Anthem har fått mer innehåll – testversion av Cataclysm släppt

Robot
Anthem har fått mer innehåll – testversion av Cataclysm släppt

Ännu inte redo för släpp.

#anthem, #bioware, #e3, #ea


Medlem

Är det nu Deathwing kommer och ska ”sabba”?


signatur

"Do. Or do not. There is no try." - Yoda

Medlem

Såg deras livestream om denna uppdatering, såg ut som skräp och tycker den inte inhåller vad spelet behöver. Att göra content som går ut på att man ska göra det så snabbt som möjligt i ett spel som redan innehåller så lite, genialiskt.

Medlem

Kommer ihåg hur folk tjatade om att roadmappen kommer fixa spelet och göra det värt (trots att det borde varit värt vid release). Måste erkänna lite "I told you so" skadeglädje över det hela.
Tycker dock synd om det teamet som fick i uppdrag att fixa Anthem efter release, verkar som dom har haft sjukt mycket jobb samt lite resurser samtidigt som det inte ens är dom som gjorde spelet till att börja med.

Medlem

Är väl rejält försenat och även massor övrig planerad content som är borttaget nu tillsammans med hela spelets roadmap. Just pga sådant här bullshit man aldrig ska ge + för eventuella framtida gratis uppdateringar, speciellt inte när spelet från början var så magert.

Men men, är förlegat och glömt nu, snart är det ju E3 och dags att hypa upp sig inför nya lögner...

Ambassadör
Xbox

signatur

Jump in.

Medlem

Det hade varit roligt att höra lite ifrån Kim, Paul och de andra två, som tydligen fick spela det "riktiga" Anthem under E3-demot, vad dem tyckte om spelet då mot det som släpptes. Dem verkade ju ha så roligt tillsammans.

Medlem

Jag är så nöjd med att jag bara köpte en månads Premier för att köra Anthem. Bästa $45 jag någonsin har sparat.


signatur

H-How can she slap, kupo!?

Ambassadör
Xbox

@Ender: Ja Anthem är och var en jäkla soppa. Det här är ju ganska tragisk läsning: https://kotaku.com/how-biowares-anthem-went-wrong-1833731964 , för den som missat det.


signatur

Jump in.

Medlem

Skräp... funkar det inte så kommer de ALDRIG funka.. bort kastade pengar!

Medlem
Skrivet av Arzei:

Jag är så nöjd med att jag bara köpte en månads Premier för att köra Anthem. Bästa $45 jag någonsin har sparat.

Samma här.

Medlem

Problemet med spelföretagen idag är ju att de levererar aldrig vad de säljer i reklamen. Vi har så många gånger sett ett sjukt snyggt spel på E3 och sedan så släpper de nåt mög som ser ut som ett helt annat spel. Att de inte lärt sig nåt från Aliens: Colonial Marines är ju häpnadsväckande, men problemet är nog alla idioter som gång på gång går på det och sedan aldrig reagerar. Gång på gång så låter de sig luras genom att köpa det i förskott istället för att bara sitta lugnt i båten och vänta på första reviews.

Sedan borde lagstiftarna vakna upp och börja bötfälla och stoppa företag som håller på med falsk marknadsföring. Hade vilket annat företag som helst betett sig som spelutgivarna så hade de direkt blivit fällda för falsk marknadsföring och bedrägeri, men inget händer bland spelutgivarna.

Är så många spel nu vi sett som utlovat så mycket och levererat så lite och folk borde vakna upp. De borde vakna upp och sluta med att betala för mikrotransaktioner, förköp och att acceptera att spel släpps som en tidig alpha med tomma löften om att "det fixar vi sen!". Tyvärr så finns det alldeles för många idioter med alldeles för mycket pengar... Den enda trösten är att spelutgivarna kommer snart driva sig själva i konkurs då de styrs av aktieägarna och sina krävda vinster varje år som aldrig håller i längden då det finns en punkt där man inte kan sälja mer, folk har inte mer pengar att lägga och man kan inte ha sustained profit varje år.

Så jag väntar på när EA, Bethesda, Activision med flera kraschar så att marknaden får en rannsakning där utvecklingen går tillbaka till de som har kärlek till att utveckla något nytt, och inte bara giriga aktieägare som har noll intresse i kvaliteten på produkten så länge de får sin del av vinsten.

Medlem

Det lustiga med E3 trailern är att den började med texten;
"Everything you are about to see was captured in-game running in real-time"

Vilken lögn det var.

1
Skriv svar