Det sägs att Star Wars Jedi: Fallen Order är mer Metroid än en Uncharted-klon

Robot
Det sägs att Star Wars Jedi: Fallen Order är mer Metroid än en Uncharted-klon
Medlem

Om det är det minsta likt Metroid kan det ju faktiskt bli ganska bra, men det känns som man slänger runt det uttrycket överdrivet ofta.


signatur

7800X3D • 4080S • 32GB • 1TB • 1440p 165Hz
12700K • 3080 • 32GB • 2TB • 1440p 165Hz
3700X • 3070 • 32GB • 1TB • 1080p 144Hz
Android • PS2 • PS4 • Switch • Wii U

Medlem

Jag håller med där i tweeten, varför visar man inte det? Jag vet inte men jag vill ha något mer open world star wars än ett Force Unleashed 3 där man följer den här "röda tråden" genom en begränsad karta. Ser dock fram emot detta då det var ett tag sen men vi kommer förmodligen få mer fakta och se mera av det närmare sin release.


signatur

Variations Livesändare på Twitch
https://www.twitch.tv/arahorplays

Medlem

Hoppas att det stämmer, även om uppdragen inte är helt öppna etc. är det trevligt att kunna välja lite ordning etc. Har man dessutom ett eget skepp är det väl rimligt att det är så det funkar också. Jedi Academy gjorde ju något liknande (minus skepp) där man kunde välja mellan lite olika uppdrag att ta sig an i olika ordning.

Angående att man inte visar det så kanske de vill kunna komma om ett tag och bara " but wait.. there's more ", bygga upp lite hype gradvis sådär, "Ni trodde att det bara var detta men kolla här.."

Medlem

"metroidvania" med dark souls-influenser. börjar ju låta riktigt lovande det här.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Tapiwen:

Jag håller med där i tweeten, varför visar man inte det? Jag vet inte men jag vill ha något mer open world star wars än ett Force Unleashed 3 där man följer den här "röda tråden" genom en begränsad karta. Ser dock fram emot detta då det var ett tag sen men vi kommer förmodligen få mer fakta och se mera av det närmare sin release.

Stig Asmussen frågade oss efter intervjun om hur vi uppfattat spelet, han verkade orolig för just att metroidvania-delarna inte var så markanta i det de visat upp.


signatur
Avstängd

Låter faktiskt väldigt intressant. Jag var helt iskallt inställd till detta spel efter E3-demon men det ska bli spännande att se vart det slutar.

Testpilot / Ambassadör
Speedrunning

Gillar metroidvanias, så hoppas det är mycket sånt!
Hade tänkt spela spelet, men nu börjar jag bli riktigt sugen på det!


signatur

Testpilot | #FZ-ambassadör #Speedrunning & #Retro | Twitter
Stora Retrotråden - Stora Speedruntråden
Dator: i7-2600K | P8P67-Pro | R9 280x | 12GB DDR3
Konsoler: NES, SNES, N64, GCN, Wii, Wii U, Switch, Genesis, PS2, PS3, (PS4), Xbox 360, Xbox One S

Medlem

Vill ha något som toppar jedi knight 2.


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Avstängd
Skrivet av Tapiwen:

Jag håller med där i tweeten, varför visar man inte det? Jag vet inte men jag vill ha något mer open world star wars än ett Force Unleashed 3 där man följer den här "röda tråden" genom en begränsad karta. Ser dock fram emot detta då det var ett tag sen men vi kommer förmodligen få mer fakta och se mera av det närmare sin release.

Jag skulle vilja att det var lika open world som dom två senaste assassins creed.


signatur

PS5 och inget annat.

Moderator | Testpilot
Skrivet av magma:

Vill ha något som toppar jedi knight 2.

Otippat. De flest verkar tycka Academy var bäst.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av magma:

Vill ha något som toppar jedi knight 2.

Jag vill ha något som topppar Dark Forces 2

Medlem

Redan extremt ointressant efter dom bekräftade att det inte kommer finnas möjlighet att hugga av lemmar :>

https://www.reddit.com/r/Games/comments/c1v69r/jedi_fallen_or...

Det må vara fantasy men jag tycker att dismemberment lägger på extra realism, speciellt när det kommer till en ljussabel som man kan sticka igenom väggar och metalldörrar.
Kroppsdelar? Nope, not going to happen.


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Medlem

Tyckte E3 videon såg mycket skoj ut. Blir ett köp helt klart till PC. Trodde inte att spelet skulle vara något men E3 trailern bevisade motsatsen. Så lite Uncharted Star Wars blandat med metroidvania så kommer detta slå ner som en fet bomb i november i höstmörkret. Spännande.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Medlem
Skrivet av reaver:

Jag vill ha något som topppar Dark Forces 2

Det också...


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Otippat. De flest verkar tycka Academy var bäst.

Academy var också riktigt bra, men kändes mer som en DLC till Outcast än en uppföljare. Jedi knight 2 gillar jag allt förutom aim-systemet som kan vara lite svårt att få en "bra" känsla för.


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem
Skrivet av Godofcheese:

Redan extremt ointressant efter dom bekräftade att det inte kommer finnas möjlighet att hugga av lemmar :>

https://www.reddit.com/r/Games/comments/c1v69r/jedi_fallen_or...

Det må vara fantasy men jag tycker att dismemberment lägger på extra realism, speciellt när det kommer till en ljussabel som man kan sticka igenom väggar och metalldörrar.
Kroppsdelar? Nope, not going to happen.

Det är ju star wars, hade du förväntat dig annat ? Händelser för decap i hela seriens historia (både film och spel) kan ju typ räknas på 1 hand. Jag tycker också det är synd men det har väl knappast någonsin varit en del av Star Wars, det hade dock gjort det hela mer trovärdigt och fått ljussabeln att kännas än mer kraftfull.

Jag vart faktiskt mer sugen efter E3 demon, efter den inspiration från Souls de uppenbarligen tagit så kan det bli bra i stridsmekaniken, hoppas bara det blir utmanande.

Medlem
Skrivet av heady89:

Det är ju star wars, hade du förväntat dig annat ? Händelser för decap i hela seriens historia (både film och spel) kan ju typ räknas på 1 hand. Jag tycker också det är synd men det har väl knappast någonsin varit en del av Star Wars, det hade dock gjort det hela mer trovärdigt och fått ljussabeln att kännas än mer kraftfull.

Jag vart faktiskt mer sugen efter E3 demon, efter den inspiration från Souls de uppenbarligen tagit så kan det bli bra i stridsmekaniken, hoppas bara det blir utmanande.

I gameplay videon som dom visade på E3 så kändes det nästan som att snubben gick runt med en lysande batong och slog skiten ur dom istället.
Fick verkligen inte känslan att det var en ljussabel/laser han skar upp folk med.

Alla dog ju i princip av ett slag, tvekar verkligen att det kommer vara utmanande.
Även i Dark souls så är de första monstrerna full kapabla till att mörda dig, inga chods precis.
Inte Stormtrooperna som dom visade, cannon fodder deluxe.


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Medlem

Gameplay videon vi fick var, enligt mig, väldigt avtändande tyvärr. Såg dåligt och okarismatiskt ut... men dessvärre så har ju EA-monopolet på SW totalt torkat ut spelutbudet, var väl många år sedan vi fick ett riktigt SW spel nu så man får väl fortsätta hålla koll på detta för o se vart det bär hän ^^

Sen är det väl inte ett överdrivet fördelaktigt startfält för detta spel att släppas senhöst/vinter 2019 där vi har flera riktiga tungviktare som kommer suga upp det mesta rampljuset ^^

Medlem

Demon var ju typ definitionen av axelryckning


signatur

subterranean homesick alien

Medlem
Skrivet av reaver:

Jag vill ha något som topppar Dark Forces 2

Jag vill ha något som toppar X Wing!


signatur

Xbox Series X
Dolby Atmos 7.1.4 Home Cinema 104" screen

Medlem
Skrivet av Godofcheese:

I gameplay videon som dom visade på E3 så kändes det nästan som att snubben gick runt med en lysande batong och slog skiten ur dom istället.
Fick verkligen inte känslan att det var en ljussabel/laser han skar upp folk med.

Alla dog ju i princip av ett slag, tvekar verkligen att det kommer vara utmanande.
Även i Dark souls så är de första monstrerna full kapabla till att mörda dig, inga chods precis.
Inte Stormtrooperna som dom visade, cannon fodder deluxe.

Mm men att de dör av en hit av sabeln är ju just för att de vill att den ska vara kraftfull, när du väl är inom räckhåll så dör en trooper lätt som en plätt som i filmerna, så tanken är ju att du får dodga eller göra annat innan du får en öppning, och att vanliga storm troopers inte springer fram till dig som idioter.

Avstängd
Skrivet av Godofcheese:

I gameplay videon som dom visade på E3 så kändes det nästan som att snubben gick runt med en lysande batong och slog skiten ur dom istället.
Fick verkligen inte känslan att det var en ljussabel/laser han skar upp folk med.

Alla dog ju i princip av ett slag, tvekar verkligen att det kommer vara utmanande.
Även i Dark souls så är de första monstrerna full kapabla till att mörda dig, inga chods precis.
Inte Stormtrooperna som dom visade, cannon fodder deluxe.

Det är väl bra om det inte är som dark souls för kan vara sämsta spelen som gjorts.


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem
Skrivet av heady89:

Det är ju star wars, hade du förväntat dig annat ? Händelser för decap i hela seriens historia (både film och spel) kan ju typ räknas på 1 hand. Jag tycker också det är synd men det har väl knappast någonsin varit en del av Star Wars, det hade dock gjort det hela mer trovärdigt och fått ljussabeln att kännas än mer kraftfull.

Jag vart faktiskt mer sugen efter E3 demon, efter den inspiration från Souls de uppenbarligen tagit så kan det bli bra i stridsmekaniken, hoppas bara det blir utmanande.

1977, Star Wars Ep. IV, Obi-Wan hugger av armen på en snubbe i baren.

Året är nu 2019, lemlästning är nu något dåligt som absoult inte får visas.

*facepalm*


signatur

I drank what?

Medlem
Skrivet av Mirage:

1977, Star Wars Ep. IV, Obi-Wan hugger av armen på en snubbe i baren.

Året är nu 2019, lemlästning är nu något dåligt som absoult inte får visas.

*facepalm*

För star wars tror ja mer de har att göra hur de brandar sig, ett sci-fic för alla även barn.

Avstängd
Skrivet av heady89:

För star wars tror ja mer de har att göra hur de brandar sig, ett sci-fic för alla även barn.

Menar du att det inte var för barn 77?


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem
Skrivet av Godofcheese:

Redan extremt ointressant efter dom bekräftade att det inte kommer finnas möjlighet att hugga av lemmar :>

https://www.reddit.com/r/Games/comments/c1v69r/jedi_fallen_or...

Det må vara fantasy men jag tycker att dismemberment lägger på extra realism, speciellt när det kommer till en ljussabel som man kan sticka igenom väggar och metalldörrar.
Kroppsdelar? Nope, not going to happen.

Är också ett fan av gore och dismemberment men jag är inte direkt förvånad att de inte gick den vägen. Hade förmodligen höjt spelets åldersgräns och således sänkt spelets intäkter. Plus det som någon annan sa att det inte är direkt Star Wars att det flyger kroppsdelar till höger och vänster.

Jag tycker ändå den glödande effekten såg bra nog ut. Såg mäktigt ut att hugga ner troopers.

Medlem
Skrivet av Mirage:

1977, Star Wars Ep. IV, Obi-Wan hugger av armen på en snubbe i baren.

Året är nu 2019, lemlästning är nu något dåligt som absoult inte får visas.

*facepalm*

Har för mig att jag läste i någon intervju om att lemlästning var reserverat till specifika händelser, skulle bli förvånad om ingen (kanske till och med ens egen karaktär) blir av med nån hand första gången man möter nån extra elak antagonist. Det är ju skillnad på EN arm som ryker och armar och ben som far åt alla håll konstant. Obs. att jag nog hade föredragit om man högg stormtroopers i bitar men jag förstår ändå att de inte går den vägen pga. intäkter etc, tyvärr.

1
Skriv svar