Star Citizen andra uppdatering i år patch 3.6

Medlem
Star Citizen andra uppdatering i år patch 3.6

Nu är det snart dags igen för en ny stor uppdatering till Star Citizen. patch 3.6 ligger bakom hörnet vilket är den andra stora uppdateringen för i år. Som tidigare år så är det planerat att släppas totalt fyra större patcher detta år. Och som alltid när det kommer en ny stor uppdatering kan vi vänta oss mycket nytt. Vilket du kan se sammanfattat här

Rest Stop Space Stations: Exterior Variations

Rest Stop kommer inte längre se likadana ut på utsidan utan kommer att variera i storlek och i mångfalden av de externa komponenterna. insidan av stationerna kommer att uppdateras senare

Hyra skepp (Ship Rentals)

Ship rentals möjliggör för spelare att hyra skepp från utvalda butiker under begränsade tidsperioder.

Player Free Look

Introducerar en möjlighet för spelaren att se åt ett annat håll än där de siktar. Detta ger spelaren en möjlighet att hålla koll på sin omgivning medans de håller vapnet riktat mot ett känt hot. Ett spel som har en liknande funktion är Arma.

Ragdoll Improvements

Förbättringar av ragdoll effekterna som till exempel gränser för leder, kollisioner och andra fysiska parametrar. Detta innebär att simuleringen ska reagera korrekt i alla situationer, inklusive i tyngdlöshet

Player Jump v2

Förbättring av utseendet och känslan hos den nuvarande hopp mekaniken (inklusive fritt fall och landning) med en ny time-warping animation som minskar antalet individuella animeringar.

Hover Mode (7.05 min in i video)

Hoverfunktionen förbättrar väsentligt beteendet både i gravitation och i atmosfären. Spelarna kommer att manuellt kunna kontrollera VTOL-thrusters genom att skeppet går in i ett speciellt läge där spelarna måste fokusera på att balansera skeppet när det hovrar. Detta gör styrningen mer realistisk och ger ett djup till den atmosfäriska spelmekaniken. Om man har flugit en helikopter så vet man ungefär vad man kan förvänta sig av denna funktion, man måste konstant försöka motverka riktningen skeppet vill åka åt om man vill hålla sitt skepp helt stilla i luften.

Ship System: Degradation Improvements v2

Förbättringar av slitage mekaniken som binder misfire-händelser till mängden förslitning på komponenter. Detta inkluderar visualisering av slitage/nedbrytning av komponenter och föremål.

System: Misfires

Lägger till tillfälliga misfire-händelser som kan orsaka att saker och ting upphör att fungera eller beter sig oväntat på skeppen. Överhettade och försämrade komponenter har större risk för dessa misfire-händelser. Det kan betyda att sköldar, motorer, vapen etc plötsligt kan sluta fungera. Det gäller att ta hand om sitt skepp.

Player Carriables v2

Utveckla utseendet, känslan och djupet av spelarens objekthantering. Detta innebär skapandet av ett bärbart verktyg, viktiga bärbara föremål (t ex hjälmar) och dynamiskt grepp så att spelaren kan hålla flera typer av objekt på ett korrekt sätt,

Transit Systems v2

Förbättringar av de system som tillåter spelaren att färdas mellan olika områden i spelet som till exempel dörrar, hissar och luftslussar.

Law System v1

Ett hierarkiskt jurisdiktion system som gör att områden kopplas till en uppsättning lagar som var och en kan bestämma en rad olika påföljder. Detection och dispatch mekanik kommer i sin tur att göra det möjligt för lokala säkerhetsstyrkor och bountyhunters att leva ett osäkert kriminellt, om än ett potentiellt lönande, liv.

Black Market Economy (45 Sec in i video)

Säkerhetsstyrkorna kommer att söka efter stulna och olagliga föremål och svara på lämpligt sätt. Samtidigt kommer NPC:s och butiker att kunna särskilja mellan legitima och stulna varor.

Nya skepp

AEGIS Vanguard Warden Update (5.58 min in i videon)
I samband med att Vanguard Harbinger och Sentinel kommer ut till patch 3.7 så kommer de göra vissa förbättringar till Vanguard Warden till denna patch. Detta då i förebyggande syfte för att göra det enklare att implementera de ovan nämnda varianterna. Men vi kan se fram emot lite små tweaks på Vanguard Warden.

Origin 890 Jump (7.33 min in i videon)
Ett skepp som kanske många längtar till att lägga sina vantar på, den lyxiga rymdkryssaren. Detta skepp är tänkt som ett passagerarskepp som ska ta spelare och NPC från planet till planet eller mellan hela system. Skeppet har allt när det gäller bekvämlighet, fåtöljer, biljardbord, en pub, mötesrum, en fin utsikt, sängar och en POOL! Nu kan man bada i rymden, ja inte bokstavligt. RSI Constellation Phoenix var dock det första skeppet som hade en pool ombord, men denna pool som finns på 890 Jump är mycket större, och har rum för flera badsugna. Skeppet är utrustat med en viss mängd vapen som gör det möjligt för skeppet att försvara sig mot fientliga skepp. Detta skepp kommer inte att komma på 3.6 release utan några veckor senare

Kruger Intergalactic P-72
P-72 är den lite mera lyxiga versionen av en P-52 som följer med RSI Constellation Phoenix. P-72 är en snubfighter (parasitskepp) som används som försvarsskepp ihop med Constellation Phoenix. Skeppet har ingen egen Quantum drive och måste vara dockad ihop med moderskeppet, Constellation Phoenix, för att kunna färdas längre sträckor.

Kruger Intergalactic P-52
Ihop med att P-72 implementeras för första gången i spelet så kommer också P-52 få lite kärlek och förbättringar. P-52 sitter ihop med de övriga Constellation skeppen och likt P-72 så har inte P-52 heller någon Quantum drive utan måste vara dockat med sitt moderskepp för att kunna färdas längre sträckor.

Nya FPS- och skepps vapen (49sec in i videon)

Behring S38 Pistol
Vi kommer att få lägga vantarna på en ny pistol från tillverkaren Behring.
Klaus & Werner Lumin V
En ny SMG från tillverkaren Klaus & Werner. Lillebrodern till Demicon, Gallanten och Arrowhead.

MaxOx Neutron Repeaters
Nytt vapen för skepp från tillverkaren MaxOx. Kommer vi äntligen få byta bort våra Badger och Panther repeaters mot dessa? Time will tell...

Weapon Attachments

Implementering av anpassning för handeldvapen som inkluderar möjligheten att montera olika tillbehör på vapnen, till exempel sikten och grepp. Denna funktion gör det möjligt att anpassa spelarens FPS-arsenal i realtid.

Asynchronous Disconnection Refactor

Denna omstrukturering syftar till att förbättra effektiviteten och användbarheten hos den asynkrona disconnection koden. Omstruktureringen kommer att rensa upp många buggar som oändliga laddningsskärmar, server och klient krascher, samtidigt som det hjälper till att förhindra att fler av dessa problem uppstår i framtiden.

Pillar Talk om Patch 3.6

Om ni vill dyka djupare i patch 3.6 titta på denna video. Där utvecklarna pratar mer ingående om 3.6

Spela med en stor svensk organisation / guild i Star Citizen

Vi i den Svenska Star Citizen organisationen ASGARD på över 300 mellanarmar och vi ser fram emot den kommande patchen 3.6 och kommer att spela flitigt när den släpps. Precis som vi gör idag! Om du är nyfiken på Star Citizen och vill ha några att spela med, kom med och spela med oss i våra organiserade events på Lördag kvällar 19.00! Vi spelar också socialt och avslappnat alla andra dagar i veckan.
asgardgaming.se
robertsspaceindustries.com/orgs/ASGARD
discord.asgardgaming.se

ASGARD Twitch

Titta på vår stream Lördagar kl 19.00


signatur

Org-ledare för Asgard, en svensk Star Citizen organisation.
https://robertsspaceindustries.com/orgs/ASGARD

Asgard Discord
https://discord.com/invite/zs5humSzF7

Medlem

De nya stationerna ser riktigt najs ut, rätt storlek på dom nu.
Law system kommer också bli riktigt intressant att testa.

Medlem
Medlem

Har de fixat så att Auroran inte är helt värdelös än? Kan ju inte göra något med den i stort sett, och dör man fortfarande när man går in i den?

Och är uppdragen fortfarande enormt buggiga? Spelade senast 3.4, tror jag, och lyckades inte klara ett enda uppdrag av 20-25 st pga. krascher och buggar.

Medlem

Auroran är fortfarande inte ett bra skepp. Men du kan nu köpa skepp i spelet för spel pengar. uppdragen är mycket bättre men inte helt bra.


signatur

Org-ledare för Asgard, en svensk Star Citizen organisation.
https://robertsspaceindustries.com/orgs/ASGARD

Asgard Discord
https://discord.com/invite/zs5humSzF7

Medlem
Skrivet av zemion:

Auroran är fortfarande inte ett bra skepp. Men du kan nu köpa skepp i spelet för spel pengar. uppdragen är mycket bättre men inte helt bra.

Okej, krävs ju dock att man kan tjäna pengar för att köpa skeppen och i en Aurora är det kanske inte särskilt lätt eller roligt, för den delen.

Känns som att det inte riktigt är klart för att spela för att ha kul i än, särskilt inte om man bara har första-skeppet. Får vänta lite till, tror jag. Man tycker ju lite att de kunde fokuserat, åtminstone lite, på det skeppet, jag antar, flest människor har..

1
Skriv svar