Oh my Hyrule! Nintendo gör uppföljare till Zelda: Breath of the Wild

Robot
Oh my Hyrule! Nintendo gör uppföljare till Zelda: Breath of the Wild

Nintendo Direct gick i mål med en stor E3-skräll.

#e3, #nintendo, #zelda-breath-of-the-wild


Medlem

Har fortfarande inte spelat igenom första
Hoppas att dom fixar alla prestanda problem.


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Kontot avslutas

Det här var verkligen kvällens höjdpunkt under Nintendo Direct.
Jag hade inga större förväntningar heller innan så det är väl enligt mig det bästa E3 Nintendo Direct på länge.


signatur

ゼルダの城

Medlem

Hoppas det inte är några smyguppdrag i detta. Hatar smyg. Fastnade på det i förra, blev less, och har inte spelat vidare.

FM-guru
F.d. Sisyr

Överraskning? Det enda överraskande hade ju varit om man INTE gjorde en uppföljare med tanke på hur populärt spelet är.

Medlem

Ett spel med förhoppningsvis vapen som inte går sönder och fiender som inte tar död på en stup i kvarten för dom är så mycket starkare än link och gärna riktiga tempel

Inaktiv

Yaaaaaaaaaaay!! Hoppas det inte är allt för långt bort men samtidigt har man redan 1000 andra spel att spela men ser fram emot detta!

Medlem

Jag tänker direkt att Zelda kommer ha en större roll i det här, kanske t.o.m spelbar?
Co-op breath of the wild låter ju inte så dumt.

Medlem

Angående diskussionen i chatten om liket var Ganon eller inte. Lade nyss märke till att de båda har samma sak i pannan:


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Kontot avslutas

Eftersom det var en öppen värld av Hyrule i Breath of the Wild så har jag hoppats på att få se en öppen värld av Termina nästa gång.
Men trailern säger varken bu eller bä om det. Bara att det ser ut som att det hände något med Hyrule Castle i slutet av videon.


signatur

ゼルダの城

Medlem
Skrivet av Vampir:

Ett spel med förhoppningsvis vapen som inte går sönder och fiender som inte tar död på en stup i kvarten för dom är så mycket starkare än link och gärna riktiga tempel

Tur nog så kunde man modda bort det på Wii U och Switch
(PC too ofc med CEMU)

Dock det var extremt tråkigt/dåligt att man inte kunna välja det själv, för det förstörde spelet rejält.
Gå runt och vara rädd om sina vapen liksom är inte roligt.


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Medlem

Frågan är om man får behålla sin link karaktär från första spelet, men det antar ja haha

Testpilot

Smart av Nintendo att göra en rak uppföljare. BOTW var riktigt bra, men det finns potential för att en uppföljare kan bli ännu bättre. Saker som undervattensutforskande, mer variation av fiender och djurliv. Vassare grottor med, en del var lite väl mycket copy paste för min smak.

Testpilot / Ambassadör
Speedrunning
Skrivet av Freakon:

Angående diskussionen i chatten om liket var Ganon eller inte. Lade nyss märke till att de båda har samma sak i pannan:

https://i.imgur.com/pumcwYX.png

Ja det var därför jag tyckte att det var Ganondorf, är relativt säker på det. Tyckte det såg väldigt intressant ut! 😀


signatur

Testpilot | #FZ-ambassadör #Speedrunning & #Retro | Twitter
Stora Retrotråden - Stora Speedruntråden
Dator: i7-2600K | P8P67-Pro | R9 280x | 12GB DDR3
Konsoler: NES, SNES, N64, GCN, Wii, Wii U, Switch, Genesis, PS2, PS3, (PS4), Xbox 360, Xbox One S

Medlem

Det här var helt klart Nintendos ess i rockärmen i år. BOTW var ett fantastiskt spel. Förmodligen det bästa Zelda-spelet någonsin. Så jag hoppas att de bevarar kärnan av BOTW men ändå inte är rädda för att prova nya saker.

Medlem
Medlem

Nice mer BOTW säger man inte nej till.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Kontot avslutas

Lyfter Hyrule Castle från marken i slutet av videon?
Jag tycker att det ser ut som det, vad säger ni?


signatur

ゼルダの城

Medlem
Skrivet av ZeldasCastle:

Lyfter Hyrule Castle från marken i slutet av videon?
Jag tycker att det ser ut som det, vad säger ni?

Det tycker jag att det gör. Zelda och Link utforskar slottet och stöter på Ganons lik som av någon anledning vaknar till liv vilket verkar trigga något som lyfter slottet. Det är min teori iaf.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem
Skrivet av Vampir:

Ett spel med förhoppningsvis vapen som inte går sönder och fiender som inte tar död på en stup i kvarten för dom är så mycket starkare än link och gärna riktiga tempel

Personligen tyckte jag det gav mYcket med. Fanns en anledning att verkligen behärska Gold lynels etc. För att farms lite fin Gear. Annars finns det ingen mening alls att döda vissa monster. Klarar du sword trial saken så händer ju också saker

Medlem

Personligen så var jag inte särskilt imponerad av Botw. Kan bero på att jag har spelat många open world mmorpgs genom tiderna.

Av trailern att döma så ser det ut som att vi fortfarande kommer spela på samma karta med typ bara en annan story.

Personligen så är jag mkt mer pepp på deras andra Zelda spel....links awakening

Kontot avslutas
Skrivet av Darktoastern:

Av trailern att döma så ser det ut som att vi fortfarande kommer spela på samma karta med typ bara en annan story.

Jo, jag tänkte också som dig, men när jag såg att slottet lyfts upp från marken så kan det faktiskt ta Zelda och Link någon annanstans. Så inget känns hugget i sten än.


signatur

ゼルダの城

Inaktiv
Skrivet av aholman:

Personligen tyckte jag det gav mYcket med. Fanns en anledning att verkligen behärska Gold lynels etc. För att farms lite fin Gear. Annars finns det ingen mening alls att döda vissa monster. Klarar du sword trial saken så händer ju också saker

Jag håller med helt. I början tyckte jag det var lite märkligt att vapnen går sönder men det är för att man ska lära sig att bemästra alla sorters vapen och inte bara hitta ett och köra på det resten av spelet tills man hittar ett bättre. Stor del av spelet går ut på att du, spelaren, ska bli bättre och inte att Link levlar upp avsevärt och lär sig massa nya attacker. Visst får man mer hp och stamina samt låser upp en del färdigheter men här är det främst fokus på att man ska bli duktig på att slåss med sitt vapen.

Medlem
Skrivet av Godofcheese:

Har fortfarande inte spelat igenom första
Hoppas att dom fixar alla prestanda problem.

Prestandaproblem?

Jag har spelat spelet både dockat och bärbart inte upplevt problem med prestandan.
Visst det är inga 100fps som men gångerna det sölat ner för mycket går att räkna på en hand och det har säkert patchas bort också.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Molotov:

Prestandaproblem?

Jag har spelat spelet både dockat och bärbart inte upplevt problem med prestandan.
Visst det är inga 100fps som men gångerna det sölat ner för mycket går att räkna på en hand och det har säkert patchas bort också.

Lite overkill med 100fps där du
60fps är standard för ett action spel i min bok, speciellt ett som BotW
Sen finns det fortfarande stora delar i världen där det alltid kommer förkomma slowdowns, även när det inte regnar


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Medlem
Skrivet av Godofcheese:

Lite overkill med 100fps där du
60fps är standard för ett action spel i min bok, speciellt ett som BotW
Sen finns det fortfarande stora delar i världen där det alltid kommer förkomma slowdowns, även när det inte regnar

Jag överdrev ja men jag tycker inte slowdowns där det förekommer är ett problem oftast.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Molotov:

Jag överdrev ja men jag tycker inte slowdowns där det förekommer är ett problem oftast.

Grejen är att det borde inte förekomma i första början, iaf inte i den utsträckningen det händer.
Regn och åska + Fiender på skärmen, gud vad det kan tanka.
Givetvis man får mer tanketid hur man ska lösa fighten när spelet sackar efter haha


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Medlem
Skrivet av Mutumba:

Smart av Nintendo att göra en rak uppföljare. BOTW var riktigt bra, men det finns potential för att en uppföljare kan bli ännu bättre. Saker som undervattensutforskande, mer variation av fiender och djurliv. Vassare grottor med, en del var lite väl mycket copy paste för min smak.

Dark world, let’s go!

Medlem
Skrivet av Vampir:

Ett spel med förhoppningsvis vapen som inte går sönder och fiender som inte tar död på en stup i kvarten för dom är så mycket starkare än link och gärna riktiga tempel

Eller hur. Jag höll på att bli "loco" på dessa förbannade vapen som ramlade isär efter 7 hugg. Vet inte hur mycket jag svor åt detta..

Sedan skulle jag önska en svårighetsgrad att ställa in. Spelet var på tok för svårt för egen del. (i suck)
Och grafiken, där massor av texturer såg rent gräsligt ut. Nu byggs det iofs upp från grunden till Switchen o inte Wii U. Sedan var det ju inget stort kliv i prestanda de konsoler emellan. Nej, jag var riktigt besviken på Zelda faktiskt.
Skulle önska röstskådisar också istället för alla textrader men det lär knappast hända. Det verkar vara tradition i serien. Ähh, jag passar väl helt enkelt inte för denna "legendariska" serie.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Avstängd
Skrivet av Darktoastern:

Av trailern att döma så ser det ut som att vi fortfarande kommer spela på samma karta med typ bara en annan story.

Skrivet av ZeldasCastle:

Jo, jag tänkte också som dig, men när jag såg att slottet lyfts upp från marken så kan det faktiskt ta Zelda och Link någon annanstans. Så inget känns hugget i sten än.

Personligen skulle jag tycka att det kändes som ett Far Cry: New Dawn-drag och absolut INTE rekommenderat alls. Visst, spelet kommer att bli färdigt snabbare då men också kvalitén. Skulle inte känna som en värdig "uppföljare" då i mina ögon.

De får bannemig inte göra tabben som Game Freak gjorde med PKMN Sun Ultra/Moon Ultra - skona mig!!

12
Skriv svar