Yooka-Laylee kommer tillbaka! Nu med tyngdpunkten på 2d-plattformande

Robot
Yooka-Laylee kommer tillbaka! Nu med tyngdpunkten på 2d-plattformande

Yooka-Laylee And The Impossible Lair släpps i år.

#playtonic-games, #the-impossible-lair, #yooka-laylee


Medlem

Första var lite av en besvikelse. Inte dåligt, men inte heller vad jag hade hoppats på. Det var mest bandesignen som inte föll mig i smaken. Men som 2D-plattformare så ser det inte alls dumt ut

Testpilot / Ambassadör
Speedrunning

Precis som ovan talare så lockar detta mycket mer. Yooka-Laylee var en besvikelse för mig, vilket var väldigt tråkigt då jag verkligen älskade Banjo-Kazooie och Tooie.

Plattformsspel i 2D står högre i min bok än 3D-motsvarigheterna.


signatur

Testpilot | #FZ-ambassadör #Speedrunning & #Retro | Twitter
Stora Retrotråden - Stora Speedruntråden
Dator: i7-2600K | P8P67-Pro | R9 280x | 12GB DDR3
Konsoler: NES, SNES, N64, GCN, Wii, Wii U, Switch, Genesis, PS2, PS3, (PS4), Xbox 360, Xbox One S

Inaktiv

aspergersvarning men tekniskt sett är det väl sidskrollande platform och inte 2D, men jag förstår samtidigt varför det känns enklare att kalla det 2D då man rör sig på ett 2D-plan men ändå.

Medlem

Hade hellre tagit ett 3D plattformsspel då jag föredrar just 3D. Originalet var dock ok och inte mer än så. Hade velat se en uppföljare där PlayTonic slipat till alla fällor för att lyckas göra en stabil 2a.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Medlem
Skrivet av anon_119148:

aspergersvarning men tekniskt sett är det väl sidskrollande platform och inte 2D, men jag förstår samtidigt varför det känns enklare att kalla det 2D då man rör sig på ett 2D-plan men ändå.

Spelet är 2d. Sen om en stubbe eller en sten renderas i 3d eller ej är väl en annan historia.


signatur

min stora Nintendo64s mjöliga spelpinne
don't at me
Jag är inte Fejksson, hen blev bannad och heter nåt annat nu.

Inaktiv

@FejkFejksson: Det är väldigt tydligt att spelet är renderat i 3D. Det beror helt på hur man definierar huruvida ett spel är 2D eller 3D. Men man springer mycket riktigt i bara X- och Y-led.

Medlem

Ingen som nappar på att det här verkar vara en homage till donkey kong country? 🙂 Hubvärlden är typ en utveckling på vad dom gjorde i dkc3 va?

1
Skriv svar