Midsommarsnack – vilket spel har bästa sommarkänslan?

Medlem

Bruce Lee till C64 av den enkla anledningen att jag tillbringade en hel sommar med att spela just det spelet. Good times.


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

Inaktiv

Rebel Galaxy, omg, den där gitarrbluesen har jag gillat sen väldigt länge tebaxx....Och blues funkar bara på sommaren.

Medlem

Far cry 3...


signatur

"High life on low budget"

Medlem

Sea of Thieves! vem vill inte segla lung i tropiska hav?

Medlem

Som tidigare nämnt så var ju Costa del sol i Final Fantasy VII toppen, verkligen. Det finns flera guldkorn i serien:

Final Fantasy VIII har några fina ställen, bland annat Balamb Town:

Även Dali i nian känns väldigt trevligt, ljust och somrigt:

Men somrigast av alla är nog tian, med Besaid som exempel:

Även Luca, Kilika mfl.


signatur

"A lie is truth, until you recognize it as a lie. To see the truth behind those lies is probably the right thing to do. However, it may not necessarily bring happiness. Lies are Happiness."

PC-spelare
Dator: TUF Gaming B550 Pro, Ryzen 5600G, 16GB RAM, Sapphire Radeon RX 5600 XT

Avstängd

Super Mario Sunshine & Super Mario Galaxy 1&2-banorna med strandtema är svårslagna!

Medlem

Monkey Island-spelen är ju rätt somriga också förövrigt.

Själv seglar jag runt i karibien i Naval Action som nyligen släpptes, också bra sommarkänsla på det sättet.

Medlem

Fable: The Lost Chapters har en härlig midsommar-feeling som präglar över hela spelet. Ori and the Blind Forest är också ett jättemysigt sommarspel. Annars är Donkey Kong Country fantastiskt rogivande med sin underbara musik och charmigt somriga grafik.

California Games C64

Medlem

Själv får jag en riktig sommarkänsla av Mount & Blade: With fire and sword. Det är något sommrigt över det bara.

Medlem
Medlem

Call of Duty: Modern Warfare 2 tog upp större delen av min sommar 2010. Minns att jag och två kompisar beställt ett varsitt spel, och en timme efter skolavslutningen kom en av kompisarna och knackade på dörren och gav mig mitt exemplar. Perfekt är det inte, men jag har nog aldrig haft så kul med ett spel, även om jag spelat bättre.


signatur

Övning ger träning.

Medlem

Monkey Island "3" Curse of Monkey Island.
Underbar artstyle och underbar musik.
Gillar Guybrush röst och än mer Murray "the all powerful demonic skull".
Det osar ljumma kvällar ur detta spel.

Medlem

Everybodys Golf på PS Vita, blev härligt parkhäng sommaren 2013! 😎

Skribent

Firewatch måste jag nog säga.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

King's Quest 2 tycker jag alltid haft en skön sommarkänsla.
https://i.ytimg.com/vi/qdUevUElQn0/hqdefault.jpg

Assassins Creed Black Flag var ju supermysigt och vackert som en sommardag.

Medlem
Skrivet av keffkebab:

Firewatch!

Sannerligen! Scenen i början av spelet med de två fjortistjejerna som lyssnar på musik, badar och bränner av fyrverkerier är otroligt stämningsfull och somrig. Den fångar verkligen perfekt känslan av en riktigt, riktigt varm sommarkväll.

12
Skriv svar