E3 2019 – Snabbguide till EA:s stream i kväll

Robot
E3 2019 – Snabbguide till EA:s stream i kväll

Star Wars, Battlefield, Fifa med mera – börjar efter 18.

#e3, #ea, #ea-play


Medlem

Stackars ANTHEM. FZ... vad tror ni kommer hända med spelet? Jag har det inte själv men läser ibland på Reddit-kanalen och det verkar ju vara helt galet från Biowares sida. Kommer det komma nya saker?


signatur

Xbox Series X
Dolby Atmos 7.1.4 Home Cinema 104" screen

Moderator | Testpilot
Skrivet av Pretorian24:

Stackars ANTHEM. FZ... vad tror ni kommer hända med spelet? Jag har det inte själv men läser ibland på Reddit-kanalen och det verkar ju vara helt galet från Biowares sida. Kommer det komma nya saker?

Finns väl i synnerhet två åsikter.

  • Att spelet stänger ned och resurserna läggs på annat.

  • Att Bioware ändå gör sitt yttersta för att i slutändan leverera ett bra spel.

Vad känns mest intressant? Svårt att säga. Många håller med om att grunden med Anthem är bra, men att det skulle behövt 1-3 år till för att finslipas och få allt innehåll redo.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Ambassadör
Xbox
Skrivet av Pretorian24:

Stackars ANTHEM. FZ... vad tror ni kommer hända med spelet? Jag har det inte själv men läser ibland på Reddit-kanalen och det verkar ju vara helt galet från Biowares sida. Kommer det komma nya saker?

Jag tror att det kommer att dö en stilla död. Det enda som håller det vid liv nu är internets fascination vid "trafikolyckor", när folk går vidare till nästa grej att häckla så har de inte ens den uppmärksamheten.

Om några år kommer ett litet pressmeddelande om att servrarna stängs ner som ingen läser, några få artiklar av "minns ni Anthem?"-typen i media fungerar som dödsrunor och så slutar sagan om Anthem.


signatur

Jump in.

Medlem

"Star Wars, Battlefield, Fifa med mera" - tråkigare schema för en presskonferens än så går väl knappast att skapa, eller? Det lär nog inte bjudas på något sevärt där, direkt.

Medlem

Ingenting alls som lockar för min del. Blir till att vänta tills imorgon.

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Finns väl i synnerhet två åsikter.

  • Att spelet stänger ned och resurserna läggs på annat.

  • Att Bioware ändå gör sitt yttersta för att i slutändan leverera ett bra spel.

Vad känns mest intressant? Svårt att säga. Många håller med om att grunden med Anthem är bra, men att det skulle behövt 1-3 år till för att finslipas och få allt innehåll redo.

Jag undrar om det ens räcker egentligen. De bör nog ha kikat efter en annan motor som är mer anpassad för vad de vill uppnå. Jag tvivlar starkt på att de har möjligheten att anpassa motorn till vad spelet försöker vara.

Medlem

Om inte det kommer några överraskningar så är detta nog den tråkigaste lineupen jag någonsin har sett.

Medlem

Avslutar starkt med The Sims 4


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem

Det här går ju inte att titta på. Sekt-känslan är i nivå med TV-shop från 90-talet. Och denna Greg Miller?

Jag är nog för gammal för det här, tyvärr.

Frilansare

Bara, jag, eller ser Jedi ut som en HD-remaster av ett 20 år gammalt spel? Lite hårt kanske, men... texturer? Animationer? Inomhus spöar utomhus med kom igen det är 2019. Och... Tarzan-lianer?

Medlem
Skrivet av Joakim Bennet:

Bara, jag, eller ser Jedi ut som en HD-remaster av ett 20 år gammalt spel? Lite hårt kanske, men... texturer? Animationer? Inomhus spöar utomhus med kom igen det är 2019. Och... Tarzan-lianer?

Jo det ser ju inte så revolutionerande ut. Men de visar alpha. Kankse har lärt sig att inte bygga upp för stora förhoppningar efter Battlefront & Anthem

Medlem
Skrivet av Joakim Bennet:

Bara, jag, eller ser Jedi ut som en HD-remaster av ett 20 år gammalt spel? Lite hårt kanske, men... texturer? Animationer? Inomhus spöar utomhus med kom igen det är 2019. Och... Tarzan-lianer?

Det ser väldigt mediokert ut i alla fall. Alpha gameplay till trots, de får nog jobba en hel del med texturer och animationer om det ska passa år 2019/2020. Spelet känns helt enkelt väldigt platt...


signatur

If You Have an Idea that You Genuinely Think is Good, Don't Let Some Idiot Talk You Out of It.

Frilansare

@Maysay:
Jo, men "alpha" 5 månader innan release? I call BS.

Medlem

Jag får en hel del uncharted-vibbar, så jag undrar om de inte har återanvänt en hel del från det skrotade spelet som skulle vara i "uncharted-stil".


signatur

If You Have an Idea that You Genuinely Think is Good, Don't Let Some Idiot Talk You Out of It.

Medlem
Skrivet av Belfry:

Det ser väldigt mediokert ut i alla fall. Alpha gameplay till trots, de får nog jobba en hel del med texturer och animationer om det ska passa år 2019/2020.

Jag tror inte att det blir mycket större förändringar. Detta är ingen AAA-titel. Är väl byggt i Unreal Engine? Det är svårare att gå runt på ett spel nuförtiden. Bättre förutsättningar att göra mindre produktioner. Bara att kolla THQ & Paradox.

Skrivet av Joakim Bennet:

@Maysay:
Jo, men "alpha" 5 månader innan release? I call BS.

Nej, det blir nog inte mycket bättre. Kanske animationerna.

Medlem

Ser ut som en hybrid mellan Indiana Jones + dark souls.


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem

Klättra, slåss mot Stormtroopers, klättra, spindlar, klättra. Fasiken vad tråkigt. :/ Nej, nu får EA släppa licensen!

Medlem

Tyckte att det såg trevligare ut än väntat, vet inte om jag har spelat för få nya spel/har för kass burk men jag tyckte att det såg snyggt ut också, kul med spel som inte bara är open world där man ska låsa upp 30 torn för varje region etc.

Medlem

Mjamje, personligen är jag inte speciellt imponerad. Ansiktsanimationerna var ju ganska katastrofala, grafiskt och animationer såg ganska meh ut. Inte fult direkt, men hade väntat mig något bättre.

Kommer förmodligen låta som en "broken record", men efter ha spelat spel som Dark Souls och nu senast Sekiro så ser denna combat ganska stel och medioker ut, tyvärr.

Summering, inte jätteimpad av det vi fick se. Hoppas självklart att det är bättre när man väl får spela det.


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem

Vissa föredrar tydligen att vara över den kanadensiska tundran under EAs stream.
https://www.flightradar24.com/SAS939/

Medlem

Och samtidigt... står "Alpha gameplay footage". Som herr Bennet fint uttrycker det 'BS'.

Medlem

Stig Asmussen ser så nervörs ut.

Lite... "Meh", lite 2000-tals arkad och kaaanske kan bli bra..
Ska man lägga tyngd på ljussablarna så hade jag hellre sett kroppsdelar som flyger åt alla håll och kanter än att det blir lite generisk ljuseffekt på texturerna.


signatur

Viam inveniam aut faciam

Skribent

Nej nu blir jag lite besviken. Visst, det ser väl okej ut, men jag förväntar mig bra mycket mer än "okej". Och som Jocke redan påpekat, "Alpha" ett halvår innan release, jo men tjena.

Såg riktigt platt ut, både grafiskt och gameplay-mässigt. Miljöerna kändes inte verklighetstrogna, utan mer som kulisser som är gjorda för att just spela genom.

Medlem

Oj oj aj aj. . . Detta verkar inte alls bli så bra. Synd

Testpilot

Såg inte AI: n ut att vara stendum?

Ambassadör
Xbox

Jag tyckte Jedi Fallen Order såg kul ut... fite me!


signatur

Jump in.

Medlem
Skrivet av Mutumba:

Såg inte AI: n ut att vara stendum?

tja det är ju stormtroopers..

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Aloysius:

Vissa föredrar tydligen att vara över den kanadensiska tundran under EAs stream.
https://www.flightradar24.com/SAS939/

Haha, några måste ju offra sig! Börjar få träsmak i röven nu. Men vi ska intervjua Stig Asmussen om några timmar!


signatur
12
Skriv svar