Allt om nya Pro Evolution Soccer 2011

Robot
Medlem
Allt om nya Pro Evolution Soccer 2011

"Svårare och mer simulations-aktigt jämfört med senare års spel som börjat likna Fifa alltmer"

Vad menar du där? Att de ska likna FIFAs fotbollsimulator snarare än PES arkadspel? Låter bra i så fall.

Medlem

Blir det lika svårt att träffa mål som i 5an så köper jag!


signatur

Gärna flärd, men först en rejäl lavett

Medlem

Det ska inte likna FIFA, det som är tanken, riktigt bra.
FIFA är ingen fotbolllsimulator, utan ett barnspel som vem som helst utan skill kan spela.

Medlem

Varning för trollen

Medlem
Skrivet av booten:

Det ska inte likna FIFA, det som är tanken, riktigt bra.
FIFA är ingen fotbolllsimulator, utan ett barnspel som vem som helst utan skill kan spela.

Du verkar ha blandat ihop spelen? Det är PES som släpps av Konami. EA gör FIFA.

Medlem
Skrivet av Dusser:
Skrivet av booten:

Det ska inte likna FIFA, det som är tanken, riktigt bra.
FIFA är ingen fotbolllsimulator, utan ett barnspel som vem som helst utan skill kan spela.

Du verkar ha blandat ihop spelen? Det är PES som släpps av Konami. EA gör FIFA.

EA som är kända för sina realistiska simulatorspel, alltså.

Medlem
Skrivet av Dusser:

"Svårare och mer simulations-aktigt jämfört med senare års spel som börjat likna Fifa alltmer"

Vad menar du där? Att de ska likna FIFAs fotbollsimulator snarare än PES arkadspel? Låter bra i så fall.

jag tror han menar att spelen de senaste åren blivit mer lika fifa = mer arkad, och att de nu återgår till sina rötter = simulator.

om han inte menar det så har något gått snett nånstans. fifa har alltid varit (och är fortfarande) mer arkad och pes ska vara sim!


signatur

Hidden Call of Dangerous Duty in Enemy Territory: 1942

Inaktiv
Skrivet av booten:

Det ska inte likna FIFA, det som är tanken, riktigt bra.
FIFA är ingen fotbolllsimulator, utan ett barnspel som vem som helst utan skill kan spela.

Synd då att FIFA kört över och sönder PeS senaste åren. Tror EA inte ens är rädd för motståndet längre.

Medlem

Jag föredrar PES serien helt klart, även fast fifa serien har blivit mycket bättre på senare års. Men pes är fortfarande mer spelglädje, åtminstone för mig?


signatur

Asus Prime B550-PLUS|AMD Ryzen 3600@4200mhz (DIY Vattenkylning)|Asus Geforce RTX 2070 Super Dual EVO|16GB CORSAIR DDR4 3200mhz|Creative SB-Z|
HP-OMEN Laptop med Core I7 8750-GTX1070-16GB ram-17" 120hz IPS|PS5 Dual Sense (ingen ps5, använder på pc)

Medlem

Den valsen har man ju aldrig hört förut... Eller vänta nu, det var visst inför varje release av ett nytt PES. Men man kan ju alltid hoppas, har inte gillat PES sen 6an men jag gillar inte FIFA heller så hoppas hoppas, vore kul med lite fotboll igen....


signatur

What are you waitin' for... Christmas?

Medlem
Skrivet av bleak:
Skrivet av booten:

Det ska inte likna FIFA, det som är tanken, riktigt bra.
FIFA är ingen fotbolllsimulator, utan ett barnspel som vem som helst utan skill kan spela.

Synd då att FIFA kört över och sönder PeS senaste åren. Tror EA inte ens är rädd för motståndet längre.

Tvärtom.. PES har kört över FIFA totalt, om du uppskattar verklighetstroliga spel dvs.

Jag gillar och spelar båda spelen, men FIFA känns mer som en lek, där allt är mycket enklare.

1
Skriv svar