Medlem
Sony E3

Hej allesammans, jag läste nånstans att Sony skulle hålla låda online under E3 fast inte på E3. Rykten sa att dem skulle köra samtidigt som Microsoft, vilket vill säga kl 22 ikväll. Någon som vet vart dem kommer streama?

Tack på förhand

Fragtjuv

Jag har googlar lite men inte hittat någon info om att de går live ikväll.


signatur

Xbox Series X
Playstation 5
AMD Ryzen 7 7700 CPU
MSI GeForce RTX 4060Ti VENTUS 2X OC
Kingston M.2 NV2 PCIe 4.0 NVMe SSD 2TB

Medlem

Låter som något bs-rykte.


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem

Jag hade hoppats (hoppas fortfarande) på att Sony skulle flexa musklerna lite under E3 med deras Nintendo Direct motsvarighet.
Att se Microsofts presentation, som ändå levererade rätt bra, gjorde hålet som Sony skapat ännu tydligare. Om Sony hade kört en liten sväng med t.ex Last Of Us 2 eller kanske visat hur PS5 kommer se ut, så tror jag det hade gått långt hos många utav oss.
Jag har även haft en tanke om att Sony lite slugt väntat på vad Microsoft skulle visa för att sedan slå på de svaga punkterna och sätta de öppna målen. Men frågan är om de kan det?

Medlem

Ser ingen större anledning för Sony att köra något, Microsoft presenterade massor av spel, nästan alla kommer att komma ut även på PS4 så varför skulle Sony presentera samma spel för? Microsoft visade inte upp mycket om sin nya enhet heller, finns ingen brådska för någon av dem att visa upp den nya generationen egentligen, det är ett bra tag kvar tills de kommer ut i handeln.


signatur

Man mår bra av Apple produkter!

Medlem

För att Sony sitter på ett starkare kort i sina exklusiva spel och vill förhoppningsvis behålla det grepp som de nu har på marknaden. Det har väl aldrig någonsin varit så att Sony och Microsoft visat samma spel på sina presskonferenser, så varför skulle de gör det nu?
Att kunna visa upp sin konsol konkret och dessutom trumfa med exklusiva spel inte bara sänker Microsoft, det stärker ju Playstation. Dessutom skulle det mycket väl kunna vara så att Sony lanserar sin konsol före Microsoft, att då få ut den infon är ju en direkt vinnare.

Tråddemonen
Testpilot

@rhodin016@hotmail.com: Sony brukar ha en egen show i paris årligen. Men den brukar inte ske försen senare under året.

1
Skriv svar