Succé eller skräp? Sätt betyg på Star Wars Jedi: Fallen Order-filmen
Man är ju lite sårad av sådana här filmer. Detta ska vara en alpha version av spelet. Sådana har vi sett förut och vi vet aldrig riktigt vad dom innebär för slutprodukten. Dom senaste åren så har det inte haft någon positiv inverkan i min mening.
I stort sett så tycker jag det ser bra ut. Men det lämnar mycket att önska. Animationer som fler nämnt tidigare och i andra trådar, AI, force-powers är något jag hoppas på inte blir till monotona knapptryckningar.
Niet.
Att kalla dessa uppvisningar för alpha kod är ju ganska roligt av dem, mer ett demo än en alpha och kommer vara snarlikt i gameplay och design när det släpps.
Alpha är ett otroligt brett begrepp, det är egentligen hela tiden fram till att produkten är "feature complete". Sen att denna vertical slice ser bra ut är ju självklart, men det kan tillkomma mer krafter, mer variation på fiender, nya grafiska effekter osv. innan de går över till beta och verkligen börjar fixa buggar och optimera. Så att kalla det alpha är ju helt korrekt.
Överlag så såg det iaf hyfsat intressant ut, mest för att jag är en inbiten star wars-nörd, men jag hoppas verkligen att de kan gå gameplayet att kännas lite mjukar för just nu så var både animationer och rörelser ganska styltiga tycker jag.
/ LordDaimos
Att kalla dessa uppvisningar för alpha kod är ju ganska roligt av dem, mer ett demo än en alpha och kommer vara snarlikt i gameplay och design när det släpps. Gillar man korridorpangare med lite story a'la Uncharted så blir nog detta trevligt, inget som intresserar mig dock.
Alpha är ett otroligt brett begrepp, det är egentligen hela tiden fram till att produkten är "feature complete". Sen att denna vertical slice ser bra ut är ju självklart, men det kan tillkomma mer krafter, mer variation på fiender, nya grafiska effekter osv. innan de går över till beta och verkligen börjar fixa buggar och optimera. Så att kalla det alpha är ju helt korrekt.
Överlag så såg det iaf hyfsat intressant ut, mest för att jag är en inbiten star wars-nörd, men jag hoppas verkligen att de kan gå gameplayet att kännas lite mjukar för just nu så var både animationer och rörelser ganska styltiga tycker jag.
/ LordDaimos
Som LordDaimos är inne på så är begreppet korrekt använt. Spelet är i helhet en alfa tills det är "feature complete" och man börjar jaga buggar och fixa med optimeringen i beta-stadiet. Alfa är inte bara när karaktärer har en T-pose och byggnader är gråa, utan det är ett stadium som spelet befinner sig i större delen av utvecklingsperioden.
Alltså det ser ju faktiskt helt ok ut, jag menar man praisar tex From Softwares spel (jag älskar froms spel) som ofta ser ganska kassa ut men har ett speciellt älskat gameplay, detta ser ju definitivt bättre ut än FS-spel.
Gameplay tyckte jag var svårt att avgöra hur svårt det kommer vara, de verkade ju ha ett liknande target system men AI:n verkade riktigt passiv, så frågan är hur duktig spelaren var kontra vad svårhetsgraden var osv, man vill ju ha en utmaning.
Storymässigt känns det som de inte finns något att gå på eller ge betyg på ännu.
Tycker det ser ut som ett skönt lir, ingen kioskvältare men ett definitivt köp som det ser ut nu. Hoppas det blir lite RPG grejor i det också, att man kan samla och crafta saker tex. Det enda som bekymrar mig är längden på kampanjen, man vill ju minst se 20+ timmar och inte för mycket menlös grind. De har dock en rejäl uppförsbacke kritiker mässigt, tv/data-spels publiken är ju kräsen generellt och SW än mer antar jag, lägg där till två SW spel floppar och omdiskuterade filmer..
2?
Jag ger trailern en (riktigt svag) 3:a. Gråtråkiga korridorer, idiot-AI, men om kraften är med kraften kan den bli kul att använda.
Ger gameplayet en Svag 3:a.
Ai verkar riktigt kass samt fighting såg mediokert ut. Hänger inte upp mig särskilt på ansiktsanimationer.
Grafiken var även lite Meh i mitt tycke.
Men man kan ju hoppas det blir bättre, spelet är inte klart än och det var en Alpha build.
Det känns som att ni anser detta vara den slutgiltiga produkten vilket är samma som större delen av Twitch chatten verkade känna. Var det så många som missade att det stod "Alpha Gameplay" i början av filmen? För mig känns det självklart att de kommer att balansera spelet (AI), jaga buggar, fixa UI osv under det halvåret som är kvar.
En 3:a tycker jag det såg ut som. Det fick mig att vilja spela det helt enkelt. Star Wars-känslan satt där den också.
AI såg ju kanske dum i huvudet ut men det kändes som om det spelades på motsvarande "easy" också så det kan ju bli mer spännande om man skruvar upp det lite?
Jag tycker inte direkt det är konstigt att de ställt in variabler som gör att spelet är så pass lätt att inget "kan gå fel". Skulle bli lite pinsamt om han råkade dö mitt i en fight eller liknande. Tror de gjort det medvetet lätt för att man ska få en idé om spelet, grafiken, stämningen osv. Självfallet lär det finnas ett gäng svårighetsgrader vid release som inte innebär att fiender står still som det skedde nu under demots gång.
Håller med om det mesta ovan men jag tycker grafiken är svinbra för att vara en alpha. Får dom till ansikten och ljus så kommer det blir skitsnyggt.
Watch dogs 1's E3 demo såg betydligt bättre ut och är från 2012...
Det känns som att ni anser detta vara den slutgiltiga produkten vilket är samma som större delen av Twitch chatten verkade känna. Var det så många som missade att det stod "Alpha Gameplay" i början av filmen? För mig känns det självklart att de kommer att balansera spelet (AI), jaga buggar, fixa UI osv under det halvåret som är kvar.
Det är fortfarande ett betyg på vad man fick se från trailern folk ger. Det är inte betyget på det slutgiltiga spelet. Och det vi fick se var inte någon höjdare utan högst mediokert(enligt mig).
The more I practice, the luckier I get.
Det känns som att ni anser detta vara den slutgiltiga produkten vilket är samma som större delen av Twitch chatten verkade känna. Var det så många som missade att det stod "Alpha Gameplay" i början av filmen? För mig känns det självklart att de kommer att balansera spelet (AI), jaga buggar, fixa UI osv under det halvåret som är kvar.
Jag tycker inte direkt det är konstigt att de ställt in variabler som gör att spelet är så pass lätt att inget "kan gå fel". Skulle bli lite pinsamt om han råkade dö mitt i en fight eller liknande. Tror de gjort det medvetet lätt för att man ska få en idé om spelet, grafiken, stämningen osv. Självfallet lär det finnas ett gäng svårighetsgrader vid release som inte innebär att fiender står still som det skedde nu under demots gång.
Nu skulle man ju dock göra en bedömning utifrån filmen de visade och inte den färdiga produkten.
Det såg högst mediokert ut.
Jag är mer imponerad och hyped över videon av Star Wars 1313 som kom ut för 6(!) år sen och det var också alfa gameplay.
Hörde precis att det visades en längre snutt där man slogs mot en AT-ST som såg mycket mer intressant ut. Vi fick ju se lite av den snutten efter gameplay-trailern, men folk på E3 fick se mer av det.
Varför man inte visade det är ju frågan. Som jag förstod kommer vi få se lite mer av spelet på Microsofts konferens, så det kanske är där dom visar det.
The more I practice, the luckier I get.
Lite "The force unleashed"-känsla.... men det spelet är ju antikt idag, så man förväntar ju sig mer, inte mindre.
Inte riktigt förtjust i dessa "nya" force powers, med tids-paus och mind reading, till och med av döda kroppar. De känns också lite dark side, men med tanke på hur han klyver folk så kanske det är ett tema, att han frestas av den mörka sidan, kanske en riktigt dark twist i slutet om de är modiga.
Det känns som att ni anser detta vara den slutgiltiga produkten vilket är samma som större delen av Twitch chatten verkade känna. Var det så många som missade att det stod "Alpha Gameplay" i början av filmen? För mig känns det självklart att de kommer att balansera spelet (AI), jaga buggar, fixa UI osv under det halvåret som är kvar.
Jag tycker inte direkt det är konstigt att de ställt in variabler som gör att spelet är så pass lätt att inget "kan gå fel". Skulle bli lite pinsamt om han råkade dö mitt i en fight eller liknande. Tror de gjort det medvetet lätt för att man ska få en idé om spelet, grafiken, stämningen osv. Självfallet lär det finnas ett gäng svårighetsgrader vid release som inte innebär att fiender står still som det skedde nu under demots gång.
Frågan var vad vi anser om trailern, inte den färdiga produkten.
Kommer garanterat köpa detta. Kanske inte direkt på releasen men strax där efter.
sjukt nyfiken på hur de ska göra världen.
Hur funkar progression?
såg dock lite stelt ut, men skönt användande av force powers.
Så länge det inte släpps superbuggigt så kommer jag nog vara nöjd.
Watch dogs 1's E3 demo såg betydligt bättre ut och är från 2012...
Snicksnack.
https://youtu.be/xU7WGAJPRRw
https://www.youtube.com/watch?v=J_1_Nvn7DPM
Anser fortfarande, även efter så många år att det här spelet är mer intressant än det som de visade igår. Detta är för mig vad Star Wars handlar om, himla synd att de lade ner det hade så mycket potential. Kollar man kommentarerna för videon verkar jag inte vara ensam, en hel del som är lika besvikna som jag är.
Med andra ord så vill du ha ett Star Wars-spel i samma stil som Uncharted?
5/5, spelet kommer sälja som fasen och det är tredjeperson vilket jag älskar. Väldigt likt Assassin's Creed fast med lasersvärd.
Får bli häng i en ny "rdr2-tråd" med Jedi Fallen Order då, jag kommer spela också Gillade det jag såg!
Jump in.