det här, vettesjutton vad som hände.


signatur
Inaktiv

@Carl Johansson-Sundelius: Vem gjorde introt? Vill minnas att ni hade gjort en förfrågan om detta här på FZ om något var kunnig på Adobe AE? Bara nyfiken, det ser mycket bra ut

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av anon_119148:

@Carl Johansson-Sundelius: Vem gjorde introt? Vill minnas att ni hade gjort en förfrågan om detta här på FZ om något var kunnig på Adobe AE? Bara nyfiken, det ser mycket bra ut

@Gurt gjorde grunddesignen med neon, personporträtten och @tiggaren fixade animationen, gnistorna och ljussättningen, och jag adderade ljudeffekter från Epidemic Sounds. Musiken är också därifrån.


signatur
Inaktiv
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

@Gurt gjorde grunddesignen med neon, personporträtten och @tiggaren fixade animationen, gnistorna och ljussättningen, och jag adderade ljudeffekter från Epidemic Sounds. Musiken är också därifrån.

Tackar! Fann i övrigt klippet väldigt intressant att höra om vilken utrustning ni använder samt hur ni resonerar kring utrustningen. En fundering dock; vad används för att filma klippet i fråga och vad beror det på att bilden blir ljusare och mörkare hela tiden som om ISOn pendlar upp och ner?

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av anon_119148:

Tackar! Fann i övrigt klippet väldigt intressant att höra om vilken utrustning ni använder samt hur ni resonerar kring utrustningen. En fundering dock; vad används för att filma klippet i fråga och vad beror det på att bilden blir ljusare och mörkare hela tiden som om ISOn pendlar upp och ner?

En Iphone 8+, och när vi trodde att ljuset från en klar himmel skulle hålla sig stabilt trodde vi fel


signatur
Inaktiv

@Carl Johansson-Sundelius: Tack för svar Det blir kul detta! E3 är ju ett av årets höjdpunkter (förutsatt att man får se något gött)

Skriv svar