15 minuter gameplay från Star Wars Jedi: Fallen Order

Robot
15 minuter gameplay från Star Wars Jedi: Fallen Order
Medlem

Mjae, ser ut som ett gammalt arkadspel. Inga kapade kroppsdelar och det såg ganska dumt ut när folk fick en ljussabel genom magen och fortsatte slåss som om inget hade hänt.

Sedan är något off med hjältens ansikte, det ser ut som att det sitter löst på skallen.

Hamnar i kanske högen.


signatur

Skippy R.I.P. 17/7 2006

Medlem

Super not impressed
Såg riktigt segt ut, animationerna var stela, Jedi pojken såg ut som att han gjorde i byxan
och vart är alla flygande dekapiterade lemmar från svärdet?


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Medlem

Kopierar det jag skrev i EA tråden -

Mjamje, personligen är jag inte speciellt imponerad. Ansiktsanimationerna var ju ganska katastrofala, grafiskt och animationer såg ganska meh ut. Inte fult direkt, men hade väntat mig något bättre.

Kommer förmodligen låta som en "broken record", men efter ha spelat spel som Dark Souls och nu senast Sekiro så ser denna combat ganska stel och medioker ut, tyvärr.

Summering, inte jätteimpad av det vi fick se. Hoppas självklart att det är bättre när man väl får spela det.


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem

Ser ut lite som Dark Souls med force power med hur "segt" det verkar va. I detta fall så kändes det inte direkt som nåt positivt. Synd.

Inaktiv

Trist grafik och till synes trist gameplay. Ytterst tveksam till att detta kommer bli något men vill se lite mer.

Medlem

Men var är alla armar, ben och huvuden? T.om jedi knight hade det. Skulle bett dom lägga in g_saberrealisticcombat 1. När fokus ligger på bland annat lightsaber så borde dom göra den mäktig. Eller?

Medlem

Cal Kestis baklänges blir TESTICLE


signatur

Xbox Series X
Dolby Atmos 7.1.4 Home Cinema 104" screen

Medlem

Ser väldigt mediokert ut och tveksamt om storyn kommer leverera.. Det enda jag tänkte på var Ratchet & Clank i SW universumet! Skrattade när stormtroopern sköt mot han, han stoppade tiden, drog åt sig soldaten och blockerade skottet med hans kropp hahah! Sen när kan en Jedi göra sådant?? Och han ska nyligen funnit kraften? Detta var bara meh... Precis som senaste filmerna, vilket mjölkeri.

Medlem
Skrivet av Xaion:

Men var är alla armar, ben och huvuden? T.om jedi knight hade det. Skulle bett dom lägga in g_saberrealisticcombat 1. När fokus ligger på bland annat lightsaber så borde dom göra den mäktig. Eller?

Det saknar jag lite ändå, framförallt armar, hugga av armar är ju en klassisk star wars-grej, ryker väl en arm i varje film i originaltrilogin t.ex. Med lite tur kanske man får armen/en hand avhuggen själv åtminstone, "man är ingen jedi om man inte mist en hand" som jag brukar säga.

Medlem

Hmmm. Överlag positiv, men måste "alla" Star wars-spel nuförtiden vara gjorda för att passa 7-årsgränsen?

----
edit: förtydligande

Medlem

Star Wars som universum & franchise är dött. Sista bra filmen av Rogue One. Awakens och Last Jedi var komedifilmer. Rent skit.

Enda som jag skulle vara intresserad av är ett riktigt Knights of the Old Republic spel.


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Medlem

Ser inte imponerande ut för fem jäkla öre.

Skrivet av Wille_3:

Hmmm. Överlag positiv, men måste "alla" Star wars-spel nuförtiden vara gjorda för att passa 7-årsgränsen?

----
edit: förtydligande

Nu för tiden?
Så har det väl alltid varit...


signatur

Viam inveniam aut faciam

Medlem
Skrivet av Ftmch:

Det saknar jag lite ändå, framförallt armar, hugga av armar är ju en klassisk star wars-grej, ryker väl en arm i varje film i originaltrilogin t.ex. Med lite tur kanske man får armen/en hand avhuggen själv åtminstone, "man är ingen jedi om man inte mist en hand" som jag brukar säga.

Ja eller hur. Kapa en arm eller ett ben. Det ska kännas som att man verkligen hugger igenom. Men det känns som att spelen skall passa alla åldrar vilket jag kan tycka är lite synd. Lite ”verklighetsbaserat” hade inte varit fel.

Medlem
Skrivet av Wille_3:

Hmmm. Överlag positiv, men måste "alla" Star wars-spel nuförtiden vara gjorda för att passa 7-årsgränsen?

----
edit: förtydligande

Star Wars är väl en familjefilm?

Medlem

Kommer väl spela det... en dag. Men som det har sagts tidigare i tråden, det kändes ganska segt, stelt. Kändes även för skriftat, på gott och ont.

Medlem
Skrivet av Xaion:

Ja eller hur. Kapa en arm eller ett ben. Det ska kännas som att man verkligen hugger igenom. Men det känns som att spelen skall passa alla åldrar vilket jag kan tycka är lite synd. Lite ”verklighetsbaserat” hade inte varit fel.

Dock flyger ju inte sååå många armar och ben i filmerna men det är väl lite av samma anledning, och anledningen till att de körde med robotar i prequeltrilogin kanske, men ja, hade gärna sett kroppsdelar flyga hejvilt, dock gillar jag att ljussabeln verkar döda vanligt folk på ett slag de flesta gångerna, hade varit frustrerande annars.

Avstängd

Uncharted 5: war among stars


signatur

MPMG - MultiPlatform MasterGamer

Medlem
Skrivet av Ftmch:

Dock flyger ju inte sååå många armar och ben i filmerna men det är väl lite av samma anledning, och anledningen till att de körde med robotar i prequeltrilogin kanske, men ja, hade gärna sett kroppsdelar flyga hejvilt, dock gillar jag att ljussabeln verkar döda vanligt folk på ett slag de flesta gångerna, hade varit frustrerande annars.

Ja nä det har du rätt i. Ja one hit kill är ett stort plus på stormtroopers. Men ja jag kommer förmodligen sakna det lite ändå när jag spelar det.

Medlem

Jag förstår inte all negativitet, tycker det ser ut som ett okej spel!

Medlem

Svagt positivt överraskad till gameplay, inte höga förväntningar på EA Star Wars spel. Men några saker jag la märke till var att det såg ut som spelet saknad 1: SSAO, speciellt på karaktärsmodeller, såg ut som det saknades en hel del skuggor i trånga områden som vecken i kläderna eller där kläder möter hud etc, i håret samt överlag på karaktärsmodeller (något som kanske fixas). 2: Huden känns torr och livlös, det är helt enkelt för matt, skulle behövas mer "fukt" så att säga. 3: Kroppsdelarna borde flyga av när man träffar med lasersvärd (såg att det gjorde det på en av insekterna), det känns barnvänligt (inget fel på det) men det bryter lite med inlevelsen när man ser svärdet gå rakt igenom midjan och överkropp och underkropp fortfarande sitter ihop (Darth Maul gick ju ändå i två delar så varför inte i spelen?). 4: Omgivningen såg bra ut, om något matt ljussättning, skuggorna skulle behöva lite mer styrka och ljuset lite mer glans (något som borde gå att ställa in ganska bra). 4: Animationen ser bra ut men off pga. det som jag tidigare nämnt. Nu var det bara alpha men man kan ju hoppas det fixas till release.

Annars, Star Wars känslan i omgiving var där. Storyn kanske kan bli något men det var bara en liten del vi fick se nu, så väntar och ser. Gillar att de inte stressade igenom, även om de gick lite långsamt i uppvisningen. Några gånger tänkte jag Uncharted, Assassin's Creed i hur han klättrade runt, miniroboten var lite Ratchet & Clank liknande (lite smågullig robot), lite inspiration från Force Unleashed har de säkert också.

Hursomhelst, kommer nog skaffa spelet. Om jag förstod det rätt så skulle de visa mer imorgon på Xbox.

Skrivet av Davisx3m:

Jag förstår inte all negativitet, tycker det ser ut som ett okej spel!

Vi är helt enkelt bortskämda.


signatur

Viam inveniam aut faciam

Skägg.
10 Chambers

Vi ska intervjua Stig Asmussen senare idag, intressant att läsa reaktionerna här.


signatur
Medlem

Fruktansvärt mediokert, hade det inte varit Star Wars hade de flesta omgående glömt bort spelets existens lagom till release.. En liten detalj jag noterad på många actionspel numera, varför ska motståndarna ha health bars?! sådant förekom ju knappast i cinematiska spel som detta förr. Tycker det är riktigt störande och tar fokus från grafik och animationer (inte för att de var något att hänga i granen i detta fall).

Testpilot

Hade det inte varit roligare om man fick göra sin egen karaktär? Den här snubben ser ju rätt trist ut och kommer heller inte spela någon avgörande roll som Luke Skywalker (skulle förvåna mig rejält i så fall).

Medlem

Detta var ju ren katastrof. Förstår inte gur dom kunde lägga det förra av hon bruttan för detta? Minns inte vad det hette men det såg ju fruktansvärt fett ut i jämförelse och det var ju typ ett decennium sedan. Huvudkaraktären i detta såg typ ut att ha nån diagnos med ansiktsanimationerna. Ska mycket till för att jag ska spela detta... Kanske om dom släpper det gratis på stadia i november

Medlem
Skrivet av hannes.theorell:

Vi är helt enkelt bortskämda.

Nej det är vi verkligen inte, senast vi fick ett riktigt bra 3:e person action star wars spel var Jedi outcast/academy.

Det här ser ut som ett design by committee konsollir, där man gått igenom en checklista.

Medlem
Skrivet av hannes.theorell:

Nu för tiden?
Så har det väl alltid varit...

Skrivet av Maysay:

Star Wars är väl en familjefilm?

Ja visserligen, men visst har det flugit kroppsdelar förut i ett Star wars-spel?
Tycker iaf att det skulle må bra av lite mera våld.

Skrivet av Sapiens:

Nej det är vi verkligen inte, senast vi fick ett riktigt bra 3:e person action star wars spel var Jedi outcast/academy.

Det här ser ut som ett design by committee konsollir, där man gått igenom en checklista.

Inte med Star Wars kanske men vi är förstås bortskämda med andra riktigt bra single player-spel de senaste åren.


signatur

Viam inveniam aut faciam

Skriv svar