Missade du nya Jedi: Fallen Order-trailern? Se den nu

Robot
Missade du nya Jedi: Fallen Order-trailern? Se den nu

Den stora frågan kvarstår: hur uttalas "AT-AT"..?

#e3, #star-wars-jedi-fallen-order


Medlem

Jag är så fruktansvärt kluven till vad jag tycker om trailern. Bara den första delen med vattnet, som ser lite (OK, rätt så..) mysko ut ser ut som det har ett antal år på nacken och inte en kommande stortitel.

Är det sedan Forrest Whitaker som används som modell till en av karaktärerna? Är det Saw Gerrera som är karaktären han spelar? För det utspelar sig väl under Rogue one som är strax innan den första starwars filmen, och där är Gerrera krypling vilket karaktären i spelet uppenbarligen inte är. Jag är lite lost på när i kanon spelet utspelas?

Blir nog ett köp när det är dags, men det är mest för att jag är allmänt Starwars glad och inte för någon skyhög kvalite jag intalar mig att spelet håller.


signatur

Enthoo Evolv ATX | Asus ROG Strix Z370-H Gaming | Delid 8700K UV 1.100v | NH-D15 | 32GB DDR4 | NVME M2 960 500GB | AG271QG | Gigabyte 1080Ti | R1600T3 Edifier | Sony MDR-1A | Cerberus MK II
Corsair Gaming Sabre Optical | Windows 10 x64 Enterprise 1809 LTSC |

BurningMan på Discord | Gilla Inlägg som är bra!

Medlem
Skrivet av BurningMan:

Jag är så fruktansvärt kluven till vad jag tycker om trailern. Bara den första delen med vattnet, som ser lite (OK, rätt så..) mysko ut ser ut som det har ett antal år på nacken och inte en kommande stortitel.

Är det sedan Forrest Whitaker som används som modell till en av karaktärerna? Är det Saw Gerrera som är karaktären han spelar? För det utspelar sig väl under Rogue one som är strax innan den första starwars filmen, och där är Gerrera krypling vilket karaktären i spelet uppenbarligen inte är. Jag är lite lost på när i kanon spelet utspelas?

Blir nog ett köp när det är dags, men det är mest för att jag är allmänt Starwars glad och inte för någon skyhög kvalite jag intalar mig att spelet håller.

Det utspelar sig efter Episode III vilket är ett gäng år innan Episode IV och Rogue One. Han hinner nog bli krympling under tiden.

Även jag är kluven. Älskar Star Wars och spelar Battlefront 2 dagligen men det här känns sådär. Grafiskt är det inte jätteskoj och jag gillar inte Cal Testicle. Ser ganska tråkig ut.
En parantes... han slår ihop de två piloternas HJÄLMförsedda huvuden i varandra som dom svimmar??!?


signatur

Xbox Series X
Dolby Atmos 7.1.4 Home Cinema 104" screen

Medlem
Skrivet av Pretorian24:

Det utspelar sig efter Episode III vilket är ett gäng år innan Episode IV och Rogue One. Han hinner nog bli krympling under tiden.

Även jag är kluven. Älskar Star Wars och spelar Battlefront 2 dagligen men det här känns sådär. Grafiskt är det inte jätteskoj och jag gillar inte Cal Testicle. Ser ganska tråkig ut.
En parantes... han slår ihop de två piloternas HJÄLMförsedda huvuden i varandra som dom svimmar??!?

Ungefär samma logik i att dom svimmar, som att stormtroopers rustningar ska skydda dom mot annat än damm XD


signatur

Enthoo Evolv ATX | Asus ROG Strix Z370-H Gaming | Delid 8700K UV 1.100v | NH-D15 | 32GB DDR4 | NVME M2 960 500GB | AG271QG | Gigabyte 1080Ti | R1600T3 Edifier | Sony MDR-1A | Cerberus MK II
Corsair Gaming Sabre Optical | Windows 10 x64 Enterprise 1809 LTSC |

BurningMan på Discord | Gilla Inlägg som är bra!

Medlem
Skrivet av BurningMan:

Är det sedan Forrest Whitaker som används som modell till en av karaktärerna? Är det Saw Gerrera som är karaktären han spelar? För det utspelar sig väl under Rogue one som är strax innan den första starwars filmen, och där är Gerrera krypling vilket karaktären i spelet uppenbarligen inte är. Jag är lite lost på när i kanon spelet utspelas?

Ja det är Forrest Whitaker och Ja han spelar Saw Gerrera igen.
Fallen Order börjar sig strax efter order 66 i Episode 3 och utspelar sig under åren därefter så ungefär en 18-19 år innan händelserna i Rogue One.


signatur

Skippy R.I.P. 17/7 2006

Medlem
Skrivet av SID 6.7:

Ja det är Forrest Whitaker och Ja han spelar Saw Gerrera igen.
Fallen Order börjar sig strax efter order 66 i Episode 3 och utspelar sig under åren därefter så ungefär en 18-19 år innan händelserna i Rogue One.

Tack för förtydligandet. Ja, jag tänkte väl att det var en reprisering av den rollen. Annars hade jag svårt att tänka mig att samma skådis dyker upp som modell om inte för samma karaktär.


signatur

Enthoo Evolv ATX | Asus ROG Strix Z370-H Gaming | Delid 8700K UV 1.100v | NH-D15 | 32GB DDR4 | NVME M2 960 500GB | AG271QG | Gigabyte 1080Ti | R1600T3 Edifier | Sony MDR-1A | Cerberus MK II
Corsair Gaming Sabre Optical | Windows 10 x64 Enterprise 1809 LTSC |

BurningMan på Discord | Gilla Inlägg som är bra!

Medlem

Här är ett kort litet klipp på någon som spelar bättre än Gameplay videon/trailern.
Tycker det ser riktigt bra ut.
Combat påminner om Dark Souls/Sekiro.
Så kör man detta spel på en hög svårighetsgrad blir det nog riktigt nice.

Medlem

Tror det uttalas AT-ST för det är det man ser i trailer, och som han lägger beslag på.


signatur

Tack för visat intresse!

Medlem

För mig har Star Wars spel handlat om två saker, story och spelmekanik som jag finner intressant. När de visade upp Star Wars 1313 (och jag ser hela tiden hur folk påpekar att det som visas av Fallen Jedi är tidig Alpha, folk verkar glömma att så även var fallet med 1313) så såg jag detta. De lyckades fånga mitt intresse på bara några minuter, när EA visade upp spelet så var det en 15 minuter lång demo från det men jag fann att jag inte alls var lika intresserad.

Jag har skrivit en del om Jedi Outcast och Academy som jag än idag finner vara två av de bästa spelen som någonsin gjorts när det kommer till att verkligen känna sig som en Jedi eller Sith. Jag gillade visserligen Jedi Knight med men det spelet lyckade inte lika bra med striderna mot Sith. När jag ser att folk beskriver Outcast/Academy som en "button masher" så undrar jag om dessa ens spelat spelet på svåraste eller ens på normal och även om jag inte spelat Mordhau så verkar det spelet ha en hel del gemensamt med spelen (inte så konstigt då utvecklarna verkar vara stora fan av dem).

Men som jag skrev i den andra tråden, spelet är inte klart, det är en tidig version (men återigen det är ingen ursäkt, som sagt Star Wars 1313 var även det långtifrån klart när de visade upp det på E3 för första gången) så det kan mycket väl bli ett spel som jag finnner intressant när det väl släppts.

Medlem
Skrivet av cbird:

Tror det uttalas AT-ST för det är det man ser i trailer, och som han lägger beslag på.

Det där är utan tvekan en AT-AT (All Terrain Armored Transport) även kallad Walker, AT-ST (All Terrain Scout Transport) är mindre.

Medlem
Skrivet av PcGamer:

Det där är utan tvekan en AT-AT, AT-ST är mindre.

Helt rätt
AT-AT eller All Terrain Armored Transport är de som är i Empire strikes back.
AT-ST eller All Terrain Scout Transport är de som är med i Return of the Jedi
nörden i mig slår bakut när folk blandar ihop dem.

Uttalet dock.
Gällande AT-AT kan man nog kalla dem Atat eller A T A T (med engelskt utal). hört båda i alla fall.
AT-ST har jag svårt att se att man kan kalla Atst (rullar inte på tungan direkt) så A T S T är nog rätt.
kontentan är nog att bokstavering på båda är "mest" rätt.

Medlem

Uppdaterade mitt inlägg innan med lite mer info (Star Wars "nörden" i mig kunde inte låta bli) =). Angående uttalet håller med, jag använder också A T A T (men engelskt utttal) så gör även kompisen. AT ST är nog däremot med svenskt uttal, haha rätt komiskt egentligen.

Medlem

Bara jag som tyckte färgen på lightsabers var off? Ska vara vit i mitten

Medlem
Skrivet av PcGamer:

Det där är utan tvekan en AT-AT (All Terrain Armored Transport) även kallad Walker, AT-ST (All Terrain Scout Transport) är mindre.

Ja du har helt rätt, jag som är ute och cyklar. AT-STn syns endast i thumbnailen.


signatur

Tack för visat intresse!

1
Skriv svar